MotorBike.gr

BMW F 900 XR, 2020: Ο γρήγορος τουρίστας

06/11/2019

Μια έξυπνη και “χρήσιμη” μοτοσυκλέτα

Πριν από μερικά χρόνια, μια μοτοσυκλέτα σαν την BMW F 900 XR μόνο σαν υβριδική θα χαρακτηριζόταν. Σήμερα η δικύλινδρη στρητάδικη Adventure, μια μοτοσυκλέτα για όλες τις χρήσεις, που θέλει να είναι εύχρηστη κάθε μέρα-κάθε ώρα-σε κάθε τερέν, είναι απλά μια έξυπνη προσθήκη στη γκάμα της BMW.

Το BMW F 900 XR αριστερά και το S 1000 XR δεξιάΞεκινάμε με τα λόγια του δημιουργού αυτού του ενδιαφέροντος μοντέλου για την ελληνική αγορά, η οποία δείχνει συμπάθεια σε μοτοσυκλέτες όπως το Yamaha Tracer 900 κι επομένως και για τη νέα BMW F 900 XR του 2020. Τι μας λέει ο κύριος Michael Zweck, ο Project Leader της F 900 XR, αλλά και της γυμνής αδελφής της (που θα παρουσιάσουμε κάποια άλλη στιγμή), της F 900 R;

Η νέα F 900 XR είναι φτιαγμένη ώστε να προσφέρει εκκρίσεις αδρεναλίνης σε τουριστική χρήση. Επιδεικνύει μοναδική απόδοση που συνδυάζεται με μια δυναμική, όρθια θέση οδήγησης και με την επιθετική εμφάνιση. Μεταφράζει με τον δικό της τρόπο τις σπορ τουριστικές διαδρομές, με ένα στυλ υψηλής αναγνωρισιμότητας και φουτουριστικού σχεδιασμού – απλά μια γνήσια XR”.

Είναι πολύ δύσκολο να περιγράψεις μέσα σε δυο προτάσεις το δημιούργημά σου, ειδικά όταν πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα με πολλά δυναμικά δομικά και αισθητικά χαρακτηριστικά, που την κάνουν ξεχωριστή.

Η νέα δικύλινδρη BMW F 900 XR αναφέρεται κάποια στιγμή στο δελτίο τύπου και ως Adventure Sport –  όλοι οι χαρακτηρισμοί είναι σωστοί, πείτε την όπως θέλετε.

Η BMW F 900 XR μοιάζει οπτικά με την ισχυρή BMW S 1000 XR, που έκανε πολλή φασαρία γύρω από το όνομά της από τότε που παρουσιάστηκε (2015), κυρίως λόγω των επιδόσεών της.

Είναι η συνέχιση, η επέκταση προς τα κάτω, προς τα μεσαία-υψηλά κυβικά, με χαρακτηριστικά που την κάνουν να ξεχωρίζει, όπως για παράδειγμα το Adaptive Cornering Light, το Keyless Ride ή την έξυπνη κλήση έκτακτης ανάγκης.

Κυρίως όμως η μοτοσυκλέτα χτίζεται γύρω από τον δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα που έχουμε συναντήσει στα F 750 GS και F 850 GS (και Adventure), ο οποίος έχει αυξήσει τον κυβισμό του στα 895 cc, από τα 853 των αδελφών του και έχει χρονισμό στις 270/450 μοίρες, κάτι που του προσφέρει ιδιαίτερη λειτουργία και ήχο.

Η ιπποδύναμη φτάνει τους 105 ίππους στις 8.750 rpm και η ροπή τα 9,3 kgm στις 6.500 rpm και οι Γερμανοί μηχανικοί έχουν δώσει έμφαση στην απόδοση των μεσαίων στροφών (4.500 με 8.500 rpm) όπου η ροπή είναι πολλή.

Ένας ροπάτος κινητήρας λοιπόν, με “λογική” ροπή κοντά στους 100 ίππους και όχι στις “υστερικές” περιοχές των 165 (!) ίππων της μητρός BMW S 1000 XR. H 1000 να θυμίσουμε ότι φορούσε και φοράει τον τετρακύλινδρο κινητήρα της εταιρίας, που χρησιμοποιείται στο superbike S 1000 RR (των 200 ίππων…) και στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Superbike.

Ο δικύλινδρος κινητήρας της BMW F 900 XR “ντύνεται” από ένα περιμετρικό πλαίσιο (ίδιο με των F-GS) που τον χρησιμοποιεί σαν ενεργό μέρος του.

Αυτό συνεργάζεται με ένα ανάποδο πιρούνι, που έχει καλάμια διαμέτρου 43 mm και διαδρομή που φτάνει τα ικανά για τέτοια χρήση και μοτοσυκλέτα 170 mm.

Το κεντρικά τοποθετημένο στο αλουμινένιο (δύο μπράτσων) ψαλίδι μονό αμορτισέρ πίσω, προσφέρει διαδρομή τροχού 172 mm. Οι οποίοι τροχοί… είναι αμφότεροι “στρητάδικοι” στις 17 ίντσες, με ελαστικά 120/70-17 και 180/55-17.

Το μεταξόνιο της BMW F 900 XR είναι στα 1.521 mm και το ύψος σέλας στα 825 mm, ενώ υπάρχει και κιτ για να χαμηλώσει ή να ψηλώσει η σέλα, αναλόγως των απαιτήσεων.

Όλα αυτά ντύνονται από πλαστικά τμήματα που δημιουργούν ένα ιδιαίτερης αισθητικής θα λέγαμε αιχμηρό φέρινγκ με δυο προβολείς και κοντή σπορ ζελατίνα.

Στόχος ήταν να δημιουργηθεί μια αίσθηση λεπτής σιλουέτας και όχι ένα ογκώδες σύνολο. Η 900 ζυγίζει πλήρης υγρών και με γεμάτο το 15,5 λίτρων ντεπόζιτό της 219 κιλά.

Στον στάνταρ εξοπλισμό η μοτοσυκλέτα διαθέτει ΑΒS φυσικά, Traction Control, δύο Riding Modes (Road και Rain), φώτα Full LED και έγχρωμη οθόνη TFT 6.5 ιντσών. Ι

Πολύ πλούσιος – όπως συνηθίζει η BMW – είναι και ο προαιρετικός εξοπλισμός: Riding Mode Pro, Dynamic Traction Control, ABS Pro, Dynamic Brake Control, Dynamic ESΑ και σύστημα εκκίνησης και κλειδώματος του τιμονιού keyless.

Τρία θα είναι τα χρώματα που θα διατίθεται η BMW F 900 XR: Κόκκινο, Λευκό και Χρυσό με πλαϊνά τμήματα φέρινγκ σε γκρι.

Περισσότερα για την 900 θα έχουμε να σας πούμε στο μέλλον, όταν ανακοινωθεί η άφιξή της στην αγορά και η τιμή της.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!