MotorBike.gr

DAYTONA MONSTER 125 CBS, Super Test: Οικονομίας εγκώμιο

04/04/2019 Μιχάλης Λαζαρίδης Βασίλης Αντζουλάτος

Εύκολο, χρήσιμο και οικονομικό σε όλα

*Κυβισμός: 124 cc * Ιπποδύναμη: 11 ίπποι, στις 9.000 rpm * Τελική: 97 km/h *Βάρος: 130 kg * Τιμή: 1.795 ευρώ

Το Daytona Monster 125 CBS είναι ένα μοντέρνας εμφάνισης, απλό στην κατασκευή 125άρι πόλης, που εκτός από τις προδιαγραφές Euro4 πληροί κι άλλη μια ιδιότητα: είναι οικονομικό, αφού η τιμή αγοράς του δεν ξεπερνάει τα 1.800 ευρώ.

Καθημερινό 125αράκι πόλης με μονοκύλινδρο κινητήρα. Η περιγραφή του νέου Daytona Monster 125 CBS με λίγες λέξεις. Είναι μια μικρή μοτοσυκλέτα δρόμου που στέκεται χωρίς φόβο απέναντι στα αντίπαλα Yamaha YS 125 και Honda CB 125 F με τα οποία μοιάζει πολύ σαν φιλοσοφία κατασκευής.

Όλα δε, και τα τρία, προέρχονται από την ίδια χώρα κατασκευής, που δεν είναι άλλη από την Κίνα. Η διαφορά είναι ότι το Daytona κοστίζει σχεδόν 1.000 ευρώ λιγότερα από αυτά. Το Monster κοστίζει 1.795 ευρώ και τα ΥS και CB-F 2.790 ευρώ.

Απλή, χαρακτηριστική εμφάνιση για commuter οικονομικής χρήσης

Χτισμένο πάνω στην κλασική φιλοσοφία των οικονομικών, βασικών εργαλείων πόλης και καθημερινής μεταφοράς είναι αερόψυκτο, με δυο αμορτισέρ πίσω και συμβατικό πιρούνι μπροστά.

Όμορφη, μαύρη ζάντα και καλό πιρούνι

Με σύγχρονους όρους θα μπορούσε να το χαρακτηρίσει κάποιος naked, αλλά στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα σχήμα που παραμένει ίδιο τουλάχιστον τις τέσσερις τελευταίες δεκαετίες στην κατηγορία των οικονομικών-καθημερινών μοτοσυκλετών του τέταρτου του λίτρου, κι αυτό ισχύει για όλα τα αντίστοιχα 125άρια της αγοράς, όχι μόνο για το Monster.

Πρόκειται για μοτοσυκλετάκια που προτιμούν οι μεγαλύτεροι σε ηλικία αναβάτες, πρόχειρα θα λέγαμε από 35 μέχρι 55 ετών, που θέλουν ένα κλασικό, αξιόπιστο, οικονομικό καθημερινό μηχανάκι.

ΕΜΦΑΝΙΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

Ότι όγκο δείχνει να καταλαμβάνει το Daytona Monster 125 CBS προέρχεται κυρίως από τα πλαστικά που στηρίζονται πάνω στο ντεπόζιτό του, υπό τύπον αεραγωγών, τον προβολέα και τα πλαστικά κομμάτια που καλύπτουν τα πλάγιά του.

Παρόλα αυτά πάλι δείχνει να έχει στενή σιλουέτα.

Ρεζερβουάρ καλής χωρητικότητας (14,5lt) με μεγάλα πλαστικά καπάκια

Ο μονός προβολέας είναι αρκετά μεγάλος, η ουρά γεμίζει οπτικά με ένα κατώτερο μαύρο μεγάλο φτερό κρεμασμένο από την ουρά, ενώ άριστο αισθητικό αποτέλεσμα έχει το τελικό της εξάτμισης που είναι καλοσχεδιασμένο, αν και μεγάλο σε όγκο.

Η γενική ποιότητα κατασκευής είναι πάνω από το μέσο όρο και οι ατέλειες ελάχιστες.

Πολύ όμορφο τελικό και αμορτισέρ λαδιού-αερίου με ξεχωριστό ρεζερβουάρ

Το Daytona Monster 125 διατίθεται σε δύο χρωματισμούς: Μαύρο και Κόκκινο-βισινί, με τον δεύτερο να προσφέρει μια ενδιαφέρουσα τριχρωμία, αφού το κόκκινο του ρεζερβουάρ των 14,5 λίτρων συνδυάζεται με το μαύρο του πιρουνιού των ζαντών και των πλαστικών καπακιών και το χρυσό του κινητήρα και της εξάτμισης.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Ο κινητήρας είναι απλής τεχνολογίας: τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, κυβισμού 124 cc, με 1 ΕΕΚ και 2 βαλβίδες. H τροφοδοσία του γίνεται με ηλεκτρονικό ψεκασμό, η εκκίνηση με μίζα και μανιβέλα (φιδίσιου σχήματος). Η ιπποδύναμη του φτάνει τους 11 ίππους στις 9.000 rpm και η ροπή τα 0,9 kgm, στις 7.500 rpm.

Αερόψυκτος, 2βάλβιδος κινητήρας με 6άρι σασμάν και εκκίνηση μίζας-μανιβέλας

Λόγω των προδιαγραφών Euro4 ο κινητήρας δηλώνει επίσημα κατανάλωση 2,6 l/100km.

Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει 5 σχέσεις και η τελική μετάδοση γίνεται φυσικά με αλυσίδα. Ο κινητήρας αποτελεί αντιγραφή παλαιότερου γιαπωνέζικου κινητήρα και έχει αποδεδειγμένη αξιοπιστία αφού έχει χρησιμοποιηθεί εδώ και πολλά χρόνια σε – κυριολεκτικά – πολλές εκατοντάδες χιλιάδες κομμάτια, μοντέλα διαφόρων μαρκών.

ΠΛΑΙΣΙΟ, ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ, ΦΡΕΝΑ

Το τηλεσκοπικό πιρούνι του Daytona Monster 125 είναι τηλεσκοπικό (διαδρομής 120 mm), τα δυο καλαίσθητα αμορτισέρ πίσω είναι λαδιού αερίου, με ξεχωριστό ρεζερβουάρ και ρυθμιζόμενα ως προς την προφόρτισή τους.

Καλής σχεδίασης σέλα με αντιολισθητικό κάλυμα

Οι τροχοί είναι 17ιντσών και τα ελαστικά διαστάσεων 90/90 και 130/70. Τα λάστιχα είναι κατασκευασμένα από την κινεζική CST. Μπροστά και πίσω υπάρχουν δισκόφρενα (όχι κυματιστά) με σύστημα συνδυασμένης πέδησης CBS.

Ο μπροστινός δίσκος είναι διαμέτρου 210 mm και χρησιμοποιεί δαγκάνα 3 εμβόλων, ενώ – σε αντίθεση με τα γιαπωνέζικα 125άρια που χρησιμοποιούν ταμπούρο πίσω – το Daytona φοράει δισκόφρενο διαμέτρου 188 mm.

Το μεταξόνιο φτάνει τα 1.310 mm και το βάρος τα 130 κιλά.

Το μονής ραχοκοκαλιάς πλαίσιο είναι συμβατικό, φτιαγμένο από χάλυβα, τύπου διαμάντι, με τον κινητήρα να κρέμεται από αυτό, όπως κάνουν σχεδόν όλα τα 125αρια αυτής της κατηγορίας. Οι χυτές, αλουμινένιες ζάντες είναι 6 μπράτσων και βαμμένες μαύρες.

ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ, ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Λίγα κιλά, γρήγορη γεωμετρία, μαλακές αναρτήσεις. Να πως φτιάχνεις ένα ανακουφιστικά εύκολο δίτροχο για “χαρούμενες” μετακινήσεις μέσα στην πόλη.

Παρότι η ζυγαριά το δείχνει στα 130 κιλά άδειο, στο δρόμο νομίζεις ότι έχεις να κάνεις με 100-110 κιλά, ενώ οι μαλακές αναρτήσεις του Daytona Monster 125 περνούν πάνω από τις λακκούβες με άνεση. Καμία σχέση με παπιά, καμία με σκούτερ.

Τα καλοφτιαγμένα δυο αμορτισέρ λαδιού-αερίου πίσω (που ρυθμίζονται με δυο δακτυλίδια σε πολλές θέσεις) τερματίζουν στη στάνταρ ρύθμιση, αλλά έχουν προοδευτική λειτουργία, εμφανίζοντας στο 80% των ανωμαλιών των δρόμων της πόλης πολύ καλή απόσβεση.

Η θέση οδήγησης είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να βάζει όρθιο τον κορμό το αναβάτη, τα χέρια του σε βολική θέση πάνω στο ψηλό, σωληνωτό, τιμόνι και τα πόδια χαμηλά, άνετα πάνω στα μαρσπιέ.

Τα τελευταία είναι μικρά, αναδιπλούμενα και αλουμινένια και εδράζονται πάνω σε μια καλοφτιαγμένη πλάκα-βάση, που φιλοξενεί και τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη.

Καλή η ποιότητα και στις λεπτομέρειες του Monster

Την άνεση του αναβάτη βοηθάει και το μαλακό, καλό αφρώδες της σέλας που έχει “γούβα” για να υποδεχθεί τον αναβάτη και το καλό, αντιολισθητικό κάλυμμα. Για τον συνεπιβάτη η σέλα είναι σαφώς στενότερη με τα μαρσπιέ του κάπως ψηλά-άβολα τοποθετημένα.

Το πιρούνι είναι τόσο μαλακό ώστε να προσφέρει άνεση και τόσο προοδευτικά σκληρό όσο βυθίζεται, ώστε να κρατάει τον τροχό σωστά στο δρόμο, κατά το έντονο φρενάρισμα.

Ο κινητήρας που παίρνει μπροστά εύκολα με μίζα και λίγο δυσκολότερα με μανιβέλα είναι πολύ ήσυχος στη λειτουργία του, με λίγους μηχανικούς θορύβους και εκπέμπει μπάσο ήχο.

Μάλλον λόγω του ότι ήταν άστρωτο το Monster της δοκιμής μας το σασμάν εμφάνιζε μικρή δυσκολία στην εύρεση νεκράς από 1η εν στάσει. Ο συμπλέκτης ήταν αρκετά μαλακός και μικρής διαδρομής.

Ψεκαστός κινητήρας 11,0 ίππων και μανιβέλα για τις δύσκολες στιγμές

Στις χαμηλές στροφές και με την “παρότρυνση” του γκαζιού – που έχει μεγάλη διαδρομή – ο κινητήρας δεν εμφανίζει κάτι το σπουδαίο από πλευράς επιτάχυνσης, χωρίς να σε προδίδει όμως ιδιαίτερα, ενώ η καλή περιοχή του 2βάλβιδου κινητήρα είναι πάνω από τις 6.000 rpm (και μέχρι τις 9.000), όπου δουλεύει πιο ζωντανά.

Πρόκειται λοιπόν για έναν κινητήρα μεσαίων-υψηλών στροφών. Η βελόνα του στροφόμετρου μπορεί να φτάσει άνετα λίγο πριν τις 10.000 rpm όπου υπάρχει κόφτης.

Κομψό όργανο με ψηφιακές και αναλογικές ενδείξεις

Λίγα παραπάνω από 100 βγάζει το Daytona Monster 125 από πλευράς τελικής, αν και νομίζουμε ότι αν είχε 1.000 + χιλιόμετρα στην πλάτη του θα έβγαζε μεγαλύτερη τελική ταχύτητα.

Τις κρύες μέρες του χειμώνα θα χρειαστεί λίγο ζέσταμα το πρωί, αλλιώς στα πρώτα χιλιόμετρα θα διστάζει ελαφρώς στο άνοιγμα του γκαζιού.

Η οδική συμπεριφορά του 125 είναι τυπική της κατηγορίας και δεν προβληματίζει, το αντίθετο, προσφέρει αρκετή σιγουριά στον αναβάτη, ακόμα και στην πιο γρήγορη οδήγηση, με τα λάστιχα της CST να μην αποδίδουν καθόλου άσχημα.

Η κατανάλωση του κινητήρα, για ένα 125αράκι που ζωγράφιζε άκοπα την πορεία του μέσα στις μποτιλιαρισμένες γειτονιές του άστεως, έφτασε τα 2,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, γεγονός που του προσφέρει πολύ καλή αυτονομία μέσω του 14,5 λιτρου ντεπόζιτου (πάνω από 500 χιλιόμετρα!).

Αυτό σημαίνει ότι αν κάνεις περί τα 200 χιλιόμετρα την εβδομάδα, θα βάζεις βενζίνη κάθε διόμισι βδομάδες! Καταλάβαμε τώρα όλοι τι σημαίνει “οικονομικό μηχανάκι”;

Άνετη θέση οδήγησης με ψηλό τιμόνι, ιδανικό για μέσα στη πόλη

Στα φρένα τώρα: η τριέμβολη μπροστινή δαγκάνα αρχικά – στα πρώτα εκατοστά της διαδρομής της μανέτας – δείχνει αδύναμη, αλλά τελικά αποδεικνύεται πολύ καλή, προσφέροντας καλό φρενάρισμα πάνω από τον μέσο όρο.

Το ίδιο ισχύει και για τον πίσω δίσκο των 188 χιλιοστών που έχει ακόμα λιγότερη αίσθηση και “συμπαρασύρει” λόγω γεφυρωμένων φρένων μπροστά-πίσω και τον μπροστινό δίσκο μαζί του.

Ικανοποιητικό είναι το φως του προβολέα στη μεσαία σκάλα, με κάποιες σκοτεινές βούλες στη δέσμη του, ενώ ακόμα καλύτερη είναι η μεγάλη δέσμη.

Το όργανο mix ψηφιακό-αναλογικό είναι πολύ καλό: κομψό και μοντέρνο, με μεγάλο αναλογικό στροφόμετρο, ευκρινείς ενδείξεις ταχύτητας, στάθμης καυσίμου, ώρας, σχέσης κιβωτίου και ολικό χιλιομετρητή.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Το Daytona Monster 125 είναι ένα τίμιο, καλό, value for money δίτροχο, που κάνει για όλους, αρχάριους και έμπειρους. Ένα άνετο καθημερινό μεταφορικό μέσο, είτε σαν πρώτο δίτροχο, είτε σαν δεύτερο μηχανάκι για μοτοσυκλετιστές που δεν συμπαθούν ούτε τα παπιά, ούτε τα σκούτερ. Κοστίζει 1.795 ευρώ και αποδίδει συνολικά καλύτερα από πολλά παπιά της αγοράς.

Το Daytona Monster 125 CBS έχουμε την εντύπωση ότι βαφτίστηκε έτσι “τέρας-monster” γιατί υπαινίσσεται ότι είναι τέρας οικονομίας πριν (όταν το αγοράζεις) αλλά και μετά (όταν το χρησιμοποιείς).

Παράλληλα, είναι οικονομικό και στη συντήρηση (μια αλλαγή λαδιών- κι ένας έλεγχος στις βαλβίδες), άρα στο σύνολό του αποτελεί μια αξιόλογη πρόταση στα 125 cc, που αξίζει να ερευνηθεί σοβαρά σαν αγορά.

ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ, ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

  • Στην ουρά της μοτοσυκλέτας υπάρχουν χειρολαβές και σχάρα… αεροδυναμική
  • Υπάρχει κεντρικό και πλαϊνό σταντ (με διακόπτη λειτουργίας) που ανοίγει όμως δύσκολα
  • Το κλείδωμα του τιμονιού είναι εύκολο, κάτι που περιέργως δεν ισχύει για όλα τα νέα μοντέλα

Καλοί διακόπτες και ανισόπαχο, σωληνωτό τιμόνι

  • Μοντέρνοι και εργονομικοί είναι οι διακόπτες, υπάρχει alarm και διακόπτης σινιάλου
  • Καθρέφτες παραείναι πολύ μαλακοί στη ρύθμισή τους και συχνά ξερυθμίζονται
  • Τα μπροστινά φλας είναι έξυπνα ενσωματωμένα πάνω στους “αεραγωγούς” του κινητήρα
  • Τα φλας μπροστά και πίσω είναι LED

ΥΠΕΡ

  • Τιμή
  • Κινητήρας στις μεσαίες στροφές
  • Άνεση- Εργονομία – ευχρηστία
  • Φρένα

ΚΑΤΑ

  • Σκληρό πλάγιο στάντ
  • Aίσθηση πίσω φρένου
  • Aδύναμη κόρνα

DAYTONA MONSTER 125 CBS – ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΤΙΜΗ: 1.795 ευρώ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, κυβισμού 124 cc, με 1 ΕΕΚ και 2 βαλβίδες, τροφοδοσία με ψεκασμό

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ: 11 hp, στις 9.000 rpm

ΡΟΠΗ: 0,9 kgm, στις 7.500 rpm

ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ: 6 Σχέσεων

ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ: Υγρός πολύδισκος

ΤΕΛΙΚΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Αλυσίδα

ΠΛΑΙΣΙΟ: Μονό, ανοικτό, σωληνωτό από ατσάλι

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΜΠΡΟΣΤΑ/ ΠΙΣΩ: Τηλεσκοπικό πιρούνι, διαδρομής 120 mm / Δύο αμορτισέρ

ΦΡΕΝΟ ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ: Δίσκος διαμέτρου 210 mm / Δίσκος διαμέτρου 188 mm

ΤΡΟΧΟΣ ΜΠΡΟΣΤΑ/ΠΙΣΩ: 17 ιντσών / 17 ιντσών (διαστάσεις ελαστικών 90/90 μπροστά και 130/70 πίσω)

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 1310mm

ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ: 780mm

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 14,5lt

ΒΑΡΟΣ: 130kg

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Γκοργκόλης ΑΕ, ΑΘΗΝΑ – Θησέως 312 – Καλλιθέα, Τηλ.: 2109521108, Υπόλοιπη Ελλάδα: τηλ. 24310 56101,  www.daytonamotors.gr

YAMAHA YS 125, Super Test: Απέναντι στα παπιά

HONDA CB 125 F, Super Test: Βαδίζοντας απλά

DAYTONA OLDTOWN 125i CBS, Super Test: Μαθήματα κλασικής μοτοσυκλέτας

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!