MotorBike.gr

Moto Morini 1200: Νέο V-2 Adventure στα σκαριά

28/09/2022

Το Ιταλικό V-2 θα μιλήσει ξανά!

Η κινεζικής ιδιοκτησίας Moto Morini άφησε να διαρρεύσουν εικόνες για μια νέα μοτοσυκλέτα Adventure μεγάλου κυβισμού, η οποία κινείται από τον γνωστό V-2 κινητήρα των 1.187 κυβικών εκατοστών που θα αναβαθμιστεί για να πληροί τις νέες προδιαγραφές εκπομπών και ρύπων

Ο κινητήρας αυτός έχει παρουσιαστεί και χρησιμοποιηθεί από την προηγούμενη ιδιοκτήτρια της Morini και θα ανανεωθεί τεχνολογικά ώστε να ανταπεξέλθει στις μοντέρνες απαιτήσεις.

Αυτό σκοπεύει να κάνει η νέα, κινεζική εταιρία Zhongneng που έχει αγοράσει από το 2018 το όνομα, τις εργαλειομηχανές και τα δικαιώματα της Moto Morini.

Τα μεγάλα V-2 της Μorini, τα Bialbero CorsaCorta, Granpasso, Corsaro, Milano και Scrambler που χρησιμοποιούσαν το συγκεκριμένο μοτέρ, έχουν “παγώσει” λόγω του ότι αυτό δεν πληροί τους ευρωπαϊκούς κανόνες εκπομπών ρύπων Εuro 5. 

Η νέα Moto Morini έφερε στη γκάμα της τα ολοκαίνουργια μοντέλα X-Cape και Seiemezzo, χρησιμοποιώντας ένα διαφορετικό δικύλινδρο σε σειρά 650cc, που βασίστηκε στον κινητήρα που χρησιμοποιεί η CFMoto και αυτός με τη σειρά του αντέγραφε αυτόν της Kawasaki (Ζ, Versys, Vulcan, Ninja).

Ωστόσο, η εταιρία είχε δηλώσει εξαρχής τις προθέσεις της να αναβιώσει τον κινητήρα μεγαλύτερου κυβισμού, άρα υποθέτουμε ότι ο υπάρχων μεγάλος V-2 των 1.187 κυβικών θα επιστρέψει σε μια πιο “καθαρή” έκδοση.

Οι φωτογραφίες CAD δείχνουν μια μοτοσυκλέτα που είναι πιθανό να σημάνει την επιστροφή του κινητήρα Bialbero CorsaCorta, πάνω σε μια ολοκαίνουργια Adventure με αισθητική συγγένεια με το μικρότερο X-Cape 650.

Οι εικόνες δείχνουν ότι παρά το γεγονός ότι η Morini είχε ήδη στη γκάμα της (την Granpasso) μια μεγάλου κυβισμού Adventure  που χρησιμοποιεί τον κινητήρα V-2, επιλέγει να κατασκευάσει ένα εντελώς νέο μοντέλο γύρω από τον ανανεωμένο κινητήρα αντί να επαναφέρει το παλιό.

Είναι μια μοτοσυκλέτα με πολύ πιο συμβατικές διαστάσεις και design από ό,τι ήταν η Granpasso, με σχεδόν κάθετη οθόνη οργάνων και γραμμές πιο rally-χωμάτινες.

Όπως συμβαίνει και στην περίπτωση του X-Cape, δεν υπάρχει το παραδοσιακό ράμφος που χρησιμοποιούν σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές στα Adventure τους, ενώ ένα μεγάλο ντεπόζιτο προϊδεάζει για τουριστικές διαθέσεις.

Παρά το γεγονός ότι οπτικά δίνεται η εντύπωση περιμετρικού πλαισίου, αυτό είναι τύπου χωροδικτυώματος, μια λύση πιο οικονομική και εξίσου αποτελεσματική όσον αφορά το βάρος και την ακαμψία του.

Το ψαλίδι είναι χυτό, από κράμα αλουμινίου και το πιρούνι είναι ανεστραμμένο με μεγάλης διαμέτρου καλάμια, οι δυο μπροστινοί δίσκοι έχουν δαγκάνες Brembo Stylema.

Η νέα Adventure της Morini χρησιμοποιεί τροχούς με ακτίνες και ένα φαρδύ μπροστινό φτερό καλύπτει τον αντίστοιχο τροχό που φαίνεται να έχει διάμετρο 19 ιντσών, αντί για τις 21 ίντσες που θα χρησιμοποιούσαν εάν είχε σοβαρές προθέσεις για κίνηση στο χώμα.

Τέλος όσον αφορά τις επιδόσεις του παλιού κινητήρα, που έχει σχεδιαστεί από τον θρυλικό Ingegniere Franco Lambertini, o Bialbero CorsaCorta απέδιδε πάνω από 130 ίππους, δηλαδή αρκετούς για να σταθεί ικανοποιητικά στις απαιτήσεις της κατηγορίας.

Εισερχόμενη σε μια πολύ δύσκολη και απαιτητική κατηγορία η Morini θα έχει να αντιμετωπίσει λυσσαλέο ανταγωνισμό και εκτός από τις επιδόσεις και το τι έχει να προσφέρει από πλευράς περιφερειακών, μεγάλο ρόλο θα παίξει η τιμή της μοτοσυκλέτας.

Αν λοιπόν η νέα Αdventure της η Zhongneng κατασκευάζεται στην Κίνα ίσως να έχει πλεονέκτημα, αν όμως κατασκευαστεί στην Ιταλία (όπως γινόταν με τις προηγούμενες μεγάλες V-2 της εταιρίας), τότε… τα πράγματα δυσκολεύουν.

“Μεγάλοι κυβισμοί, μεγάλες φουρτούνες”, που λένε κι οι παλιοί μηχανόβιοι…

 

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!