Οι Γάλλοι σε ελεύθερη πτώση
Σε ελεύθερη πτώση μοιάζει να βρίσκεται η γαλλική αγορά των δύο τροχών στο 10μηνο του 2025, αφού σύμφωνα με τις καταμετρήσεις οι πωλήσεις εμφανίζουν μείωση -16,3%
Η γαλλική αγορά δύο τροχών (μοτοσυκλετών, σκούτερ και μοτοποδηλάτων) παρουσιάζει μια ανησυχητική πτώση το 2025.
Οι πωλήσεις του τρίτου τριμήνου της χρονιάς μειώθηκαν κατά -15,4% παρόλο που τελικά τον Οκτώβριο ήταν θετικές, έστω και για μόλις +5,6%.
Οι πωλήσεις από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Οκτώβριο του 2025 ήταν 199.802 μονάδες (-15,7%), γεγονός που έβαλε τη γαλλική αγορά πρώτη φορά μετά από χρόνια, πίσω από την ισπανική!
Ενώ ολόκληρη η ευρωπαϊκή αγορά των 2 τροχών τρέχει με μέτρια αύξηση πωλήσεων (όπως η Ιταλία, η οποία έχει και τη μεγαλύτερη άνοδο), η γαλλική αγορά εξακολουθεί να δυσκολεύεται.
Αυτό είχε φανεί από πέρσι αφού η όποια αύξηση πωλήσεων που σημειώθηκε τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο, οφειλόταν στις “βεβιασμένες” πωλήσεις λόγω αλλαγής των προδιαγραφών Euro5.
Με αυτόν τον τρόπο η Γαλλία απέφυγε να κλείσει το 2024 με αρνητικό σκορ. Μόνο και μόνο για αυτόν τον λόγο οι συνολικές πωλήσεις το 2024 έφτασαν εκεί τις 282.734 και έκλεισαν με θετικό πρόσημο +1,8%.
Ωστόσο, η έξαρση των πωλήσεων του 2024, λόγω έλευσης του αυστηρότερου Euro 5+, άφησε τη γαλλική αγορά με έλλειμα το πρώτο εξάμηνο του 2025, το οποίο αναφέρθηκε ως το χειρότερο των τελευταίων 2 δεκαετιών!
Πράγματι, οι πωλήσεις μειώθηκαν απότομα το πρώτο τρίμηνο (-25,8%), αλλά δεν ανέκαμψαν ούτε καν στο δεύτερο (-14,5%), κλείνοντας το πρώτο εξάμηνο με μόνο 117.652 πωλήσεις (-19,4%), τη χειρότερη επίδοση μεταξύ των μεγαλύτερων χωρών της ΕΕ.
Η τάση των πωλήσεων βελτιώθηκε λίγο κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, με τις πωλήσεις του τρίτου τριμήνου να μειώνονται κατά 15,4% και τελικά τον Οκτώβριο να είναι, όπως είπαμε, θετικές, έστω και με μόλις +5,6%.
Η απόδοση είναι η ίδια για την κατηγορία των σκούτερ (-15,6%) και των μοτοσυκλετών (-16,8%), ενώ ακόμη και το τμήμα των ηλεκτρικών οχημάτων δυσκολεύεται (-33,2%).
Ηγέτης αγοράς στη Γαλλία ήταν η Honda, που διατήρησε τη θέση της χάνοντας λιγότερο από τον μέσο όρο (-1,3%).
Η Yamaha βρίσκεται στη δεύτερη θέση, με μεγαλύτερη απώλεια (-14,4%), ενώ στην τρίτη θέση η BMW έχασε ένα -7,0%.
Πολλοί από τους υπόλοιπους χάνουν με διψήφιο ποσοστό, με την Kawasaki στην 4η θέση (-11,4%) και την Triumph στην 5η (-6,9%).
Στην έκτη θέση η Peugeot (-21,4%) ακολουθούμενη από την Piaggio (-32,0%), την SYM (-7,0%), την Kymco (-18,7%) και τη Suzuki (-29,8%).




































