MotorBike.gr

YAMAHA TENERE 700, 2019: Επιτέλους, άρωμα ερήμου!

06/11/2018

Μια πολυτάλαντη “αφρικάνα”

Επιστρέφει το όνομα Tenere στα γνωστά του λημέρια, στους “δικούς” της κυβισμούς, με τη σιλουέτα και τις αναρτήσεις που της ταιριάζει. Κι όλα αυτά με την πολυαναμενόμενη, έστω και μετά από μπόλικους μήνες αναμονής, Yamaha Tenere 700 του 2019.

Η ιστορία ξεκινάει στα μέσα της δεκαετίας του ’70 και συγκεκριμένα το 1976, όταν κυκλοφορεί η μεγάλη μονοκύλινδρη τετράχρονη thumper ψευδοεντούρο μοτοσυκλέτα της Yamaha, η θρυλική XT500.

Με σήμα κατατεθέν τον ήχο, τη ροπή και τη στενή χαρακτηριστική της σιλουέτα. Σε πολλές χώρες της Ευρώπης η XT500 ήταν το κορυφαίο σε πωλήσεις μοντέλο της Yamaha μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του ’70, με περισσότερες από 60.000 πωλήσεις μόνο στη Γαλλία κατά τη διάρκεια της 14ετούς σειράς παραγωγής της. Ναι, συνέχισε να παράγεται, σχεδόν αναλλοίωτη, για δεκατέσσερα ολόκληρα χρόνια…

Η ικανότητά της να πηγαίνει παντού, σε χώμα και σε άσφαλτο, η σκληροτράχηλη φύση της και η αξιοπιστία της άνοιξε ένα νέο κόσμο εμπειριών και περιπέτειας σε πολλούς αναβάτες. Οι ίδιες αυτές ιδιότητες την ανέδειξαν σε ιδανική επιλογή για όσους συμμετείχαν στα πρώτα ράλι Paris-Dakar τους πρώτους υπερμαραθώνιους αγώνες της αφρικανικής ερήμου. Τον πρώτο από τους οποίους ο Γάλλος Cyril Neveu με μια… Yamaha XT500.

Εδραιώνοντας γρήγορα τη φήμη της σαν αξιόπιστη μοτοσυκλέτα αγώνων ερήμου, η XT500 έγινε βασική επιλογή για αναβάτες που αναζητούσαν την περιπέτεια, αλλά και για τους οδηγούς αγώνων ράλι, και σήμερα θεωρείται μία από τις πιο σημαντικές και εμβληματικές μοτοσυκλέτες όλων των εποχών, με ενεργές λέσχες ιδιοκτητών σε ολόκληρο τον κόσμο.


Μέχρι το τέλος της δεκαετίας του ’70, η XT είχε αναδειχθεί σε θρύλο ανάμεσα στους ευρωπαίους αναβάτες. Το 1983, η Yamaha παρουσίασε την XT600Z που έγινε η πρώτη μοτοσυκλέτα περιπέτειας της εταιρείας που πήρε το όνομα Ténéré, μια λέξη της αφρικανικής φυλής των Τουαρέγκ που σημαίνει έρημος.

Εκείνη την περίοδο, η οικογένεια των Ténéré εξελισσόταν και αναπτυσσόταν διαρκώς. Στα τέλη της δεκαετίας του ’80, παρουσιάστηκε η δικύλινδρη XTZ750 Super Ténéré και στις αρχές της δεκαετίας του ’90 ακολούθησε η μονοκύλινδρη XTZ660 Ténéré. Σε αυτό το διάστημα, η σειρά Yamaha Adventure κέρδισε πολλές νίκες στους αγώνες Παρίσι-Ντακάρ. Τη δεκαετία του ’90, μόνο ο Γάλλος Stéphane Peterhansel πέτυχε 6 νίκες, με την εργοστασιακή του Yamaha που βασιζόταν στην XTZ750 Super Ténéré.

Από το 2010 μέχρι σήμερα οι μοναδικές Ténéré και μάλιστα Super που διέθετε η Yamaha στη γκάμα της ήταν οι XT1200Z σε τρεις εκδόσεις. Μέχρι σήμερα όμως, αφού για το 2019, 36 χρόνια μετά την εμφάνιση της πρώτης Ténéré η Yamaha ενισχύει εκ νέου το όνομα με μια εξίσου σημαντική μοτοσυκλέτα στην οικογένεια, την Yamaha Ténéré 700.

Η πρώτη ένδειξη ότι η Yamaha εξέλισσε μια νέα Ténéré ήρθε το 2016 με την κυκλοφορία της πρωτότυπης μοτοσυκλέτας T7 (Ténéré 700 εν συντομία), που παρουσιάστηκε σε εκθέσεις μοτοσυκλετών ανά τον κόσμο και προσέλκυσε μεγάλο ενδιαφέρον από το κοινό. Το 2017, η Yamaha παρουσίασε το πρωτότυπο Ténéré 700 World Raid, που ήταν ένα βήμα πιο κοντά στις τελικές προδιαγραφές και στην εμφάνιση του μοντέλου παραγωγής.

Από το 2017, το πρωτότυπο Ténéré 700 World Raid έχει υποβληθεί σε μια εντατική παγκόσμια περιοδεία-δοκιμασία σε διάφορες τοποθεσίες σε όλο τον κόσμο, ενώ κατά τη διάρκεια αυτής της φάσης εξέλιξης, η μοτοσυκλέτα υποβλήθηκε στις πιο ακραίες δοκιμές σε αντίξοες συνθήκες, διαφόρων εδαφών και σε ακραίες καιρικές συνθήκες.

Με μια ομάδα επαγγελματιών αναβατών, συμπεριλαμβανομένου και του πολλάκις νικητή στο Dakar, του Stéphane Peterhansel, το πρωτότυπο World Raid δοκίμασε τα όριά του παγκοσμίως, από την Αυστραλία μέχρι τη Νότια Αμερική.

Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος εξέλιξης Ténéré 700 World Raid, ήρθε η ώρα της παρουσίασης του μοντέλου παραγωγής της Yamaha Ténéré 700 που είναι εξοπλισμένη με τον γνωστό δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα CP2 των 698 cc και ένα ολοκαίνουργιο πλαίσιο. Η μοτοσυκλέτα σχεδιάστηκε για να προσφέρει δυνατότητα κίνησης σε άσφαλτο και σε χωμάτινες διαδρομές, σε καθημερινές διαδρομές και σε μεγάλα ταξίδια. Μια ικανή, μοντέρνα μοτοσυκλέτα Adventure.

Η Yamaha έκανε την έκπληξη με την παρουσίαση των κινητήρων crossplane, που τις συναντάμε σε μια σειρά των κορυφαίων σε πωλήσεις μοντέλων της εταιρείας. Η νέα Yamaha Ténéré 700 χρησιμοποιεί τον δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα των 689 cc που φορούν τα Tracer 700, MT-07 και XSR700, με ιπποδύναμη 72,3 ίππων στις 9.000 rpm και ροπή 68 Nm, στις 6.500 rpm. Το πλαίσιο είναι νέο, διπλό σωληνωτό και είναι σχεδιασμένο ώστε να ανταποκρίνεται σε διάφορες συνθήκες οδήγησης.


Με μεταξόνιο 1.590 mm και απόσταση από το έδαφος στα 240 mm η Ténéré 700 σχεδιάστηκε για να τα καταφέρνει σε πλήθος χρήσεων, εντός και εκτός δρόμου.

Η νέα Yamaha Ténéré 700 είναι εξοπλισμένη με ένα χαρακτηριστικό σετ προβολέων, που αποτελεί παραλλαγή των πιο πρόσφατων εργοστασιακών μοτοσυκλετών για ράλι και της πρωτότυπης T7. Συνολικά τέσσερις προβολείς LED σε διάταξη 2+2 πίσω από μια διαφανή ζελατίνα, καθώς και με δύο φώτα θέσης LED στη βάση, αυτή η δυναμική μπροστινή όψη χαρίζει κομψή εμφάνιση, αντίστοιχη του επιβλητικού χαρακτήρα της νέας μοτοσυκλέτας περιπέτειας.

Το πιρούνι είναι ανάποδο, διαθέτει καλάμια 43 mm, με διαδρομή 210 mm και διαθέτει ρύθμιση της απόσβεσης επαναφοράς, ενώ η πίσω ανάρτηση έχει ψαλίδι αλουμινίου και διαδρομή 200 mm.


Το σημαντικό χαρακτηριστικό της είναι ότι το μονό αμορτισέρ της αλλάζει τη λειτουργία του από έναν χειροκίνητο ρυθμιστή, ακόμα και εν κινήσει.

Τα όργανα της 700 τονίζουν τον χαρακτήρα Adventure της μοτοσυκλέτας νέας γενιάς και η μικρού μεγέθους ζελατίνα τύπου ράλι και το φέρινγκ ταιριάζουν με τις υπόλοιπες λιτές γραμμές της. Η οθόνη LCD πολλαπλών λειτουργιών διαθέτει πολλές πληροφορίες όπως σχέση κιβωτίου ταχυτήτων, στάθμη καυσίμου, δύο μερικούς χιλιομετρητές και εκτιμώμενη αυτονομία καυσίμου, καθώς και μέση και στιγμιαία κατανάλωση καυσίμου, κ.α.

Ο μπροστινός τροχός των 21 ιντσών και ο πίσω των 18 ιντσών έχουν ζάντες με ακτίνες, δείχνουν ξεκάθαρα ότι αυτή η μοτοσυκλέτα κατασκευάστηκε και για οδήγηση εκτός δρόμου. Τα ελαστικά Pirelli Scorpion Rally STR τοποθετούνται στον αρχικό εξοπλισμό και επειδή η Ténéré 700 διαθέτει τις συγκεκριμένες διαστάσεις ελαστικών, υπάρχει μεγάλη επιλογή ελαστικών ανάλογα με τις απαιτήσεις του αναβάτη: από απαιτητική χρήση εκτός δρόμου, μέχρι ελαστικά διπλής χρήσης.

Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 16 λίτρων και η σχεδίασή του προσφέρει στήριξη για τα γόνατα του αναβάτη, ενώ σε καθιστή ή όρθια θέση, οι διαστάσεις του δίνουν τη δυνατότητα στον αναβάτη να μετατοπίσει το βάρος του. Τα 16 λίτρα καυσίμου προσφέρουν θεωρητική αυτονομία πάνω από 350 χιλιόμετρα.

Το σύστημα πέδησης αποτελείται από δύο κυματιστούς δίσκους διαμέτρου 282 mm και έναν κυματιστό δίσκο πίσω 245 mm, ενώ κατά την εκτός δρόμου οδήγηση, υπάρχει η επιλογή να απενεργοποιηθεί προσωρινά το ABS όποτε απαιτείται.

Το βάρος της Yamaha Ténéré 700 δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα ακόμα, αλλά θα βρίσκεται κοντά στα 200 κιλά, όπως και η τιμή της, ενώ υπάρχουν ασαφείς πληροφορίες για την ημερομηνία άφιξής της στην αγορά, που δυστυχώς μιλούν για καθυστέρηση.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!