MotorBike.gr

MV AGUSTA LUCKY EXPLORER 9.5 2022: Με όπλο τη γοητεία του

24/11/2021

Με την αύρα των ’90s και την τεχνολογία των ’20s

Ξεκάθαρα πράγματα: η MV Agusta φέρνει στο προσκήνιο, εκμοντερνισμένο, ένα ψευδοεντούρο του παρελθόντος που μετράει τρεις δεκαετίες από τότε που διακρίθηκε στους μαραθώνιους αγώνες ερήμου… και το φορτώνει με μοντέρνα τεχνολογία.

Κομψή, με νοσταλγική διάθεση, αλλά εξοπλισμένη με όλη την σύγχρονη τεχνολογία, η MV Agusta Lucky Explorer Project 9.5 είναι μια πρωτότυπη μοτοσυκλέτα εμπνευσμένη από τον θρύλο των Cagiva Elefant, που σημείωσαν μεγάλες επιτυχίες στο ραλί Paris Dakar τη δεκαετία του ’90.

Βέβαια οι Elefant χρησιμοποιούσαν κινητήρες V2 της Ducati, κι αν σας θυμίζει κάτι το στρογγυλό σήμα στα πλαϊνά του φέρινγκ είναι επειδή τότε, το ’90, οι διαφημίσεις τσιγάρων επιτρέπονταν και η αγωνιστική ομάδα της Cagiva υποστηριζόταν από τα τσιγάρα Lucky Strike.

Κάνοντας αυτή τη μικρή παραχάραξη της ιστορίας, η MV παρουσίασε το νέο της crossover, εξοπλισμένο με έναν τρικύλινδρο κινητήρα σε σειρά, κυβισμού 930 cc, ιπποδύναμης 123 ίππων.

Το πλαίσιο είναι ενισχυμένο και δείχνει έτοιμο για σκληρές διαδρομές εκτός δρόμου, με τον μπροστινό τροχό να είναι 21 ιντσών, πραγματικά χωματερός, όπως ελάχιστοι τολμούν να κάνουν στις Adventure μοτοσυκλέτες τους σήμερα.

Πραγματικά ολοκαίνουργια η μοτοσυκλέτα της MV Agusta στην EICMA 2021. To Project 9.5 ερμηνεύει εκ νέου τη μοτοσικλέτα (Cagiva Elefant) που άφησε ανεξίτηλo το πέρασμά της από τον θρυλικό αγώνα της Αφρικής, μιας και μεταξύ 1990 και 1994 κέρδισε δύο την πρώτη θέση.

Το look είναι καθαρά μοτοσυκλέτας Adventure, με το μεγάλο ρεζερβουάρ και τα γραφικά εμπνευσμένα από τον τότε (ή μήπως και σήμερα;) χορηγό Lucky Explorer (της Lucky Strike).

Τα μπροστινά φωτιστικά σώματα είναι όμορφα και σε “κοιτούν” με ένταση, θυμίζοντας τα Cagiva Elefant, με κάποια τμήματα να είναι φτιαγμένα από ανθρακονήματα που χρησιμοποιείται για την προστασία ορισμένων μηχανικών μερών.

Τα όργανα έχουν εξελιχθεί σύμφωνα με τα σύγχρονα πρότυπα, τόσο από πλευράς ευανάγνωστων ενδείξεων και γραφικών, όσο και από πλευράς πληρότητας πληροφοριών και συνδεσιμότητας. Διαθέτει οθόνη TFT 7 ιντσών, με σύνδεση Bluetooth με smartphone και Wi-Fi.

Κάθε λεπτομέρεια είναι πολύ προσεγμένη, υπό το πρίσμα των μοτοσυκλετών off road, και βάσει αυτού συναντάμε και τον μπροστινό τροχό των 21″ που επιτρέπει να αντιμετωπίζονται καλύτερα οι ανωμαλίες του δρόμου σε χωμάτινες διαδρομές. Επίσης το αλουμινένιο ψαλίδι της πίσω ανάρτησης δείχνει στιβαρό.Οι πλάκες του ανάποδου πιρουνιού είναι φαρδιές και επίσης κατασκευασμένες από αλουμίνιο, ενώ το υποπλαίσιο και η στήριξη της σέλας δημιουργείται από ατσάλινες σωλήνες.

Στον στάνταρ εξοπλισμό ανήκει το σύστημα στερέωσης των αναδιπλούμενων πλαϊνών μπαγκαζιέρων, μια λύση που επιτρέπει να μην παρεμβαίνουν αισθητικά, σίδερα ή βάσεις στη σχεδίαση της μοτοσυκλέτας.

Ο κινητήρας – σύμφωνα με την εταιρία – δεν προέρχεται από κάποιο άλλο μοντέλο, αλλά είναι ένας εντελώς νέος, με κυβισμό 930,63 cc και μέγιστη ισχύ 123 ίππων. Έχει πλήρως επανασχεδιασμένο στροφαλοθάλαμο, νέα λίπανση, συμπλέκτη, γεννήτρια, καλύμματα μίζας, νέο επιλογέα και κιβώτιο ταχυτήτων.

Η MV δηλώνει πως το βάρος αυτής της νέας μονάδας είναι 57 κιλά. Και οι καινοτομίες του 3κύλινδρου μοτέρ της MV δεν τελειώνουν εδώ: νέα κυλινδροκεφαλή, νέες βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής, νέα φλάντζα βάσης και κεφαλής κυλίνδρου, νέος στροφαλοφόρος άξονας αντίθετα περιστρεφόμενος 120 °, ανάφλεξη 1-2-3, νέα ρουλεμάν, μπιέλες και σφυρήλατα πιστόνια από κράμα αλουμινίου.

Το κιβώτιο ταχυτήτων, τύπου κασέτας, θα διατίθεται επίσης με ένα νέο σύστημα ηλεκτρικής ενεργοποίησης, που εξελίχθηκε ειδικά για αυτό το μοντέλο, διαθέσιμο και σε έκδοση με αυτόματο συμπλέκτη Rekluse.

Κανένας δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι η MV Agusta Lucky Explorer Project 9.5 είναι μια μοτοσυκλέτα που δεν παρουσιάζει τεχνολογικό ενδιαφέρον. Ανακοίνωση για το πότε βγαίνει στην παραγωγή, στην αγορά και η τιμή της δεν έχει γίνει μέχρι στιγμής.

Νέος παίκτης λοιπόν στην κατηγορία των Adventure μοτοσυκλετών – αν και όποτε μπει η 9.5 στην παραγωγή – οι οποίες είναι πολύ δημοφιλείς, σε αντίθεση για παράδειγμα με τις supersport, που χάνουν διαρκώς έδαφος και στις οποίες δραστηριοποιείται έντονα η MV Agusta.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!