MotorBike.gr

Voge 500AC, Super Test: Απολαυστικό και καλώς εξοπλισμένο

23/10/2022 Θοδωρής Ερμήλιος Κώστας Γαμβρούλης

Η βόλτα στο επίκεντρο

*Κυβισμός: 471 cc * Ιπποδύναμη: 47 ίπποι στις 8.500 rpm * Τελική: 160 km/h *Βάρος: 185 kg (κενό) * Τιμή: 6.495 ευρώ. Κείμενο: Κώστας Γαμβρούλης, Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Η μοτοσυκλέτα ως όχημα, πέραν των πρακτικών προεκτάσεών της, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη βόλτα και αυτή ακριβώς είναι η χρήση που αντανακλά στην πιο αγνή και καθάρια μορφή την ουσία και την φύση της.

To Voge 500AC είναι μια μοτοσυκλέτα κατασκευασμένη ακριβώς για αυτό και επιχειρεί να μας ξαναθυμίσει τη διαχρονική αξία της απόλαυσης της βόλτας με δύο τροχούς.

Η Voge εισήλθε στην ελληνική αγορά μόλις το 2020, με μια γκάμα μοντέλων που πλέον απαριθμεί έντεκα μοτοσυκλέτες, στις κατηγορίες 300, 500 και 650… και έπεται δυναμική συνέχεια.

Ωστόσο, μπορεί το διάστημα των δύο ετών να είναι  μικρό για να οικοδομηθεί η όποια σχέση εμπιστοσύνης με τους αναβάτες, η Voge δεν είναι σε καμία περίπτωση τυχαία.

Αποτελεί το “premium” παρακλάδι της Loncin και δημιουργήθηκε με στόχο κυρίως τις δυτικές αγορές, ενώ αντιπροσωπεύεται στη χώρα μας  από την Mototrend SA. Αν μη τι άλλο λοιπόν, υπάρχουν εχέγγυα, συστάσεις και υπόβαθρο.

 

Το 500AC αποτελεί την Roadster πρόταση της εταιρίας και αυτό έχει την δική του, ξεχωριστή και βαρύνουσα σημασία.

Πρώτα απ΄ όλα, ως 500, αποτελεί ένα μοντέλο της “παραδοσιακής” μεσαίας κατηγορίας κυβισμού, της οποία το αποτύπωμα στην αγορά έχει -δυστυχώς- συρρικνωθεί, αφού οι κατασκευαστές τείνουν είτε προς τις μικρότερες, είτε προς τις μεγαλύτερες κλάσεις χωρητικότητας.

Δεδομένης της δυναμικής και με βάση τις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων αναβατών, είναι ευχάριστο να βλέπουμε όλο και περισσότερες προτάσεις σε αυτά τα κυβικά.

Κατά δεύτερον, ως αμιγώς Roadster, δεν προβάλει κάποια εξειδίκευση, ούτε έχει συγκεκριμένο πεδίο χρήσης και αυτό, σε μια ήδη κορεσμένη από δεκάδες μοντέλα ειδικού σκοπού αγορά, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και λυτρωτικό, τουλάχιστον από τους αναβάτες που δεν επιθυμούν να “παντρευτούν” και μια συγκεκριμένη εικόνα αγοράζοντας μοτοσυκλέτα.

 

 

Η Voge φρόντισε να υπογραμμίσει αυτή τη Roadtser φύση του μοντέλου και σχεδιαστικά, αποφεύγοντας τα “κλισέ” προς χάριν φθηνού εντυπωσιασμού.

Είναι σύγχρονο χωρίς να είναι φουτουριστικό ή επιτηδευμένο, έχει όσο πρέπει λεπτομέρεια και “ανάγλυφο” χωρίς να φτάνει σε κραυγαλέα επίπεδα και δεν αναπαράγει χωρίς νόημα κλασσικές φόρμες του παρελθόντος.

Από εκεί και έπειτα, αν το αποδομήσει κανείς, πολύ γρήγορα θα φτάσει στο αρχετυπικό σχήμα ρεζερβουάρ – σέλα – προβολέας δύο τροχοί αλλά κανείς δεν μπορεί να κατηγορήσει την Vogue για αντιγραφή. Στο κάτω-κάτω, μοτοσυκλέτα είναι όχι πλυντήριο / στεγνωτήριο.

Αντικειμενικά λοιπόν το 500AC είναι όμορφο και ξεχωρίζει χωρίς να φωνάζει τη μοναδικότητα του, ενώ όλη αυτή εικόνα συνοδεύεται από μια πολύ καλή ποιότητα κατασκευής.

Η ποιότητα των υλικών, το φινίρισμα και η συναρμογή δεν αφήνουν κανένα περιθώριο για παράπονα, με την μοτοσυκλέτα να εκπέμπει έναν αέρα φινέτσας.

 

 

Αν υπάρχει κάπου έλλειψη, εντοπίζεται στα χρώματα που διατίθεται το μοντέλο, με τις επιλογές να είναι δύο, γκρι και μαύρο, με ωραία πέρλα – ματ υφή πάντως.

Το επίπεδο του εξοπλισμού περιλαμβάνει Full LED φώτα με προβολέα DRL, TFT έγχρωμη οθόνη 5” με δυνατότητα σύνδεσης σε κινητό και θύρα φόρτισης USB. Μπορεί να μην ακούγονται πολλά αλλά… χαλάλι, καθότι το βάρος έχει πέσει στα περιφερειακά, που προέρχονται από επώνυμους κατασκευαστές.

Στο μπροστινό μέρος το 500AC εξοπλίζεται με ανεστραμμένο πιρούνι της KYB διαμέτρου 41mm, ενώ διπίστονες δαγκάνες της Nissin συνεργάζονται με δυο δισκόφρενα της Nissin στα 298mm.

Πίσω, οι προμηθευτές δεν αλλάζουν και έχουμε μονό αμορτισέρ ρυθμιζόμενο ως προς την προφόρτιση ελατηρίου, μονοπίστονη δαγκάνα και δίσκο διαμέτρου 240mm.

 

 

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι οι τροχοί διαστάσεων 17 ιντσών φέρουν ελαστικά πρώτης τοποθέτησης, τα εξαιρετικά Pirelli Angel GT σε διαστάσεις 120/70 και 160/60.

Τα φρένα ελέγχονται από δικάναλο ABS της Bosch τελευταίας γενιάς, ενώ το ψαλίδι είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο, με ασύμμετρα σκέλη. Τέλος, συνδετικός κρίκος όλων αυτών, είναι ένα ατσάλινο περιμετρικό πλαίσιο.

Ο κινητήρας είναι μια δικύλινδρη σε σειρά μονάδα, με δύο επί κεφαλής εκκεντροφόρους και οκτώ συνολικά βαλβίδες.

Με μια πολύ κοντά στο “τετράγωνο” διάμετρο και διαδρομή εμβόλων, στα 67x66,8mm, η χωρητικότητά του βρίσκεται στα 471cc και η ονομαστική απόδοση ανακοινώνεται στους 46,3hp / 8.500rpm και στα 4,5kg-m ροπής στις 7.000rpm.

Αν και αποτελεί ένα γνωστό μηχανικό σύνολο από τις εφαρμογές του στα 500R και 500DS / DSX, στην περίπτωση του 500AC έχει μια μοναδικότητα εντός της γκάμας, καθώς εξοπλίζεται με συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης.

Στο Δρόμο

Με το ύψος της σέλας στα 795mm ακόμα και αναβάτες μικρού αναστήματος δεν θα έχουν πρόβλημα με την στήριξη της μοτοσυκλέτας, αφού τα πόδια πατάνε εύκολα κάτω.

Το βάρος των 185 “στεγνών” κιλών δεν είναι ακριβώς μικρό αλλά δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα ακόμα και αν το χωρητικότητας 19 λίτρων ρεζεβρουάρ είναι γεμάτο. Αυτό που καθορίζει την θέση οδήγησης είναι το ευρύ και αρκετά σηκωμένο στις άκρες του τιμόνι, βάζοντας τον αναβάτη σε μια στάση με τον κορμό όρθιο, ενώ τα πόδια έρχονται σε μια φυσιολογική θέση στα μαρσπιέ εντός των street πρότυπων. Η εικόνα που αντικρίζει κανείς μπροστά από το ρεζερβουάρ, είναι απλή και δωρική.

Κλασική διάταξη στους διακόπτες, οι οποίοι είναι ποιοτικοί στην λειτουργία τους και εύκολα προσβάσιμοι, με μοναδική προσθήκη δύο χειριστήρια στο αριστερό grip, μέσω των οποίων ελέγχεται το menu της ψηφιακής οθόνης.

Ο κεντρικός διακόπτης ελέγχεται με κλειδί, όπως είχαμε μάθει εμείς οι… παλιότεροι, που μερικές φορές μας ξενίζουν τα keyless συστήματα, χωρίς βέβαια να αμφισβητούμε την πρακτικότητά τους. Σε κάθε περίπτωση, όταν εκκινήσει το 500 ΑC, η έγχρωμη TFT των 5 ιντσών γεμίζει με ενδείξεις και γραφικά που έχουν σωστό μέγεθος και ικανοποιητική αντίθεση έτσι ώστε να διαβάζονται με όλες τις συνθήκες, ενώ υπάρχει και αισθητήρας που εναλλάσσει αυτόματα την προβολή από ημερήσια σε νυχτερινή, όταν το φως είναι λιγοστό.

Στην πράξη λειτουργεί άψογα, “πιάνοντας” ακόμα και μικρές μεταβολές, όπως για παράδειγμα όταν διασχίζει κανείς μικρά σε μήκος τούνελ και περάσματα κάτω από γέφυρες.

Η μανέτα του συμπλέκτη είναι πολύ ελαφριά και αυτό οφείλεται φυσικά στην υποβοηθούμενη φύση του, με το κιβώτιο να είναι πολύ “μαλακό” και δεκτικό στις αλλαγές, αν και το λεβιέ των ταχυτήτων έχει αρκετά μεγάλες διαδρομές.

Η μοτοσυκλέτα πληροί φυσικά τις Euro V προδιαγραφές, ωστόσο ο κινητήρας “ακούγεται” αρκετά στα μπάσα του και ο λόγος που βάζουμε εισαγωγικά στο ακούγεται, είναι γιατί εκπέμπει πολύ γλυκούς και διόλου ενοχλητικούς παλμούς όταν δουλεύει, πράγμα που μπλέκει κάπως τις αισθήσεις.

Το μοτέρ κερδίζει και άλλες θετικές εντυπώσεις από την λειτουργία του εν κινήσει, όντας ροπάτο και αρκετά πολιτισμένο. Δεν είναι το είδος κινητήρα που θα βάλει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά ταιριάζει άψογα με τον χαρακτήρα του 500 AC, επιτρέποντάς σου να οδηγείς χαλαρά και με χαμηλές στροφές, απόρροια του ότι δέχεται αδιαμαρτύρητα τουλάχιστον μια σχέση πάνω από το σύνηθες, χωρίς να σκορτσάρει.

Η αίσθηση που σου δίνει είναι σαν να υπάρχει ένα πολύ μεγάλης μάζας βολάν στο εσωτερικό του, ωστόσο δεν υπάρχουν περίεργες αδράνειες, ενώ αν χρειαστεί ανεβάζει εύκολα στροφές και μπορεί να κινήσει την μοτοσυκλέτα σβέλτα. Το πλαίσιο και τα επώνυμα περιφερειακά της μοτοσυκλέτας συνεργάζονται πολύ καλά, με το 500 AC να σου μεταφέρει ένα σίγουρο “πάτημα” στον δρόμο και να αλλάζει κατεύθυνση ως ενιαία μονάδα, χωρίς ελαστικότητες.

Οι αναρτήσεις με τη σειρά τους έχουν πολύ καλές εργοστασιακές ρυθμίσεις και τα βγάζουν πέρα με τις συνήθεις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων χωρίς όμως να παραδίδουν το πνεύμα αν πιεστούν. Μέσα στην πόλη το 500 AC θα κινηθεί απροβλημάτιστα, με το ευρύ και ψηλό τιμόνι να κάνει τους ελιγμούς παιχνιδάκι, χωρίς να βρίσκει στους καθρέπτες των αυτοκινήτων.

Η μοτοσυκλέτα μπορεί να κινηθεί και με γρηγορότερους ρυθμούς από αυτούς ενός απλού μέσου μεταφοράς, αφού εμπνέει σιγουριά. Τα ελαστικά της και τα φρένα της παίζουν μεγάλο ρόλο σε αυτό, με τα πρώτα να βρίσκουν πρόσφυση ακόμα και σε κακής ποιότητας άσφαλτο, ενώ τα φρένα έχουν τη δύναμη να σταματήσουν πειστικά το όχημα.

Το ABS παρεμβαίνει ελάχιστα σε απότομο φρενάρισμα και αυτό συνήθως συμβαίνει πρώτα στον πίσω τροχό. Παρά το ότι το μοντέλο τα πηγαίνει περίφημα εντός της πόλης, το σίγουρο είναι ότι θα το ευχαριστηθεί κανείς περισσότερο γύρω και έξω από αυτήν, σε βόλτες αναψυχής. Το καλό με το 500 AC είναι ότι το χαλαρό tempo δεν συνεπάγεται κατ΄ ανάγκη και βαρεμάρα, αφού έχει τα χαρίσματα εκείνα που το καθιστούν απολαυστικό ακόμα και αν κινείσαι με ταχύτητες crusing.

Ωστόσο αν θελήσεις κάτι παραπάνω θα στο δώσει χωρίς πρόβλημα, με τα επώνυμα περιφερειακά που επέλεξε η Voge να “βγάζουν τα λεφτά τους”. Σε δρόμους με στροφές, η μοτοσυκλέτα διατηρεί τη συνοχή της αν την πιέσεις, με όλα τα επί μέρους στοιχεία που την απαρτίζουν να συνεργάζονται καλά μεταξύ τους, χωρίς να αναδεικνύονται αδυναμίες.

Το μοτέρ δείχνει και σε αυτή τη χρήση τον καλό του εαυτό, έχοντας γεμάτες μεσαίες και αρκετή ισχύ για να κινηθεί η μοτοσυκλέτα με διασκεδαστικούς ρυθμούς. Σε περίπτωση όμως που το “κυνηγήσεις” αρκετά και αρχίσεις να βάζεις το στροφόμετρο στις 7.000rpm και πάνω, αρχίζουν να παράγονται υψίσυχνοι κραδασμοί που τους αισθάνεσαι στο τιμόνι και στα μαρσπιέ.

Αυτό θα μπορούσε να αποδειχθεί μεγάλο μειονέκτημα στο ταξίδι αλλά λόγω της naked φύσης του μοντέλου δεν έχει νόημα να κυνηγάς τελικές έτσι και αλλιώς. Με 120 – 130 χλμ./ώρα και 6η ταχύτητα, το μοτέρ είναι σε καλή περιοχή χωρίς να παράγει αυτούς τους κραδασμούς ενώ υπάρχουν αποθέματα ισχύος για να επιταχύνει άμεσα.

Επιμένοντας στο γκάζι, το 500 AC θα φτάσει τα 160 χλμ./ώρα, ταχύτητα που δεν υπάρχει κανένας λόγος να διατηρείται για ώρα με μοντέλα αυτού του είδους που δεν προσφέρουν κάλυψη. Με “φυσιολογικές” ταχύτητες, η μοτοσυκλέτα μπορεί να καλύψει εύκολα αποστάσεις στο εθνικό δίκτυο, με τη σέλα να αποδεικνύεται άνετη ακόμα και σε πολύωρη παραμονή πάνω της.

Σε ό,τι αφορά το “πολύωρη”, δεν είναι σχήμα λόγου, αφού το 500 AC αποδείχτηκε πολύ οικονομικό σε κατανάλωση, με τη μέση τιμή που καταγράψαμε να είναι τα 4,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Με τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ στα 19 λίτρα, αυτό σημαίνει αυτονομία της τάξεως των 400+ χιλιομέτρων, οπότε αν είστε αποφασισμένοι, οι στάσεις για ανεφοδιασμό μπορούν να απέχουν πολύ μεταξύ τους.

Τελικά

Είναι όμορφο, ποιοτικά κατασκευασμένο, έχει αξιόλογα περιφερειακά, “καίει” λίγο και διαπρέπει στην βόλτα. Το Voge 500 AC πληροί όλες τις απαιτήσεις που θα μπορούσε να έχει κανείς από μια μεσαίου κυβισμού roadster και είναι… ειλικρινές, με την έννοια ότι δεν υπόσχεται πράγματα που δεν μπορεί να κάνει, μόνο και μόνο για να κερδίσει τις εντυπώσεις.

Μπορεί να προσαρμοστεί σε ό,τι του ζητήσει ο αναβάτης του, εντός λογικών πλαισίων βέβαια, και απευθύνεται πρακτικά σε όλους, προσφέροντας μοτοσυκλετιστική απόλαυση, χωρίς να απαιτεί ειδικές συνθήκες και “ειδικούς αναβάτες”.

Η Voge έριξε σωστά το βάρος στα περιφερειακά και ειλικρινά δεν θα τα ανταλλάσσαμε για μια πιο ρετρό / εξεζητημένη εμφάνιση, ούτε για τεχνολογικά gadgets.

Tα 6.495 ευρώ που κοστίζει ίσως να ακούγονται πολλά, αλλά αυτό δεν είναι πολιτική της Voge ή της ελληνικής αντιπροσωπείας, καθώς οι τιμές έχουν έτσι και αλλιώς παρασυρθεί γενικά σε μια ξέφρενη κούρσα λόγω των διεθνών συγκυριών.

Με βάση τα δεδομένα πλαίσια (Οκτώβριος 2022) και συγκρίνοντάς το με παρεμφερείς προτάσεις σε αυτή την κλάση κυβισμού, το 500 AC καταφέρνει να έχει την μοναδικότητά του, όντας προικισμένο με επώνυμα περιφερειακά και -το κυριότερο- προβάλλοντας έναν ξεχωριστό βολταδόρικο χαρακτήρα.

Περισσότερες πληροφορίες: Μοto Trend, Βρυούλλων 56 & Εθν. Οδός Αθηνών-Λαμίας, Ν. Φιλαδέλφεια, Αθήνα, τηλ 210 25 8599, voge.gr

Εξοπλισμός αναβάτη: Mπαξεβάνης, Καλλιρρόης 12, Νέος Κόσμος, 210 9237000, baxevanismoto.com Κράνος: Nolan N70-2 GT, Jacket: Tucano Urbano

Λεπτομέρειες και Παρατηρήσεις

  • Πολύ ωραία η σχεδίαση των φλας και του προβολέα, είναι και τα σημεία στα οποία το 500 AC κάνει μια υπέρβαση προς το πολύ σύγχρονο
  • Οι καθρέπτες θυσιάζουν μέρος του οπτικού πεδίου ώστε να συμπλέουν σχεδιαστικά με την υπόλοιπη μοτοσυκλέτα
  • Η σέλα έχει ένα ξώραφο σιρίτι που προσδίδει τόνους customizing
  • Ρυθμιζόμενες οι μανέτες μπροστινού φρένου και συμπλέκτη
  • Η παρουσία συνεπιβάτη δεν θα αποδειχθεί δυσάρεστη ή άβολη εμπειρία για κανέναν από τους επιβαίνοντες
  • Το τελικό της εξάτμισης έχει μια διάτρητη περιφερειακή τάπα που προσφέρει πόντους στην εμφάνιση
  • Όσο λεπτομερής και αυστηρή και αν είναι η ματιά σου, δεν θα βρεις κανένα σημείο πάνω στο 500 AC που να έχει αφεθεί στην τύχη του ποιοτικά και σχεδιαστικά
  • Υπάρχει μόνο πλαϊνό σταντ, με το διπλό να απουσιάζει

Θετικά σημεία

  • Ελαστικότητα κινητήρα
  • Επώνυμα περιφερειακά
  • Κατανάλωση
  • Ποιότητα κατασκευής

Χρειάζεται βελτίωση

  • Κραδασμοί κινητήρα πάνω από τις 7.000rpm
  • Μεγάλες διαδρομές στο λεβιέ ταχυτήτων

VOGE 500 AC, ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Γενικά

Τύπος 500 AC

Κατηγορία ROADSTER

Έτος 2022

Τιμή 6.495

Κατασκευαστής VOGE

Αντιπρόσωπος Moto Trend S.A, Βρυούλλων 56 & Εθν. Οδός Αθηνών-Λαμίας, Ν. Φιλαδέλφεια, Αθήνα, τηλ 210 25 85991-2

Κινητήρας

Τύπος Τετράχρονος, Δικύλινδρος, Υγρόψυκτος

Διάταξη / Κυβισμός Εν σειρά / 471 cc

Διάμετρος επί διαδρομή 67 mm x 66.8 mm

Εκκεντροφόροι / Βαλβίδες στον κύλινδρο DOHC / 4 βαλβίδες στον κύλινδρο

Ιπποδύναμη 46,3 ίπποι στις 8.500 rpm

Ροπή 44,5 Nm στις 7.500 rpm

Τροφοδοσία Ηλεκτρονικός ψεκασμός

Σχέσεις ταχυτήτων 6

Συμπλέκτης / Λειτουργία Υγρός πολύδισκος / Συρματόσχοινο

Πρωτεύουσα μετάδοση Με γρανάζια

Τελική μετάδοση Με αλυσίδα

Πλαίσιο

Τύπος πλαισίου Περιμετρικό από ατσάλι

Αναρτήσεις

Μπροστά (Τύπος – Διαδρομή) Ανάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι – ΔΑ

Ρυθμίσεις –

Πίσω (Τύπος – Διαδρομή) Ένα Αμορτισέρ – ΔΑ

Ρυθμίσεις Προφόρτιση

Φρένα

Μπροστά (Τύπος – Διάμετρος) Δύο δίσκοι – 298 mm

Δαγκάνα Δύο εμβόλων

Πίσω (Τύπος – Διάμετρος) Δίσκος – 24Οmm

Δαγκάνα Μονού εμβόλου

Τροχοί

Μπροστά (Διάμετρος – Ελαστικό) 17 – 120/70

Πίσω (Διάμετρος – Ελαστικό) 17 – 160/60

Διαστάσεις – Βάρος

Μήκος 2.100 mm

Πλάτος 820 mm

Ύψος 1.7000 mm

Μεταξόνιο 1.460 mm

Ύψος Σέλας 795 mm

Ρεζερβουάρ 19 l.

Βάρος 185 Kg (ξηρό)

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!