SuperPapi

FB MONDIAL HPS 300: Μεγαλώνει η φαμίλια

12/01/2018

Η ιστορία της Mondial συνεχίζεται

Καλά τα νέα για την ιστορική ιταλική φίρμα FB Mondial η οποία μετά τα εντυπωσιακά 125άρια της που ήδη πωλούνται στην Ευρώπη από το 2016, παρουσίασε επίσημα ένα εντυπωσιακό Scrambler, το FB Mondial HPS 300, το οποίο σε λίγους μήνες θα βρίσκεται στην αγορά και πιθανά να το δούμε και στην ελληνική…

Η FB Mondial είναι μια ιστορική ιταλική εταιρία που ιδρύθηκε στο Μιλάνο το 1929 και έχει γράψει στο αγωνιστιό παλμαρέ της 10 Παγκόσμια Πρωταθλήματα Ταχύτητας (5 αναβατών και 5 κατασκευαστριών) από το 1949, μέχρι το 1957.

Μετά τα τρία 125άρια, ένα cafe racer, ένα supermotard, και ένα enduro η FB Mondial παρουσιάζει την επέκταση της γκάμας με το HPS 300, που διαθέτει έναν κινητήρα 250 κυβικών (!) με ενδιαφέροντα τεχνικά χαρακτηριστικά.

Είναι τετράχρονος, υγρόψυκτος μονοκύλινδρος με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, με 4 βαλβίδες και ηλεκτρονικό ψεκασμό. Η απόδοσή του φτάνει τους 25,1 ίππους στις 9.000 rpm και η ροπή στα 2,2 kgm στις 7.000 rpm. Το πλαίσιό είναι ένα απλό κλειστό σωληνωτό, με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον να παρουσιάζει η εμφάνισή του HPS 300.

Κλέβοντας τις πρωτότυπες γραμμές του FB Mondial HPS 125 Hipster, χρησιμοποιώντας καμπύλες και γωνίες, έτσι όπως μόνο οι Ιταλοί ξέρουν να κάνουν. Στην περίπτωση του HPS 125 και 300 οι σχεδιαστές έχουν καταφέρει να αναμίξουν στοιχεία από cafe racer και scrambler μαζί. Απλά παρατηρήστε την καρίνα κάτω από τον κινητήρα, το κλιπόν τιμόνι και το μονόσελο (βλ. cafe racer) και συνδυάστε το με τις δύο εξατμίσεις που ολοκληρώνονται σε δύο τελικά που βγαίνουν ψηλά δεξιά (βλ. scrambler).

FB MONDIAL HPS 125: Ένα μοντέρνο Hipster bike

Έτσι το αισθητικό αποτέλεσμα μεταφέρει στον θεατή ρώμη και δυναμισμό και μοτοσυκλετιστική κουλτούρα, δένοντας παράλληλα τη μοτοσυκλέτα με το ένδοξο παρελθόν της εταιρίας.

Το ανάποδο πιρούνι έχει καλάμια 41 χιλιοστών και στον πίσω τροχό δυο ταιριαστά αμορτισέρ λαδιού-αερίου συνεργάζονται με ένα ευμεγέθες ψαλίδι. Τα φρένα είναι κυματιστά δισκόφρενα με διάμετρο 280 mm και ακτινική δαγκάνα 4 εμβόλων μπροστά και 220 mm πίσω, με δαγκάνα 2 εμβόλων, καθώς και σύστημα ABS. Οι τροχοί είναι 17 ιντσών και το βάρος της 300 φτάνει τα 133 κιλά.

Η πίσω όψη των HPS…

Η FB Mondial ανήκει στην ιταλική εταιρία Pelpi International και στον κόμη Pierluigi Boselli, που είναι κληρονόμος της φίρμας, η οποία ανήκε στην οικογένειά του επί δεκαετίες. Η Pelpi φιλοξενεί εμπορικά σήματα όπως για παράδειγμα η ταϊβανέζικη Aeon και η Over Bikes.

Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι το FB Mondial HPS 125 Hipster χρησιμοποιεί τον κινητήρα που κατασκευάζεται από την κινεζική Zongshen, που είναι συνεργάτης της Piaggio στην Κίνα. Τον ίδιο κινητήρα φορούν κι άλλες μοτοσυκλέτες, όπως και οι Aprilia, ενώ για την HPS 300 δεν γνωρίζουμε την προέλευση του 250άρη κινητήρα του.

Για περισσότερες πληροφορίες για το FB Mondial HPS 300 και γενικότερα για την αντιπροσώπευση των FB Mondial στην Ελλάδα, μείνετε συντονισμένοι…

Λίγα λόγια για το παρελθόν της FB Mondial

Η εταιρία έγινε η πρώτη παγκόσμια πρωταθλήτρια, το 1949 που έγινε το παρθενικό πρωτάθλημα, στην κατηγορία των 125 κυβικών, με τον θρυλικό Ιταλό αναβάτη, Nello Pagani. Για τα επόμενα δυο χρόνια πήρε ακόμα δυο τίτλους, το 1950 με τον Bruno Ruffo και το 1951 με τον επίσης θρυλικό Carlo Ubbiali. Το 1957 η εταιρία κέρδισε και τα 250 με τον Cecil Sandford, αλλά και τα 125cc κυβικά με τον μεγάλο αναβάτη Tarquinio Provini.

Όταν στο τέλος της χρονιάς η εταιρία αποσύρθηκε από τους αγώνες, μαζί με την Gilera και την Moto Guzzi, λόγω υψηλού πλέον κόστους συμμετοχής στο Παγκόσμιο, η τεχνογνωσία της δεν πήγε χαμένη. Αυτό έγινε γιατί έδειξε ενδιαφέρον ένας άγνωστος Ιάπωνας κύριος με το επώνυμο Honda.

Οι ιδιοκτήτες της FB Mondial δεν δίστασαν και πούλησαν στον κύριο Σοϊχίρο Χόντα μια αγωνιστική FB Mondial 125, η οποία λύθηκε και αναλύθηκε μέχρι ροδέλας, γεγονός που επιτάχυνε την τεχνολογική εξέλιξη των κινητήρων της Honda, για να μπει δυναμικά μερικά χρόνια μετά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα και να σαρώσει τους τίτλους, στο δρόμο για την καθιέρωσή της σαν Νο1 κατασκευαστρια εταιρία μοτοσυκλετών στον κόσμο.

Την ευγνωμοσύνη της η Honda έδειξε έμπρακτα πολλά χρόνια μετά, το 2000, όταν η FB Mondial έκανε ένα σύντομο comeback στην αγορά με μια supersport μοτοσυκλέτα, την Piega 1000, η οποία είχε την τιμή να χρησιμοποιεί κινητήρα Honda RC 51. Ήταν η πρώτη και τελευταία φορά που η Honda έδωσε κινητήρα σε κάποιον άλλο κατασκευαστή… επιστρέφοντας έτσι τη χάρη του 1957 προς την Mondial!

Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο: σήμερα στην είσοδο του Motegi Collection Hall, που είναι το επίσημο μουσείο της Honda στην Ιαπωνία, υπάρχει μια αγωνιστική FB Mondial 125. Υποκλινόμαστε, αυτό θα πει σεβασμός…

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!