MotorBike.gr

Voge 300R, Super Test: Ο μικρός πολεμιστής

02/09/2020 Θοδωρής Ερμήλιος Βασίλης Αντζουλάτος

Ένας νεοφερμένος με προσόντα

*Κυβισμός: 292 cc * Ιπποδύναμη: 29,0 ίπποι στις 8.500 rpm * Τελική: 154 km/h *Βάρος: 140 kg (κενή) * Τιμή: 3.695 ευρώ

Παιδιά, τα πράγματα είναι σοβαρά” έλεγε το τηλεοπτικό σποτάκι του Σπύρου Παπαδόπουλου που μας “πιπίλησε” το μυαλό κατά τη διάρκεια της καραντίνας, τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά. Ε, τώρα είναι καιρός να το διαβάσετε κι εδώ, ελαφρώς αλλαγμένο: Παιδιά, τα πράγματα είναι σοβαρά και στη μοτοσυκλέτα ήρθαν οι Κινέζοι!” και πιο συγκεκριμένα ήρθε η Voge.

Λέμε λοιπόν το εξής: αν το ταπεινό αυτό μονοκύλινδρο 300αράκι κατάφερε να μας εντυπωσιάσει τόσο πολύ, τότε, τι να περιμένουμε στο μέλλον;

Το ενδιαφέρον στην περίπτωση του Voge 300R είναι ότι όλοι-μα όλοι από τους συνεργάτες μας που το οδήγησαν (άπειροι, έμπειροι και “υπέρ-έμπειροι”) σχολίασαν το πόσο καλό ήταν και μάλιστα συνολικά.

Καταρχάς, πρέπει να αποφασίσουμε πώς θα λέμε τη νέα εταιρία που έρχεται να ταράξει τα νερά και της ελληνικής αγοράς, παράλληλα με κάμποσες ευρωπαϊκές. Θα τη λέμε “Βόγκ”, “Βόγκε” ή “Βότζ” όπως την προφέρουν οι αγγλόφωνοι; Το επικρατέστερο είναι το “Bόγκ” λοιπόν, κι άντε και συμφωνήσαμε στο πρώτο θέμα.

Το δεύτερο που θα μας βρει σύμφωνους  είναι ότι το 300αράκι που οδηγήσαμε απαρτίζεται από ενδιαφέροντα στοιχεία και εξαρτήματα, είναι καλοφινιρισμένο και συνολικά ποιοτικό, είναι όμορφο και μοντέρνο.

Είναι τόσο επιθετικό “όσο πρέπει”, χωρίς να ακροβατεί αισθητικά, αντίθετα χρησιμοποιεί αποδεκτές φόρμες, λες και δεν θέλει να υπερβάλλει και να προκαλέσει το μάτι με την εμφάνισή του.

Ένας μεγάλος όμορφος full LED προβολέας με δύο φωτιστικά σώματα (πάνω-κάτω), ένα “σκυφτό”, ματ χρώματος ντεπόζιτο που φωλιάζει σε ένα πλαίσιο χωροδικύτωμα και λίγο πιο πίσω μια σέλα με κάλυμμα τύπου μαλακού δέρματος, που τελειώνει σε μια αιχμηρή σπορτίβικη ουρά, δημιουργούν το προφίλ του 300.

Κάθε τι πάνω του είναι προσεγμένο, ψάξτε το μέχρι την τελευταία βίδα, τίποτε δεν ξεφεύγει από αυτά που ξέρουμε, τίποτε δεν έχει διαφύγει της προσοχής των τεχνικών του κινεζικού ομίλου Loncin, που είναι η μητρική εταιρία και τοποθετεί την Voge στην ευρωπαϊκή αγορά ως premium εταιρία.

Το Voge 300R είναι μια γυμνή μοτοσυκλέτα δρόμου με σπορ πινελιές, που κινείται από έναν – εξαιρετικό όπως θα δούμε παρακάτω – υγρόψυκτο μονοκύλινδρο κινητήρα 292 cc με τετραβάλβιδη κεφαλή και 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής (διαθέτει δηλαδή όλη τη σύγχρονη τεχνολογία της κατηγορίας) και αποδίδει 29 ίππους στις 8.500rpm.

Η μέγιστη ροπή 25 Νm έρχεται στα χαρτιά 1.000 στροφές χαμηλότερα, στις 7.000rpm, στην πράξη όμως και τα δυο νούμερα ακούγονται χαμηλά μπροστά στην απόδοση που εμφανίζει το 300 στο δρόμο.

Στο δρόμο το 300 μοιάζει να έχει περισσότερους από τους 29 ίππους που ανακοινώνονται, και συνάμα θαυμάσια, μπόλικη ροπή από τις χαμηλές στροφές.

Στο Δρόμο

Είναι κρίμα που μοτοσυκλέτες σαν το 300 δεν προτιμούνται από τους Έλληνες μοτοσυκλετιστές, οι οποίοι δεν τις έχουν ανακαλύψει ακόμα κι έτσι κινούνται σε άλλες κατηγορίες.

Είναι κρίμα που πολλοί θα είναι αυτοί που δεν θα οδηγήσουν μια μοτοσυκλέτα σαν την 300R. Για παρηγοριά θα πούμε ότι σαφώς περισσότεροι θα οδηγήσουν το “αδελφό” crossover μοντέλο Voge 300DS (βλ. οι μοτοσυκλέτες Adventure-Crossover είναι πιο δημοφιλείς στην Ελλάδα) με τον ίδιο κινητήρα, που ευχόμαστε να διαθέτει κι αυτό την ομοιογένεια, την ποιότητα και τις επιδόσεις του γυμνού 300R.

Το Voge 300R ανήκει στην κατηγορία naked και θα μπορούσε να παίξει και σαν ήπια Streetfighter, τη στιγμή που εμπίπτει στην κατηγορία διπλωμάτων Α2 και αποτελεί μιας πρώτης τάξης μοτοσυκλέτα για κάποιον που “ξεπέρασε” τα 125άρια και το απλό-διαδικαστικό δίπλωμα Α1.

Και τι ωραίο “σχολείο” είναι το 300R, πόσο εύστοχα δίνει μια καλή γεύση από τον κόσμο της πραγματικής μοτοσυκλέτας χωρίς να ξηλώνει το πορτοφόλι του ενδιαφερόμενου.

Ο ήχος του μονοκύλινδρου κινητήρα είναι εντυπωσιακός, για τον απλό λόγο ότι θα περίμενες, λόγω χώρας κατασκευής και έχοντας συνηθίσει τους φασαριόζικους ευρωπαϊκούς, να συμβαίνει και εδώ το ίδιο. Καμία απολύτως σχέση.

Ο τεχνολογικά προηγμένος κινητήρας έχει στηριχτεί (για να πούμε κομψά το “αντιγράψει”), έναν αντίστοιχο γιαπωνέζικο κινητήρα μιας εταιρίας της οποίας το όνομα αρχίζει από “Kawa” και τελειώνει σε “saki”…

Πρόκειται για τον κινητήρα που φορούσε το KLX 300, ένα γενικώς εξαιρετικό μοντέλο, κι έτσι… κανένας περίεργος μηχανικός θόρυβος δεν ξεφεύγει από ένα μοτέρ που δουλεύει ρολόι σε όλες τις στροφές, με έναν άριστο ψεκασμό.

Ο θόρυβος του είναι βαρύς και το κοντό, φάλτσο τελικό κάτω από τον κινητήρα που έχει έξοδο στα δεξιά (και σου “πυροβολεί” το αντίστοιχο πόδι όταν το κατεβάζεις στα φανάρια) αφήνει κάμποσα παραπάνω ντεσιμπέλ να ξεφύγουν.

Δυνατό και θορυβώδες είναι το βεντιλατέρ του κινητήρα που σε συνθήκες καύσωνα άναβε πιο γρήγορα απ’ ότι περιμέναμε… αλλά για αυτό έφταιγε μάλλον η υψηλή θερμοκρασία.

Πολύ καλή είναι η απόδοση του κινητήρα, που εμφανίζει ζωντάνια στο άνοιγμα του γκαζιού και όπως είχαμε πει και στην πρώτη δοκιμή του 300 η λειτουργία του θυμίζει δικύλινδρο!

Μπόλικη ροπή (για 300άρι) στις λίγες στροφές, μαζί με έναν αρκετά μαλακό συμπλέκτη και ένα συνεργάσιμο, φιλικό εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων, μαζί με μια χαλαρά σπορ, τυπικά naked θέση οδήγησης, και ξαφνικά εσύ να παραδέχεσαι… “μωρέ τι ωραίο είναι τούτο το μηχανάκι!”

Σύντομα ανακαλύπτεις ότι έχεις να κάνεις με μια εργονομική και ελαφρώς σπορ θέση οδήγησης, με τη σέλα να απέχει 800 χιλιοστά από το έδαφος και γενικά να ταιριάζει σε όλα τα αναστήματα. Είναι και οι μικρές διαστάσεις του, που σε κάνουν να “κουμπώνεις” πάνω του.

Η απόκριση στο γκάζι είναι πολύ καλή – καμία σχέση με τα ισχυρότερα μεν ευρωπαϊκά που σκορτσάρουν όμως και σε βασανίζουν σε ταχύτητες πόλης – και ο κινητήρας δείχνει ότι σαφώς προτιμάει τις χαμηλές-μεσαίες στροφές.

Το αστείο ξέρετε ποιο είναι; Ότι βάζεις 6η ταχύτητα στο σασμάν, αφήνεις το κοντέρ να πέσει κάτω από τα 60 km/h και ανοίγεις το γκάζι: η μοτοσυκλέτα επιταχύνει θετικά χωρίς “λόξιγκες, χωρίς δισταγμούς” και αν κρατήσεις το γκάζι ανοικτό (έχεις και μια μεγάλη ευθεία μπροστά σου) θα δεις μέχρι και 160 km/h στο κοντέρ. Από 60, μέχρι τα 160 με μια ταχύτητα και μάλιστα την τελευταία του κιβωτίου! Μαγεία…

Οι ταχύτητες που επιτυγχάνονται ανά σχέση κιβωτίου είναι οι εξής: 1η-55, 2α-75, 3η-100, 4η-125 km/h. Η 5η ταχύτητα δείχνει 145 km/h στο κοντέρ, ενώ η πραγματική τελική ταχύτητα με 6η είναι τα 154 km/h. Λίγοι κραδασμοί θα εμφανιστούν πάνω από τις 6.500 στροφές στην περιοχή της σέλας, αλλά χωρίς να είναι ιδιαίτερα ενοχλητικοί. Οι κραδασμοί γίνονται πιο αισθητοί από τον συνεπιβάτη.

Τα φρένα έχουν τις καλύτερες των προθέσεων, μιας και πρόκειται για δυο 300άρηδες (διάμετρος σε χιλιοστά) δίσκους μπροστά και 220 mm πίσω, και τους τρεις να συνεργάζονται με ABS της Bosch.

Οι δυο μεγάλοι δίσκοι μπροστά έχουν μπόλικη δύναμη και καλή αίσθηση, ενώ η μανέτα του μπροστινού φρένου έχει έκκεντρο ρυθμιστή που βοηθάει τον καθένα να βρει το σημείο που του ταιριάζει, για να πετύχει καλό φρενάρισμα. Το πίσω φρένο είναι πιο απότομο και βάζει γρήγορα το ABS να δουλέψει, κάνοντάς σε να το χρησιμοποιείς προσεκτικά.

Και στο φρενάρισμα, όπως και στη σπορ οδήγηση (παρότι το κράτημα είναι πολύ καλό) είναι τα λάστιχα (κινεζικά, μάρκας Corsun), που θα αρχίσουν να διαμαρτύρονται με μικρά γλιστρήματα και θα περιορίσουν την όρεξη του αναβάτη, ειδικά αν η άσφαλτος δεν είναι καλή.

Οι αναρτήσεις είναι αρκετά μαλάκες και έχουν καλή απόσβεση συμπίεσης, αν και μερικές φορές δείχνουν να έχουν πιο γρήγορη επαναφορά απ’ ό,τι θα θέλαμε. To καλοφτιαγμένο ψαλίδι είναι αρκετά άκαμπτο και το μονό αμορτισέρ συνδέεται πάνω του μέσω συνδέσμων.

Σαν “βιδωμένο” στην άσφαλτο θα χαρακτηριστεί το μπροστινό σύστημα του Voge 300R, όσον αφορά στην αίσθηση που μεταφέρει ο μπροστινός τροχός, ο οποίος χαρίζει ακρίβεια στις κινήσεις (αν και δεν φοράει σκληρά ελατήρια το πιρούνι με τα καλάμια των 35 χιλιοστών) και περίσσια σιγουριά.

Το ενδιαφέρον παράλληλα είναι ότι το σύνολο εμφανίζει μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης, επιβεβαιώνοντας ότι τίποτε δεν έχει αφεθεί στην τύχη του από την εταιρία και έχει υπάρξει συντονισμένη δουλειά που ευθυγραμμίζει πολλούς τομείς μαζί: κινητήρας, εργονομία, αναρτήσεις, φρένα, πλαίσιο, κράτημα και γενικότερη αίσθηση της μοτοσυκλέτας σε κερδίζουν και σε παρακαλούν για “ακόμα μια βόλτα”, κι ας πρόκειται για μια – μόλις – 300 κυβικών μοτοσυκλέτα.

Τα μικρά ταξίδια ή ακόμα και τα μεγαλύτερα, αν συμβιβαστεί κάποιος με ταχύτητες των 110-140 km/h είναι εφικτά και ευχάριστα, ενώ η μέση κατανάλωση έφτασε στα 3,7 λίτρα στα 100. Αυτό μεταφράζεται σε αυτονομία σχεδόν 400 χιλιομέτρων.

Τελικά

Να λοιπόν που τα πράγματα σοβάρεψαν. Γιατί αν έρχονται πλέον τέτοιες “άρτιες” και συνάμα οικονομικές μοτοσυκλέτες (3.695 ευρώ κοστίζει) από την Κίνα, σύντομα κάποιοι που ήξεραν μόνο να κάνουν κακόβουλα σχόλια, θα καταπιούν τις γλώσσες τους, θα χωνέψουν τα αρνητικά τους σχόλια και θα ξεχάσουν αυτά που ήξεραν.

Το Voge 300R στην κατηγορία των “300αριών” έχει να αντιπαρατεθεί με καθιερωμένα μοντέλα όπως το BMW G310R, το Honda CB300R, το KTM 390 Duke, το Daytona-Zontes R310 ή το Yamaha MT-03, και κάποια από αυτά φαίνεται ότι “θα βρουν τον μπελά τους”.

Λεπτομέρειες και Παρατηρήσεις

  • Το 300R πρέπει να έχει τη μικρότερη ζελατίνα που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια πάνω από τον προβολέα του. Μοιάζει με μπρελόκ…
  • Υπάρχει παροχή USB δίπλα από το πλήρως ψηφιακό όργανο, του οποίου μερικές ενδείξεις είναι δυσδιάκριτες.
  • Πολύ ανθεκτική και άκαμπτη είναι η γέφυρα του φτερού/θέση πινακίδας του πίσω τροχού
  • Πολύ καλής κατασκευής και σχεδίασης είναι το ασύμμετρο ψαλίδι
  • Μια από τις αισθητικές λεπτομέρειες που θα αλλάζαμε θα ήταν το λευκό (και ιδιαίτερα λιτό) λογότυπο VOGE που βρίσκεται στα καπάκια του ντεπόζιτου
  • Κοντοί είναι οι βραχίονες των καθρεφτών και μέτριο το οπτικό τους πεδίο
  • Μικρές είναι οι χειρολαβές του συνεπιβάτη, περιορισμένος ο χώρος της σέλας του και ψηλά τοποθετημένα τα μαρσπιέ του (όπως συμβαίνει συνήθως σε naked μοτοσυκλέτες)
  • Μικρή είναι η ένταση της κόρνας και τα φώτα καλής έντασης και δέσμης (προβολέας προτζέκτορας)
  • Η τάπα του ρεζερβουάρ είναι χωνευτή και ανοίγει ανάποδα (μεντεσές μπροστά)
  • Μπόλικες είναι οι εμφανείς βίδες πάνω στον κινητήρα
  • Καλοφτιαγμένο το αλουμινένιο πεντάλ πίσω φρένου, σε αντίθεση με το ατσάλινο λεβιέ ταχυτήτων
  • Κομψή είναι η πλαστική καρίνα κάτω από τον κινητήρα

YΠΕΡ

  • Τιμή
  • Κινητήρας-ροπή
  • Value for money
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Μπροστινό φρένο

ΚΑΤΑ

  • Κόρνα
  • Λάστιχα
  • Ευαίσθητο ABS στο πίσω φρένο
  • Άνεση συνεπιβάτη

VOGE 300R E5, ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Γενικά
Τύπος 300R E5
Κατηγορία NAKED
Έτος 2020
Τιμή 3.775 €
Κατασκευαστής Voge Motorcycles
Αντιπρόσωπος Moto Trend S.A, Βρυούλλων 56 & Εθν. Οδός Αθηνών-Λαμίας, Ν. Φιλαδέλφεια, Αθήνα, τηλ 210 25 85991-2
Κινητήρας
Τύπος Τετράχρονος, Μονοκύλινδρος, Υγρόψυκτος
Διάταξη / Κυβισμός - / 292 cc
Διάμετρος επί διαδρομή 78 mm x 61.2 mm
Εκκεντροφόροι / Βαλβίδες στον κύλινδρο DOHC / 4 βαλβίδες στον κύλινδρο
Ιπποδύναμη 29 ίπποι στις 8.500 rpm
Ροπή 25 Nm στις 7.000rpm
Τροφοδοσία Ηλεκτρονικός ψεκασμός
Σχέσεις ταχυτήτων 6
Συμπλέκτης / Λειτουργία Υγρός Πολύδισκος / Συρματόσχοινο
Πρωτεύουσα μετάδοση Με γρανάζια
Τελική μετάδοση Με αλυσίδα
Πλαίσιο
Τύπος πλαισίου Χωροδικτύωμα από ατσάλι
Αναρτήσεις
Μπροστά (Τύπος - Διαδρομή) Ανάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι - 100 mm
Ρυθμίσεις Καμία
Πίσω (Τύπος - Διαδρομή) Ένα Αμορτισέρ - 100 mm
Ρυθμίσεις Προφόρτιση
Φρένα
Μπροστά (Τύπος - Διάμετρος) Δύο δίσκοι - 300 mm
Δαγκάνα Ενός εμβόλου με ΑBS
Πίσω (Τύπος - Διάμετρος) Δίσκος - 220 mm
Δαγκάνα Ενός εμβόλου με ΑBS
Τροχοί
Μπροστά (Διάμετρος - Ελαστικό) 17 - 110/70
Πίσω (Διάμετρος - Ελαστικό) 17 - 150/60
Διαστάσεις - Βάρος
Μήκος 1.965 mm
Πλάτος 785mm
Ύψος 1.075 mm
Μεταξόνιο 1.350 mm
Ύψος Σέλας 780mm
Ρεζερβουάρ 16,0 l.
Βάρος 140 Kg

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!