MotorBike.gr

Honda CG 160 Titan: Συνεχίζοντας μια παράδοση 50 ετών!

18/09/2025

Από (και για) τη Βραζιλία με αγάπη

Υπάρχουν μοντέλα ανά τον κόσμο που μπορεί να μην τα πιάνει το μάτι σου, αλλά διαπρέπουν, κι αυτό επειδή διαθέτουν πολύπλευρα ταλέντα που είναι διαχρονικά, όπως η αξιοπιστία για παράδειγμα. Ένα απ’ αυτά τα μοντέλα είναι το βραζιλιάνικο Honda CG 160 Titan, ένας Τιτάνας αντοχής και εξαιρετικών πωλήσεων… που ζαλίζουν

Ψάχνοντας τις προάλλες και μελετώντας στοιχεία για την αγορά μοτοσυκλετών της Βραζιλίας (αρέσουν σε όλους οι εξωτικές ιστορίες) πέσαμε πάνω στο μπεστ σέλερ της μεγαλύτερης χώρας της Λατινικής Αμερικής.

Όπως και στην Ελλάδα έτσι και στη Βραζιλία τα στατιστικά στοιχεία αργούν να βγουν κι έτσι εκεί έχουν μαζέψει τις ταξινομήσεις/πωλήσεις μέχρι τον Απρίλιο του 2025. Ας είναι.

Αν ακούσετε το νούμερο που πουλάει το best seller της Βραζιλίας, ένα απλό, μεταφορικό μέσο, το μονοκύλινδρο αερόψυκτο Honda CG 160, με κινητήρα 162 κυβικών και με απόδοση 14.6 ίππων (και ροπή 13.8 Νm), θα καταλάβετε γιατί η χώρα είναι από τις πλουσιότερες και σημαντικότερες του κόσμου.

Το Honda CG 160 μέσα στους τέσσερις πρώτους μήνες του 2025 πούλησε 143.000 μονάδες! Μόνο του, ένα μοντέλο!

Το ακρωνύμιο CG προέρχεται από το City General και φυσικά η μικρή μοτοσυκλέτα είναι φτιαγμένη για καθημερινή αστική και περιαστική μετακίνηση.

Σκληρή, “απάνθρωπη” μετακίνηση σε υψηλές θερμοκρασίες, με τεράστια καταπόνηση στα μηχανικά μέρη. Γι’ αυτό οι Βραζιλιάνοι το φωνάζουν “Τitan”, Τιτάνα, γιατί είναι ένα μοντέλο που “δεν μασάει” και δεν ξέρει τι σημαίνει ζημιά.

H τιμή του φτάνει τις 3.100 ευρώ περίπου και έτσι οι Βραζιλιάνοι λύνουν οικονομικά και έξυπνα το πρόβλημα της ζωτικής  τους καθημερινής μετακίνησης.

Το συμπαθέστατο σε όψη Honda CG 160 Titan με τον απλό, κρεμαστό από το σωληνωτό πλαίσιο (τύπου διαμάντι) κινητήρα των δύο βαλβίδων και του ενός ΕΕΚ που τροφοδοτείται με ψεκασμό, μπορεί να κάψει βενζίνη και αιθανόλη – καύσιμο που είναι διαδεδομένο στη Βραζιλία.

Η εκκίνηση γίνεται με μίζα και το κιβώτιο ταχυτήτων έχει πέντε σχέσεις.

Το Honda CG 160 Titan είναι μια μοτοσυκλέτα δρόμου μεν, αλλά λόγω της στενής της φιγούρας και του χαμηλού βάρους (ζυγίζει μόλις 121 κιλά άδειο) μπορεί να κινείται και στο χώμα, παρά τα 135 χιλιοστά της μπροστινής ανάρτησής του.

Πίσω υπάρχουν δυο αμορτισέρ με διαδρομή 106 mm και δυνατότητα ρύθμισης προφόρτισης ελατηρίου.

Οι τροχοί είναι 18 ιντσών μπροστά και πίσω, ενώ όπως θα δείτε στις φωτογραφίες το τμήμα της σέλας που αντιστοιχεί στον συνεπιβάτη είναι “αρχοντικό”.

Το Honda CG 160 Titan είναι μια εξέλιξη της κλασικής σειράς CG, που ξεκίνησε να παράγεται στην Ιαπωνία και έπειτα σε διάφορες χώρες του κόσμου προσφέροντας μια αξιόπιστη, αποδοτική και προσιτή επιλογή μοτοσυκλέτας για αστική χρήση.

 

 

Το πρώτο Honda CG είχε κινητήρα 125 κυβικών, παρουσιάστηκε το 1976 και ήταν ο αντικαταστάτης του Honda CD 125.

To CG 125 ξεκίνησε να παράγεται ταυτόχρονα στην Ιαπωνία και τη Βραζιλία και συνέχισε να παράγεται μέχρι το 2008 στην Ιαπωνία , ενώ ήδη από το 1992 είχε αρχίσει η παραγωγή στο Πακιστάν, αλλά και στην Τουρκία.

Honda CG 125

Αργότερα η Honda ξεκίνησε να κατασκευάζει CG και στην Κίνα (στο εργοστάσιο της Wuyang).

Η ιστορία των CG είναι τόσο σημαντική για την Honda που στην επίσημη, διεθνή ιστοσελίδα της εταιρίας έχει αφιερωθεί ένα ολόκληρο “κεφάλαιο”! “Linda” (όμορφο, υπέροχο) που λένε οι Βραζιλιάνοι…

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!