MotorBike.gr

KAWASAKI Z 650, Super Test: H Ζήτα, η μικρή

09/09/2018 Μιχάλης Λαζαρίδης Βασίλης Αντζουλάτος

H ουσία των μεσαίων κυβισμών

*Κυβισμός: 649 cc * Ιπποδύναμη: 68 ίπποι, στις 8.000 rpm * Τελική: 185 km/h *Βάρος: 187 kg * Τιμή: 7.390 ευρώ

Εύκολη, γρήγορη, όμορφη γυμνή η Kawasaki Z 650 καταφέρνει να καλύπτει δυο κόσμους: αυτόν την μετακίνησης αλλά και τον συναισθηματικό του αναβάτη, αφού σύντομα αναδεικνύεται σε μια μοτοσυκλέτα πιστή σύντροφο. 

Ανανεωμένο συνολικά, ξεκόλλησε από την ιδιαίτερη εμφάνιση του “αδελφού” ER-6 (του μοντέλου “n”, Νaked), άλλαξε πλαίσιο, πήρε μοχλικό σύστημα στο πίσω αμορτισέρ, έχασε πολλά κιλά (17!), έγινε Euro 4 και πήρε το ιστορικό όνομα Ζ 650.

H Kawasaki Ζ 650 φοράει ένα βαρύ όνομα αφού από τα μέσα στης δεκαετίας του ’70 μέχρι τις αρχές του ’80 με τετρακύλινδρο κινητήρα αποτελούσε τη σπορ μοτοσυκλέτα του “φτωχού”, αυτού που έβλεπε, επιθυμούσε, αλλά δεν μπορούσε να αποκτήσει ένα Ζ 1000.

Η σημερινή Kawasaki Ζ 650 έχει αλλάξει τελείως χαρακτήρα, η μοτοσυκλέτα δεν είναι τόσο σπορ, αλλά είναι περισσότερο γυμνή, ακολουθώντας τις γραμμές, φέροντας ατόφια – αλλού περισσότερο, κι αλλού λιγότερο – τα εμβληματικά χαρακτηριστικά της οικογένειας “Ζ”

ΕΜΦΑΝΙΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

Με μεσαίες διαστάσεις, που γέρνουν προς το “μαζεμένο”, παρά το μεγαλύτερο, η Kawasaki Ζ650 δίνει την εντύπωση μικρότερου κυβισμού μοτοσυκλέτας, κοντά στα 400-500 κυβικά. Η εμφάνιση είναι συγκρατημένα επιθετική και γίνεται σαφές ότι δεν απευθύνεται σε ηλικιακή ομάδα κοντά στα 20, αντίθετα θέλει να γοητεύσει τους 35 ετών και παραπάνω, ισορροπώντας ανάμεσα στο μοντέρνο, το δυναμικό, αλλά και το… κάπως στρογγυλεμένο.

Λίγο μεγαλύτερο απ’ ότι σε ένα άγριο streetfighter

“Σκυμμένο” αισθητικά μπροστινό τμήμα και συμβατικό πιρούνι, με 300άρια δισκόφρενα

Ο δρόμος που ακολούθησαν οι σχεδιαστές της Ζ 650 ήταν αυτός της συγκρατημένης επιθετικότητας. Δείτε το ντεπόζιτο για παράδειγμα: κάνει μια επιθετική καμπούρα και έχει τομές-υποδοχές για τα πόδια του αναβάτη, αλλά τελικά υιοθετεί πιο συντηρητικές γωνίες. Η μάσκα του προβολέα από την άλλη είναι αρκετά ογκώδης, τη στιγμή που η ουρά μοιάζει να έρχεται από σπορ μοντέλο προηγούμενης δεκαετίας. Η σχεδιαστική φιλοσοφία της σειράς Ζ που την μάθαμε μέσω της γιαπωνέζικης λέξης “Sugomi” εφαρμόζεται και εδώ, αλλά στην ήπια μορφή της.

Οπίσθιο φωτιστικό σώμα LED που σχηματίζει ένα “Ζ”

Πολύ καλή είναι η ποιότητα κατασκευής της μοτοσυκλέτας, υψηλότερη απ’ ότι ορίζει η τιμή της που είναι κοντά στις 7,4 χιλιάδες ευρώ. Τη στιγμή που γράφεται το άρθρο οι διαθέσιμοι χρωματισμοί είναι Μαύρο, Πράσινο και Ματ χακί.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Ένας γνωστός μας από τα παλιά είναι σε γενικές γραμμές ο κινητήρας της Kawasaki Ζ650, που έχει να προσφέρει εκτός από πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις σαφείς προσπάθειες να είναι φιλικός και εύκολος στη χρήση του.

Βελτιωμένος δικύλινδρος σε σειρά με έμφαση στις χαμηλές-μεσαίες στροφές

Η Kawasaki Ζ650 κινείται από έναν ξανασχεδιασμένο και βελτιωμένο δικύλινδρο, υδρόψυκτο σε σειρά κινητήρα με κυβισμό 649 κυβικών εκατοστών, που αποδίδει ισχύ 68 ίππων στις 8.000 rpm και ροπή 6,7 kgm στις 6.500 σαλ.

Ο προκάτοχος της Ζ το ER-6n διέθετε 72 ίππους, ενώ εδώ η ιπποδύναμη έχει μειωθεί για να ταιριάζει με τα νέα χαρακτηριστικά απόδοσης και συγκεκριμένα στη χαμηλο-μεσαία περιοχή στροφών, που επιλέχθηκε να βελτιωθεί.

Κύρτωσε το ψαλίδι για να δεχθεί το τελικό της εξάτμισης “2 σε 1”

Ο κινητήρας έχει βελτιωθεί/αλλάξει σε εκκεντροφόρο, αυλούς εισαγωγής σώματα ψεκασμού (36 αντί 38 χιλιοστών), με διπλές πεταλούδες γκαζιού για κάθε κύλινδρο, προσφέροντας προοδευτική απόδοση στο άνοιγμα του γκαζιού.

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι 6 σχέσεων και συνεργάζεται με έναν περιορισμένης ολίσθησης συμπλέκτη, υγρό πολύδισκο, που μειώνει το μπλοκάρισμα του πίσω τροχού σε απότομα κατεβάσματα ταχυτήτων.

H εξάτμιση καταλήγει σε ένα μεγάλο συλλέκτη κάτω από τον κινητήρα και ένα μονό τελικό στη δεξιά πλευρά.

ΠΛΑΙΣΙΟ, ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ, ΦΡΕΝΑ

Το νέο πλαίσιο της Ζ650 είναι σωληνωτό χωροδικτύωμα – μια διάταξη την οποία φαίνεται να έχει ερωτευτεί η Kawasaki τοποθετώντας την σε πλήθος μοντέλων διαφόρων κατηγοριών – από ατσάλινους σωλήνες υψηλής αντοχής και στη ζυγαριά δείχνει 10 κιλά ελαφρύτερο από το παλαιότερο πλαίσιο του ER-6n που ήταν τελείως διαφορετικής σχεδίασης.

Λεπτοί φαίνονται οι σωλήνες του πλαισίου, η ακαμψία τους όμως αποδεδειγμένη

Μειώνοντας το βάρος και από το ωραιότατης κατασκευής ψαλίδι (ατσάλινο επίσης) η Ζ 650 κόβει κιλά από όπου μπορεί κι έτσι το βάρος έφτασε στα 187 κιλά με τη μοτοσυκλέτα γεμάτη.

Το τηλεσκοπικό πιρούνι με καλάμια 41 χιλιοστών της KYB και με διαδρομή 125 χιλιοστών είναι συμβατικό και δεν δέχεται ρυθμίσεις, χωρίς αυτό να αποδεικνύεται πρόβλημα στο δρόμο.

Η πίσω πίσω ανάρτηση, με ένα αμορτισέρ σε διαγώνια θέση έχει ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου και διαδρομή 130 χιλιοστών.

Κυματιστός και ο πίσω δίσκος, όπως και οι δύο μπροστινοί

Τα φρένα είναι ημίπλευστοι κυματιστοί δίσκοι 300 χιλιοστών μπροστά, με δαγκάνες 2 εμβόλων Nissin, ενώ πίσω υπάρχει ένας δίσκος 220 χιλιοστών κυματιστός κι αυτός με δαγκάνα μονού εμβόλου. Για τις δύσκολες καταστάσεις υπάρχει και η βοήθεια της μονάδας ABS από την γερμανική Bosch.

Οι χυτές αλουμινένιες ζάντες είναι βαμμένες μαύρες και διαθέτουν 5 λεπτές ακτίνες που φορούν λάστιχα διαστάσεων 120/70 και 160/60 μπροστά και πίσω αντίστοιχα.

ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ, ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Η θέση είναι λιγότερο σπορ και περισσότερο “καθημερινή”, με το, περίεργων καμπυλών, τιμόνι σχετικά ψηλά τοποθετημένο σε καλό σημείο, έτσι ώστε να βοηθάει στην κίνηση μέσα στην πόλη και να μην δυσκολεύεται ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Η σέλα είναι χαμηλά τοποθετημένη, ενώ μικρή σχετικά είναι η απόστασή της από τα μαρσπιέ, κλείνοντας έτσι λίγο παραπάνω στα γόνατα, δημιουργώντας όμως έτσι μια καλή βάση στήριξης πάνω στη μοτοσυκλέτα, κάτι που συμβαίνει και από το στενό ντεπόζιτο (που φουσκώνει στο πάνω του μέρος) που σε αφήνει να το σφίξεις ανάμεσα στα πόδια σου όταν χρειαστεί.

Οι ψηλότεροι αναβάτες δεν θα βολευτούν ιδιαίτερα αφού τα γόνατά τους θα διπλώσουν αρκετά, ενώ αν ζητούσε κάποιος να χαρακτηρίζουμε τη θέση οδήγησης με μια λέξη θα λέγαμε: οικεία…

Η εικόνα που αντικρίζει ο αναβάτης είναι ένα καλής ποιότητας κατασκευής σύνολο, ένα παράξενης αισθητικής όργανο (που όμως έχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον αναβάτη) με επιλογές για το πως θέλει κάποιος να εμφανίζονται οι στροφές του κινητήρα.

Η σέλα είναι κάπως στενή, αλλά το καλό αφρώδες θα την κάνει πιο άνετη, κάτι που δεν ισχύει για τον συνεπιβάτη που θα πρέπει να περιοριστεί σε σύντομες βόλτες και όχι για κάτι παραπάνω.

Μόλις ο κινητήρας πάρει μπροστά αναγνωρίζεις αμέσως ότι πρόκειται για αυτόν της Kawasaki που χρησιμοποιείται και σε άλλα μοντέλα, αποτελώντας μιας πρώτης τάξης βάση κίνησης των Ninja, Versys, Vulcan, εκτός από την “Ζ”. Μπάσος και αρκετά βαθύς όσο χρειάζεται, για να σε πείσει για τις επιδόσεις του.

Οι κόμπακτ διαστάσεις της μοτοσυκλέτας δίνουν την εντύπωση – το είπαμε και παραπάνω – ότι οδηγείς το αδελφάκι της 650, με τον 300άρη κινητήρα (μια πολύ καλή μοτοσυκλέτα της οποίας τη δοκιμή μπορείτε να διαβάσετε εδώ) για παράδειγμα.

Η γρήγορη γεωμετρία και το λογικό βάρος, η σοφή κατανομή βάρους κάνουν την Kawasaki Ζ 650 να κινείται εύκολα και σβέλτα χαρίζοντας διασκέδαση στον αναβάτη της. Επίσης η μοτοσυκλέτα είναι πολύ καλή στις στροφές, φανερώνοντας γονίδια από Ninja, γιατί όχι, δεν ενοχλεί κανέναν.

Εντύπωση προκαλεί αυτό στο οποίο στόχευσαν και πέτυχαν οι μηχανικοί της Kawasaki: η απόδοση στις χαμηλές-μεσαίες στροφές, που κάνουν τη μοτοσυκλέτα να ξεχειλίζει από φιλικότητα και “μοτοσυκλετιστική χαρά”. Αυτοί που ξέρουν, καταλαβαίνουν τι εννοώ…

Το καλό κιβώτιο ταχυτήτων (και εδώ η πρώτη σχέση χτυπάει όταν εμπλέκεται) και ο μαλακός συμπλέκτης συνεργάζονται με τον προοδευτικής απόδοσης κινητήρα, με τον άριστο ψεκασμό και την καλή απόκριση στο γκάζι από τις χαμηλές στροφές.

Από τις 3.000 με 4.000 στροφές αρχίζει η ευχάριστη ροή δύναμης, μεστής δύναμης διαχειρίσιμης, χωρίς υπερβολές, δεν σε τρομάζει και παραμένει τέτοια μέχρι ψηλά, τις 8.000 και τις 9.000 στροφές ανά λεπτό (το κόκκινο είναι στις 10.000). Κατά το πέρασμα απο τις μεσαίες προς τις υψηλές στροφές υψίσυχνοι – όχι τόσο ενοχλητικοί – κραδασμοί διαπερνούν το σώμα της μοτοσυκλέτας, που γίνονται αντιληπτοί στη σέλα και το ρεζερβουάρ.

Πάμε να φτιάξουμε συνταγή: βάλτε αυτόν τον γλυκό και ευχάριστο κινητήρα από τη μία. Βάλτε και ένα εύκολο, άνετο σύνολο από την άλλη και ρίξτε τη μοτοσυκλέτα σε μια ορεινή διαδρομή με καλή άσφαλτο και στροφές και απολαύστε μοτοσυκλέτα. Στη δική μας Ζ 650 περίπτωση τα λάστιχα ήταν ταλαιπωρημένα χωρίς λόγο – στο κέντρο… – από προηγούμενο συνάδελφο, κι έτσι ήθελαν ιδιαίτερο χειρισμό για να μπορέσουν να αποδόσουν σωστά και να δείξουν τι μπορεί να κάνει η μοτοσυκλέτα.

Η Ζ650 θα επιδείξει ένα σταθερό, ριζωμένο στην άσφαλτο μπροστινό, άνετο όσο πρέπει και ασφαλές παράλληλα και μια πιο μαλακή πίσω ανάρτηση, που όμως μόνο όταν αρχίσει να πιέζεται θα δυσανασχετήσει ελαφρώς. Παράλληλα όμως, στην καθημερινή χρήση, θα παρέχει άνεση στο 90% των περιπτώσεων και αυτό ήταν το ζητούμενο εδώ.

Λόγω της έλλειψης αεροδυναμικών βοηθημάτων (βλ. φέρινγκ, καπάκια, ζελατίνα) η Kawasaki Ζ650 θα μπει στο ταξίδι, αλλά όχι με ιδιαίτερη χαρά, αφού θα αφήνει τον αναβάτη της πάνω από τα 140 km/h, να τον συναντούν οι άνεμοι. Μπορεί εμείς να το γράφουμε στα αρνητικά της μοτοσυκλέτας, αλλά αυτό είναι κάτι που ισχύει σε όλες τις γυμνές μοτοσυκλέτες, ας μην το ξεχνάμε.

Καλή η σέλα για τον αναβάτη, μέτρια για τον συνεπιβάτη

Το στροφόμετρο με την “ψηφιακή βεντάλια” που λέγαμε. Ζαλάδα…

Οι μπροστινοί δίσκοι όσο υπολείπονται σε αρχική δύναμη στο πάτημα της μανέτας, τόσο καλά αποδίδουν αμέσως μετά, με μπόλικη δύναμη και αίσθηση, με το πιρούνι να βυθίζεται προοδευτικά – αρκεί να μην το παράκανες με τραβήγματα μανέτας “τύπου αγώνων supersport” – και να δίνει πληροφόρηση στον αναβάτη για την πρόσφυση του μπροστινού τροχού.

Πολύ καλή είναι και η συνεργασία του με το ABS, τη στιγμή που δεν ισχύει το ίδιο και με το πίσω φρένο που μην έχοντας αίσθηση… τρέχει και ζητάει τη βοήθεια του ABS διαρκώς.


Πάμε τώρα να δούμε τις επιδόσεις της Kawasaki Ζ650 οι οποίες είναι απολύτως αναμενόμενες και μέσα στα πλαίσια της κατηγορίας των δικύλινδρων μεσαίου κυβισμού. Το 400άρι έρχεται στα 12 δευτερόλεπτα και 6 δέκατα και η μοτοσυκλέτα βγαίνει από αυτό με 170 χιλιόμετρα την ώρα. Η τελική της Ζ650, η πραγματική της τελική, είναι τα 187 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ στις δοκιμασίες φρεναρίσματος πετυχαίνει τα πολύ καλά 31 μέτρα για να ακινητοποιηθεί από ταχύτητα 90 km/h.

Η μέση κατανάλωση του κινητήρα φτάνει τα 5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα κάτι που σημαίνει ότι το 15λιτρο ντεπόζιτο μπορεί να πλησιάσει τα 300 χιλιόμετρα αυτονομίας.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Το είχαμε ξαναπεί όταν δοκιμάσαμε το Honda CB 500F – που παρεμπιπτόντως είναι και ένας εκ των ανταγωνιστών της Ζ650 – η κατηγορία των μεσαίων γυμνών δρόμου είναι μια πολύ καλή περίπτωση μοτοσυκλέτας που κάνει πολλά πράγματα, χωρίς εξάρσεις, πολλά δε. Λογική ιπποδύναμη, λογικό βάρος, λογικές διαστάσεις, λογική οδική συμπεριφορά και παράλληλα λογική τιμή.

Στενό χαμηλά, ογκώδες ψηλά το 15λιτρο ντεπόζιτο

Δεν είναι τυχαίο ότι η καθαρά μοτοσυκλετιστική αγορά της Γερμανίας (που απλά αρνείται να αγοράσει σκούτερ) έχει ανεβάσει την “λογική” Kawasaki Ζ650 σε πολύ υψηλή θέση στις πωλήσεις της.

Γιατί πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα πολυτάλαντη και απόλυτα χρηστική που δύσκολα την βαριέσαι, γιατί απλά διεκπεραιώνει με φυσικότητα και φιλικότητα ότι κι αν της ζητήσεις.

ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ, ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

  • Το πίσω φωτιστικό σώμα που είναι LED σχηματίζει ένα “Ζ” όταν πατιέται. Σε μερικούς αρέσει και σ’ άλλους όχι
  • Μέσα στις επιλογές για το πως θα δείχνονται οι στροφές του κινητήρα στο ψηφιακό όργανο υπάρχει και μια ψηφιακή βελόνα σε στυλ βεντάλια, που πραγματικά σε ζαλίζει όταν δουλεύει “απλώνοντας” πολλές βελόνες πάνω στο στροφόμετρο. Εντυπωσιακό
  • Ο συνεπιβάτης εκτός από τη στενή και σκληρή σέλα δεν διαθέτει και χειρολαβές για να στηριχτεί
  • Οι διακόπτες είναι εργονομικοί και το καλό είναι ότι οι μανέτες συμπλέκτη και φρένου ρυθμίζονται σε 5 θέσεις, για να προσαρμόζονται στις απαιτήσεις των διαφόρων αναβατών.

ΥΠΕΡ

  • Συνολικός χαρακτήρας-απόδοση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Απόδοση στις χαμηλές-μεσαίες
  • Απόδοση φρένων

ΚΑΤΑ

  • Προστασία από τον αέρα
  • Κραδασμοί
  • Σέλα συνεπιβάτη
  • Αίσθηση πίσω φρένου

Πατήστε εδώ για να δείτε τη σύγκριση της Kawasaki Z 650 με τον ανταγωνισμό της κατηγορίας naked 650 κυβικών εκατοστών

KAWASAKI Z 650, ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Γενικά
Τύπος Z 650
Κατηγορία NAKED
Έτος 2018 -2020
Τιμή 7.990 €
Κατασκευαστής Kawasaki
Αντιπρόσωπος ΤΕΟΜΟΤΟ Α.Ε. λεωφόρος Κηφισού 29, Αιγάλεω 122 42 τηλ: 2103410684
Κινητήρας
Τύπος Τετράχρονος, Δικύλινδρος, Υγρόψυκτος
Διάταξη / Κυβισμός Εν σειρά / 649 cc
Διάμετρος επί διαδρομή 83 mm x 60 mm
Εκκεντροφόροι / Βαλβίδες στον κύλινδρο DOHC / 4 βαλβίδες στον κύλινδρο
Ιπποδύναμη 68 ίπποι, στις 8.000 rpm
Ροπή 65.7 Nm στις 6.500 rpm
Τροφοδοσία Ηλεκτρονικός ψεκασμός
Σχέσεις ταχυτήτων 6
  • 1η: 2,438 (39/16)
  • 2α: 1,714 (36/21)
  • 3η: 1,333 (32/24)
  • 4η: 1,111 (30/27)
  • 5η: 0,966 (28/29)
  • 6η: 0,852 (23/27)
Συμπλέκτης / Λειτουργία Υγρός Πολύδισκος / Συρματόσχοινο
Πρωτεύουσα μετάδοση Με γρανάζια
Τελική μετάδοση Με αλυσίδα
Πλαίσιο
Τύπος πλαισίου Χωροδικτύωμα από ατσάλι
Αναρτήσεις
Μπροστά (Τύπος - Διαδρομή) Τηλεσκοπικό πιρούνι - 125 mm
Ρυθμίσεις Καμία
Πίσω (Τύπος - Διαδρομή) Υδραυλικό Αμορτισέρ - 130 mm
Ρυθμίσεις Προφόρτιση
Φρένα
Μπροστά (Τύπος - Διάμετρος) Δύο δίσκοι - 300 mm
Δαγκάνα Nissin 2 εμβόλων
Πίσω (Τύπος - Διάμετρος) Δίσκος - 220 mm
Δαγκάνα Nissin 2 εμβόλων
Τροχοί
Μπροστά (Διάμετρος - Ελαστικό) 17 - 120/70
Πίσω (Διάμετρος - Ελαστικό) 17 - 160/60
Διαστάσεις - Βάρος
Μήκος 2.055 mm
Πλάτος 775 mm
Ύψος 1.080 mm
Μεταξόνιο 1.410 mm
Ύψος Σέλας 790 mm
Ρεζερβουάρ 15 l.
Βάρος 187 Kg

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!