MotorBike.gr

BMW F 850GS ADVENTURE, 2019: Το “μικρό” Adventure

05/12/2018

Ταξίδια στις ασφάλτους και στα χώματα

Είναι δικύλινδρη, κι είναι BMW. Δεν είναι όμως boxer και δεν είναι 1200. Φοράει τους δυο κυλίνδρους της σε σειρά κι όχι αντικριστά και είναι πιο μαζεμένη σε πλάτος. “Μαζεμένος” είναι και ο κυβισμός της στα 850 κυβικά, ενώ φοράει ένα μεγάλο ντεπόζιτο – όπως πρέπει σε μια πραγματική μοτοσυκλέτα περιπέτειας, μεγάλων ασφάλτινων και χωμάτινων ταξιδιών. Αυτή είναι η νέα BMW F 850 GS Adventure του 2019.

Μια εντυπωσιακή επαναφορά έκανε στην κατηγορία των μεγάλων ψευδοεντούρο μοτοσυκλετών το 2018 η BMW F 850GS αλλάζοντας… το σύμπαν.

Τίποτε δεν έμεινε ίδιο με το μοντέλο του παρελθόντος, με τους Γερμανούς να ξεκινούν από το μηδέν, φτιάχνοντας μια ολοκαίνουργια μοτοσυκλέτα, που μόνο ο τύπος έμενε ίδιος: το “F” και το “GS”.

Ένα χρόνο μετά την παρουσίαση της “απλής” F 850 GS (διαβάστε τη δοκιμή της εδώ), το βαυαρικό εργοστάσιο προχωρά στην αναμενόμενη έκδοση Adventure με τον κινητήρα των 853cc και των 95 ίππων στις 8.250 rpm, με ροπή στα 9,4kgm στις 6.250 rpm.

Πρόκειται για μια αναβαθμισμένη έκδοση όσον αφορά στον εξοπλισμό του απλού F 850 GS, με το οποίο μοιράζεται το ίδιο πλαίσιο, φρένα και κινητήρα, με τη νέα F 850 GS Adventure να έχει πλουσιότερο εξοπλισμό, μεγαλύτερο ύψος σέλας κατά 15mm (875mm συνολικά) και με δεκαπέντε κιλά περισσότερο βάρος, φθάνοντας πλέον τα 244 κιλά πλήρης υγρών.

Η νέα μοτοσυκλέτα που στοχεύει στα μεγάλα ασφάλτινα ταξίδια που οδηγούν σε εξίσου μεγάλα χωμάτινες διαδρομές, επιχειρεί να διαφοροποιηθεί αισθητικά όχι μόνο από την απλή έκδοση της 850, αλλά νομίζουμε κι από όλη την οικογένεια των BMW Adventure.

Είναι σαφέστατη η παρέμβαση των μεγάλων πλευρικών στοιχείων (πλαστικών καπακιών) στα πλάγια του φέρινγκ, διαφορετικού χρώματος μάλιστα – ασημί – για να ξεχωρίζουν από τα υπόλοιπα τμήματα. Τα καπάκια αυτά είναι πλατιά, μακριά και γωνιώδη, με ένα νέο στοιχείο πάνω τους, που καιρό έχουμε να δούμε πάνω σε μοτοσυκλέτα: πέντε μικρές τρύπες.

Η σημαντικότερη αλλαγή από την απλή 850 είναι το νέο, μεγαλύτερο ρεζερβουάρ των 23 λίτρων (από 15), που πλέον – σε αντίθεση με την προκάτοχο F800GS Adventure – έχει περάσει στην κλασσική του θέση, ανάμεσα σε αναβάτη και τιμόνι.

Με αυτή τη χωρητικότητα και σε συνδυασμό με την κατανάλωση του δικύλινδρου των 853cc, η BMW υπόσχεται μεγάλη αυτονομία (550 χιλιομέτρων). Καμία ανάγκη για βενζινάδικο για πολλά χιλιόμετρα, αρκεί βεβαίως η κατανάλωση να μένει στα χαμηλά επίπεδα του 4,4 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα…

Αλλαγές υπάρχουν και στις αναρτήσεις, με αυξημένη διαδρομή στο ανάποδο πιρούνι στα 230mm από τα 204, ενώ στον πίσω τροχό η διαδρομή έχει μειωθεί ελαφρώς (!) στα 215mm από τα 219 mm, ενώ αλλαγμένη είναι και η γεωμετρία της μοτοσυκλέτας που έγινε πιο “αργή”.

Η γωνία κάστερ έφτασε τις 28 μοίρες, το ίχνος στα 124,6mm και το μεταξόνιο 1.593mm (26, 117 και 1.578 ήταν πριν αντίστοιχα). Οι τροχοί είναι μπροστά 21 ιντσών και πίσω 17 ιντσών.

Η BMW F 850 GS Adventure του 2019, διαθέτει μεγαλύτερη ζελατίνα ρυθμιζόμενη σε δύο θέσεις – μέσω εύχρηστου μοχλού – με το μεταβλητής διατομής τιμόνι τοποθετημένο 15mm πιο ψηλά.

Υπάρχουν επίσης προστατευτικά κάγκελα καπακιών και κινητήρα, στενές χούφτες χεριών, ρυθμιζόμενα λεβιέ ταχυτήτων και πεντάλ πίσω φρένου, οδοντωτά μαρσπιέ οδηγού και ενισχυμένη ατσάλινη σχάρα.

Ο εξοπλισμός, όπως συνηθίζει η BMW, έχει πολλές επιλογές, που περιλαμβάνουν από ημι-ενεργητική ανάρτηση Dynamic ESA και πολλαπλά ρυθμιζόμενη χαρτογράφηση μέχρι traction control και έγχρωμη οθόνη TFT 6,5” στα όργανα. Η απλή έκδοση θα έχει αναλογικό στροφόμετρο και ψηφιακή οθόνη.

Οι χρωματικοί συνδυασμοί της νέας 850 θα είναι τρεις: Exclusive (γκρι-κόκκινο), Ice Grey (γκρι) και Rallye (μπλε).
Η νέα Adventure της BMW θα βρίσκεται στην ελληνική αγορά μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2019 και η τιμή της βασικής έκδοσης θα είναι τα 13.900 ευρώ – 1.200 πάνω από αυτήν του απλού μοντέλου.

Περισσότερες πληροφορίες: www.bmw-motorrad.gr

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!