MotorBike.gr

Voge 500R, Super Test: Η λογική μοτοσυκλέτα

01/07/2020 Οδυσσέας Σολωμού Νίκος Παντελούς

Κάθε μέρα με χαμόγελο

*Κυβισμός: 471 cc * Ιπποδύναμη: 46,0 ίπποι στις 8.500 rpm * Τελική: 173 km/h *Βάρος: 181 kg (κενή) * Τιμή: 5.895 ευρώ

Δικύλινδρη εν σειρά 500άρα που ταιριάζει στα διπλώματα Α2 τύπου naked με νέο όνομα. Με καλή εμφάνιση και ποιότητα κατασκευής. Με “ανθρώπινες” επιδόσεις που κάνουν την καθημερινότητα, τη μετακίνηση, το ταξίδι, ένα ευχάριστο παιχνίδι. Με λογικότατη τιμή κάτω από τις 6,0 χιλιάδες ευρώ και κομψή εμφάνιση. Ποια είναι; Η νέα Voge 500R, που θέλει να κατακτήσει κομμάτι από την πίτα των πωλήσεων.

Η Voge μπήκε σαν θύελλα στις ευρωπαϊκές αγορές, μαζί τους και στην ελληνική, και, με εφόδια την ποιότητα κατασκευής και τη χαμηλή τιμή, διεκδικεί τη ματιά τού κόσμου της μοτοσυκλέτας.

Αυτή τη “ματιά” που ζητά ο κάθε κατασκευαστής, ώστε να κάνει τον καταναλωτή να ενδιαφερθεί, να ψάξει, να διαβάσει, να δοκιμάσει και εντέλει να αγοράσει το προϊόν του.

Η Voge είναι μια μάρκα που ανήκει στον μεγάλο κινεζικό όμιλο Loncin, ο οποίος έχει πρόσφατα παρουσιάσει σημαντικές μοτοσυκλέτες. Μετά την πρώτη έκπληξη που είχαμε πριν από λίγο καιρό με το μονοκύλινδρο 300άρι Voge 300R, τώρα ήρθε η σειρά του δικύλινδρου 500 στις ίδιες γραμμές να μας δείξει τις ικανότητές του.

Η Loncin δεν είναι μια τυχαία εταιρία, αλλά μια μεγάλη βιομηχανία μοτοσυκλετών (με έτος ίδρυσης το 1993) της οποίας η τελευταία γνωστή δραστηριότητα είχε να κάνει με την κατασκευή των κινητήρων των BMW F 750 και 850 GS, το 2018.

Επίσης φτιάχνει τα 400άρια σκούτερ της βαυαρικής εταιρίας C400X και C400GT, ενώ πριν από λίγο καιρό υπέγραψε με την MV Agusta μια συμφωνία με σκοπό την παραγωγή μέχρι το τέλος του 2021 μιας σειράς “ιταλικών” μεσαίου κυβισμού μοτοσυκλετών, που θα κινούνται από τους κινητήρες των 350 και 500 cc της Loncin. Αυτούς δηλαδή που δοκιμάζουμε σήμερα.

Σε αντάλλαγμα, η ιταλική εταιρεία από το Varese θα βοηθήσει το κινεζικό εργοστάσιο να δημιουργήσει και να εξελίξει ένα τρικύλινδρο 800, που θα φορά στο ντεπόζιτο το σήμα της premium μάρκας της Loncin, της Voge. Όταν συμβεί κάτι τέτοιο, ε τότε τα πράγματα θα έχουν σοβαρέψει για τα καλά.

Εμφάνιση-Κατασκευή

H Voge 500R είναι ένα μοντέλο που δεν φιλοδοξεί να κερδίσει βραβείο στον τομέα της εμφάνισης, αφού παρουσιάζεται μάλλον σαν μια σεμνή εκδοχή γυμνής μοτοσυκλέτας και όχι σαν μια streetfighter.

Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει ότι η 500 είναι άσχημη. Κάθε άλλο, είναι κομψή, μοντέρνα και δυναμική, με τα “κοψίματα”, τις αιχμές, τον επιθετικό της προβολέα, την ανασηκωμένη ουρά και τις μυτερές χειρολαβές στην ουρά της. Aν μας έλεγαν να τη χαρακτηρίσουμε, θα λέγαμε: “Η καθημερινή, λογική naked, με λίγα σπορ στοιχεία”.

Αυτομάτως παραπέμπει (όχι τυχαία, θεωρούμε) στην κυρίαρχη μοτοσυκλέτα της συγκεκριμένης κατηγορίας, τη Honda CB 500 F, την οποία σκοπεύει εξάλλου να ανταγωνιστεί.

To πλήθος των μικρών και μεγαλύτερων πλαστικών κομματιών με διαφορετικό φινίρισμα δημιουργεί ένα ευχάριστο οπτικό αποτέλεσμα, με τη διαφορά ότι η πάνω πλάκα και το τιμόνι (που είναι ανισόπαχο, παρακαλώ) είναι βαμμένα με το ίδιο χρώμα και δίνουν την εντύπωση “οικονομικής κατασκευής” ενώ δεν είναι: αν η πλάκα ήταν βαμμένη σε μια διαφορετική απόχρωση θα προκαλούσε διαφορετική αισθητική εντύπωση και υψηλότερη αντιλαμβανόμενη ποιότητα.

Παράλληλα η Voge 500R είναι εφοδιασμένη με αναγνωρίσιμους κατασκευαστές περιφερειακών. Η Nissin υπογράφει τα φρένα, η Bosch το σύστημα ψεκασμού και το δικάναλο ABS. H Kayaba (KYB) αναλαμβάνει τις αναρτήσεις και η Pirelli τα λάστιχα που θα φέρουν σε επαφή όλο το δημιούργημα της Loncin με την άσφαλτο.

Παρότι η Voge προσφέρει τέτοια ποιοτικά περιφερειακά δεν ανεβάζει την τιμή της μοτοσυκλέτας της, που παραμένει απολύτως συμφέρουσα.

Εργονομία-Άνεση

Η Voge 500R είναι μια εύχρηστη και βολική μοτοσυκλέτα που η σέλα της απέχει χαμηλά από το έδαφος, στα μόλις 785 mm και διαθέτει μια στενή σέλα (και ντεπόζιτο με εσοχές για τα γόνατα) έτσι ώστε να γίνεται ακόμα πιο προσβάσιμη. Τα κιλά της στα 180 + δεν είναι λίγα, αλλά η καλή κατανομή βάρους και η εργονομία βοηθούν το θέμα του χειρισμού και της ελέγχου της.

Η θέση οδήγησης είναι κλασική γυμνής μοτοσυκλέτας. Με λίγο βάρος να πέφτει τους καρπούς, κάπως σκυφτό το σώμα του αναβάτη, με το τιμόνι σχεδόν ίσιο. Το αποτέλεσμα είναι κατά τι πιο σπορ από τον ανταγωνισμό, γεγονός που βοηθάει στις υψηλές ταχύτητες.

Τα πόδια του αναβάτη τοποθετούνται ελαφρώς λυγισμένα, σε μαρσπιέ, που βρίσκονται ακριβώς κάτω από τη σέλα, ενώ η άνεση που εισπράττει έρχεται κυρίως από τις ορθά (για τη χρήση της 500) σεταρισμένες αναρτήσεις της KYB και την ποιότητα τoυς.

Το αμορτισέρ παρουσιάζει προοδευτικότητα (ρυθμίζεται μόνο η προφόρτιση) όπως και το “φιλικό” πιρούνι που “καταπίνει” τις κακοτεχνίες του δρόμου.

Λόγω του στυλ της μοτοσυκλέτας η προστασία από τον αέρα δεν βρίσκεται μέσα στις προτεραιότητες της. Υποχρεωτικά όμως θα τη βάλουμε στα αρνητικά σημεία της 500, κι ας ισχύει αυτό για όλες τις naked μοτοσυκλέτες… του κόσμου.

Κινητήρας-Επιδόσεις

Κατά “διαβολική σύμπτωση” ο δικύλινδρος, υγρόψυκτος κινητητήρας σε σειρά των 8 βαλβίδων και των δύο εκκεντροφόρων έχει ακριβώς την ίδια διάμετρο επί διαδρομή, αλλά και κυβισμό (471 cc) με τον αντίστοιχο κινητήρα της Honda!

Επίσης o κινητήρας είναι πανομοιότυπος εξωτερικά. Δεν εξηγείται αλλιώς: η Voge πρέπει να έχει πάρει την άδεια της ιαπωνικής εταιρίας για να τον αντιγράφει.

Η τροφοδοσία της Bosch είναι καλή και ο κινητήρας εμφανίζει γραμμική απόδοση. Στις πολύ χαμηλές στροφές είναι λίγο αδιάφορος, αλλά αμέσως μετά δίνει ροπή και καλή απόκριση, εμφανώς σχεδιασμένος-ρυθμισμένος στο να αποδίδει καλά στις μεσαίες στροφές. Η ελαστικότητά του είναι καλή, όπως και οι ρεπρίζ, οι επιδόσεις του λογικότατες, ό,τι ακριβώς περίμενες από μια μοτοσυκλέτα 180 κιλών και 46 ίππων.

Το να οδηγείς στις υψηλές στροφές, μέσα στο κόκκινο (μετά τις 8.500) δεν προσφέρει κάτι ιδιαίτερο, αφού η ιπποδύναμη παραμένει ίδια, το διάγραμμα της πιάνει “ταβάνι” από νωρίτερα.

Κραδασμοί παρουσιάζονται σε μαρσπιέ και ντεπόζιτο πάνω από τις 7.000 rpm, άρα αν κάποιος θέλει να τους αποφεύγει, μπορεί να ταξιδεύει ωραιότατα σε νόμιμες ταχύτητες για πολλές ώρες χωρίς ενόχληση.

Η πέμπτη ταχύτητα στο κιβώτιο ταχυτήτων θα δείξει στο κοντέρ 148 km/h, με την πραγματική τελική (με 6η) να φτάνει τα 173 km/h.

Η κατανάλωση από την άλλη υποδεικνύει με τη σειρά της αυτό που λέμε και παραπάνω. Λογικές επιδόσεις-λογική κατανάλωση: η μέση μέτρηση έδειξε 4,4 l / 100 km, ενώ αν πάτε αργά και συντηρητικά θα πετύχετε και κάτω από τα 4,0 λίτρα! Πάμε να πιάσουμε το κομπιουτεράκι και να δούμε ότι η μέση αυτονομία βρίσκεται στα 375 χιλιομέτρα.

Κιβώτιο ταχυτήτων- Μετάδοση

Ένα φιλικό κιβώτιο ταχυτήτων κι ένας κάπως βαρύς στο πάτημα μηχανικός συμπλέκτης, θα φροντίζουν να αλλάζουν ταχύτητες στο εξάρι σασμάν της Voge 500. Η μανέτα στα αριστερά του τιμονιού είναι ρυθμιζόμενη και το εξατάχυτο κιβώτιο έχει κοντές την πρώτη και δευτέρα ταχύτητα, για να “απλωθεί” στις επόμενες σχέσεις. Δεν παρατηρήσαμε αθέλητες νεκρές, ούτε σημεία στη λειτουργία του κιβωτίου που να το επιβαρύνουν με αρνητικούς πόντους.

Φρένα – Ελαστικά

Οι δυο μεγάλοι κυματιστοί δίσκοι της Nissin, με δαγκάνες δύο εμβόλων στον μπροστινό τροχό, προσφέρουν πολύ ικανοποιητική δύναμη πέδησης και καλή προοδευτικότητα στο πάτημα της (επίσης ρυθμιζόμενης) μανέτας.

Στις χαμηλές ταχύτητες οι δίσκοι των 300 χιλιοστών έχουν κάπως απότομη λειτουργία (από το μέσον της κίνησης της μανέτας και μετά) αλλά προσφέρουν την εμπιστοσύνη να πατάς το φρένο, τόσο όσο πρέπει ώστε να διατηρείς τον έλεγχο.

Σε συνδυασμό με τα καλά λάστιχα (Pirelli Angel ST) και τη λογική-αρκετά προοδευτική βύθιση του πιρουνιού, είναι οι υψηλές ταχύτητες που αναδεικνύουν το πόσο καλά είναι τα δυο δισκόφρενα μπροστά. Το σύστημα ABS είναι τόσο ευαίσθητο όσο πρέπει και θα δώσει πολύ καλές επιδόσεις σε στεγνό και βρεγμένο, σε καλό και σε πιο μέτριο οδόστρωμα.

Το πίσω φρένο από την άλλη είναι διαφορετική υπόθεση. Δεν έχει αίσθηση στο πάτημα του πεντάλ και το ABS ενεργοποιείται απότομα και άμεσα. Χρειάζεται πολύ προσεκτικό χειρισμό για να αποδώσει όπως πρέπει.

Όργανα-Χειριστήρια-Φώτα-Εξοπλισμός

Απλής σχεδίασης όργανο πλήρως LCD βρίσκεται πάνω στο τιμόνι – που μάλλον θα το θέλαμε πιο “πλούσιο” από πλευρά σχεδίασης-κατασκευής. Οι ενδείξεις του όμως είναι ορατές (εκτός από τις στροφές ανά λεπτό, που έχουν μικρά γραμματάκια) και πλήρεις, ενώ μπορεί να αλλάξει το χρώμα της οθόνης σε τρεις συνδυασμούς.

Δυο κουμπιά πάνω στο όργανο αλλάζουν τις ενδείξεις, ενώ υπάρχει και μεγάλη ένδειξη της σχέσης του κιβωτίου ταχυτήτων αριστερά στο όργανο.

Η Voge προσφέρει πλήρη φωτισμό LED παντού, ακόμη και στα φλας. Ο προβολέας διαθέτει δυο “τόξα” στα άκρα του που του δίνουν χαρακτηριστική όψη το βράδυ, αν και η ένταση του προβολέα δεν ήταν τόσο ισχυρή.

Εδώ σημειώστε ότι ο προβολέας δεν είναι μονός, αλλά χωρίζεται σε πάνω και κάτω μέρος.

Στο πρακτικό κομμάτι υπάρχουν, εκτός των άλλων, υποδοχή USB εγκατεστημένη κάτω από τα όργανα, οι ρυθμιζόμενες μανέτες που είπαμε παραπάνω, η χωνευτή τάπα ρεζερβουάρ, οι συρταρωτοί ρεγουλατόροι του καλοφτιαγμένου ασύμμετρου ψαλιδιού, και η κοντή ποιοτική κατάληξη της εξάτμισης. Υπάρχει χώρος κάτω από τη σέλα για μια μικρή κλειδαριά, ενώ στάντ υπάρχει μόνο πλάγιο.

Βολτάροντας στην Πόλη

Η πόλη είναι ο χώρος δράσης της Voge 500R. Με μπάσο, αλλά χαμηλό ήχο μοιράζει στον περίγυρό της έναν συμπαθέστατο χαρακτήρα. Το τιμόνι δεν κόβει ιδιαίτερα πολύ, ενώ λόγω των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του πλαισίου είναι ελαφρώς βαρύ στην κίνησή του.

Από την άλλη δεν θα σας προδώσει ποτέ στο κομμάτι της ακρίβειας και της στιβαρότητάς του, όσο δύσκολο κι αν είναι το καθήκον στο οποίο θα το υποβάλετε, χαρίζοντας μεγάλη σιγουριά. 

Ο ροπάτος κινητήρας θα αποτελέσει τον καλύτερο φίλο-συνεργάτη στην κίνηση μέσα στην πόλη, ενώ το χαμηλό ύψος σέλας θα βοηθήσει και τα χαμηλότερα αναστήματα στο να χειριστούν εύκολα την 500.

Ένα σημείο προσοχής είναι οι χειρολαβές στην ουρά, που προεξέχουν και θέλουν προσοχή στο “ανέβα-κατέβα” από τη μοτοσυκλέτα, γιατί μπορεί να μπλέξει το παντελόνι του συνεπιβάτη πάνω στις μυτερές άκρες των χειρολαβών.

Έξω από την πόλη

Πλαίσιο περιμετρικό δύο δοκών, ανάποδο στιβαρό πιρούνι, όμορφο άκαμπτο αλουμινένιο ψαλίδι. Όλα καλά λοιπόν! Όπως είπαμε παραπάνω, το τιμόνι είναι λίγο βαρύ στις αργές ταχύτητες, αλλά θα μεταμορφωθεί σε άριστο εργαλείο κατευθυντικότητας στις υψηλές ταχύτητες. Είναι και η ποιότητα των αναρτήσεων, οι οποίες, αν και σχετικά μαλακές, δεν έχουν παρενέργειες στα γρήγορα κομμάτια. Το ότι η μοτοσυκλέτα είναι σταθερή δεν σημαίνει ότι δεν είναι και ευέλικτη, με την πορεία της να αλλάζει με λογική δύναμη στο τιμόνι.

Στο ταξίδι

Η Voge 500R δεν είναι μοτοσυκλέτα τουρισμού και δεν θα προσφέρει προστασία σε αναβάτη και συνεπιβάτη, κι όπως θα δείτε παρακάτω, καλύτερα να βρίσκεται ένας πάνω στη σέλα της στα μεγαλυτερα ταξίδια. Το λίγο βάρος που πέφτει στους καρπούς του αναβάτη θα τον βοηθήσει να ταξιδεύει όλη μέρα με 140-150 km/h και να αισθάνεται περίφημα, χωρίς να κουράζεται γρήγορα.

Είναι το γεγονός ότι ο αναβάτης είναι διαρκώς εκτεθειμένος στον αέρα που κουράζει μετά από πολύωρη οδήγηση, άρα οι στάσεις προτείνοντααι.

Συνεπιβάτης

Οι προβληματικές χειρολαβές που λέγαμε παραπάνω δίνουν μια αίσθηση ασφάλειας στον συνεπιβάτη όταν στηρίζεται από αυτές. Ο συνεπιβάτης κάθεται σε μια αρκετά μεγάλη και μαλακιά σέλα, αλλά είναι τοποθετημένος ψηλότερα από τον αναβάτη και πατάει τα πόδια του σε μαρσπιέ που δεν προσφέρουν καλή στήριξη, κυρίως κατά τις επιταχύνσεις.

Τα “χτυπήματα” που δέχεται από την πίσω ανάρτηση είναι πάντως λογικής έντασης, χωρίς να τον ταλαιπωρούν ιδιαίτερα.

Συμπέρασμα

Το ξέρουμε ότι κάθε τι καινούργιο (που είναι και οικονομικό) κάνει τους ενδιαφερόμενους να ρίχνουν μια πρόχειρη και συχνά καχύποπτη ματιά. Λογικό είναι.

Από την άλλη η Voge 500R είναι μια μοτοσυκλέτα που δεν έχει κάποιο προβληματικό τομέα, σημείο, συμπεριφορά, ιδιαιτερότητα κ.λπ, αντιθέτως εμφανίζει μια πολύτιμη ισορροπία σε όλα, σε τέτοιο βαθμό που θα τη χαρακτηρίζαμε ομοιογενή. Παράλληλα είναι πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση, μιας και προσφέρει πολλά, ζητώντας λίγα από πλευράς χρημάτων.

Όπως έχουμε ξαναπεί όμως η κατηγορία των στρητάδικων γυμνών μεσαίου κυβισμού δεν είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στην Ελλάδα, κι αυτό όχι επειδή δεν υπάρχουν αξιόλογες μοτοσυκλέτες, αλλά επειδή οι Έλληνες μοτοσυκλετιστές προτιμούν (και καλά κάνουν με τόσους χωματόδρομους και δύσκολες διαδρομές που υπάρχουν γύρω μας) τις πιο on/off κατασκευές, τις πιο Adventure.

Έτσι οι γυμνές στρητάδικες μένουν πίσω σε πωλήσεις, κάτι που είναι κρίμα βεβαίως γιατί αν πρόκειται να πατάει κάποιος χώμα μια φορά το χρόνο, τότε ειναι σίγουρα προτιμότερο και ασφαλέστερο να κυκλοφορεί στην καθημερινότητά του με μια μοτοσυκλέτα δρόμου σαν την 500R, παρά με μια on/off…

Οπότε αυτό που λέμε είναι ότι όταν πάτε να δοκιμάσετε τα υποψήφια μοντέλα, ρίξτε και μια προσεκτικότερη ματιά στην 500άρα της Voge, γιατί της αξίζει…

Λεπτομέρειες και Παρατηρήσεις

  • Την τεχνική των πολλών πλαστικών κομματιών-καπακιών ακολουθεί και η Voge στην περίπτωση της 500R. Aν δείτε από το πλάι τη μοτοσυκλέτα θα δείτε τουλάχιστον επτά κομμάτια να δημιουργούν το σύνολο
  • Κοντό και όμορφο είναι το τελικό της εξάτμισης που βγαίνει από τη δεξιά πλευρά της μοτοσυκλέτας
  • Μοντέρνοι και σχετικά μικροί είναι καθρέφτες
  • Απλοί και λειτουργικοί είναι οι διακόπτες στα άκρα του τιμονιού, χωρίς πολλά-πολλά
  • Διακριτική και τοποθετημένη σε καίρια θέση (κάτω από το όργανο LCD) η παροχή ρεύματος USB

ΥΠΕΡ

  • Τιμή
  • Κινητήρας, επιδόσεις
  • Φιλική (Α2-35 kw) μοτοσυκλέτα
  • Αναρτήσεις-Φρένα

ΚΑΤΑ

  • Αίσθηση πίσω φρένου
  • Φώτα, κόρνα
  • Θέση συνεπιβάτη
  • Προστασία από τον αέρα

VOGE 500R E5, ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Γενικά
Τύπος 500R E5
Κατηγορία NAKED
Έτος 2020
Τιμή 5.895 €
Κατασκευαστής Voge Motorcycles
Αντιπρόσωπος Moto Trend S.A, Βρυούλλων 56 & Εθν. Οδός Αθηνών-Λαμίας, Ν. Φιλαδέλφεια, Αθήνα, τηλ 210 25 85991-2
Κινητήρας
Τύπος Τετράχρονος, Δικύλινδρος, Υγρόψυκτος
Διάταξη / Κυβισμός Εν σειρά / 471 cc
Διάμετρος επί διαδρομή 67 mm x 66.8 mm
Εκκεντροφόροι / Βαλβίδες στον κύλινδρο DOHC / 4 βαλβίδες στον κύλινδρο
Ιπποδύναμη 46 ίπποι στις 8.500 rpm
Ροπή 42 Nm στις 7.000 rpm
Τροφοδοσία Ηλεκτρονικός ψεκασμός
Σχέσεις ταχυτήτων 6
Συμπλέκτης / Λειτουργία Υγρός Πολύδισκος / Συρματόσχοινο
Πρωτεύουσα μετάδοση Με γρανάζια
Τελική μετάδοση Με αλυσίδα
Πλαίσιο
Τύπος πλαισίου Περιμετρικό από ατσάλι
Αναρτήσεις
Μπροστά (Τύπος - Διαδρομή) Ανάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι -
Ρυθμίσεις Καμία
Πίσω (Τύπος - Διαδρομή) Ένα Αμορτισέρ -
Ρυθμίσεις Προφόρτιση
Φρένα
Μπροστά (Τύπος - Διάμετρος) Δύο δίσκοι - 300 mm
Δαγκάνα Ενός εμβόλου με ΑBS
Πίσω (Τύπος - Διάμετρος) Δίσκος - 220 mm
Δαγκάνα Ενός εμβόλου με ΑBS
Τροχοί
Μπροστά (Διάμετρος - Ελαστικό) 17 - 120/70
Πίσω (Διάμετρος - Ελαστικό) 17 - 160/60
Διαστάσεις - Βάρος
Μήκος 2.110 mm
Πλάτος 770mm
Ύψος 1.090 mm
Μεταξόνιο 1.445 mm
Ύψος Σέλας 785mm
Ρεζερβουάρ 16,5 l.
Βάρος 181 Kg

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!