MotorBike.gr

Suzuki: 70 χρόνια στον κόσμο των δύο τροχών!

23/06/2022

Ιστορία γεμάτη επιτυχίες

Τον Ιούνιο του 1952 η εταιρία από το Hamamatsu, η Suzuki, παρουσίασε το πρώτο της δίτροχο. Ήταν ένα μοτοποδήλατο (ή ένα ποδήλατο αν θέλετε) με μονοκύλινδρο κινητήρα 36 κ.εκ., και ονομαζόταν Suzuki Power Free. Σήμερα η Suzuki γιορτάζει αυτή την επέτειο.

Το ταπεινό αυτό Power Free με τις καινοτόμες τεχνικές λύσεις του, σημείωσε άμεση επιτυχία και έθεσε τις βάσεις για την εγκαθίδρυση της Suzuki ως ενός από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές μηχανοκίνητων οχημάτων στον κόσμο.

Η Suzuki γιορτάζει την επέτειο των 70 ετών από την είσοδό της στον χώρο των δύο τροχών και της μοτοσυκλέτας. Το μηχανοκίνητο ποδήλατο Power Free έκανε το ντεμπούτο του στην αγορά τον Ιούνιο του 1952 και ήταν το πρώτο μηχανοκίνητο όχημα που πωλήθηκε από τη Suzuki.

Για τον οίκο από το Χαμαμάτσου αυτή είναι μια πολύ σημαντική επέτειος , μιας και άλλαξε την ιστορία του για πάντα. Με τη γέννηση του Power Free ξεκίνησε η διαδρομή που βοήθησε τη Suzuki να γίνει ένας από τους πρωταγωνιστές στη μετακίνηση και από τους κορυφαίους παίκτες στη διεθνή βιομηχανική σκηνή.

Όλα ξεκίνησαν το 1909 όταν ο Michio Suzuki,  θέλοντας να βελτιώσει τις συνθήκες εργασίας και διαβίωσης της μητέρας του, μιας υφάντριας, δημιούργησε στο εργαστήριο του στο Hamamatsu, έναν καινοτόμο αργαλειό, ικανό να δουλεύει υφάσματα γρήγορα και με ακρίβεια.

Η εμπλοκή στην κατασκευή αργαλειών υφαντουργίας ήταν μια δραστηριότητα που οδήγησε τη Suzuki σε σημαντική ανάπτυξη στο πέρασμα των δεκαετιών, μέχρι το ξέσπασμα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: H 100ετής ιστορία της Suzuki

Μετά τον πόλεμο η Suzuki δέχθηκε την επιβράδυνση των εργασιών στον τομέα της κλωστοϋφαντουργίας και άρχισε να εξετάζει το ενδεχόμενο να εισέλθει σε άλλους τομείς προϊόντων.

Στη μεταπολεμική περίοδο και της Ιαπωνίας, πρόεκυψε αμέσως μια έντονη ανάγκη για μετακίνηση. Μάλιστα μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα, μόνο στην περιοχή του Χαμαμάτσου, εμφανίστηκαν πάνω από 30 διαφορετικοί κατασκευαστές μοτοσυκλετών!

Η Suzuki αποφάσισε να εισέλθει σε αυτή την ακμάζουσα αγορά, με τον διευθυντή εκείνη την εποχή, Shinzo Suzuki, να δηλώνει κουρασμένος μιας και πήγαινε σπίτι κάνοντας πετάλι -συχνά κόντρα στον άνεμο!

Προς τα μέσα του 1951 ο Shinzo συνέλαβε μια ενδιαφέρουσα ιδέα, αυτήν της εισαγωγής ενός συστήματος ικανού να αποσυνδέει τον κινητήρα από τα πετάλια, έτσι ώστε να μπορείς να χρησιμοποιείς το ποδήλατο με κανονικό τρόπο με τον κινητήρα σβηστό και να εκμεταλλεύεσαι την ίδια (μονή) αλυσίδα.

Υπεύθυνος του έργου ήταν ο Yoshichika Maruyama, ο οποίος είχε επίσης δουλέψει πάνω σε αυτοκίνητα και ήταν λάτρης των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Χάρη στη βιομηχανική εμπειρία που αποκτήθηκε με την κατασκευή αργαλειών, η μετάβαση από το σχεδιαστήριο στο εργαστήριο ήταν ταχεία, τόσο που ήδη από τον Ιανουάριο του 1952 ξεκίνησαν οι δοκιμές στο πρώτο πρωτότυπο, που είχε το όνομα Atom και ήταν εξοπλισμένο με κινητήρα 30 κ.εκ.

Η ισχύς του, ίση με μόνο 0,2 HP, φάνηκε αμέσως πολύ περιορισμένη και στις 3 Μαρτίου ένα δεύτερο πρωτότυπο κυκλοφόρησε στο δρόμο, αυτή τη φορά τροφοδοτούμενο από τον τελικό κινητήρα, μια μονάδα 36 cc με μέγιστη ισχύ 1 HP στις 4.000 στροφές.

Ο Shinzo και ο ίδιος ο ιδρυτής, Michio Suzuki, συμμετείχαν στις δοκιμές για να επαληθεύσουν προσωπικά τις επιδόσεις, την άνεση και την πρακτικότητα του πρωτότυπου μοντέλου.

Με βάση τις ενδείξεις τους, έγιναν όλες οι απαραίτητες αλλαγές για την τελειοποίηση του μοντέλου παραγωγής, που πραγματοποιήθηκε στις 12 Απριλίου. Για να ξεκινήσει την παραγωγή, η Suzuki αποφάσισε να βασιστεί σε διάφορους εξωτερικούς προμηθευτές, επιλέγοντας να ασχοληθεί εσωτερικά μόνο με τον κινητήρα και τα περιφερεικά εξαρτήματά του.

Το Suzuki Power Free φόρεσε αμέσως τον μηχανισμό που του επέτρεπε να κινείται είτε όπως ένα κοινό ποδήλατο ή όπως ένα μηχανοκίνητο όχημα. To σύστημα εμπλοκής/απεμπλοκής του κινητήρα του μοτοποδηλάτου ήταν κατοχυρωμένο με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, σε συνδυασμό επίσης με ένα αποκλειστικό σύστημα μετάδοσης δύο ταχυτήτων εξοπλισμένο με υγρό πολύδισκο συμπλέκτη.

Χάρη σε αυτά το Power Free επέδειξε επιδόσεις και ευκολία στην οδήγηση ανώτερες από τα δίτροχα των ανταγωνιστών. Μια ομάδα από 10 Power Free, με επικεφαλής τον Shinzo Suzuki και τον Yoshichica Maruyama συμμετείχε στην παρέλαση του Φεστιβάλ Hamamatsu την 1η Μαΐου, προσελκύοντας το ενδιαφέρον του κόσμου που βρισκόταν στους δρόμους.

Το Power Free ήταν σίγουρο ότι θα γινόταν εμπορική επιτυχία αφού παρουσίαζε σταθερά αυξανόμενες πωλήσεις, αλλά η καριέρα του αποδείχθηκε αρκετά σύντομη. Με την έναρξη ισχύος ενός νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τον Αύγουστο του 1952, υπήρξε πίεση από την κυβέρνηση προς τη σχεδίαση μεγαλύτερων, πιο αποδοτικών κινητήρων, που να ταιριάζουν περισσότερο με τις απαιτήσεις του κοινού.

Το Power Free παρέμεινε στην παραγωγή για κάποιο χρονικό διάστημα, αλλά παραγκωνίστηκε τελικά από τη ναυαρχίδα της μάρκας, το Suzuki Diamond Free 60 cc του 1953, του οποίου οι πωλήσεις ανήλθαν αρχικά σε περίπου 4.000 μονάδες το μήνα και στη συνέχεια έφτασαν τις 6.000 χάρη στον απόηχο του θριάμβου του, στον πρώτο αγώνα ανάβασης που διεξήχθη στο όρος Φούτζι, επίσης το 1953.

 Ακόμα κι αν από αριθμητική άποψη το Power Free δεν έφτασε σε σημαντικούς αριθμούς πωλήσεων, ο ρόλος του στην ιστορία της Suzuki είναι ωστόσο θεμελιώδης.

Πέρα από τη συμβολική αξία του ότι ήταν το πρώτο δίτροχο της εταιρίας του Hamamatsu, έδειξε αμέσως την ικανότητα της Suzuki να καινοτομεί και να κάνει πρωτότυπες επιλογές, μια φιλοσοφία που δεν εγκαταλείφθηκε ποτέ και έχει ανταμειφθεί με πολλές επιτυχίες, αγωνιστικές και εμπορικές.

Για παράδειγμα, το 1960 η Suzuki έκανε το ντεμπούτο της στον κόσμο των αγώνων μοτοσυκλέτας, κερδίζοντας δύο χρόνια μετά το πρώτο Grand Prix και το πρώτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας. Από τότε η Suzuki δεν έπαψε ποτέ να είναι μεγάλος πρωταγωνιστής σε αγώνες, τόσο στο μοτοκρός, όπου έχει συγκεντρώσει αμέτρητα τρόπαια, όσο και στην πίστα ταχύτητας.

Με την πάροδο του χρόνου, οι αναβάτες της Suzuki έχουν κερδίσει επτά παγκόσμιους τίτλους στην κορυφαία κατηγορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, ενώ στο Endurance έχει πετύχει είκοσι Παγκόσμιους Τίτλους.

Και όλα αυτά χωρίς να ξεχνάμε τους πολλούς θριάμβους στο πρωτάθλημα AMA Superbike και στο Isle of Man Tourist Trophy. Όσον αφορά την παραγωγή, η Suzuki συνέχισε την πορεία που ξεκίνησε με το Power Free, επεκτείνοντας σταδιακά τη γκάμα με καινοτόμα προϊόντα που είναι πάντα εξοπλισμένα με ιδιαίτερο, προσωπικό στυλ.

Πολλά μοντέλα της Suzuki έχουν γράψει αξέχαστες σελίδες στην ιστορία της μοτοσυκλέτας, φέρνοντας επανάσταση είτε στο χώρο των εκτός δρόμου μοντέλων, είτε στον κόσμο των supersport, superbike, crossover και σκούτερ σε πολλές περιπτώσεις.

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!