MotorBike.gr

MotoGP 2025: No12, Τσεχία: Απόλυτος κυρίαρχος ο Marc Marquez

21/07/2025

Έγινε ο πρώτος αναβάτης στην ιστορία της Ducati που κερδίζει πέντε συνεχόμενα Grand Prix 

Η Τσεχία δεν επεφύλασσε εκπλήξεις, με τον Marc Marquez να κυριαρχεί σε όλες τις περιόδους δοκιμών (πλην των κατατακτηρίων), καθώς και στους αγώνες τόσο του Σαββάτου όσο και της Κυριακής, μεγαλώνοντας έτσι το προβάδισμά του στη βαθμολογία εν όψει του καλοκαιρινού διαλείμματος. Κείμενο: MGP Guru 

Το Brno είναι μια από τις “αρχαιότερες” πίστες, με την περιοχή να φιλοξενεί αγώνες από την δεκαετία του 1930, ενώ το πρώτο της Grand Prix έλαβε χώρα το 1965. Η κλειστή πίστα του Brno δημιουργήθηκε το 1987 και από τότε μέχρι και το 2020 (με μόνη εξαίρεση το 1992), η τσεχική πίστα ήταν πάντα μέρος του ημερολογίου των αγώνων.

Τώρα, μετά από 4 χρόνια απουσίας, τα MotoGP επέστρεψαν στο Brno, το οποίο με την νέα άσφαλτο που στρώθηκε πρόσφατα μας έδωσε συναρπαστικούς αγώνες, με ρεκόρ χρόνου σε όλες τις κατηγορίες.

Μετά τη νίκη του Marc Marquez στον αγώνα Sprint του Σαββάτου, περιμέναμε την Κυριακή να δούμε μια μεγαλύτερη μάχη μεταξύ των αναβατών, στους 21 γύρους του αγώνα του Brno.

Με το σβήσιμο των φώτων την Κυριακή, ο Francesco Bagnaia έκανε την καλύτερη εκκίνηση και πήρε την πρωτοπορία, όπως και στον αγώνα Sprint του Σαββάτου.

Ο Marc Marquez απάντησε άμεσα στην τρίτη στροφή, όμως ο Pecco επανήλθε χάρη στην καλύτερη έξοδο που είχε από την τέταρτη στροφή και πέρασε ξανά μπροστά πριν τα φρένα της πέμπτης.

Στην ίδια φάση, ο Marco Bezzecchi, που είχε ήδη περάσει τον Fabio Quartararo, εκμεταλλεύτηκε τη μάχη των δύο και κατάφερε να προσπεράσει τον Marc Marquez για να βρεθεί στη δεύτερη θέση.

Ο Bezzecchi συνέχισε με εξαιρετικό ρυθμό και στον δεύτερο γύρο πήρε την πρώτη θέση από τον Bagnaia στα φρένα της πρώτης στροφής, με τον συμπατριώτη του της εργοστασιακής Ducati να χάνει και την δεύτερη θέση από τον Marquez λίγο αργότερα, στην τρίτη στροφή και πάλι.

Τα προβλήματα για τον Pecco δεν σταμάτησαν εκεί, καθώς έχασε και την τρίτη θέση από τον Pedro Acosta, ενώ άρχισε να δέχεται πίεση από τον Enea Bastianini, ο οποίος πραγματοποιούσε έναν πολύ δυνατό αγώνα.

Ωστόσο, ο Bastianini είδε τον αγώνα του να τερματίζεται άδοξα στον έβδομο γύρο, όταν έχασε το μπροστινό στην τρίτη στροφή και βρέθηκε στην αμμοπαγίδα, στερώντας στον εαυτό του την ευκαιρία για ένα δυνατό αποτέλεσμα στο καλύτερό του μέχρι τώρα Σαββατοκύριακο με την KTM.

Εν τω μεταξύ πιο πίσω, στον δεύτερο γύρο ο Alex Marquez προσπάθησε να περάσει τον Joan Mir με μια επιθετική κίνηση στην 12η στροφή.

Το μπροστινό του Ισπανού της Gresini Ducati υποχώρησε, με τον Alex να πέφτει και να συμπαρασύρει και τον άτυχο Mir που δεν μπορούσε να κάνει τίποτα για να τον αποφύγει.

Στον όγδοο γύρο ήρθε η καθοριστική στιγμή του αγώνα, με τον Marc Marquez να επιτίθεται στον Bezzecchi στην τρίτη στροφή και να παίρνει την πρώτη θέση, ανοίγοντας άμεσα τη διαφορά στο μισό δευτερόλεπτο.

Στον 11ο γύρο, η διαφορά είχε φτάσει το ένα δευτερόλεπτο και παρά την προσπάθεια του Bezzecchi, ο οποίος απάντησε με γύρους στο 1:53, ο Marquez είχε ακόμα καλύτερο ρυθμό.

Με γύρους στο 1:53.7 και 1:53.6, ο Ισπανός άνοιξε τη διαφορά στα 1.9 δευτερόλεπτα και στη συνέχεια άγγιξε τα 2.5, προτού κόψει ελαφρώς ρυθμό στον τελευταίο γύρο για να πάρει τη νίκη με διαφορά 1.7 δευτερολέπτων και να γράψει ιστορία ως ο πρώτος αναβάτης της Ducati με πέντε συνεχόμενες νίκες σε Grand Prix.

Ο Bezzecchi ολοκλήρωσε έναν εξαιρετικό αγώνα στη δεύτερη θέση – δείχνοντας για άλλη μια φορά τα βήματα που έχει κάνει η Aprilia – και διατήρησε τη διαφορά από τον Acosta που πίεζε αλλά δεν κατάφερε να τον απειλήσει στο τέλος.

Ο νεαρός Ισπανός της KTM ανέβηκε για πρώτη φορά φέτος στο βάθρο σε Κυριακάτικο αγώνα, κρατώντας πίσω του έναν Bagnaia ο οποίος βρήκε ρυθμό στο δεύτερο μισό του αγώνα αλλά δεν βρήκε το άνοιγμα για να επιτεθεί και να ανέβει στο βάθρο.

 

Πέμπτος πέρασε τη γραμμή ο Raul Fernandez, ισοφαρίζοντας το καλύτερό του αποτέλεσμα στη μεγάλη κατηγορία, με τον Fabio Quartararo να τερματίζει έκτος, λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο πίσω του, σε μια ακόμα θετική εμφάνιση για τον Γάλλο και τη Yamaha.

Στην επιστροφή του μετά από πολύμηνη απουσία λόγω τραυματισμών, ο περσινός Παγκόσμιος Πρωταθλητής Jorge Martin έκανε μια καταπληκτική εμφάνιση (ενώ δεν έχει συνηθίσει ακόμα την μοτοσυκλέτα του), ανεβαίνοντας από τη 12η στην 7η θέση και δείχνοντας ότι είναι έτοιμος να επανέλθει δυναμικά στο δεύτερο μισό της σεζόν.

Ο Fermin Aldeguer, που είχε τερματίσει 8ος, δέχτηκε ποινή χρόνου ισοδύναμη με ποινή μεγάλου γύρου για υπέρβαση των ορίων της πίστας στην 3η στροφή, χάνοντας τρεις θέσεις.

Έτσι ο Brad Binder πήρε την 8η θέση, ο Pol Espargaro ανέβηκε στην και ο Jack Miller συμπλήρωσε τη δεκάδα.

Με 12 Grand Prix ολοκληρωμένα, ο Marc Marquez βρίσκεται 120 βαθμούς μπροστά από τον δεύτερο στη βαθμολογία και φαίνεται πως τίποτα δεν μπορεί να σταματήσει την πορεία του προς τον έβδομο τίτλο MotoGP.

Το Brno χάρισε και πάλι έναν αγώνα γεμάτο ταχύτητα και ένταση — και η συνέχεια αναμένεται εξίσου εκρηκτική, με το επόμενο ραντεβού να δίνεται στο Red Bull Ring για το Grand Prix Αυστρίας.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!