MotorBike.gr

MODENAS CTric: To ηλεκτρικό παπί

31/03/2016

Ένα στοίχημα… το Modenas CTric

Παπιά με θορυβώδεις εξατμίσεις, με τελικό “σωλήνα” που αναστατώνουν τον κόσμο απ’ όπου περνάνε. Ποιό είναι το αντίθετό τους, ποιό είναι τα απολύτως αθόρυβο παπί; Το ηλεκτρικό παπί, ένα από αυτά το Modenas CTric που έχει παρουσιαστεί εδώ και 5 χρόνια στη Μαλαισία.

Ήταν κάπου μέσα στο 2010 που η κρατική μαλαισιανή Modenas ολοκλήρωνε τις δοκιμές του ηλεκτρικού της παπιού. Είχε συνεργαστεί με το Πανεπιστήμιο Sains της Μαλαισίας και το Modenas CTric ήταν το πρώτο ηλεκτρικό δίτροχο που είχε κατασκευαστεί στη χώρα.

Εκεί που στα Modenas CT100 και CT110 της τοπικής αγοράς υπήρχε ένας συμβατικός, αερόψυκτος κινητήρας, τώρα βρισκόταν ένας αδιάβροχος brushless DC που στο πρώτο-πειραματικό μοντέλο απέδιδε μόλις 1.3hp.

Modenas CTric

Ο ηλεκτροκινητήρας του Modenas CTric ήταν χωρίς ψήκτρες και παρήγαγε δύναμη 4,8 ίππων, παίρνοντας ενέργεια από 5 12βολτες μπαταρίες (τύπου Lead Acid, Nano Gel) που είχαν τη δυνατότητα να παράγουν 60V, 20Ah. Η επαναφόρτιση γινόταν από κοινή οικιακή πρίζα και ο χρόνος φόρτισης διαρκούσε μόλις 3,5 ώρες στη γρήγορη φόρτιση και 8 ώρες στην αργή.

Με πλήρως φορτισμένες τις μπαταρίες το Modenas CTric μπορούσε να διανύσει από 30 μέρχρι 50 χιλιόμετρα. Οι επιδόσεις του ήταν συγκρίσιμες με ένα παπί με 90άρη συμβατικό κινητήρα, με τελική στα 70-80 χιλόμετρα την ώρα.

Modenas CTric

Modenas CTric

Οι μπαταρίες ήταν 100% ανακυκλούμενες και ικανές για 500 επαναφορτίσεις και δεν χρειάζονταν να αφαιρεθούν από το παπί για να φορτιστούν. Η υπολογιζόμενη διάρκεια ζωής έφτανε τα 2,5 χρόνια και τα 30.000 χιλιόμετρα. Η οδήγηση επιτρεπόταν με κανονικό δίπλωμα.

Κατά τα άλλα το παπί ήταν κοινό, όπως και τα συμβατικά αδελφάκια του, δηλαδή με τηλεσκοπικό πιρούνι και δύο αμορτισέρ πίσω, με ταμπούρα 110 mm και στους δυο τροχούς.

Modenas CTric

Το Modenas CTric ήταν και είναι μέχρι σήμερα διαθέσιμο στην τοπική αγορά σε δύο χρώματα (πράσινο και πορτοκαλί) στην τιμή των 1.050 ευρώ.

Στο πέρασμα του χρόνου και όταν το κοινό θα έχει ωριμάσει τόσο ώστε να δεχτεί τα ηλεκτρικά σκούτερ, παπιά και δίτροχα γενικότερα, ίσως και να έχουμε την ευκαιρία να δούμε το Modenas CTric και στην Ευρώπη.

Modenas CTric

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!