Για 7η φορά, ο Marc Marquez πρωταθλητής στα MotoGP
Ενώ ο Francesco Bagnaia έκανε το απόλυτο (Pole Position, νίκη σε αγώνα Sprint και νίκη σε Grand Prix), ο Marc Marquez κατέκτησε πανηγυρικά το 7ο Παγκόσμιο Πρωτάθλημά του στη μεγάλη κατηγορία
Η Ιαπωνία σηματοδότησε την έναρξη του Ασιατικού σκέλους του Πρωταθλήματος (το οποίο πλέον είναι “σπασμένο”, με τον αγώνα της Ταϊλάνδης στην αρχή της χρονιάς και τα υπόλοιπα ασιατικά Grand Prix τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο).
Δύο εβδομάδες μετά το Grand Prix του Misano, το Ιαπωνικό Grand Prix θα σηματοδοτούσε την πρώτη ευκαιρία για τον Marc Marquez ώστε να κλειδώσει και μαθηματικά την κατάκτηση του Πρωταθλήματος του 2025.
Το πεδίο μάχης ήταν το Motegi, μια πίστα που – με εξαίρεση το 2020 και το 2021 – φιλοξενεί σταθερά το πρωτάθλημα από το 1999. Το Motegi αποτελεί ιδιοκτησία της Honda, και χαρακτηρίζεται από έντονα φρεναρίσματα, αλλαγές κατεύθυνσης και μικρές ευθείες.
Μάλιστα η Brembo τη θεωρεί μια από τις πιο δύσκολες πίστες του Πρωταθλήματος, όσον αφορά την καταπόνηση των φρένων και εδώ ήταν που θα λάμβανε χώρα ο 17ος γύρος της σεζόν του 2025.
Το Σαββατοκύριακο ξεκίνησε με έναν εντελώς “αλλαγμένο” Francesco Bagnaia να παίρνει την Pole Position και τη νίκη στον αγώνα Sprint.
Και δεν είναι ότι ξαφνικά “θυμήθηκε” να οδηγεί ο Ιταλός (δεν είχε ξεχάσει άλλωστε), όμως δύο εβδομάδες νωρίτερα, είχε προηγηθεί ένα τεστ στο Misano.
Ένα τεστ όπου ο Bagnaia βρήκε και πάλι την αίσθηση που έψαχνε στη μοτοσυκλέτα του, μέσω της προσθήκης κάποιων εξαρτημάτων από την GP 24 (όπως το ψαλίδι, το πιρούνι και κάποια αεροδυναμικά στοιχεία).
Από ό,τι φάνηκε αυτό ήταν αρκετό για να μεταμορφώσει την απόδοση του Ιταλού, όμως την Κυριακή τα μάτια ήταν στραμμένα στα αδέρφια Marquez.
O Marc είχε εδώ την ευκαιρία να κατακτήσει το 7ο Παγκόσμιο Πρωτάθλημά του στη μεγάλη κατηγορία, ενώ ο μόνος που θα μπορούσε να τον εμποδίσει ήταν ο αδερφός του, Alex.
Όταν έσβησαν τα φώτα της εκκίνησης, ο Bagnaia πετάχτηκε πρώτος και – όπως και το Σάββατο – πήρε την εσωτερική και έστριψε στην κορυφή του αγώνα, μπροστά από τους Pedro Acosta και Marc Marquez.
Ήδη από τον δεύτερο γύρο η διαφορά από τον Acosta άρχισε να ανοίγει, ενώ λίγο πιο πίσω ο Joan Mir είχε κερδίσει την μάχη με τον Fabio Quartararo και κρατούσε την τέταρτη θέση.
Μάλιστα ο Γάλλος της Yamaha έχασε σε εκείνο το σημείο τη συγκέντρωσή του και διαδοχικά υποβιβάστηκε στην ένατη θέση, με τους αναβάτες γύρω του να τον προσπερνούν μαζικά.
Στο τέλος του έκτου γύρου, ο Bagnaia ήταν ήδη δύο δευτερόλεπτα μπροστά από τον Acosta, ο οποίος είχε αρχίσει να δέχεται την πίεση του Marquez.
Στον 11ο γύρο, ο νεαρός Ισπανός της KTM άρχισε να αντιμετωπίζει πρόβλημα φθοράς ελαστικών (κάτι που η KTM ακόμα δεν έχει καταφέρει να λύσει) και ο Marquez επιτέθηκε στην τρίτη στροφή και πέρασε άνετα στη δεύτερη θέση.
Ο Bagnaia ήταν 3,7 δευτερόλεπτα μπροστά και ο Marquez από πλευράς του δεν είχε κανέναν λόγο να πιέσει, καθώς και η δεύτερη θέση ήταν υπεραρκετή για να πάρει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.
Άλλωστε, όπως είχε δηλώσει και ο ίδιος, ο στόχος στο Motegi δεν ήταν απαραίτητα η νίκη αλλά το Πρωτάθλημα και δεν θα έπαιρνε αχρείαστα ρίσκα.
Λίγο αργότερα, ο Mir έφτασε και πέρασε τον Acosta για να φτάσει στις θέσεις του βάθρου και από εκεί και πέρα φαινόταν ότι ο αγώνας είχε τελειώσει.
Όμως, στον 15ο γύρο, καπνοί άρχισαν να βγαίνουν από την εξάτμιση του Bagnaia.
Ο Ιταλός συνέχιζε ακάθεκτος, αλλά ο κινητήρας θα μπορούσε να παραδώσει πνεύμα ανά πάσα στιγμή.
Η διαφορά άρχισε να μειώνεται, χωρίς όμως ο Marc Marquez να πλησιάζει πάρα πολύ κοντά στον Bagnaia, ο οποίος συνέχιζε να βλέπει τους γύρους να μειώνονται, ενώ η αγωνία στο γκαράζ της Ducati ήταν εμφανής.
Η αγωνία αυτή κορυφώθηκε στους δύο τελευταίους γύρους, καθώς και η μοτοσυκλέτα του Pecco επέμενε να βγάζει λευκό καπνό, συνεχίζοντας όμως την λειτουργία της.
Τελικά τέλος καλό όλα καλά για την εργοστασιακή ομάδα της Ducati, αφού ο Francesco Bagnaia κατάφερε να περάσει τη γραμμή του τερματισμού για να πάρει την πρώτη του νίκη μετά το Austin της Αμερικής, ενώ λίγο πιο πίσω ο Marc Marquez έπαιρνε τη δεύτερη θέση και εξασφάλιζε και μαθηματικά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.
Τέσσερα χρόνια πόνου, ταλαιπωρίας και απογοήτευσης είχαν φτάσει στο τέλος για τον Marc Marquez, καθώς μετά τον πολύ άσχημο τραυματισμό του στη Jerez το 2020, ο Ισπανός βρίσκεται και πάλι στην κορυφή του κόσμου, σε ένα από τα πιο εμβληματικά Comeback στην ιστορία του αθλητισμού.
Το βάθρο συμπλήρωσε ο Joan Mir (το πρώτο του βάθρο με την Honda), ένα ακόμα σημάδι ότι η ιαπωνική εταιρία έχει κάνει τεράστια βήματα προς τα εμπρός.
Η τέταρτη θέση πήγε στον Marco Bezzecchi, με τον Franco Morbidelli να συμπληρώνει την πρώτη πεντάδα.
Έκτος ήταν ο Alex Marquez, με τους Raul Fernandez και Fabio Quartararo να ακολουθούν.
Την δεκάδα συμπλήρωσαν οι Johann Zarco και Fermin Aldeguer.
O επόμενος αγώνας, στην Ινδονησία στην πίστα της Mandalika γίνεται το ΣΚ που μας έρχεται (3-5 Οκτωβρίου) και φυσικά με το ενδιαφέρον για την κατάκτηση του τίτλου “στο μηδέν”, ίσως να υπάρξουν κάποιες μάχες για τις πιο πίσω θέσεις που δεν θα αφήσουν το κοινό να γυρίσει την πλάτη του στους εναπομείναντες πέντε (!) αγώνες.
MotoGP 2025, Iαπωνικό GP, Αποτελέσματα
Βαθμολογία μέτα το 17ο Grand Prix