MotorBike.gr

Aprilia και Moto Guzzi 2023: Σπορ η μία, παράδοση η άλλη

24/11/2022

Οι μοτοσυκλετιστικές αιχμές της Piaggio

Το Piaggio Group, που είναι ο όμιλος εταιριών στον οποίο ανήκουν και η Moto Guzzi και η Aprilia, παρουσίασε στο σαλόνι του Μιλάνου, την EICMA, τα νέα μοντέλα του 2023, αλλά και μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα με το σήμα της Aprilia.

Το Piaggio Group πρωταγωνίστησε στην EΙCMA 2022, ως ο βασικός εκπρόσωπος της ιταλικής βιομηχανίας δίκυκλων καθώς και η μεγαλύτερη εταιρία στην Ευρώπη.

Μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου 2022, ο Όμιλος είχε πουλήσει 490.400 οχήματα σε όλο τον κόσμο (εκ των οποίων 410.000 δίτροχα), σημειώνοντας την υψηλότερη επίδοση στην ιστορία του, με κύκλο εργασιών 1.626,9 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 70,9 εκατ. Ευρώ.

Τους πρώτους μήνες του 2022, ο Όμιλος Piaggio επιβεβαίωσε και εδραίωσε τη θέση του στην Ευρώπη στην κατηγορία των σκούτερ, με μερίδιο 23,5%.

Παράλληλα, ενίσχυσε περαιτέρω τη θέση του στην αγορά σκούτερ της Βόρειας Αμερικής, με το μερίδιό του να φτάνει στο 34,9%.

Οι πωλήσεις σκούτερ του Ομίλου αυξήθηκαν σε διψήφιο ποσοστό σε παγκόσμιο επίπεδο, κυρίως λόγω της Vespa, η οποία κατέγραψε διψήφια αύξηση του κύκλου εργασιών, καθώς και όγκο πωλήσεων που αποτελεί ρεκόρ για την περίοδο.

Σημαντική συνεισφορά στην αύξηση των παγκόσμιων πωλήσεων είχαν και τα σκούτερ της Aprilia. Η πορεία των μοτοσυκλετών ήταν επίσης θετική, αφού τόσο η Aprilia, όσο και η Moto Guzzi κατέγραψαν ρεκόρ πωλήσεων τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, με περισσότερες πωληθείσες μονάδες και υψηλότερα κέρδη από ποτέ, εν μέρει χάρη στα νέα μοντέλα Aprilia 660 (RS, Tuono και Tuareg), αλλά και τα Moto Guzzi V7 και V85 TT.

Για το 2023, το Piaggio Group παρουσίασε στην EICMA μια σειρά νέων μοντέλων, όπως τα:

  • Aprilia RS 660 Extrema
  • Aprilia ELECTRICa Project
  • Moto Guzzi V100 Mandello
  • Moto Guzzi V9 Bobber Special Edition
  • Moto Guzzi V7 Stone Special Edition

Aprilia RS 660 Extrema

Η πιο σπορ και ελαφριά έκδοση της σειράς RS 660. Χάρη στον αναβαθμισμένο βασικό εξοπλισμό της, η RS 660 Extrema εκπλήσσει με το συνολικό της βάρος που δεν ξεπερνά τα 166 κιλά και ανεβάζει τον πήχη σε ό,τι αφορά την αναλογία βάρους προς ισχύ (η οποία φτάνει τους 100 ίππους, που αποτελούν ρεκόρ της κατηγορίας).

Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται μια νέα, ελαφρύτερη εξάτμιση της SC Project με τελικό από ανθρακονήματα, το οποίο έχει τοποθετηθεί στη δεξιά πλευρά της μοτοσυκλέτας (όχι πλέον κάτω από τον κινητήρα).

Στη συνολική μείωση του βάρους συμβάλλουν επίσης το μπροστινό φτερό και η νέας σχεδίασης καρίνα. Και τα δύο εξαρτήματα είναι κατασκευασμένα από υψηλής ποιότητας ανθρακονήματα.

Οι σπορ διαθέσεις της Aprilia RS 660 Extrema τονίζονται επίσης, από το μονόσελο (η σέλα του συνεπιβάτη παρέχεται μαζί με τη μοτοσυκλέτα).

Εκτός από τα βασικά ηλεκτρονικά της RS 660 (τα οποία περιλαμβάνουν έλεγχο πρόσφυσης, cornering ABS, φρένο κινητήρα, χάρτες κινητήρα και έλεγχο ανύψωσης του μπροστινού τροχού, με όλα τα συστήματα να είναι ρυθμιζόμενα), η RS 660 Extrema διαθέτει ακόμη λογισμικό που επιτρέπει την αναστροφή της λειτουργίας του συστήματος γρήγορης αλλαγής ταχυτήτων.

Αυτό σημαίνει ότι το κιβώτιο ταχυτήτων μπορεί να διαμορφωθεί εντελώς αυτόνομα, για χρήση στον δρόμο ή την πίστα, χωρίς να αντικατασταθεί κανένα εξάρτημά του. Είναι ένα ιδανικά σχεδιασμένο σύστημα για γρήγορη και άμεση προσαρμογή στις ανάγκες των track days.

Aprilia ELECTRICa Project

Το Aprilia ELECTRICa Project αντιπροσωπεύει το όραμα της Aprilia για τη μετακίνηση των νεαρών αναβατών στο προσεχές μέλλον.

Είναι ένα παράθυρο που ανοίγει η Aprilia προς το αύριο, με πειραματισμούς και καινοτομίες που σκοπεύουν στη διασκεδαστική οδήγηση μοτοσυκλέτας σε οποιοδήποτε περιβάλλον, χωρίς συμβιβασμούς.

Το ELECTRICa Project είναι μια νέα ιδέα, ένα ελαφρύ όχημα μηδενικών εκπομπών ρύπων, που υπόσχεται μέγιστη ελευθερία και απόλαυση στην οδήγηση, ακόμη και στις πόλεις του μέλλοντος.

Η διασκέδαση και η ελευθερία είναι εξασφαλισμένες, παραμένοντας η βασική αρχή για τη δημιουργία όλων των οχημάτων που παράγει η Aprilia, μια εταιρία που έχει συνδέσει το όνομά της με την κατασκευή σπορ μοτοσυκλετών.

Η ELECTRICa αξιοποιεί όλη την τεχνογνωσία που διαθέτει ο Όμιλος Piaggio (στον οποίο ανήκει η Aprilia). Ο Όμιλος δραστηριοποιείται στην εξέλιξη ηλεκτρικών οχημάτων από το 1975, έχοντας εισαγάγει μια μεγάλη σειρά οχημάτων στο πέρασμα του χρόνου, όπως είναι το MP3 Hybrid, το πρώτο υβριδικό σκούτερ στον κόσμο.

Η εμφάνιση δεν αφήνει καμία αμφιβολία για τη μάρκα της μοτοσυκλέτας. Ειδικά στο μπροστινό μέρος, η μοντέρνα ερμηνεία του τριπλού προβολέα που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα Aprilia, τονίζει τις σπορ, δυναμικές γραμμές της μοτοσυκλέτας. Η προσβασιμότητα και η ευκολία εξασφαλίζονται από τις μικρές διαστάσεις και το χαμηλό ύψος της σέλας, αλλά και από το μικρό συνολικό βάρος.

Οι μανέτες για τα δύο φρένα στο τιμόνι, ενισχύουν την άνεση και διευκολύνουν τους αναβάτες σκούτερ να κάνουν την μετάβασή τους σε αυτή τη μοτοσυκλέτα. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στο κέντρο της μοτοσυκλέτας και συνδυάζεται με αλυσίδα μετάδοσης κίνησης. Το keyless σύστημα και η οθόνη οργάνων LCD φέρνουν την τεχνολογία και την πρακτικότητα σε πρώτο πλάνο, ενώ τα ενεργητικά ηλεκτρονικά βοηθήματα ενισχύουν την  ασφάλεια στην οδήγηση.

Moto Guzzi V100 Mandello 

Η Moto Guzzi V100 Mandello άνοιξε ένα εντελώς νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Moto Guzzi.

Είναι μια μοτοσυκλέτα που αρνείται να ενταχθεί σε μια συγκεκριμένη κατηγορία, συνδυάζοντας την σχετική ευελιξία στις στροφές με την έμφυτη ταξιδιωτική κλίση που έχει κάθε μοντέλο της Moto Guzzi.

Ένα μοντέλο που ανοίγει μια πόρτα προς το μέλλον της μάρκας, χάρη στις πρωτοποριακές τεχνικές και αεροδυναμικές λύσεις που το χαρακτηρίζουν. Στη Moto Guzzi V100 Mandello η καινοτομία ξεκινά από τη σχεδίαση, η οποία αξιοποιεί όπως πάντα, τον ιδιαίτερης αισθητικής δικύλινδρο κινητήρα ως βασικό της στοιχείο.

Η μοτοσυκλέτα αποτελεί σταθμό για την ιστορία του εργοστασίου που έχει εισάγει σημαντικές, τεχνολογικές καινοτομίες.

Είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα που προσφέρει προσαρμοζόμενη αεροδυναμική και η πρώτη Moto Guzzi που έχει εξοπλιστεί με προηγμένες ηλεκτρονικές λύσεις όπως είναι η αδρανειακή πλατφόρμα έξι αξόνων, το cornering ABS, οι ημι-ενεργητικές αναρτήσεις και το σύστημα γρήγορης αλλαγής ταχυτήτων, τα οποία είναι ορισμένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά της.

Είναι επίσης, η πρώτη Moto Guzzi που εφοδιάζεται με τον ολοκαίνουργιο V-2 κινητήρα με τα προηγμένα τεχνικά χαρακτηριστικά του.

Η παράδοση συνεχίζεται με την αρχιτεκτονική του εγκάρσιου V 90° δικύλινδρου κινητήρα, η οποία εγγυάται μοναδική απόδοση της ροπής και τον ασύγκριτο ήχο Moto Guzzi.

Ωστόσο, είναι ένας ολοκαίνουριος κινητήρας που προσφέρει ιδιαίτερες επιδόσεις. Η μέγιστη ισχύς των 115 ίππων αποδίδεται στις 8.700 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή των 105 Nm στις 6.750 σ.α.λ., με το 82% της, να είναι ήδη διαθέσιμο στις 3.500 σ.α.λ. και τον κόφτη να έχει ρυθμιστεί ψηλά στις 9.500 σ.α.λ.

Ο σπορ χαρακτήρας υποστηρίζεται και από τη γρήγορη γεωμετρία του πλαισίου, όπου οι ταξιδιωτικές δυνατότητες ενισχύονται από την άνεση που προσφέρουν η μεγάλη σέλα και η ενεργητική, ξεκούραστη θέση οδήγησης.

Η τεχνολογία της Moto Guzzi συνέβαλε στην αύξηση της άνεσης και της προστασίας από τον αέρα, χάρη στην ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα και την εφαρμογή (για πρώτη φορά στον κόσμο) προσαρμοζόμενης αεροδυναμικής, η οποία ρυθμίζει αυτόματα τη θέση των αεροδυναμικών πτερυγίων που έχουν τοποθετηθεί στις πλευρές του ρεζερβουάρ, ανάλογα με την ταχύτητα και το επιλεγμένο Riding Mode.

Το κορυφαίο πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων περιλαμβάνει ηλεκτρονικό γκάζι Ride by Wire, το οποίο παρέχει ακρίβεια στον έλεγχο της απόδοσης και της κατανάλωσης καυσίμου. Περιλαμβάνει επίσης, προηγμένη μονάδα ECU 11MP Marelli, αδρανειακή πλατφόρμα έξι αξόνων για αποτελεσματική διαχείριση των ηλεκτρονικών, cruise control και cornering ABS, το οποίο εξασφαλίζει ενεργητική ασφάλεια κατά το φρενάρισμα εντός στροφής.

Η μοτοσυκλέτα διαθέτει τέσσερα Riding Mode: Touring, Sport, Rain και Road, καθένα από τα οποία διαχειρίζεται 3 διαφορετικές  χαρτογραφήσεις του κινητήρα, 4 επίπεδα ελέγχου πρόσφυσης, 2 επίπεδα φρένου του κινητήρα και βαθμονόμηση των ημι-ενεργών αναρτήσεων Öhlins Smart EC 2.0 (στην έκδοση που τις διαθέτει  τον βασικό εξοπλισμό της), οι οποίες προσαρμόζονται αυτόματα, άμεσα, ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης και τις οδικές συνθήκες, εξασφαλίζοντας την καλύτερη δυνατή συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας σε κάθε περίσταση.

Moto Guzzi V7 Stone Special Edition

Η V7 είναι μια από τις πιο δημοφιλείς και κορυφαίες σε πωλήσεις μοτοσυκλέτες της Moto Guzzi. Αυθεντική και με εξαιρετικά έντονο χαρακτήρα, είναι μία μοτοσυκλέτα που εκφράζει ιδανικά την κλασική, ιταλική σχεδίαση.

Η V7 Stone Special Edition είναι μια ολοκαίνουρια έκδοση της V7 Stone με εξαιρετικά δυναμικό χαρακτήρα. Η μοτοσυκλέτα απομακρύνεται από τα τυπικά ματ χρώματα της Stone, που είναι η πιο σύγχρονη έκδοση της οικογένειας V7.

Το νέο σπέσιαλ χρώμα Shining Black συνδυάζεται με μοναδικά γραφικά και κόκκινες λεπτομέρειες στο ρεζερβουάρ που θυμίζουν τα στυλιστικά στοιχεία των πιο σπορ μοντέλων της Moto Guzzi. Ο σπορ χαρακτήρας τονίζεται από τα κόκκινα ελατήρια των αμορτισέρ και από την αντίθεση που προσφέρουν οι κόκκινες ραφές της σέλας, η οποία είναι ειδική για αυτή την έκδοση.

Η πλακέτα στα καβαλέτα του τιμονιού τονίζει την αποκλειστικότητα της μοτοσυκλέτας. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης, καθρέπτες στα αντίβαρα του τιμονιού και μαύρη τάπα ρεζερβουάρ από μαύρο, ανοδιωμένο αλουμίνιο billet.

Τα αποκλειστικά χαρακτηριστικά επεκτείνονται και στον δικύλινδρο κινητήρα Moto Guzzi 850 κ.εκ., με τα καπάκια κυλινδροκεφαλών σε ολοκαίνουργιο χρώμα γραφίτη και τα καλύμματα των μπεκ από μαύρο ανοδιωμένο αλουμίνιο.

Η δυναμική εμφάνιση ενισχύεται περαιτέρω από την εξάτμιση Arrow με τελικά Moto Guzzi. Χάρη σε αυτή την εξάτμιση, ενισχύονται οι επιδόσεις της Moto Guzzi V7 Stone Special Edition, με τη μέγιστη ισχύ να ανεβαίνει από τα 48 στα 49 kW (66,5 HP) στις 6.700 σ.α.λ. και τη μέγιστη ροπή να ανεβαίνει από τα 73 στα75 Nm στις 4.900 σ.α.λ.

Moto Guzzi V9 Bobber Special Edition

Αυτή είναι η σπέσιαλ έκδοση της V9 Bobber, του sport custom μοντέλου Moto Guzzi που δημιούργησε την κατηγορία bobber μεσαίου κυβισμού.

Χαρακτηρίζεται από την κατάμαυρη εμφάνιση και τα φαρδιά ελαστικά, τα οποία εξασφαλίζουν τέλεια πρόσφυση και θυμίζουν τα ελαστικά των μοτοσυκλετών που συμμετείχαν σε Dirt Track αγώνες στις Η.Π.Α., μετά τον 2 ο Παγκόσμιο Πόλεμο.

Ο εξοπλισμός της V9 Bobber Special Edition είναι ένα πραγματικό custom σύνολο που συναρπάζει. Εν αρχή είναι η σπέσιαλ  εργοστασιακή διχρωμία μαύρου και γκρι χρώματος που αναδεικνύει το ρεζερβουάρ σε σχήμα σταγόνας (το οποίο διαθέτει τάπα από αλουμίνιο billet) και εκτείνεται στα πλαϊνά καπάκια αλουμινίου.

Οι καθρέπτες που έχουν τοποθετηθεί στα αντίβαρα του τιμονιού, σε συνδυασμό με τα προστατευτικά του πιρουνιού και το κοντό μπροστινό φτερό ολοκληρώνουν την εικόνα και υπογραμμίζουν την υψηλή ποιότητα της μοτοσυκλέτας.

Ο ασύγκριτος, χαρακτηριστικός ήχος του V-2 κινητήρα των 850 κ.εκ. της Moto Guzzi θα είναι για άλλη μια φορά παρών μέσω της συγκεκριμένης εξάτμισης, η οποία καλύπτει τις προδιαγραφές για οδήγηση στο δημόσιο οδικό δίκτυο.

Η εμφάνιση της εξάτμισης ενισχύεται από το μαύρο χρώμα, το κάτω μέρος από αλουμίνιο και τα επιθετικά τελικά τμήματά της.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!