MotorBike.gr

Honda CRF300L/300 Rally 2021: Ισχυρότερα, βελτιωμένα και 300άρια

02/12/2020

Εξέλιξη του είδους: από τα 250 στα 300 και το Euro5

Η Honda πεισματικά, συνεχίζει να επενδύει σε μια σειρά μοντέλων, τα οποία ανήκουν σε μια κατηγορία που φυσικά θυμούνται οι παλιοί και απαραιτήτως πρέπει να μάθουν οι νεώτεροι! Τα CRF300 Rally και CRF300L αποτελούν αντιπροσωπευτικά δείγματα ψευδοεντούρο μοτοσυκλετών και η απόφαση της Honda να συνεχίσει την παραγωγή τους στα δεδομένα Euro 5, διατηρεί αυτή την πολύ ενδιαφέρουσα κατηγορία ζωντανή.

Ξεκινώντας από τον κινητήρα Euro 5, η διαδρομή του πιστονιού είναι πλέον μεγαλύτερη, στα 63 χλστ. (από 55 χλστ.) και αυτό αύξησε την χωρητικότητα του στα 286 κ.εκ., από τα 250 του προηγούμενου μοντέλου.

Ο χρονισμός του εκκεντροφόρου εισαγωγής έχει αλλάξει και παράλληλα με τις βελτιώσεις σε φιλτροκούτι, εξάτμιση και ανάφλεξη, η ισχύς όχι μόνο είναι μεγαλύτερη σε απόλυτες τιμές, αλλά απλώνεται και σε όλο στο φάσμα των στροφών, με έμφαση στην χαμηλομεσαία περιοχή.

Τα Honda CRF300 του 2021 αποδίδουν 27 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και 2,7 kgm ροπής στις 6.500 σ.α.λ., όντας ισχυρότερα παντού από τις 2.000 σ.α.λ. και πάνω, σε σχέση με τις προκάτοχές τους εκδόσεις, που απέδιδαν 24,4 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και 2,3 kgm στις 6.750 σ.α.λ.

Συνδυαστικά με τις αλλαγές στην κλιμάκωση του κιβωτίου, που θέλει τις σχέσεις 1 έως 5 πιο κοντές και την 6η πιο μακριά, η Honda αναφέρει ότι τα νέα CRF επιταχύνουν ταχύτερα και ταξιδεύουν καλύτερα, με την επίσημη τελική να ανακοινώνεται στα 135 χλμ./ώρα (από 129 χλμ./ώρα του 250).

Επιπρόσθετα, η τοποθέτηση ενός νέου, υποβοηθούμενου συμπλέκτη ολίσθησης, αποτρέπει τα μπλοκαρίσματα στα απότομα κατεβάσματα σχέσεων, ενώ κάνει τη χρήση της μανέτας ακόμα πιο εύκολη, απαιτώντας 20% λιγότερη δύναμη για την ενεργοποίηση της.

Προχωρώντας στο ατσάλινο πλαίσιο, αυτό είναι πλήρως επανασχεδιασμένο και ελαφρύτερο κατά 2,15 κιλά. Η Honda αναφέρει πως χρησιμοποιήθηκαν τμήματα σωλήνων μικρότερης διατομής στις κύριες δομές του και επίσης αναφέρει και κάτι άλλο που δεν συνηθίζεται στα δελτία τύπου και ίσως ξενίσει κάποιους.

Αντί λοιπόν για τις τυπικές διατυπώσεις περί αύξησης της ακαμψίας, εδώ έχουμε το αντίθετο, μείωση στην πλευρική ακαμψία κατά 25% στο πλαίσιο και κατά 23% στο επίσης επανασχεδιασμένο και ελαφρύτερο κατά 550 γραμμάρια, αλουμινένιο ψαλίδι.

Η αλήθεια είναι ότι καλό πλαίσιο δεν σημαίνει απαραίτητα αυτό που είναι και το πιο άκαμπτο, ίσα ίσα που η υπερβολική ακαμψία μπορεί να δημιουργήσει πολλά προβλήματα.

Οι κατασκευαστές λοιπόν προσδίδουν εδώ και χρόνια χαρακτηριστικά ελεγχόμενων ελαστικοτήτων στα πλαίσια και στα ψαλίδια και η Honda είναι από τις πρωτοπόρους σε αυτό τον τομέα.

Η ενδοτικότητα ενός πλαισίου δεν σημαίνει αδυναμία διαχείρισης των φορτίων, οι όποιες ελαστικότητες λειτουργούν αποσβεστικά και δημιουργούν φιλικές και όχι απόλυτες μοτοσυκλέτες. Στην προκειμένη περίπτωση λοιπόν, όπου έχουμε να κάνουμε με δύο onoff μοντέλα και όχι με καθαρόαιμες αγωνιστικές κατασκευές, τα χαρακτηριστικά αυτά είναι επιθυμητά.

Συνολικά, όλες οι αλλαγές στο πλαίσιο και ψαλίδι, έχουν επιφέρει μια μείωση της τάξεως των 4 κιλών στο βάρος, με τη Honda να ανακοινώνει επισήμως 142 κιλά για το CRF300L και 153 κιλά για το CRF300 Rally.

Το νέο πλαίσιο είναι επίσης και πιο στενό, πράγμα που επέτρεψε να δημιουργηθεί μια πιο φιλική θέση οδήγησης. Ρεζερβουάρ και σέλα είναι πιο λεπτά στο σημείο που συναντώνται, επιτρέποντας στο εσωτερικό των ποδιών του αναβάτη να «αγκαλιάσει» με μεγαλύτερη ευκολία το σημείο αυτό, για πιο αποτελεσματικό έλεγχο.

Στην περίπτωση του Honda CRF300 Rally, η σέλα είναι κατά 20 χλστ. πιο φαρδιά προς τα πίσω, στο σημείο που κάθεται ο αναβάτης, και απέχει από το έδαφος 885 χλστ., είναι δηλαδή κατά 10 χλστ. χαμηλότερη από αυτή της προηγούμενης έκδοσης. Παράλληλα αυξήθηκε η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ κατά 2,7 λίτρα, φθάνοντας τα 12,8 λίτρα.

Στο CRF300L το ύψος της σέλας είναι 880 χλστ., κατά 5 χλστ. πιο ψηλα σε σχέση με το CRF250L, ενώ η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ παραμένει στα ίδια επίπεδα, των 7,8 λίτρων, ωστόσο το ρεζερβουάρ είναι πιο λεπτό και ελαφρύτερο.

Κοινές και στις δύο εκδόσεις είναι οι αλλαγές στη θέση του τιμονιού, που έχει έρθει πιο κοντά στον αναβάτη καθώς και στα μαρσπιέ, που είναι τοποθετημένα πιο χαμηλά και πιο πίσω, με τη Honda να αναφέρει ότι αυτό διευκολύνει τον χειρισμό του επιλογέα ταχυτήτων, φορώντας offroad προστατευτικές μπότες.

Λεπτομέρεια που έχει σημασία είναι και το μεγαλύτερο σε επιφάνεια σημείο επαφής του πλάγιου stand με το έδαφος, αφού αμφότερες οι μοτοσυκλέτες είναι πολύ πιθανόν να παρκάρουν σε μαλακά/λασπώδη εδάφη.


Το 43 χλστ. ανεστραμμένο πιρούνι της
Showa εξακολουθεί να μην ρυθμίζεται αλλά έχει νέες εργοστασιακές ρυθμίσεις που βελτιώνουν τη συμπεριφορά του και έχει επίσης αποκτήσει 10 επιπλέον χιλιοστά διαδρομής, φθάνοντας τα 260 χλστ. στο σύνολο.

Το μονό πίσω αμορτισέρ ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση και προσφέρει μέσω της σχέσης μοχλισμού, 260 χλστ. διαδρομής, κάτι που αποτελούσε ήδη προνόμιο της Rally έκδοσης των 250 κ.εκ. αλλά συνιστά αύξηση για το «L», που μέχρι πρότινος περιοριζόταν στα 240 χλστ.

Τo Honda CRF300L υπερέχει όμως στην απόσταση από το έδαφος, που σημείωσε μεγάλη αύξηση, από τα 255 στα 285 χλστ., λόγω των μεγαλύτερων διαδρομών των αναρτήσεων αλλά και της νέας σχεδίασης στο κάτω μέρος του πλαισίου και στην ελαιολεκάνη του κινητήρα.

Στο Rally η απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη ελάχιστα, στα 275 χλστ. από τα 270 χλστ. και ο λόγος που υπολείπεται έναντι της L έκδοσης είναι επειδή φέρει προστατευτική ποδιά στον βασικό εξοπλισμό του.

Γεωμετρικά σημειώνονται επίσης αλλαγές, κοινές και στις δύο εκδόσεις. Η γωνία κάστερ στα 2021 μοντέλα είναι στις 27.5° (από 27.6°), το ίχνος έχει μειωθεί στα 109 χλστ.( από 113 χλστ.) και το μεταξόνιο είναι μεγαλύτερο κατά 10 χλστ., φθάνοντας τα 1455 χλστ.

Στα φρένα, πέραν της νέας πίσω τρόμπας, δεν σημειώνονται αλλαγές, με τους wave μονούς δίσκους 256 χλστ. μπροστά και 220 χλστ. πίσω, να συνεργάζονται με διπίστονη και μονοπίστονη δαγκάνα αντιστοίχως, ενώ παραμένει φυσικά το δικάναλο ABS.

Οι τροχοί παραμένουν ακτινωτοί, με στεφάνια κατασκευασμένα από αλουμίνιο, σε διάμετρο 21 ίντσες μπροστά και 18 ίντσες πίσω, ενώ για το 2021 αποκτούν ένα νέο γυαλιστερό φινίρισμα.

Τα εμφανώς τρακτερωτά, αλλά όχι απαγορευτικά για χρήση και στον δρόμο ελαστικά, είναι διαστάσεων 80/100-21 και 120/80-18.Τις αλλαγές συμπληρώνει η επανασχεδιασμένη LCD οθόνη οργάνων, στην οποία προβάλλονται μεγαλύτερες και πιο ευκρινείς ενδείξεις.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!