MotorBike.gr

KTM DUKE 125, 2017: Πρώτη Επαφή

25/10/2017

Ο Δουκάκος

Έξι χρόνια μετά την κυκλοφορία του πρώτου μικρού “Δούκα”, η Αυστριακή KTM ανανεώνει πλήρως το γυμνό σπορ 125άρι της. Το νέο KTM Duke 125 του δανείζεται την αισθητική του θηριώδους Super Duke R 1290. Με όλη την αγριάδα και παράλληλα με την κομψότητα μιας ξεχωριστής οικογένειας μοτοσυκλετών. Κείμενο, φωτογραφίες: Antonio Cuadra (www.moto125.cc), Αναβάτης: Vicente Arenas


Όταν πρωτοεμφανίστηκαν στην αγορά τα μικρά γυμνά ΚΤΜ ο πήχης τοποθετήθηκε πολύ ψηλά, με κύριο όπλο έναν υδρόψυκτο, μονοκύλινδρο κινητήρα με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής (DOHC), 4 βαλβίδες, ψεκασμό Bosch, εξατάχυτο κιβώτιο.

Η ισχύς έφτανε τους 15 σχεδόν ίππους, επιτρέποντας έτσι σε νεαρότερους κυρίως αναβάτες να γευτούν από νωρίς τι σημαίνει αυστριακή μοτοσυκλέτα.

Την ίδια αγάπη και στοργή που βάζει η KTM στις μοτοσυκλέτες enduro και motocross, καθώς και στις σπορ μεγάλου κυβισμού, συναντήσαμε και στα πρώτα KTM Duke, υπενθυμίζοντάς μας ότι και αυτά επίσης είναι “Ready to Race” (έτοιμα για αγώνα), σύμφωνα με το σλόγκαν της εταιρίας.

Τρία χρόνια αργότερα, το 2013, η KTM ήταν η πρώτη εταιρία που εισήγαγε σε μοτοσικλέτα 125 cc σύστημα ABS δύο καναλιών της Bosch. Τώρα ήρθε η ώρα για μια ακόμα μεγαλύτερη αλλαγή.

Το νέο KTM Duke 125 του 2017 δεν δέχτηκε μια απλή αναβάθμιση για να πληροί τις προδιαγραφές Euro4, αλλά θέλησε να είναι μια μικρή ρέπλικα, 1 προς 5, της Super Duke R 1290.

Προφανώς το KTM Duke 125 διατηρεί τον ίδιο κινητήρα των 15 ίππων, το ανάποδο πιρούνι της WP με καλάμια διαμέτρου 43 mm, τους τροχούς των 17 ιντσών και τις ζάντες με τα 10 μπράτσα, ενώ εντυπωσιακό είναι το οπίσθιο λάστιχο των 150 mm με χαμηλό προφίλ, μαζί με τα δισκόφρενα Bybre (της Brembo) σε διαμέτρους 300 και 230 mm, μπροστά και πίσω.

Το πλαισίο είναι εντελώς νέο, χαρακτηριστικό χωροδικτύωμα βαμμένο μαύρο, που συνδέεται με το οπίσθιο υποπλαίσιο που είναι βαμμένο πορτοκαλί.

Η νέα γεωμετρία ποικίλλει ελάχιστα από αυτήν του παρελθόντος. Διατηρεί την ίδια γωνία κάστερ των 25°, το ύψος της σέλας αυξάνεται κατά 3 cm (830 χιλιοστά), το μεταξόνιο είναι κατά 1 cm κοντύτερο (1.357 χιλιοστά) και η απόσταση από το έδαφος αυξάνεται επίσης από 170 mm στα τρέχοντα 185 χιλιοστά.

Το κουστούμι του KTM Duke 125 είναι εντελώς νέο και μεγαλύτερο, στο οποίο ξεχωρίζει το νέο ρεζερβουάρ χωρητικότητας 13,4 λίτρων (από 11 λίτρα που ήταν πριν).

Αλλά το καλύτερο είναι ο εξοπλισμός του 125 που έχοντας σαν πρότυπο τον μεγαλύτερο αδερφό των 1290 κυβικών έχει στα όργανα μια έγχρωμη οθόνη TFT και νέα φωτιστικά σώματα πλήρως LED, χωρίς να υπάρχει ούτε μια παραδοσιακή λάμπα πυρακτώσεως.

Και για να πάρουμε μια ιδέα για το μεγάλο μέγεθος του πλαισίου του 125, πρέπει να σας ενημερώσουμε ότι είναι ακριβώς το ίδιο (όπως και αναρτήσεις και φρένα), που χρησιμοποιεί από το – επίσης νέο – KTM Duke 390.

Πάνω στη σέλα
Ναι, το ύψος της σέλας έχει αυξηθεί κατά 3 cm.

Αλλά ειλικρινά δεν νομίζω ότι κάποιος θα βρει τον μικρό Δούκα ψηλό. Είναι εύκολο να πατήσει και με τις δυο πατούσες των ποδιών του στο έδαφος και δεν θα έχει προβλήματα φιλοξενίας, ένας αναβάτης με μεγαλύτερο ανάστημα.

Η θέση οδήγησης είναι άνετη για τα ταξίδια της πόλης, με την πλάτη ευθεία και πλήρη ορατότητα του δρόμου μπροστά του.

Στις αστικές διαδρομές το τιμόνι θα φανεί κάπως πλατύ, οπότε θα πρέπει να είστε προσεκτικοί εάν κινείστε ανάμεσα σε αυτοκίνητα, για να μην χτυπήσετε τους καθρέφτες τους.

Αντίβαρα δεν υπάρχουν (τα οποία θα το έκαναν ακόμη πιο πλατύ) και χάρη στη συνολική απουσία κραδασμών του κινητήρα δεν είναι αναγκαία.


Ο κινητήρας μας εξέπληξε. Δηλώνει ανώτατη ιπποδύναμη 15 ίππων και πρακτικά διαπιστώσαμε ότι οι Αυστριακοί δεν δυσκολεύτηκαν να κάνουν τον κινητήρα Euro4.

Το KTM Duke 125 είναι άλλη μια περίπτωση που πέρασε τις εξετάσεις των περιοριστικών νέων προδιαγραφών Euro4 με άριστα.

Ο νέος μικρός Δούκας, ο μικρότερος της οικογένειας, δεν έχασε τίποτε στην επιτάχυνση (0-400 μέτρα σε 19,26 δευτερόλεπτα και 104,5 km/h) και κέρδισε λίγο στη μέγιστη ταχύτητα (121,4 χλμ/ώρα) που αντιστοιχούν σε 122 km/h στο κοντέρ, το οποίο είναι πολύ ακριβές. Ίσως το μυστικό κρύβεται στην ογκώδη εξάτμισή, σε σύγκριση με την μικρότερη της προηγούμενης έκδοσης.

Η μέση κατανάλωση μετρήθηκε στα 3,9 λίτρα ανά 100 km, και έτσι η αυτονομία φτάνει τα 343 km.

Ο κινητήρας είναι ικανός να ανεβάζει μέχρι τις 11.000 rpm και από εκεί είναι που μπαίνει ομαλά ο κόφτης. Αν βιάζεσαι, μπορείς να κινείσαι μέχρι τις 10.000 rpm.

Αν θες να πηγαίνεις σταθερά μπορείς να κρατάς τις 8.000 στροφές σε μεγάλες αποστάσεις. Η δύναμη είναι εμφανής πάνω από τις 5.000 σ.α.λ.

Παρά το γεγονός ότι αυτή η νέα έκδοση του KTM Duke 125 κερδίσει 15,1 κιλά, σύμφωνα με τη ζυγαριά μας (149,6 kg), παραμένει μια ελαφριά και πολύ εύχρηστη μοτοσυκλέτα που αλλάζει κατεύθυνση πολύ γρήγορα και προσφέρει σταθερότητα και σιγουριά.

Στον τομέα των φρένων συναντήσαμε δίσκους διαμέτρου 300 και 230 mm (μπροστά και πίσω αντίστοιχα) με μονό έμβολο για τον οπίσθιο και 4έμβολη (!) μπροστά με ακτινική δαγκάνα, ένα πολύ αξιόλογο στοιχείο για μια μοτοσικλέτα 125 cc.

Μαζί με αυτό το καλό μπροστινό φρένο υπάρχει και το ABS της Bosch (σειράς 9.1), που προσφέρει ταχύτερες αντιδράσεις και καλύτερη λειτουργία από πριν.

Ευχάριστη έκπληξη αποτελεί η δυνατότητα απενεργοποίησης του ABS του πίσω φρένου (λειτουργία Supermoto) που θα επιτρέψει το γλίστρημά του.


Οι αναρτήσεις παραμένουν πανομοιότυπες με αυτές του προηγούμενου μοντέλου, με πολύ ισορροπημένη άνεση-προοδευτικότητα και παρεμφερή λειτουργία, έτσι ώστε να δουλεύουν αρμονικά. Είναι εκπληκτικό το γεγονός ότι, παρά τη χρήση καλαμιών μεγάλης διατομής στο πιρούνι, η ακτίνα στροφής παραμένει μικρή, κάνοντας το
KTM Duke 125 ευέλικτο.

ΥΠΕΡ

  • Σχεδίαση
  • Επιδόσεις
  • Εξοπλισμός

ΚΑΤΑ

  • Πλατύ τιμόνι
  • Σέλα συνεπιβάτη
  • Τιμή

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΤΙΜΗ: 4.450 ευρώ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 124,7cc, με 2 ΕΕΚ και 4 βαλβίδες, τροφοδοσία με ψεκασμό

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ: 14,75 hp, στις 8.100 rpm

ΡΟΠΗ: 1,2 kgm, στις 7.500 rpm

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΜΠΡΟΣΤΑ/ ΠΙΣΩ: Ανάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι, με καλάμια διαμέτρου 43mm, διαδρομής 140mm / Ένα αμορτισέρ, διαδρομής τροχού 142 mm

ΦΡΕΝΟ ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ: Δίσκος διαμέτρου 300mm / Δίσκος διαμέτρου 230mm, με ABS

ΤΡΟΧΟΣ ΜΠΡΟΣΤΑ/ΠΙΣΩ: 17 ιντσών / 17 ιντσών (διαστάσεις ελαστικών 100/70 μπροστά, 150/60 πίσω)

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 1.357 mm

ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ: 830 mm

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 13.4 lt

ΒΑΡΟΣ: 139 kg

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: www.ktm.com

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!