Διακοπή, επανεκκίνηση, τεράστια ατυχία Quartararo, νίκη μετά από 600 μέρες ο Bezzechi
Απογοήτευση για την Yamaha και τον Fabio Quartararo, χαρά για τον Marco Bezzecchi! Σε μια Κυριακή όπου δεν κυριάρχησαν οι Ducati, οι ανατροπές ήταν πολλές και εν τέλει έφεραν την πρώτη φετινή νίκη για την Aprilia, ενώ η Yamaha έδειξε τη μεγάλη βελτίωσή της και σε μια πίστα που “δεν της ταιριάζει τόσο”. Κείμενο: MGP Guru
Το Silverstone ήταν η 7η στάση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος MotoGP για το 2025.
Πρόκειται για μια πίστα που κατασκευάστηκε με βάση ένα αεροδρόμιο της πολεμικής αεροπορίας (όπως πολλές πίστες στην Αγγλία) και φιλοξένησε το πρώτο της Grand Prix το 1977.
Η μεγαλύτερη πίστα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος (μήκος 5.900 μέτρα) μας προσφέρει συχνά συναρπαστικούς αγώνες και ο χθεσινός δεν διέφερε καθόλου ως προς αυτό.
Ο Fabio Quartararo είχε καταφέρει να πάρει την τρίτη συνεχόμενη Pole Position του, αποδεικνύοντας ότι η σκληρή δουλειά που γίνεται στη Yamaha έχει αρχίσει να πιάνει τόπο, όμως ο αγώνας Sprint του Σαββάτου απέδειξε με εμφατικό τρόπο ότι το εργοστάσιο της Iwata απέχει ακόμα αρκετά από τις Ducati.
Η Κυριακή όμως ήταν μια εντελώς διαφορετική ιστορία
Ο Alex Marquez πετάχτηκε νωρίτερα από όλους όταν έσβησαν τα φώτα της εκκίνησης, όμως το μπροστινό του Ισπανού της Gresini Ducati δίπλωσε στην πρώτη στροφή, στέλνοντάς τον στην αμμοπαγίδα και αφήνοντας τον αδερφό του, Marc Marquez, στην πρώτη θέση.
Στο τέλος του πρώτου γύρου μια σύγκρουση μεταξύ των Aleix Espargaro και Franco Morbidelli έφερε την πτώση και των δύο, με τη μοτοσυκλέτα του δεύτερου να μένει μέσα στην πίστα και να χάνει λάδια.
Η κόκκινη σημαία βγήκε για να διακόψει τον αγώνα, ενώ μόλις λίγα δευτερόλεπτα πριν είχαμε δει την πτώση του Marc Marquez από την πρώτη θέση στην 11η στροφή.
Ο χρόνος που χρειάστηκε για να καθαριστούν τα λάδια επέτρεψε στους αναβάτες που είχαν πέσει να επιστρέψουν στα pits, να πάρουν την δεύτερη μοτοσυκλέτα τους και να επανεκκινήσουν τον αγώνα.
Στην επανεκκίνηση ήταν ο Marc Marquez που κατάφερε να στρίψει πρώτος, όμως ο Fabio Quartararo ήταν πολύ πιο μαχητικός σε σχέση με το Σάββατο και κατάφερε να τον προσπεράσει στην τρίτη στροφή, με τον Francesco Bagnaia που ακολουθούσε, να εκμεταλλεύεται το γεγονός για να περάσει και αυτός στη δεύτερη θέση.
Ο Γάλλος μπροστά ήταν αποφασισμένος να μην αφήσει τις Ducati να τον πλησιάσουν και ήδη στο τέλος του πρώτου γύρου είχε ανοίξει τη διαφορά στα 1,2 δευτερόλεπτα!
Πιο πίσω, ο Jack Miller (που όπως και ο Quartararo είχε το μαλακό μπροστινό ελαστικό), πέρασε διαδοχικά τους Marc Marquez και Bagnaia και έκανε σε αυτά τα πρώτα στάδια το 1-2 για τη Yamaha.
Μετά από αυτό ήταν η σειρά του Marquez να επιτεθεί. Ο Ισπανός πολυπρωταθλητής έκανε την κίνησή του για να περάσει τον Bagnaia, όμως άνοιξε τη γραμμή του και αυτό επέτρεψε στον Johann Zarco που τον ακολουθούσε να του πάρει την τέταρτη θέση.
Ένα γύρο μετά (τρίτος γύρος), ο Zarco έφτασε και τον Bagnaia, τον οποίο κατάφερε να περάσει, με τον Marc Marquez να εκμεταλλεύεται το άνοιγμα της γραμμής του Ιταλού για να ανέβει και πάλι στην τέταρτη θέση.
Μέχρι τώρα, τα πράγματα δεν πήγαιναν όπως θα ήθελαν οι αναβάτες της εργοστασιακής Ducati, όμως θα χειροτέρευαν ακόμα περισσότερο στους επόμενους γύρους.
Στην 9η στροφή (Copse) και οι δύο αναβάτες της έκαναν λάθος στο φρενάρισμα, βγαίνοντας εκτός πίστας και χάνοντας πολλές θέσεις, καθώς κατέληξαν στην 9η και 10η θέση.
Ο Bagnaia μάλιστα έχασε άλλες δύο θέσεις και στον τέταρτο γύρο έπεσε στη στροφή Luffield και εγκατέλειψε τον αγώνα.
Μετά από όλα αυτά οι θέσεις είχαν ανακατανεμηθεί, ενώ ένας αναβάτης που είχε δείξει ήδη πολύ καλό ρυθμό το Σάββατο (αν και λόγω μιας κακής εκκίνησης δεν φάνηκε αυτό στα αποτελέσματα) ήταν ο Marco Bezzecchi και ο Ιταλός της Aprilia είχε φτάσει πλέον στην τέταρτη θέση, ενώ σύντομα πέρασε τον Zarco για την τρίτη.
Οι Bezzecchi και Zarco έφτασαν τον Miller στον 6ο γύρο και εύκολα προσπέρασαν διαδοχικά τον Αυστραλό για τις θέσεις του βάθρου.
Μια νίκη ήταν πιθανή εδώ, όμως ο Quartararo βρισκόταν 5,3 δευτερόλεπτα μπροστά, έχοντας έναν εκπληκτικό ρυθμό.
Και τότε όλα άλλαξαν
Σε μια στιγμή που σίγουρα ακούστηκαν περισσότερες βρισιές στα γαλλικά από ό,τι σε όλη τη διάρκεια της Γαλλικής Επανάστασης, ο Fabio Quartararo σήκωσε το χέρι του και έκλεισε το γκάζι.
Ο νεαρός Γάλλος αντιμετώπισε τεχνικό πρόβλημα με τo σύστημα ρύθμισης ύψους της μοτοσυκλέτας στο πίσω μέρος και αυτό έβαλε άδοξο και άδικο τέλος στον αγώνα του.
Έναν αγώνα που θα τον έβλεπε να παίρνει την πρώτη του νίκη (και του ίδιου και της Yamaha) από το Sachsenring το 2022.
Πλήρης απογοήτευση όχι μόνο γι’ αυτόν αλλά και για τους εκατομμύρια τηλεθεατές που ανεξαρτήτως ποιόν αναβάτη υποστηρίζουν, τρέφουν μια συμπάθεια για τον Quartararo και την προσπάθειά του να ανεβάσει και πάλι τη Yamaha.
Βέβαια, η ατυχία του ενός είναι η τύχη του άλλου, καθώς τώρα ο Marco Bezzecchi ήταν στην πρώτη θέση και άνοιγε τη διαφορά από τον Zarco.
Θα μπορούσε ο Bezzecchi να έχει πιάσει τον Quartararo ακόμα και χωρίς το μηχανικό πρόβλημα; Ίσως.
Η ιστορία όμως δεν γράφεται με ίσως κι έτσι τώρα ο Bezzecchi βρισκόταν προ των πυλών της πρώτης νίκης του από την Ινδία το 2023!
O Ιταλός αναβάτης έγινε έτσι ο 11ος (διαφορετικός) νικητής του βρετανικού γύρου στη μεγάλη κατηγορία, τα τελευταία 11 χρόνια!
Ο Ιταλός δεν αντιμετώπισε προβλήματα στους εναπομείναντες γύρους και πέρασε άνετα πρώτος τη γραμμή του τερματισμού, για να πάρει την πρώτη φετινή νίκη της Aprilia, ενώ ο Johann Zarco (μετά τον θρίαμβό του στη Γαλλία) ανέβηκε και πάλι στο βάθρο, καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση.
Πιο πίσω, ο Marc Marquez είχε αρχίσει να ανακάμπτει και είχε φτάσει πλέον στην τρίτη θέση (μετά την εγκατάλειψη του Quartararo).
Στους τελευταίους γύρους τον πλησίασε o Franco Morbidelli και οι δύο τους έδωσαν μια πολύ ωραία μάχη στις τελευταίες στροφές, με συνεχείς αλληλοπροσπεράσεις και τελικό νικητή, στο νήμα, τον Marc Marquez, που περιόρισε τον Morbidelli στην τέταρτη θέση.
Με αυτή τη μάχη τους πλησίασε και ο Alex Marquez, ο οποίος όμως δεν κατάφερε να εμπλακεί και τελικά πήρε την πέμπτη θέση.
Ο Pedro Acosta είχε έναν πολύ καλό ρυθμό στο δεύτερο μισό του αγώνα και τερμάτισε τελικά έκτος, μπροστά από τον Miller και τον Luca Marini (ο οποίος όμως δέχτηκε μετά τον αγώνα ποινή 16 δευτερολέπτων για λάθος πίεση ελαστικών).
Έτσι, η όγδοη θέση πήγε στον Fermin Aldeguer, με τους Fabio Di Giannantonio και Joan Mir να συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα.