MotorBike.gr

BENELLI: Πηγαίνει – παρακαλώντας – στις ΗΠΑ

15/10/2020

Αμερικανικός “δάκτυλος”

Στην προσπάθειά της να διαθέσει τα προϊόντα της και στη Βόρεια Αμερική, η ιδιοκτήτρια της Benelli κινεζική QJ συνεργάζεται με την εταιρία SSR Motosports, που μπορεί να μην είναι η καλύτερη επιλογή για τη διείσδυση στην τεράστια αγορά των ΗΠΑ, αλλά είναι τουλάχιστον μια αρχή.

Είχαμε γράψει – πρόσφατα, μάλιστα – για το πόσο μεγάλη επιτυχία έχει σημειώσει η Benelli στις ευρωπαϊκές αγορές, όπως και στην ελληνική,  αλλά κυρίως στην ιταλική όπου το 2020 κατάφερε να ανέβει στο Νο1.

Από την άλλη, οι κατασκευαστές δεν κάθονται με σταυρωμένα χέρια, ούτε επαναπαύονται στις δάφνες τους και θέλουν να διαθέσουν τα προϊόντα τους σε όλο τον κόσμο. Μέσα σ’ αυτό τον κόσμο υπάρχει και η πολύ ισχυρή αγορά των ΗΠΑ.

Απόβαση, λοιπόν, στην Αμερική για τους Κινέζους … Το πόσο δύσκολο είναι για μια νέα εταιρία να μπει στην αμερικάνικη αγορά είναι ένα θέμα που αξίζει εκτενούς ανάλυσης, ακόμα και διατριβής.

Παρότι μοιάζει απλό (“βρες μια αντιπροσωπεία, διαφήμισε, οργάνωσε δίκτυο και πούλα”), ειδικά σε μια χώρα όπου θεωρητικά υπάρχουν πολλοί ευκατάστατοι και ευκολόπιστοι καταναλωτές, η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική.

Οι ΗΠΑ είναι “φρούριο” για καινούργια κι ανταγωνιστικά προϊόντα σαν τις μοτοσυκλέτες της Benelli. Φανταστείτε ότι το ίδιο τεράστιο πρόβλημα είχαν και οι γιαπωνέζοι το ’60, όταν προσπαθούσαν να μπουν στην αμερικανική αγορά και όλο το κύκλωμα των δύο τροχών όχι μόνο τους κορόιδευε αλλά τους σαμποτάριζε κιόλας!

Το να βρεις αξιόπιστο συνεργάτη που θα αντιπροσωπεύει τις μοτοσυκλέτες σου είναι το πρώτο βήμα, το δεύτερο και σημαντικότερο είναι να φτιάξεις δίκτυο πωλήσεων και καταστημάτων σε όλες τις πολιτείες και τις μεγάλες πόλεις των ΗΠΑ. Άθλος. Επί του συγκεκριμένου θέματος ακόμα και η παντοδύναμη Piaggio δεν τα έχει καταφέρει όπως θα ήθελε, κι ας έχουν περάσει σχεδόν 20 χρόνια από τότε που πρωτοπάτησε το πόδι της σε αμερικανικό έδαφος. Επίσης και η MV Agusta – εκτός των άλλων – παλεύει να εδραιωθεί στην αγορά.

Τι έμενε, λοιπόν, στην QJ-Benelli από το να κάνει  ένα βήμα πίσω και να βρει μια σχετικά μικρή εταιρία στην Δυτική ακτή, στο Norwalk της Καλιφόρνια, την SSR Motosports που ειδικευόταν στα μικρά μηχανάκια (pit bikes) αναψυχής, στα μικρά dirt playbikes και στα ποδήλατα,  και η οποία κάποια στιγμή εισήγαγε επίσης μικρές κινέζικες μοτοσυκλέτες τις οποίες βάφτιζε με το δικό της όνομα.

Παρότι η συμφωνία με την QJ έχει υπογραφεί από το 2015 τώρα τελευταία έχουν αρχίσει να κινούνται λίγο τα πράγματα με την αντιπροσωπεία SSR Motosports/ Benelli Motorcycles USA να περηφανεύεται για τους 180 ντήλερ-συνεργάτες που διαθέτει πλέον σε όλες τις αμερικανικές πολιτείες, ακόμα και στη Χαβάη.

Μέχρι σήμερα η SSR πουλούσε κυρίως TNT 135 στους ντήλερ της, μετά έφτασε το δικύλινδρο 302 και μόλις τον προηγούμενο μήνα πάτησαν τις ρόδες τους τα ΤRK 502 και 502Χ στις ΗΠΑ.

To πιο γοητευτικό μοντέλο για τους Αμερικανούς μοτοσυκλετιστές είναι το retro-scrambler Benelli Leoncino 500, που συνδυάζει το όνομα της ιστορικής φίρμας με την ιταλική κομψότητα, και ακολουθούν τα Adventure TRK 502, ενώ αναμένεται το γυμνό δικύλινδρο 752S που φαίνεται να τραβάει το ενδιαφέρον.

Οι Αμερικάνοι, τουλάχιστον οι μεγαλύτερης ηλικίας μοτοσυκλετιστές, θα θυμούνται τα Benelli από τα πολυκαταστήματα Sears που βρίσκονταν σε όλη την Αμερική και πουλούσαν τα μικρά μηχανάκια της ιταλικής φίρμας.

Η Benelli σαν εταιρία κατάφερε το 2014 να ξεπεράσει τις 10.000 πωλήσεις με το 60% να αφορούν τις ασιατικές αγορές και μόλις το 26% την Ευρώπη.

Benelli Leoncino 500

Το 2018 ξεπέρασε σε πωλήσεις την Ducati, σημειώνοντας 59.750 πωλήσεις παγκοσμίως, ενώ το 2019 πέτυχε νέο ρεκόρ με 63.000 μονάδες, ανταγωνιζόμενη πλέον την Triumph πλέον. Στην ιταλική αγορά κατέχει το 17,3% της πίτας των πωλήσεων.

Οι πωλήσεις των Benelli στις ΗΠΑ φτάνουν προς το παρόν τις μερικές εκατοντάδες, αλλά σίγουρα έπεται βελτίωση.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!