Το πρώτο βήμα
Η κατηγορία των 125 κυβικών χαρακτηρίζει τις “εισαγωγικές”/χρηστικές μοτοσυκλέτες και είχε γνωρίσει στο παρελθόν μεγάλες δόξες. Ένα 125άρι, όντας ό,τι πιο προσιτό στην αγορά και οικονομικό στη χρήση, μπορούσε να γίνει το εφαλτήριο για να κάνει κάποιος τα πρώτα του βήματα στον μαγικό κόσμο των δύο τροχών. Πώς διαμορφώνεται αυτή η κατηγορία στις μέρες μας, λοιπόν – με ουκ ολίγες προτάσεις – και ποια είναι τα μοντέλα που υπάρχουν στην ελληνική αγορά;
Στη χώρα μας, τα 125άρια είχαν την ατυχία να συνυπάρχουν με τα παπιά, τα οποία κατά παράδοση προτιμούσαμε, ενώ και η άνοδος της δημοτικότητας των σκούτερ συνέβαλε ώστε η συγκεκριμένη κατηγορία να μην έχει την απήχηση που γνωρίζει σε άλλες αγορές, οι οποίες έχουν βέβαια πολύ μεγαλύτερη μοτοσυκλετιστική παιδεία και παράδοση.
Σε κάθε περίπτωση, παρά τις όποιες οικονομοτεχνικές ενστάσεις που αποτελούν και το βασικότερο επιχείρημα υπέρ των παπιών και των σκούτερ, η διαφοροποίηση των μοτοσυκλετών 125 cc, είναι ακριβώς το ότι… πρόκειται για μοτοσυκλέτες, με ό,τι μπορεί να συνεπάγεται αυτό σε οδηγική συμπεριφορά και χειρισμό.
Ο συμπλέκτης και η μη αυτοματοποιημένη αλλαγή των σχέσεων προσδίδουν ένα πρόσθετο στοιχείο ελέγχου, ενώ το πλαίσιο και τα περιφερειακά είναι αμιγώς μοτοσυκλετιστικής φιλοσοφίας, με ό,τι μπορεί να συνεπάγεται αυτό για την απόδοσή τους.
Πολύ σημαντικό είναι επίσης το γεγονός, ότι οι μοτοσυκλέτες τα 125 κ.εκ. μπορούν να έχουν εξειδίκευση και συγκεκριμένο προσανατολισμό, ανήκοντας σε κατηγορίες, όπως SM, νεορετρό, On–Off, street, sport κ.ο.κ.
Μάλιστα, από τη στιγμή που το πρακτικό σκέλος και οι ανάγκες καθημερινής μετακίνησης, δηλαδή αυτό που ονομάζουμε commuting, ανήκει πλέον στα scooter, οι κατασκευαστές έχουν αφιερώσει όλη τους τη δυναμική στην κατασκευή πολύ ικανών μοντέλων στην κατηγορία, με εντυπωσιακό εξοπλισμό και πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά.
Ας δούμε λοιπόν ποια μοντέλα συνθέτουν την κατηγορία αυτή στην ελληνική αγορά. Ξεκινάμε αλφαβητικά με τα 15 πρώτα και θα παρουσιάσουμε τα υπόλοιπα 15 στο δεύτερο μέρος του αφιερώματος.
Aprilia RS 125
Για λίγο καιρό ακόμα διαθέσιμη (αν δεν ανανεωθεί σε Euro 5) η μονοκύλινδρη sport πρόταση της Aprilia κλέβει την εμφάνιση των μεγαλύτερων superbikes της εταιρείας, αλλά δεν αρκείται απλά σε αυτό. Τηρουμένων των αναλογιών, πρόκειται για ένα supersport με τα όλα του, που έχει σαφώς σχεδιαστεί και στηθεί με βάση το αγωνιστικό DNA του Noale.
Ο κινητήρας είναι υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος και με 2 επικεφαλής εκκεντροφόρους, αποδίδει 15 ίππους στις 10.750 σ.α.λ.
Πολύ εντυπωσιακό το αλουμινένιο πλαίσιο δύο δοκών και το ασύμμετρων σκελών ψαλίδι, όπως και το ανεστραμμένο πιρούνι 41 χλστ. και η ακτινική τετραπίστονη δαγκάνα στον μπροστινό δίσκο 300 χλστ.
ΑBS 9.1 της Bosch (μονοκάναλο μόνο μπροστά) και LED πίσω φανάρι, ολοκληρώνουν μια δυναμική παρουσία, που προσφέρεται επίσης και σε GP Replica έκδοση, με τα αγωνιστικά χρώματα της Aprilia.
Tιμή: 4.670 (GP Replica: 4.770 ευρώ)
Περισσότερα: www.aprilia.com
Αprilia SX 125
O αποδοτικός και αρκούντως προηγμένος κινητήρας του RS, χρησιμοποιήθηκε από την Aprilia στο SX μοντέλo που ανήκει στην κατηγορία των SM. Η απόδοση είναι και σε αυτή την περίπτωση 15 ίπποι, σε μια διαφορετική βέβαια υλοποίηση, που επίσης εντυπωσιάζει.
Το πλαίσιο είναι ατσάλινο περιμετρικό, πείθοντας για την στιβαρότητά του με τη διατομή των δύο κύριων δοκών του, ενώ η σχεδίαση είναι καθ΄όλα σύγχρονη.
Ανεστραμμένο πιρούνι 40 χλστ. με διαδρομή 260 χλστ., μπροστινό φρένο επίσης 260 χλστ. με διπίστονη δαγκάνα και φυσικά τροχοί διαμέτρου 17 ιντσών με ελαστικά 110/70-17 και 150/60-17.
To ΑΒS είναι μονοκάναλο επιδρώντας μόνο στον μπροστινό τροχό, αλλά προσφέρει επίσης λειτουργία «anti roll–over», δηλαδή προστατεύει τους ενθουσιώδεις νεαρούς αναβάτες από μπροστινό «καπάκι» στην περίπτωση που το παρακάνουν με το endo.
Τιμή: 4.630 ευρώ
Περισσότερα: www.aprilia.com
Aprilia Tuono 125
Με στοιχεία που θυμίζουν φυσικά τo Τuono V4 1100, η μοτοσυκλέτα της Aprilia απευθύνεται σε όσους θέλουν ένα streetfighter look.
Ως ιταλική μοτοσυκλέτα που σέβεται τον εαυτό της και μάλιστα με καταγωγή από το Noale, ξεχωρίζει και αυτό για τα κορυφαία περιφερειακά του αποτελώντας ουσιαστικά τη «γυμνή» έκδοση του RS 125.
Aπίστευτο για την κατηγορία αλουμινένιο πλαίσιο δυο δοκών, ασύμμετρο ψαλίδι και ανάποδο πιρούνι 41 χλστ., δημιουργούν μια εικόνα που θυμίζει μεγαλύτερους κυβισμούς.
Τα βλέμματα τραβά επίσης η τετραπίστονη δαγκάνα ακτινικής στήριξης μπροστά και ο δίσκος 300 χλστ., ενώ στάνταρ είναι το μονοκάναλο ABS. Ο τετράχρονος, υγρόψυκτος κινητήρας με δυο εκκεντροφόρους επικεφαλής αποδίδει 15 ίππους.
Τιμή: 4.230 ευρώ
Περισσότερα: www.aprilia.com
Βajaj NS125 Pulsar
Για όσους δεν παρασύρονται από το τραγούδι των σειρήνων, δηλαδή των scooter και των παπιών στην προκειμένη περίπτωση και εξακολουθούν να «ψηφίζουν» μοτοσυκλέτα για την καθημερινή τους μετακίνηση, το NS125 Pulsar της Bajaj είναι ένα μοντέλο που πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη.
Η φιλοσοφία του είναι προφανώς commuter τύπου και δεν πρόκειται να σε κερδίσει με την super σχεδίασή του, ούτε με τα χαρακτηριστικά του. Θα σου προσφέρει όμως, έναντι πολύ μικρού αντιτίμου, οικονομία και συνέπεια στην καθημερινή χρήση.
Τι αγοράζεις με τα χρήματα που αντιστοιχούν σε ένα παπί; Μοτοσυκλετιστική δομή, 15 ίππους από αερόψυκτο τετραβάλβιδο κινητήρα, CBS σύστημα στα φρένα και μια αξιοπιστία δοκιμασμένη στην μεγαλύτερη και πολύ απαιτητική αγορά του κόσμου, την Ινδία.
Τιμή: 2.190 ευρώ
Περισσότερα: www.bajaj.gr
Benelli BN125i
Ενδιαφέρουσα η πρόταση της Benelli στην κατηγορία, συνδυάζει δυναμική εμφάνιση και εντυπωσιακά στοιχεία έναντι χαμηλού αντιτίμου. Όμορφη σχεδίαση, πλαίσιο χωροδικτύωμα, ανεστραμμένο πιρούνι και συνδυασμένα δισκόφρενα αξίζουν την προσοχή σας, με τον κινητήρα να αποτελεί μια τυπική για μοτοσυκλέτα αυτού του είδους μονάδα, αλλά να φέρει τέσσερις βαλβίδες.
Αερόψυκτος και με πεντατάχυτο κιβώτιο, αποδίδει 11,2 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. έχοντας μικρές απαιτήσεις σε καύσιμο. Οι χυτές ζάντες του BN125i φέρουν ελαστικά σε διαστάσεις 110/80-17 και 130/70-17, με το συνολικό βάρος της μοτοσυκλέτας να ανέρχεται στα 142 κιλά, πλήρης υγρών.
Tιμή: 2.400 ευρώ
Περισσότερα: www.benelli-moto.gr
Benelli TNT (Tonrnado Naked T) 125
Ένα BN125i σε… συσκευασία mini bike είναι το ΤΝΤ 125 της Benelli, δίνοντας το δικό του ξεχωριστό στίγμα σε αυτή την υποκατηγορία μοτοσυκλετών.
Αναμφίβολά δυναμική εμφάνιση, με τα διπλά τελικά κάτω από την ουρά, το βαμμένο σε κόκκινο χρώμα πλαίσιο χωροδικτύωμα και το ανεστραμμένο πιρούνι, να κλέβουν τις εντυπώσεις.
Ο αερόψυκτος τετραβάλβιδος κινητήρας με τον μονό εκκεντροφόρο, αποδίδει 11 ίππους στις 9.500 σ.α.λ. και η ισχύς αυτή διαχειρίζεται από κιβώτιο πέντε σχέσεων.
Δισκόφρενα και για τους δύο τροχούς των 12 ιντσών, στα 210 και 190 χλστ., με συνδυασμένη λειτουργία και ελαστικά διαστάσεων 120/70-12 και 130/70-12.
Τιμή: 2.150 ευρώ
Περισσότερα: www.benelli-moto.gr
Brixton 125
Η Brixton έκανε την εμφάνισή της ως μια εταιρία κατασκευής μικρού κυβισμού νεορετρό μοτοσυκλετών και μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα κατάφερε να φτιάξει μια μεγάλη γκάμα, στην οποία τα 125άρια έχουν την τιμητική τους.
Πρόκειται για απλές αλλά προσεγμένες στην στυλιστική λεπτομέρεια κατασκευές, που βασίζονται σε ένα πλαίσιο και έναν μονοκύλινδρο αερόψυκτο κινητήρα απόδοσης 11,1 ίππων.
Με βάση αυτά τα στοιχεία, η Brixton δημιουργεί διάφορες παραλλαγές που αναπαράγουν ρετρό κατηγορίες όπως αυτές των scrambler, café racer, desert sled, ενώ δεν λείπουν και οι special εκδόσεις.
Tιμή: 2.590 έως 2.990 ευρώ αναλόγως της έκδοσης
Περισσότερα: www.brixton-motorcycles.com
Daytona by Zontes U125
Tο 125άρι μοντέλο της Daytona by Zontes δεν διαφέρει φυσικά από τα άλλα μοντέλα της σειράς αυτής, που προκάλεσαν πάταγο στην αγορά, συνδυάζοντας εκπληκτική εμφάνιση και πολύ πλούσιο εξοπλισμό σε χαμηλή τιμή.
Η εμφάνιση του U125 θυμίζει streetfighter μεγαλύτερου κυβισμού με γωνιώδεις και επιθετικές γραμμές. Η μινιμαλιστική ουρά, το ασύμμετρο ψαλίδι αλουμινίου και το «κοντό» τελικό είναι μερικά από τα στοιχεία που τραβάνε τα βλέμματα.
Ο υγρόψυκτος τετραβάλβιδος κινητήρας αποδίδει 14,7 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. και προσφέρει επιλογή δύο χαρτογραφήσεων, Eco και Sport.
Υποβοηθούμενος συμπλέκτης ολίσθησης, πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων, full led φώτα, δικάναλο ABS της Bosch, keyless σύστημα εκκίνησης και άνοιγμα τάπας ρεζερβουάρ και σέλας με ηλεκτρομηχανικό τρόπο, από χειριστήρια στο τιμόνι, συνθέτουν μια πολύ πλούσια και όμορφη παρουσία στην κατηγορία, που ξεχωρίζει.
Tιμή: 2.695 ευρώ
Περισσότερα: www.daytonamotors.gr
Daytona Monster 125
Πολύ δελεαστική τιμή για το commuter μοντέλο της Daytona, Monster 125.
Aερόψυκτος διβάλβιδος κινητήρας απόδοσης 11 ίππων, κιβώτιο 5 ταχυτήτων, δισκόφρενα και στους δύο τροχούς με CBS συνδυασμένο σύστημα και απλές αλλά αποδοτικές και αξιόπιστες επιλογές στα περιφερειακά.
Το Monster 125 είναι φτιαγμένο για να υπηρετεί καθημερινά τον αναβάτη του ζητώντας πολύ λίγα και προσφέροντας έλεγχο και συμπεριφορά μοτοσυκλέτας, σε συνδυασμό με το μικρό του βάρος, στα 130 κιλά. Μεγάλο ρεζερβουάρ στα 14,5 λίτρα και εκκίνηση τόσο με μίζα όσο και με μανιβέλα.
Tιμή: 1.895 ευρώ
Περισσότερα: www.daytonamotors.gr
Daytona Rock II 125
Το Daytona Rock II 125 είναι η Scrambler πρόταση στην γκάμα της Daytona, αναπαράγοντας αυτή τη φόρμα του παρελθόντος στο σήμερα.
Ο κινητήρας του είναι αερόψυκτος με δύο βαλβίδες και αποδίδει 9,5 ίππους, έχει και αυτό την δυνατότητα εκκίνησης με μίζα και με μανιβέλα και φέρει επίσης συνδυασμένα δισκόφρενα μπροστά και πίσω.
Ακτινωτοί οι τροχοί με διάμετρο 17 ιντσών, φέρουν ελαστικά διαστάσεων 110/90-17 και 130/80-17, με έντονη χάραξη, ενώ το μικρό βάρος των 136 κιλών, συνδυάζεται με χαμηλό ύψος σέλας και φαρδύ τιμόνι για εύκολο έλεγχο της μοτοσυκλέτας.
Τιμή: 2.490 ευρώ
Περισσότερα: www.daytonamotors.gr
Daytona Must 125
Για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, το Must 125 αντιγράφει σχεδιαστικά μια γνωστή σειρά μοτοσυκλετών της Ducati αλλά από τηστιγμή που δεν ενοχλείται κανείς από τους άμεσα ενδιαφερόμενους, εμάς δεν μας πέφτει λόγος. Η κατηγορία είναι… Scrambler και σε αυτή την περίπτωση, με ασφάλτινα όμως ελαστικά 100/80-17 και 120/70-17, ενώ ο κινητήρας παραμένει πάντα αερόψυκτος και διβάλβιδος, με απόδοση 11 ίππους και κιβώτιο 5 σχέσεων. Συνδυασμένα και εδώ τα φρένα, που αποτελούνται από δίσκους 280 και 240 χλστ., μπροστά και πίσω αντιστοίχως.
Τιμή: 2.290 ευρώ
Περισσότερα: www.daytonamotors.gr
Daytona Hobby 125
Μοτοσυκλετάκι με εμφάνιση που… εντάξει, φως φανάρι είναι, και εκπληκτική τιμή. Μόλις 118 κιλά βάρος και μικρές διαστάσεις που το κάνουν ευκολοδήγητο από όλους, ενώ η απόδοση των 9,2 ίππων από τον αερόψυκτο κινητήρα, είναι αρκετή για το ύφος και τον χαρακτήρα του.
Συνδυασμένοι δίσκοι και επιμένουμε σε αυτό, καθώς τα ταμπούρα «πάνε σύννεφο» ακόμα και σε πιο ακριβά μοντέλα. Πέραν των νεαρών που σίγουρα θα νιώσουν έλξη, το Hobby προφέρεται και για μεγαλύτερα παιδάκια που αρέσκονται στο customizing. Ιδού μια βάση για να κάνετε παπάδες!
Tιμή: 1.795 ευρώ
Περισσότερα: www.daytonamotors.gr
F.Β Mondial Hipster 125
Mια από τις πιο ξεχωριστές παρουσίες στην αγορά σήμερα – και αυτό δεν αφορά μόνο την συγκεκριμένη κατηγορία κυβισμού – το Hipster 125 είναι πολύ απλά πανέμορφο!
Δεν θυμίζει τίποτα άλλο και θα έλεγε κανείς ότι αποτελεί δημιουργία café racer από ψαγμένο customizer. Πρόκειται όμως για μοτοσυκλέτα παραγωγής και φέρει μονοκύλινδρο υγρόψυκτο κινητήρα με τέσσερις βαλβίδες και δύο εκκεντροφόρους, αποδίδοντας 15 ίππους.
Το ατσάλινο πλαίσιο συνδυάζεται με ανεστραμμένο πιρούνι 41 χλστ. δύο αμορτισέρ πίσω, ενώ οι τροχοί έχουν διάμετρο 18 ιντσών μπροστά και 17 ιντσών πίσω, φέροντας ελαστικά διαστάσεων 100/90-18 και 130/80-17.
Εντυπωσιακά και τα συνδυασμένα φρένα, με δίσκο 280 χλστ. και τετραπίστονη ακτινικής έδρασης δαγκάνα στο μπροστινό μέρος, ενώ πίσω τοποθετείται δίσκος 220 χλστ. με μονοπίστονη δαγκάνα.
Tιμή: 3.590 ευρώ
Περισσότερα: www.fbmondial.gr/en/home/
F.B Mondial SMX 125 Motard / Enduro
Ο «125άρης» κινητήρας της F.B Mondial χρησιμοποιείται και στις εκδόσεις FMX, Motard και Enduro, οι οποίες προφανώς ανήκουν στις κατηγορίες που υποδηλώνεται από το όνομά τους.
Πέραν του κινητήρα των 15 ίππων, το πλαίσιο και τα περιφερειακά, εκτός των τροχών και του μπροστινού δισκόφρενου, είναι κοινά και στις δύο εκδόσεις.
Μια περιμετρική μονάδα με εντυπωσιακή διατομή δοκών αποτελεί το κύριο δομικό τμήμα, ενώ ένα ανεστραμμένο πιρούνι 41 χλστ. με διαδρομή 247 χλστ. και ένα μονό αμορτισέρ με διαδρομή 250 χλστ. αποτελούν τις αναρτήσεις και στις δύο περιπτώσεις.
Οι τροχοί στο Enduro έχουν διάμετρο 21 και 18 ιντσών με ελαστικά 90/90-21 και 120/80-18, ενώ στο Motard, που φέρει επίσης μεγαλύτερο δικόφρενο μπροστά, οι τροχοί είναι 17 ιντσών, με ελαστικά 100/80-17 και 130/70-17.
Τιμή: 2.490 και για τις δύο εκδόσεις
Περισσότερα: www.fbmondial.gr/en/home/
Gemini Scrambler 125
Η νεορετρό πρόταση της Gemini στα 125 κ.εκ. ακολουθεί το Scrambler πρότυπο, με μια όμορφη παρουσία που ξυπνά νοσταλγικά συναισθήματα.
Δίχρωμο ρεζερβουάρ, «διάτρητο» πλαϊνό καπάκι, προστατευτική σχάρα στον προβολέα, κωνικό τελικό εξάτμισης και επίπεδη σέλα με vintage ραφή, συνθέτουν μια όμορφη παρουσία, η οποία κινείται από ένα αερόψυκτο μηχανικό σύνολο απόδοσης 9,8 ίππων.
Συνδυασμένα τα δισκόφρενα στους ακτινωτούς τροχούς διαμέτρου 17 ιντσών, που φέρουν ελαστικά διαστάσεων 100/80-17 και 120/70-17, με τον πίνακα οργάνων που συνδυάζει αναλογικές και ψηφιακές ενδείξεις και την θύρα φόρτισης USB να αποτελούν σύγχρονες πινελιές, σε μια κατά τα άλλα ρετρό υλοποίηση.
Tιμή: 2.250 ευρώ
Περισσότερα: gemini-motors.gr
(Τέλος Α’ Μέρους. Το αφιέρωμα συνεχίζεται με τα: Honda CB125F, Honda CB125R, Honda MSX 125, Honda Monkey Ζ125, Kawasaki Z125 / Ninja 125, Keeway RKF125, Keeway K-Light 125, ΚΤΜ 125 Duke, KTM RC 125, Suzuki GSX-R 125/GSX-S 125, SYM NH-X 125/NH-T 125, Υamaha YS125, Yamaha MT-125, Υamaha R125)