MotorBike.gr

ZERO FXE 2021: Τα μονοκύλινδρα SM επιστρέφουν… ηλεκτρισμένα!

30/07/2021

Επιστροφή… στο μέλλον

Μια από τις κατηγορίες που πρακτικά καταργήθηκε ελέω προδιαγραφών ρύπων, είναι αυτή των μεσαίων μονοκύλινδρων και η αλήθεια είναι ότι λείπει πολύ σε όλους μας, ειδικά όταν στην Ελλάδα οι περισσότεροι μεγαλώσαμε με μοντέλα αυτού του τύπου. Να όμως που εμφανίζεται η ηλεκτροκίνητη Zero FXE, που δείχνει να επαναφέρει αυτή την φιλοσοφία, έστω κι αν έχει “αλμυρή” τιμή. Μωρέ λες;

Αφορμή για αυτή την αιρετική σκέψη ήταν η πρόσφατη παρουσίαση του μοντέλου FXE από την Zero, μιας ηλεκτροκίνητης μοτοσυκλέτας που βάσει ισχύος και σχεδίασης θυμίζει αρκετά τα μονοκύλινδρα SM.

Ιερόσυλο βέβαια να συγκρίνει κανείς τις στακάτες πιστονιές ενός βαρβάτου thumper κινητήρα με το «βζζζζιν» ενός e-μοντέλου, όμως οι καιροί αλλάζουν και, αν δεν θέλουμε να καταλήξουμε γραφικά απολιθώματα, οφείλουμε να προσαρμοζόμαστε!

Αλλά τι εστί Zero FXE; Ουσιαστικά πρόκειται για μια ανανεωμένη σχεδιαστικά έκδοση του μοντέλου FXS, το οποίο με τη σειρά του βασίζεται στο FX.

Φυσικά και δεν περιμένει κανείς να γνωρίζετε ποια είναι αυτά τα μοντέλα στην γκάμα της Zero, οπότε για να διευκολύνουμε τα πράγματα, ας πούμε ότι το FX είναι το αντίστοιχο του ψηλόφτερου μονοκύλινδρου με μπροστινό τροχό 21”, το FXS είναι η Supermoto έκδοση με τροχούς 17 ιντσών… και το νέο FXE, ένα FXS με διαφορετική σχεδίαση…. ουφ.


To Zero FXE είναι λοιπόν μια σχεδιαστική άσκηση κάποιου κύριου Bill Webb της Huge Design, την οποία είχε δημιουργήσει το 2018 σε μια συνεργασία του με την Zero και είχε παρουσιαστεί ως concept bike σε διάφορες εκθέσεις.

Σύμφωνα με την Zero, o κόσμος «λάτρεψε» την σχεδίαση του μοντέλου (ΟΚ ίσως να υπερβάλουμε λίγο ε;) και κατόπιν «λαϊκής απαίτησης» το concept πέρασε στην παραγωγή ως FXE, το 2021.

 


Για να είμαστε ειλικρινείς, μπορεί να μην βλέπουμε κάτι άξιο «λατρείας» στις γραμμές του
FXE, αλλά στα ηλεκτροκίνητα έτσι και αλλιώς παίζει σχεδιαστική αδεία (κατά του ποιητική αδεία), αφού φύσει και θέσει αποτελούν συνολικά φορείς νέων ιδεών, οπότε πολλά πράγματα τα παραβλέπουμε και τα συγχωρούμε.

Αρκετά, όμως, με τη γενικόλογη φλυαρία – ας προχωρήσουμε σε πιο ουσιώδη πράγματα!

O κινητήρας του FXE είναι ένα μοτέρ τύπου brushless της ZForce σειράς, με δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας στο κλείσιμο του γκαζιού, το οποίο αποδίδει 21 ίππους συνεχούς ισχύος με κορύφωση στους 44 ίππους, ενώ η ροπή είναι εντυπωσιακή, στα 10,8 kgm!

Αυτές οι τιμές συνδυάζονται με ένα βάρος 135 κιλών (!) οπότε ο παραλληλισμός με ένα μονοκύλινδρο 250-400 (άντε 600;) δεν είναι τυχαίος ή εσφαλμένος.

Φυσικά μιλάμε για ποιοτικές διαφορές στην απόδοση και στην αίσθηση, αλλά αν υπάρχει μια «παλιά» κατηγορία στην οποία μπορούμε να κατατάξουμε το FXE, τότε αυτή είναι!

Η τελική ταχύτητα δεν είναι βέβαια υψηλή και ανακοινώνεται στα 132 km/h (μέγιστη) με δυνατότητα για συνεχή διατήρηση στα 121 km/h του ψηφιακού ταχύμετρου, αλλά σε κάθε περίπτωση πολύ θα θέλαμε να βιώσουμε την αμεσότητα των 10,8 kgm ροπής στο άνοιγμα του γκαζιού.

Η μπαταρία του FXE έχει χωρητικότητα 7,2 kWh και προσδίδει αυτονομία από 64 μέχρι 161 χιλιόμετρα με μια φόρτιση, αναλόγως του τρόπου οδήγησης και του φορτίου.

Μια ρεαλιστική τιμή αυτονομίας για σβέλτη οδήγηση στην πόλη και σε γρήγορα τμήματα λεωφόρων, είναι τα 95 χιλιόμετρα.  Όσον αφορά την επαναφόρτιση, αυτή διαρκεί 9,7 ώρες με απλή σύνδεση στο οικιακό δίκτυο, 4,1 ώρες με ταχυφορτιστή της Zero (προαιρετικός εξοπλισμός) και μόλις 1,8 ώρες με ταυτόχρονη χρήση δύο ταχυφορτιστών.

Στα περιφερειακά, το Zero FXE φέρει ανεστραμμένο και πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι της Showa, με καλάμια διαμέτρου 41mm, ενώ η ίδια εταιρία προμηθεύει το επίσης πλήρως ρυθμιζόμενο μονό αμορτισέρ πίσω, με ξεχωριστό δοχείο αζώτου.

Οι διαδρομές των αναρτήσεων είναι 178 και 227mm, μπροστά και πίσω αντίστοιχα. Tα φρένα «επιμελείται» η J.Juan, με διπίστονη δαγκάνα και δίσκο διαμέτρου 320mm (!) μπροστά και μονοπίστονη δαγκάνα και δίσκο διαμέτρου 240mm πίσω.

Μια ABS μονάδα της Bosch (9.0) ελέγχει τα μπλοκαρίσματα των τροχών, που φέρουν ελαστικά Pirelli Diablo Rosso II σε διαστάσεις 110/70-17 και 140/70-17.

Το ύψος της σέλας βρίσκεται στα – χαμηλά για την κατηγορία της μοτοσυκλέτας – 836mm, το μεταξόνιο είναι στα 1.422mm και η γωνία κάστερ αρκετά «γρήγορη» στις 24,4ο.

Το Zero FXE μπορεί να οδηγηθεί με δίπλωμα A2, ενώ διατίθεται και σε έκδοση A1, με χαμηλότερη συνεχή ισχύ, στους 15 ίππους, αλλά η κορύφωση παραμένει στους 44 ίππους, όπως και όλα τα άλλα τεχνικά χαρακτηριστικά.

Το Zero FXE αναμένεται στην ελληνική αγορά με τιμή στα 14.290 ευρώ.

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!