MotorBike.gr

YAMAHA NIKEN 900: Βίντεο, που μας εξηγεί πως λειτουργεί

08/03/2018

Νέες τεχνολογίες, νέες εμπειρίες

Η Yamaha, όπως έχει αποδείξει στο παρελθόν, δεν διστάζει να παρουσιάσει καινοτομίες στο χώρο των δύο τροχών. Απόδειξη το Yamaha Niken… που είναι από μόνο του επανάσταση, αφού αντί για δύο, έχει τρεις τροχούς…

Αν εντυπωσιαστήκαμε όταν πρωτοείδαμε το Yamaha Niken 900; Ναι, φυσικά και εντυπωσιαστήκαμε, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν είχαμε και τις απορίες μας. Όπως για παράδειγμα τι ακριβώς μπορεί να προσφέρει ένα τέτοιο μοντέλο στο μοτοσυκλετισμό, γιατί ας μην γελιώμαστε, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι έχει δυο τροχούς μπροστά, πρόκειται για μοτοσυκλέτα.

Είδαμε προσεκτικά την παρουσίαση του μοντέλου στο σαλόνι της EICMA στα τέλη του 2017, κι ακούσαμε τους ανθρώπους της εταιρίας να λένε ότι το νέο Yamaha Niken πρόκειται να ανοίξει μια εντελώς νέα διάσταση στον τομέα της οδήγησης”, εννοώντας προφανώς ότι ανεβάζει τον πήχη της ασφάλειας στις στροφές σε πολύ υψηλό επίπεδο.

Επίσης, στην ίδια παρουσίαση, ακούσαμε τον Valentino Rossi που είχε οδηγήσει το Niken να λέει σε γενικές γραμμές, να μην βιαστούμε, να του δώσουμε λίγο χρόνο, να συνηθίσουμε την αίσθηση των δυο μπροστινών τροχών και μετά να αποφασίσουμε.

O Valentino Rossi στην επίσημη παρουσίαση της Yamaha Niken

Γίνεται σαφές ότι η Yamaha, όντας πρωτοπόρος στο συγκεκριμένο θέμα των Leaning Multi Wheel (LMW) των δυο μπροστινών τροχών που επιτρέπουν στο Yamaha Niken να πάρει κλίσεις στις στροφές, έχει δρόμο μπροστά της, έτσι ώστε να καταφέρει να πείσει τους μοτοσυκλετιστές για την αξία της συγκεκριμένης καινοτομίας.

Όπως λέει και η ίδια η εταιρία “το Niken εισάγει μια εντελώς νέα αντίληψη στον κόσμο της μοτοσυκλέτας και ανεβάζει την εμπειρία υπό κλίση στις στροφές σε άλλο επίπεδο”.


Το νέο Yamaha
Niken προσφέρει πολύ μεγάλα πλεονεκτήματα στον αναβάτη, μέσα από μοναδικές νέες τεχνολογίες και για αυτό το λόγο μόλις χθες κυκλοφόρησε ένα επεξηγηματικό τεχνικό βίντεο, που αναλύει τα βασικά στοιχεία της κατασκευής και πως λειτουργούν.

Έτσι στο βίντεο επιδεικνύεται το πως λειτουργεί το συγκεκριμένο σύστημα διεύθυνσης LMW τύπου Ackermann (ο εφευρέτης, στον οποίο ανήκουν οι συγκεκριμένες πατέντες) και εξηγείται εν κινήσει το πως αυτό το μοναδικό νέο σύστημα ωφελεί τον αναβάτη.

Το βίντεο παρουσιάζει, από το σχεδιασμό των παραλληλόγραμμων συνδέσμων του συστήματος LMW, έως τις αρθρώσεις και τα ψαλίδια – δείχνοντας το πως κάθε τμήμα-στοιχείο συμβάλλει πάνω στη στροφή υπό κλίση, συνολικά υποσχόμενα να προσφέρουν μια νέα, μοναδική, σπορ εμπειρία οδήγησης.

Επίσης επιδεικνύεται το νέο – ενδιαφέρον, περιμετρικό – πλαίσιο χωροδικτύωμα, που συνδυάζεται με ένα μακρύ τμήμα από χυτό αλουμίνιο, δημιουργώντας ένα υβριδικό σύνολο.

Σε αυτό το σημείο ας μας επιτραπεί μια παρατήρηση: μάλλον άστοχη είναι η επιλογή του αναβάτη που είναι ντυμένος τόσο φουτουριστικά πάνω στο Niken, που “αποξενώνεται” κατά κάποιο τρόπο από τους θεατές-απλούς ανθρώπους. Ένας κανονικά ντυμένος μοτοσυκλετιστής με τα δερμάτινά του, ας πούμε, θα έκανε πιο “οικείο” το Niken για τον παρατηρητή, κάτι που είναι και το ζητούμενο στην προκειμένη περίπτωση.

Είδαμε λοιπόν το βίντεο, ομολογούμε ότι γίναμε ακόμα πιο περίεργοι για αυτή την πρωτοποριακή μοτοσυκλέτα, και σαφώς θα θέλαμε να δούμε τι κάνει και πως θα συμπεριφέρεται στο δρόμο, ειδικά στις στροφές. Γενναίος, νέος κόσμος… χωρίς καμιά αμφιβολία.

(διαβάστε την ανάλυση – με τα στοιχεία που έχουμε μέχρι στιγμής – του Yamaha Niken 900 στην αδελφή ιστοσελίδα, scooternet.gr)

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!