SuperPapi

HONDA Z50 SPECIAL: Ένα “θεόρατο” Ζετάκι

03/08/2017

Χειροποίητη τέχνη

Η σπέσιαλ κατασκευή της Davmomoto έχει βασιστεί πάνω σε ένα Honda Z50, μοντέλο που έχει παρουσιάσει τεράστια επιτυχία από τότε που πρωτοεμφανίστηκε 50 περίπου χρόνια πριν.

Σχεδόν όλα τα εξαρτήματα πάνω στις μικρές μοτοσυκλέτες αψηφούν την κοινή λογική. Δεν είναι μόνο το ύψος της σέλας και των διαστάσεων, αλλά και η θέση οδήγησης και το μέγεθος όλων των εξαρτημάτων που είναι σε σμίκρυνση.

Αυτό δημιουργεί πάντοτε την αίσθηση της καρικατούρας και αποπνέει συμπάθεια από την πλευρά του παρατηρητή.

Η πολύ καλή δουλειά που παρουσιάζουμε σήμερα βασίζεται σε ένα κοινό Ζετάκι, αλλά έχει βελτιωθεί σε τέτοιο βαθμό που δεν γίνεται εύκολα πιστευτό.

Φτιαγμένο από τον έμπειρο μηχανικό για τα συγκεκριμένα δίτροχα, τον David Morales που το ονομάζει Davmomoto 50 Magnum.

Ο David Morales φτιάχνει τα δικά του custom μηχανάκια κάτω από το εμπορικό σήμα Davmomoto στο Denton του Texas στις Ηνωμένες Πολιτείες και ξεκίνησε σαν καλλιτέχνης μεταλλικών έργων, και κοσμημάτων.

Εδώ και 10 χρόνια εργάζεται σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο που είναι γεμάτος ειδικά μηχανήματα και εργαλεία.

Υπάρχουν πάνω από 50 μοτοσυκλέτες και μοτοσυκλετάκια στο συνεργείο του αυτή τη στιγμή, με τα περισσότερα από αυτά να είναι μικρού κυβισμού.

Μέχρι σήμερα έχει κατασκευάσει περί τα 20 custom κατασκευές, καθώς και αναπαλαιώσεις κλασικών μοτοσυκλετών, κυρίως Hondas της δεκαετίας του 1970.

Το συγκεκριμένο δίτροχο βασίζεται σε ένα Honda Z50A του 1969 και χρειάστηκε για να ολοκληρωθεί 7-8 μήνες.

Το “ξεχείλωμα” του πλαισίου του Z50A επέτρεψε να τοποθετηθούν μεγαλύτεροι τροχοί και ελαστικά και να δημιουργηθεί χώρος για ένα μεγαλύτερο καρμπυρατέρ, εξάτμιση και καλύτερη μπροστινή ανάρτηση.

Η ιδέα του ήταν να δημιουργηθεί ένα Z50 για ενήλικες με καλύτερα φρένα, αναρτήσεις, εργονομία και φυσικά περισσότερη δύναμη.

Ορισμένες από τις επιρροές του σχεδιασμού ήρθαν προφανώς από τη σκηνή των cafe racer, αλλά και των streetfighter.

Η ιδέα περιελάμβανε επίσης την τοποθέτηση ενός αμορτισέρ ποδηλάτου mountain, κάτω από τη σέλα, για να γίνει η έλλειψη της οπίσθιας ανάρτησης λίγο πιο υποφερτή.

Το ρεζερβουάρ τροποποιήθηκε εκτενώς με το χαμηλότερο τμήμα να κόβεται και εσοχές να δημιουργούνται στα πλαϊνά του, για να ταιριάζουν τα γόνατα του αναβάτη.

Το φέρινγκ κατασκευάστηκε πρώτα από σύρμα και μετά τοποθετήθηκε πάνω του υαλοβάμβακας.

Όλες οι εργασίες έχουν γίνει από τον David Morales και πολλά εξαρτήματα έχουν κατασκευαστεί εκ του μηδενός, εκτός ίσως από την ραφή του καλύμματος της σέλας.

Εμείς τι άλλο να πούμε εκτός από “Εύγε και εις ανώτερα” στον Ντέιβ…
Φωτογραφίες: Peter J. Salisbury

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!