MotorBike.gr

YAMAHA ΜΤ-125, MT-03, 2020: Οι μικρές, “σκοτεινές πλευρές” της Yamaha

18/10/2019

Μικρά, γυμνά Γιαμαχάκια

Η γνωστή κατηγορία Hyper Naked της Yamaha περιλαμβάνει μοντέλα από 125 cc έως 1000 cc και στοχεύει στο να προσφέρει την εμπειρία και τη δυναμική μοτοσυκλετών που είναι ικανές και σε επιδόσεις και στην εμφάνιση. Αγριεμένα και αναβαθμισμένα εμφανίζονται για το 2020 τα δυο μικρά της οικογένειας ΜΤ, το ΜΤ-125 και το ΜΤ-03.

Yamaha MT-125

Yamaha MT-03

Η κατηγορία Hyper Naked της Yamaha εξελίσσεται διαρκώς με νέο στυλ, σύγχρονη τεχνολογία και ηλεκτρονικά συστήματα. Η πρόσφατη κυκλοφορία της MT-03 και τώρα της MT-125 επιβεβαιώνει ότι η πόρτα προς τη “σκοτεινή πλευρά της Ιαπωνίας”, όπως είναι το σλόγκαν της εταιρίας για τις συγκεκριμένες μοτοσυκλέτες, είναι ανοιχτή για όλους: το μόνο που χρειάζεται να κάνει κάποιος είναι να… περάσει το κατώφλι.

Αριστερά το ΜΤ-Ο3 και δεξιά το ΜΤ-125

Ξεκινώντας με το νέο Yamaha MT-125 βλέπουμε ότι είναι εξοπλισμένο με έναν ολοκαίνουργιο κινητήρα ο οποίος διαθέτει μερικές από τις προηγμένες τεχνολογίες που υπάρχουν στην κατηγορία των 125 κ.εκ.

Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του είναι το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων (VVA) που προέρχεται από την YZF-R125 και το οποίο εξασφαλίζει επιδόσεις στις υψηλές στροφές, ενώ παράλληλα παρέχει ροπή στις χαμηλότερες ταχύτητες.

Yamaha MT-125

Yamaha MT-125

Το VVA είναι ένα έξυπνο σύστημα που ενσωματώνει δύο εκκεντροφόρους εισαγωγής, που ο καθένας έχει το δικό του κοκοράκι. Ο εκκεντροφόρος “χαμηλής ταχύτητας” λειτουργεί σε έως και 7.400 σ.α.λ., και το προφίλ και ο χρονισμός του έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να προσφέρουν ομαλή ροπή σε ευρύ φάσμα στροφών, για ισχυρές επιδόσεις σε χαμηλές έως μεσαίες στροφές κινητήρα.

Yamaha MT-125

Yamaha MT-125

Πάνω από τις 7.400 σ.α.λ., μια ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα μικρών διαστάσεων αλλάζει τον κινητήρα από τον εκκεντροφόρο “χαμηλής ταχύτητας” στον εκκεντροφόρο “υψηλής ταχύτητας”.

Αυτή η αναβάθμιση στο προφίλ και τον χρονισμό βαλβίδων προσφέρει ακαριαία αύξηση στις υψηλότερες στροφές, για καλύτερες επιδόσεις από τις 7.400 σ.α.λ. έως τη μέγιστη απόδοση ισχύος στις 10.000 σ.α.λ. –  1.000 σ.α.λ. περισσότερες από το προηγούμενο μοντέλο.

Yamaha MT-125

Μαζί με το υψηλότερο ανώτερο όριο σ.α.λ., ο νέος κινητήρας VVA διαθέτει επίσης αναβαθμισμένη μετάδοση κίνησης για βελτιωμένη επιτάχυνση, και με τα τελευταίας τεχνολογίας εσωτερικά του εξαρτήματα, ο νέος κινητήρας λειτουργεί πιο ομαλά και πιο οικονομικά.

Ο νέος μονόδρομος συμπλέκτης (slipper) με υποβοήθηση (A&S) της MT-125 είναι μια σημαντική αναβάθμιση για το 2020 και προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα στον αναβάτη. Η ελαφριά αίσθηση του μοχλού μειώνει το επίπεδο συνεισφοράς του αναβάτη, κι έτσι αυτή η ελαφριά Hyper Naked είναι πολύ πιο άνετη κατά την οδήγηση στην πόλη με συνεχείς στάσεις-εκκινήσεις.

Yamaha MT-125

Ο συμπλέκτης A&S επιτρέπει επίσης το γρήγορο και ομαλό κατέβασμα ταχυτήτων, ενώ παράλληλα προσφέρει βελτιωμένο έλεγχο κατά το κατέβασμα των ταχυτήτων, ένα σημαντικό χαρακτηριστικό όταν το οδόστρωμα είναι βρεγμένο ή ολισθηρό.

Η σειρά MT ξεχωρίζει πέρα από το δυναμικό στυλ και για το εμφανές πλαίσιό της και στην περίπτωση του MT-125 αυτό είναι νέο φτιαγμένο από ατσάλι (το ψαλίδι από αλουμίνιο).

Το MT-125 διαθέτει μικρότερο ρεζερβουάρ καυσίμου 10 λίτρων που είναι πιο κοντό στο πίσω μέρος που, ενώ λίγο πιο πάνω έχουν αλλάξει όργανα που έχουν οθόνη LCD.

Yamaha MT-125

Έχοντας εντυπωσιακή νέα εμφάνιση με διπλούς κεκλιμένους προβολείς θέσης, δίνει νέα ταυτότητα στο MT-125. Κάτω από αυτά τα φώτα θέσης, ένας προβολέας LED μικρών διαστάσεων χαρίζει στην MT-125 τολμηρή και προκλητική όψη, η οποία επιβεβαιώνει ότι διαθέτει το DNA της οικογένειας MT.

Για το 2020 το MT-125 αυτή η ελαφριά Hyper Naked διαθέτει μεγαλύτερο πίσω ελαστικό 140, προσδίδοντας εμφάνιση μεγάλης μοτοσυκλέτας. Το πιρούνι είναι ανάποδο με καλάμια 41 χλστ. Με διαδρομή 130 χλστ., ενώ η πίσω ανάρτηση τύπου monoshock με ένα αμορτισέρ.

Yamaha MT-125

Ακτινικά τοποθετημένη είναι η δαγκάνα στον μπροστινό τροχό και το δισκόφρενο έχει διάμετρο 292 χλστ.

Το Yamaha MT-125 θα είναι διαθέσιμο στους αντιπροσώπους της Yamaha από τον Δεκέμβριο του 2019 και η τιμή του δεν έχει οριστεί ακόμα.

Βασικά χαρακτηριστικά του MT-125

  • Νέος κινητήρας 125 κ.εκ. με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων
  • Μονόδρομος συμπλέκτης (slipper) με υποβοήθηση
  • Διπλά κεκλιμένα φώτα θέσης, προβολέας LED
  • Ανάποδο πιρούνι με καλάμια 41 χλστ.
  • Νέο πλαίσιο Deltabox και ψαλίδι αλουμινίου
  • Μεγαλύτερο πίσω ελαστικό 140 χλστ.
  • Ακτινικά τοποθετημένη μπροστινή δαγκάνα φρένου
  • Μπροστινό φρένο μεγάλης διαμέτρου 292 χλστ.
  • Εξελιγμένα όργανα με οθόνη LCD

Yamaha MT-03

Yamaha MT-03

Περνώντας τώρα στο αμέσως μεγαλύτερο αδελφάκι, το Yamaha MT-03, από αισθητικής άποψης, σίγουρα ο νέος προβολέας με την εξωγήινη σχεδίαση είναι αυτός που κλέβει τις εντυπώσεις, αλλά στην ουσία το νέο πιρούνι USD των 37mm (έναντι συμβατικού στο σημερινό μοντέλο) είναι η σημαντικότερη αναβάθμιση για το 2020.

Yamaha MT-03

Yamaha MT-03

Παράλληλα, ένα μακρύτερο ασύμμετρο ψαλίδι (μήκους 573mm) και ένα νέο αμορτισέρ με σκληρότερο ελατήριο και νέες ρυθμίσεις σε προφόρτιση και απόσβεση είναι βελτιώσεις που αποβλέπουν στην καλύτερη σταθερότητα του συνόλου και στη βελτιωμένη οδική συμπεριφορά.

Yamaha MT-03

Yamaha MT-03

Κατά τα λοιπά, το ρεζερβουάρ είναι πλατύτερο και χαμηλότερο, το τιμόνι μεγαλύτερο και ψηλότερο, ενώ, τέλος, νέα είναι και τα LCD όργανα, χωρίς όμως η Yamaha να μας δίνει εικόνα για την ακριβή μορφή και λειτουργία τους (ούτε φωτογραφία τους).

Βασικά χαρακτηριστικά του MT-03

  •     Περισσότερο επιθετική σχεδίαση
  •     Aνάποδο πιρούνι 37mm
  •     Μακρύτερο ψαλίδι
  •     Νέες ρυθμίσεις στο μονο-αμορτισέρ
  •     Διπλός προβολέας LED-DRL
  •     Νέα όργανα LCD
  •     Φλας LED

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!