MotorBike.gr

ZONTES R125, 2020: Αποκλειστική Πρώτη Παρουσίαση

08/04/2020

Μίνι έκπληξη στα 125 κυβικά

Σχεδόν απαρατήρητο πέρασε από τους δημοσιογράφους – ή μήπως δεν το είδαν καθόλου; – στο σαλόνι της EICMA του 2019, το ολοκαίνουργιο Zontes R125 μοντέλο 2020. Δεν πέρασε απαρατήρητο όμως από τους φίλους μας Ισπανούς του διαδικτυακού περιοδικού www.moto125.cc οι οποίοι μας το παρουσιάζουν σήμερα. Κείμενο: Antonio Cuadra, Φωτογραφίες: Roberto Maté/AC

Μετά την πολύ καλή αποδοχή που επιφύλαξε η αγορά για τα μοντέλα της Zontes (Daytona-Zontes στην Ελλάδα) το 2019, με τους κινητήρες των 310 cc σε διάφορες εκδόσεις (naked, adventure, sport touring) η κινεζική εταιρία προχώρησε στη δημιουργία ενός μικρότερου μοντέλου με εκλεπτυσμένο και ελκυστικό περιτύλιγμα και (δικής της κατασκευής) τεχνολογικά άρτιο κινητήρα 125 cc, με τη χαρακτηριστική, ασυναγώνιστη σφραγίδα σχέσης ποιότητας/τιμής.

Το Zontes R125 είναι ένα γυμνό μοντέλο που ακολουθεί τις γραμμές του μεγάλου του αδελφού R310.

Η Zontes ήταν η εταιρία-αποκάλυψη του περασμένου έτους, που διακρίθηκε για  τα ελκυστικά, αξιόπιστα, ισχυρά και πολύ ανταγωνιστικά προϊόντα της, παρά το γεγονός ότι χρησιμοποιούσε έναν μονοκύλινδρο (310 κ.εκ.) κινητήρα.

Αυτό μπορείτε να το διαπιστώσετε διαβάζοντας τις πολλές δοκιμές που έχουν δημοσιευτεί στο Διαδίκτυο, για τα μοντέλα: cruiser V310, Adventure T310 (το οποίο έγινε και best seller στην Ελλάδα το ’19), naked R310 και sport touring X310.

Στο τελευταίο σαλόνι της EICMA στο Μιλάνο το 2019 οι άνθρωποι της Zontes δημοσιοποίησαν ήδη τις προθέσεις τους να “εισβάλουν ειρηνικά” στην ευρωπαϊκή αγορά και στην κατηγορία των 125cc, με αυτό το πιστό αντίγραφο της μεγαλύτερης αδελφής R310.


Το Zontes R125 έφτασε ήδη στην Ισπανία, στην αντιπροσωπεία Motorama, με την εισαγωγή του να προγραμματίζεται μετά την επιδημία του κορονοϊού, με τιμή λίγο κάτω από το όριο των 3.000 ευρώ: στα 2.995 ευρώ.

Πρόκειται για μια συμφέρουσα τιμή (ειδικά για την Ισπανία, όπου τα 125άρια είναι πολύ δημοφιλή), δεδομένου ότι είναι εξοπλισμένο με έναν κινητήρα Hi-Tech, με υγρόψυξη, κυλινδροκεφαλή με δύο εκκεντροφόρους (DOHC), τέσσερις βαλβίδες και κιβώτιο ταχυτήτων έξι ταχυτήτων, ικανό να αποδώσει ισχύ 14 ίππων.

Για την ελληνική αγορά δεν υπάρχουν πληροφορίες προς το παρόν και εννοείται ότι θα σας ενημερώσουμε μόλις υπάρξουν νέα.

Δεν διαθέτουμε συγκεκριμένα στοιχεία, αλλά όλα δείχνουν ότι πρόκειται για τον αερόψυκτο κινητήρα (που έχει γίνει υδρόψυκτος στην περίπτωση του R125) του Zontes 125 F που διατίθεται στη γαλλική αγορά, με πλήθος αλλαγών. Τα χαρακτηριστικά του: 2 εκκεντροφόροι, 4 βαλβίδες, ψεκασμός και ιπποδύναμη 14 ίππων τον κατατάσσουν στους κορυφαίους της κατηγορίας

Μία από τις λεπτομέρειες που τραβάει την προσοχή του παρατηρητή είναι το ψαλίδι. Θυμίζει KTM Duke και RC, κατασκευασμένο από χυτό αλουμίνιο με μικρά νεύρα που προσθέτουν στην ακαμψία του. Είναι ασύμμετρο, καθώς το σχήμα του είναι διαφορετικό από την αριστερή και τη δεξιά πλευρά, η οποία τελευταία έχει σχήμα “μπανάνα”, όπως λέμε, για να κάνει χώρο για το τελικό της εξάτμισης

Σε αυτό το ψαλίδι είναι συνδεδεμένο στην αριστερή πλευρά ένα μικρό σωληνωτό πλαίσιο που στηρίζει το χαμηλό φτερό και τα φλας, το στοπ και τη βάση της πινακίδας. Ένα μεγάλων διαστάσεων αμορτισέρ με ρύθμιση της προφόρτισης του ελατηρίου διαθέτει το Zontes R125

Το οπίσθιο φωτιστικό σώμα είναι πλήρες LED, που βρίσκεται ακριβώς κάτω από το πίσω τμήμα της σέλας. Τεχνολογία φωτισμού LED χρησιμοποιείται επίσης στα φλας και φυσικά στον προβολέα, ο οποίος συνδυάζει δύο επιμέρους τμήματα LED

Το όργανο είναι οθόνη LCD με κόκκινο στις 9.000 σ.α.λ. Στο εσωτερικό του εμφανίζεται επίσης η ταχύτητα, η στάθμη καυσίμου, ο χιλιομετρητής (μερικός, ολικός), ρολόι και η θερμοκρασία του ψυκτικού μέσου

Δεν υπάρχει κλειδαριά, αλλά το 125 χρησιμοποιεί σύστημα keyless, όπως τα 310. Πλήθος είναι οι διακόπτες και στα δυο άκρα του τιμονιού. Το κόκκινο κουμπί χρησιμεύει για να ξεκλειδώσει το τιμόνι, όταν η μοτοσικλέτα έχει αναγνωρίσει την παρουσία του πομπού/μπρελόκ που έχει μαζί του ο ιδιοκτήτης. Δίπλα στο κόκκινο κουμπί βρίσκεται το αντίστοιχο που ανοίγει τη σέλα και την τάπα ρεζερβουάρ βενζίνης

Μια άλλη καλή λεπτομέρεια του Zontes R125 είναι το προστατευτικό του μπροστινού φρένου, εμπνευσμένο από το MotoGP, αν και σε αυτή την περίπτωση θα είναι χρήσιμο για να μην χτυπάει η μανέτα του φρένου (ή το χέρι μας) πάνω σε καθρέφτες αυτοκινήτων. Ίδιο προστατευτικό φοράει και το αριστερό άκρο του τιμονιού

Τα φρένα είναι ένα σημαντικό στοιχείο του Zontes 125: Όχι μόνο για τη μεγάλη διάμετρο που έχει το μπροστινό με δαγκάνα δύο εμβόλων, που θα προσφέρουν καλό φρενάρισμα, αλλά και γιατί διαθέτουν σύστημα αντιμπλοκαρίσματος ABS.
Μαζί με τον μεγάλο μπροστινό δίσκο συναντάμε κι ένα εξαιρετικό ανεστραμμένο πιρούνι.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!