MotorBike.gr

Αφιέρωμα στα 125cc: Όλα τα μοντέλα της ελληνικής αγοράς Mέρος Β’

24/12/2020

Το πρώτο βήμα στη μοτοσυκλέτα

Η κατηγορία των 125 κυβικών χαρακτηρίζει τις “εισαγωγικές”/χρηστικές μοτοσυκλέτες και είχε γνωρίσει στο παρελθόν μεγάλες δόξες.   Ένα 125άρι, όντας ό,τι πιο προσιτό στην αγορά και οικονομικό στη χρήση, μπορούσε να γίνει το εφαλτήριο για να κάνει κάποιος τα πρώτα του βήματα στον μαγικό κόσμο των δύο τροχών. Πώς διαμορφώνεται αυτή η κατηγορία στις μέρες μας, λοιπόν – με ουκ ολίγες προτάσεις – και ποια είναι τα μοντέλα που υπάρχουν στην ελληνική αγορά;

Στη χώρα μας, τα 125άρια είχαν την ατυχία να συνυπάρχουν με τα παπιά, τα οποία κατά παράδοση προτιμούσαμε, ενώ και η άνοδος της δημοτικότητας των σκούτερ συνέβαλε ώστε η συγκεκριμένη κατηγορία να μην έχει την απήχηση που γνωρίζει σε άλλες αγορές, οι οποίες έχουν βέβαια πολύ μεγαλύτερη μοτοσυκλετιστική παιδεία και παράδοση.

Σε κάθε περίπτωση, παρά τις όποιες οικονομοτεχνικές ενστάσεις που αποτελούν και το βασικότερο επιχείρημα υπέρ των παπιών και των scooter, η διαφοροποίηση των μοτοσυκλετών 125 cc, είναι ακριβώς το ότι… πρόκειται για μοτοσυκλέτες, με ό,τι μπορεί να συνεπάγεται αυτό σε οδηγική συμπεριφορά και χειρισμό.

Ας δούμε λοιπόν ποια μοντέλα ολοκληρώνουν (διαβάστε εδώ το πρώτο μέρος του άρθρου) την κατηγορία στην ελληνική αγορά.

Honda CB125F

Το CB125F βρίσκεται χρόνια στην ελληνική αγορά, ωστόσο η μεγάλη σε έκταση ανανέωση που δέχτηκε για το 2021, το καθιστά ουσιαστικά μια νέα μοτοσυκλέτα.

Παρά το ότι ο commuter χαρακτήρας διατηρήθηκε, το μοντέλο φέρει νέο επανασχεδιασμένο πλαίσιο, νέο eSP κινητήρα με ACG σύστημα για δυναμό και μίζα, LED προβολέα και μια εκπληκτική μείωση στο βάρος, με -11 κιλά διαφοράς σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση.

Η απώλεια κιλών σε συνδυασμό με την οικονομική λειτουργία του νέου, απόδοσης 10,7 ίππων μοτέρ, αναμένεται να επιφέρει πολύ χαμηλή κατανάλωση, με τη Honda να κάνει λόγο μέχρι και για 66,7 χιλιόμετρα ανά λίτρο!

Τα φρένα αποτελούνται από δίσκο 240 χλστ. με διπίστονη δαγκάνα μπροστά και από ταμπούρο πίσω, με το σύστημα CBS να τα συνδυάζει. Αξίζει επίσης να σημειωθεί, ότι το CB125F, κατασκευάζεται σε εγκαταστάσεις της Honda στην Ιταλία.

Τιμή: 2.690

Πληροφορίες: motorbike.gr

Honda CB125R

Άλλο ένα μοντέλο που ανανεώθηκε για το 2021, αποκτώντας ορισμένα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά.

Ο μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος και τετραβάλβιδος κινητήρας των 124,9 κ.εκ., με τους δύο εκκεντροφόρους επί κεφαλής, είναι πλέον Euro 5 και αποδίδει περισσότερο από την Euro 4 έκδοση, με την ισχύ του να ανέρχεται στους 14,9 ίππους στις 10.000 σ.α.λ. (από 13,3 ίππους / 10.000 σ.α.λ.) και στα 1,2 kgm ροπής / 8.000 σ.α.λ. (από 1,0 kgm / 8.000 σ.α.λ.).

Το CB125R, αποτελεί επίσης την πρώτη μοτοσυκλέτα της κατηγορίας των 125 κ.εκ. που εξοπλίζεται με μια Showa Separate Function Big Piston (SFFBP) μπροστινή μονάδα ανάρτησης, ανεστραμμένη και με 41 χλστ. διάμετρο, που διαχωρίζει τις λειτουργίες των υδραυλικών αποσβέσεων και του ελατηρίου μεταξύ των καλαμιών.

Το μονό δισκόφρενο 296 χλστ., με την τετραπίστονη, ακτινικής έδρασης δαγκάνα, συνεχίζει να εντυπωσιάζει, ενώ «κερασάκι στην τούρτα» αποτελεί το δικάναλο ABS, που συνεργάζεται με μια IMU για να καθορίσει με ακρίβεια την ποσόστωση της επίδρασής του μπροστά και πίσω, αναλόγως της κινητικής κατάστασης της μοτοσυκλέτας.

Τιμή: 4.790 ευρώ

Πληροφορίες: motorbike.gr

Honda MSX 125 Grom

Γνωστό και ως Grom στις ΗΠΑ, όπου γνωρίζει μεγάλη επιτυχία, το MSX 125 είναι ουσιαστικά ένας σύγχρονος «μπόμπος» και προορίζεται ακριβώς για τον ίδιο σκοπό, παιχνίδι, διασκεδαστική μετακίνηση και φυσικά, customizing! Για το 2021 ανανεώθηκε και αυτό, με τον αερόψυκτο κινητήρα του να συμμορφώνεται με τις Euro 5 προδιαγραφές και να αποδίδει 7,23 ίππους. Σημαντικό νέο, αποτελεί η προσθήκη μιας επιπλέον σχέσης στο κιβώτιο, γεγονός που κάνει το MSX πλέον, πεντατάχυτο. Επανασχεδιασμένο, το μοντέλο φέρει εύκολα αφαιρούμενα «πάνελ» στα πλαϊνά του ντεπόζιτου και κάτω από την σέλα, έτσι ώστε να είναι δυνατή η διαμόρφωση στα χρώματα που επιθυμεί ο αναβάτης του. Ανανεωμένη LCD με προσθήκη στροφόμετρου και δείκτη επιλεγμένης σχέσης, δισκόφρενα μπροστά και πίσω, με ABS και τροχοί 12 ιντσών με ελαστικά 120/70-12 και 130/70-12.

Τιμή: Αναμένεται

Πληροφορίες: honda-motorcycles.gr

Honda Monkey Ζ125

Η επιστροφή ενός θρύλου από τη Honda, το Monkey 125 αποτελεί τη σύγχρονη εκδοχή ενός μοντέλου που καθιέρωσε τα μοτοσυκλετάκια παγκοσμίως, ως μια διασκεδαστική εναλλακτική μετακίνησης.

Παρά το ότι το νέο Monkey έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις, παραμένει μικρό, με τη σχεδίαση να αναπαράγει με μεγάλη πιστότητα τις κλασικές γραμμές που όλοι αναγνωρίζουμε.

Ο κινητήρας είναι αερόψυκτος, διβάλβιδος, με απόδοση 6,9 ίππων, ενώ το κιβώτιο προσφέρει 4 σχέσεις. Ανεστραμμένο πιρούνι με όμορφη χρυσή ανοδίωση, δύο αμορτισέρ πίσω και μονά δισκόφρενα στους τροχούς, με το μπροστινό να ελέγχεται από ABS, συνεργαζόμενο με IMU μονάδα, για πιο αποτελεσματική και ασφαλή λειτουργία.

Τα ελαστικά είναι διαστάσεων 120/80-12 και 130/80-12, με έντονη χάραξη, ενώ το πλήρως ψηφιακό στρογγυλό καντράν και τα LED φώτα αποτελούν σύγχρονες πινελιές.
Tιμή: 4.100 ευρώ

Πληροφορίες: motorbike.gr

Kawasaki Z125 / Ninja 125

Τα δύο μοντέλα της Kawasaki αναπαράγουν τη φόρμα των μεγαλύτερων Z και Ninja εκδόσεων για τους κατόχους A1 διπλώματος.

Ο κινητήρας τους είναι υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος, με δύο εκκεντροφόρους επί κεφαλής και αποδίδει 15 ίππους στις 10.000 σ.α.λ.

Ατσάλινο πλαίσιο χωροδικτύωμα, συμβατικό πιρούνι 37 χλστ. και δίσκοι 290 και 220 χλστ. μπροστά και πίσω, που φέρουν διπίστονες σε κάθε περίπτωση δαγκάνες.

Οι τροχοί είναι χυτευτοί από αλουμίνιο με διάμετρο 17 ιντσών, ενώ φέρουν ελαστικά διαστάσεων 100/80-17και 130/70-17. Για το 2021 δεν αλλάζει κάτι πέραν των χρωμάτων τους.

Τιμή Ζ125 2020: 4.490 ευρώ
Τιμή Ninja 125 2020: 4.990 ευρώ

Πληροφορίες: motorbike.gr

Keeway RKF125

Ακόμα μια δυναμική παρουσία στην κατηγορία, το RKF125 αποτελεί ένα naked μοντέλο με στοιχεία streetfighter στη σχεδίαση του, όπως επικλινής μάσκα με LED προβολέα, γωνιώδεις γραμμές στα πλαστικά και όσο πρέπει πινελιές γραφικών.

Ο κινητήρας του RKF125 είναι υγρόψυκτος, με τέσσερις βαλβίδες και δύο εκκεντροφόρους, αποδίδοντας 12 ίππους στις 9.500 σ.α.λ. ενώ φέρει τρία μπουζί για αποτελεσματική καύση του μίγματος.

 

Το κιβώτιο των ταχυτήτων προσφέρει 6 σχέσεις για άριστη εκμετάλλευση της προσφερόμενης ισχύος. Χυτές οι πεντάμπρατσες ζάντες 17 ιντσών, φέρουν ελαστικά διαστάσεων 100/80-17 και 130/70-17, ενώ τα δισκόφρενα διαμέτρου 260 και 220 χλστ. είναι συνδυασμένα.

Την καλή και σύγχρονη εικόνα συμπληρώνουν το ανεστραμμένο πιρούνι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων.

Τιμή: 2.400 ευρώ

Πληροφορίες: motorbike.gr

Κeeway KLight 125

Η μοναδική πρόταση cruiser στην κατηγορία, ανήκει στην Keeway και φέρει το όνομα KLight.

Πρόκειται για ένα μοντέλο που αναπαράγει στοιχεία από διάφορες υποκατηγορίες των cruiser, σε ένα καλαίσθητο και ισορροπημένο αποτέλεσμα.

Αερόψυκτος και διβάλβιδος ο κινητήρας, με απόδοση 10,4 ίππων και κιβώτιο 5 σχέσεων με τελική μετάδοση μέσω αλυσίδας.

Οι τροχοί είναι 17 ιντσών σε διάμετρο με ελαστικά 90/90-17 και 130/90-15 και στις αναρτήσεις συναντάμε συμβατικό πιρούνι μπροστά και δύο μονά αμορτισέρ πίσω. Δισκόφρενα υπάρχουν και στους δύο τροχούς, με διάμετρο 280 και 240, τα οποία προσφέρουν συνδυασμένη λειτουργία.

Tιμή: 2.220 ευρώ

Πληροφορίες: motorbike.gr

ΚΤΜ 125 Duke

Σε όποια κατηγορία και αν έχει παρουσία η KTM, η γενική συνισταμένη είναι μια: δυναμισμός!

Το 125 Duke δεν θα μπορούσε να διαφέρει λοιπόν, πόσο μάλλον όταν φέρει τον τίτλο ευγενείας της KTM που έχει συνδεθεί με μοναδική οδηγική συμπεριφορά.

Το μοτέρ του μικρότερου Δούκα, αποδίδει 15 ίππους, το ανώτερο όριο της Α1 κατηγορίας δηλαδή και είναι καθ’ όλα σύγχρονο με υγρόψυξη, τέσσερις βαλβίδες και δύο επί κεφαλής εκκεντροφόρους.

Εντυπωσιακό το ανεστραμμένο WP Apex πιρούνι μπροστά, όπως και ο δίσκος των 300 χλστ., που συνεργάζεται με τετραπίστονη δαγκάνα της WP, ακτινικής έδρασης. Άλλα στοιχεία που κάνουν το 125 Duke να ξεχωρίζει, είναι το δικάναλο ABS της Βosch, με supermoto mode, για πλασαρίσματα με τον πίσω τροχό κλειδωμένο, όπως και η έγχρωμη TFT οθόνη.

Tιμή: 4.980 ευρώ

KTM RC 125

Το RC 125 θα μπορούσε εύκολα και βιαστικά να πει κανείς ότι είναι το 125 Duke ντυμένο με fairing, αλλά αυτό δεν συνάδει με τη φιλοσοφία της KTM, που ανεξαρτήτως κατηγορίας, εξετάζει το κάθε μοντέλο ξεχωριστά, με σκοπό να τους προσδώσει όσο το δυνατόν καλύτερα χαρακτηριστικά. Τα δύο μοντέλα είναι παρόμοια αλλά έχουν διαφορές στη γεωμετρία και στο στήσιμο.

Άλλες διαδρομές αναρτήσεων, διαφορετικό πλαίσιο και φυσικά ξεχωριστή εργονομία που υπαγορεύεται από τις κατηγορίες στις οποίες ανήκουν. Το RC 125 έχει και αυτό δικάναλο ABS αλλά με δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης (όχι supermoto mode), ενώ φέρει μονόχρωμη LCD οθόνη αντί για την έγχρωμη TFT του 125 Duke.

Τιμή: 4.980 ευρώ

Suzuki GSX-R 125 / GSX-S 125

Με την Suzuki να μην φαίνεται να έχει πρόθεση για να εναρμονίσει τα GSX-R και GSX-S με τις Euro 5 προδιαγραφές, ίσως τώρα είναι η ευκαιρία σας να αποκτήσετε τα «μικρά» sport μοντέλα με το θρυλικό όνομα.

Ο κινητήρας τους είναι υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος, με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και αποδίδει 15 ίππους στις 10.000 σ.α.λ.

Το πλαίσιο κατασκευάζεται από ατσάλι, ενώ τα περιφερειακά, που αποτελούν κοινό στοιχείο και στις δύο εκδόσεις, είναι συμβατικά, με τη Suzuki να μην ανακοινώνει πολλές λεπτομέρειες για αυτά.

Βλέπουμε λοιπόν ένα συμβατικό πιρούνι μπροστά και δύο δισκόφρενα wave τύπου, χωρίς να αναφέρονται περισσότερα στοιχεία. Τα μοντέλα φέρουν δικάναλο ABS καθώς και σύστημα keyless εκκίνησης.

Πέραν της βασικής έκδοσης του GSX-R 125, διαθέσιμη είναι και η MotoGP, με μόνη διαφορά τα εμπνευσμένα από τους αγώνες χρώματα και γραφικά. To naked GSX-S, διατίθεται αποκλειστικά στην MotoGP έκδοση.

Τιμή GSX-R 125: 3.895 ευρώ
Τιμή GSX-R 125 MotoGP: 3.995 ευρώ
Τιμή GSX-S 125 MotoGP: 3.595 ευρώ

SYM NHX 125 / NHT 125

Mια νέα πλατφόρμα που είχε ως αποτέλεσμα δύο εκδόσεις συμπεριέλαβε η SYM στη γκάμα της, με τα NH, να παρουσιάζουν ενδιαφέροντα για την ελληνική αγορά στοιχεία.

Μοιράζονται το ίδιο πλαίσιο και τον ίδιο, αερόψυκτο και διβάλβιδο κινητήρα, ο οποίος αποδίδει 10,3 ίππους στις 8.500 σ.α.λ.

Οι ταχύτητες είναι 5 και τα περιφερειακά κατά κύριο λόγο συμβατικά, με τη χαμηλή τιμή να δικαιολογεί απόλυτα κάτι τέτοιο. Υπάρχει πάντως δισκόφρενο στον πίσω τροχό και στις δύο περιπτώσεις και είναι μάλιστα συνδεδεμένο με το μπροστινό. Οι διαφορές τους έχουν να κάνουν με τη σχεδίαση και με τους τροχούς.

To ΝΗ-Χ, είναι προσανατολισμένο προς την άσφαλτο, με χυτές ζάντες 17 ιντσών, ελαστικά 110/70-17 και 130/70-17, καθώς και μπροστινό δισκόφρενο 260 χλστ. To ΝΗ-Τ έχει OnOff βλέψεις, με ακτινωτούς τροχούς 19 και 17 ιντσών, ελαστικά 100/90-19 και 130/80-17, ενώ το μπροστινό δισκόφρενο έχει διάμετρο 288 χλστ.

Τιμή NH-X 125: 2.195 ευρώ
Τιμή ΝΗ-Τ 125: 2.395 ευρώ

Πληροφορίες:

Υamaha YS125

Η πρόταση της Yamaha στην κατηγορία των commuter ονομάζεται YS125 (γνωστό και ως YBR125) και έχει κατασκευαστεί με γνώμονα την οικονομική και απροβλημάτιστη μετακίνηση.

O κινητήρας είναι αερόψυκτος και διβάλβιδος, με απόδοση 10,4 ίππων, ενώ η Yamaha ανακοινώνει μια κατανάλωση της τάξεως των 2 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα.

Πάντα σε αυτές τις περιπτώσεις οι κατασκευαστές υπερβάλουν λίγο, όχι βέβαια ότι το YS δεν είναι οικονομικό και με βάση το χωρητικότητας 14 λίτρων ρεζερβουάρ, ξεχνάς να βάλεις βενζίνη.

Στα περιφερειακά συναντάμε απλές λύσεις, με το ταμπούρο στον πίσω τροχό να συνιστά τη μεγαλύτερη παραχώρηση. Πάντως τα φρένα είναι συνδυασμένα και το βάρος χαμηλό στα 129 κιλά, με το YS125 να αποτελεί μια δοκιμασμένη πρόταση.

Τιμή: 2.550 ευρώ

Πληροφορίες: motorbike.gr

Yamaha MT-125

«Dark Side of Japan» για την A1 κατηγορία με το MT-125 να μοιράζεται το «σκοτεινό» και δυναμικό DNA των μεγαλύτερων μοντέλων της σειράς MT, προσαρμοσμένο στα 125 κ.εκ.

Η μοτοσυκλέτα δεν αποτελεί «φτωχό» συγγενή και συγκεντρώνει αρκετή τεχνολογία. Ξεκινώντας από τον κινητήρα, αυτός είναι υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος, με VVA σύστημα μεταβλητού χρονισμού στην εισαγωγή.

Η απόδοση του είναι 15 ίπποι και για το 2021, εναρμονίζεται φυσικά με τις Euro 5 προδιαγραφές.

Ο μονόδρομος συμπλέκτης είναι υποβοηθούμενος και ολισθαίνων, ένα χαρακτηριστικό που προσδίδει μοναδικότητα στο MT-125 και το ξεχωρίζει στην κατηγορία, ενώ εντύπωση προκαλούν επίσης το ανεστραμμένο πιρούνι 41 χλστ. και η ακτινικής έδρασης δαγκάνα που συνεργάζεται με το δισκόφρενο 292 χλστ., μπροστά. Δισκόφρενο έχουμε φυσικά και πίσω, καθώς και δικάναλο σύστημα ABS.

Tιμή: 4.790 ευρώ

Πληροφορίες:

Υamaha R125

Πολύ όμορφο sport μοντέλο με σχεδίαση εμπνευσμένη από την R1, το R125 θέλει να δώσει τις σωστές βάσεις στους νεαρούς που έχουν αποφασίσει ότι η ταχύτητα και η δυναμική οδήγηση είναι αυτό που τους ταιριάζει στον κόσμο των δύο τροχών.

Το πλαίσιο είναι ατσάλινο, Deltabox σχεδίασης και συμπληρώνεται από ψαλίδι αλουμινίου.Όπως και στο MT-125, ο κινητήρας αποδίδει 15 ίππους και φέρει VVA, ενώ η μοτοσυκλέτα εξοπλίζεται με υποβοηθούμενο συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης. Ανεστραμμένο και εδώ το πιρούνι, με διάμετρο 41 χλστ. που στην μαύρη έκδοση έχει μια πολύ όμορφη χρυσή ανοδίωση στις μπότες του.

Τιμή: 5.300 ευρώ

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!