Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα προχωράει με έναν Marc Marquez που έφτασε τις 98 νίκες στην καριέρα του και κέρδισε το 7ο συνεχόμενο Grand Prix σε μια σεζόν που του “ανήκει”
Μπορεί η πίστα του Balaton Park να είναι καινούρια, όμως το αποτέλεσμα δεν διέφερε ιδιαίτερα από τις προηγούμενες φορές, καθώς για άλλη μια φορά ο Marc Marquez κατάφερε να κυριαρχήσει, να πάρει την Pole Position, τη νίκη στον αγώνα Sprint, τη νίκη στο Grand Prix της Κυριακής και να φύγει από την Ουγγαρία με ακόμα μεγαλύτερη βαθμολογική διαφορά. Κείμενο: MGP Guru
Η Ουγγαρία είχε να φιλοξενήσει Grand Prix από το 1992 (και μάλιστα είχε μόλις δύο Grand Prix στην ιστορία της, το 1990 και το 1992), στην πίστα του Hungaroring, όπου γίνονται και οι αγώνες της Formula 1.
Όμως η επιστροφή των αγώνων στην χώρα της Κεντρικής Ευρώπης θα γινόταν σε μια νέα πίστα, το Balaton Park, περίπου 80 χιλιόμετρα μακριά από την Βουδαπέστη.
Η πίστα αυτή είναι μια από τις πιο μικρές του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος (με μήκος μόλις 4.075 μέτρα), ενώ η διάταξή της (που άλλαξε κατά εντολή του Loris Capirossi) είναι πολύ “σφιχτή”, με αρκετά σικέιν, κλειστές στροφές και χαμηλό σχετικά μέσο όρο ταχύτητας.
Αυτό ήταν λοιπόν το “πεδίο μάχης” το οποίο οι αναβάτες των MotoGP θα αντιμετώπιζαν για τον 14ο γύρο της σεζόν του 2025.
Ο Marc Marquez είχε ήδη πάρει την Pole Position και τον αγώνα Sprint και ο ρυθμός του – σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το Balaton Park είναι μια αριστερόστροφη πίστα – δεν άφηνε και πολλά περιθώρια αμφιβολιών για το τι θα γίνει την Κυριακή.
Το δράμα όμως ξεκίνησε πριν καν σβήσουν τα φώτα της εκκίνησης, καθώς ο Fabio Di Giannantonio αντιμετώπισε κάποιο τεχνικό πρόβλημα με την πρώτη μοτοσυκλέτα του στον γύρο προθέρμανσης και μπήκε στα pits για να αλλάξει μοτοσυκλέτα, αναγκαζόμενος έτσι να εκκινήσει από την έξοδο των pits.
Στην εκκίνηση, ήταν ο Marco Bezzecchi που κατάφερε να στρίψει πρώτος, με τον Marc Marquez να τον ακολουθεί.
Στη δεύτερη στροφή ο Ισπανός είχε επαφή με το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας του Ιταλού και αναγκάστηκε να ανοίξει τη γραμμή του, μένοντας λίγο πιο πίσω, στην τέταρτη θέση, με τους Franco Morbidelli και Luca Marini μπροστά του.
Ο Marquez αμέσως επιτέθηκε στον Marini και ανέβηκε στην τρίτη θέση, ενώ πιο πίσω είχαμε τις πτώσεις των Enea Bastianini και Alex Marquez.
Ο Bezzecchi είχε έναν πολύ καλό ρυθμό στα πρώτα στάδια (είχε επιλέξει και το μαλακό πίσω ελαστικό), ενώ πιο πίσω τον ακολουθούσαν οι Morbidelli και Marquez, με τον τελευταίο να επιτίθεται όμως στην 12η στροφή του πέμπτου γύρου και να περνάει τον Ιταλοβραζιλιάνο.
Τρεις γύρους μετά, ο Marquez είχε φτάσει και τον Bezzecchi και η πρώτη απόπειρα ήρθε στην πρώτη στροφή, με τον Marquez να έχει την εσωτερική, όμως να ανοίγει τη γραμμή του στην έξοδο και τον Bezzecchi να περνάει και πάλι μπροστά.
Να σημειώσουμε εδώ ότι λόγω της διάταξης της πίστας του Balaton Park, τα προσπεράσματα είναι πιο δύσκολα από ότι συνήθως, όπως είδαμε αρκετές φορές μέσα στο τριήμερο.
Ο Marquez επιτέθηκε εκ νέου στην πέμπτη στροφή, όμως το αποτέλεσμα ήταν το ίδιο. Πήρε την εσωτερική, όμως άνοιξε τη γραμμή στου στην έξοδο και ο Bezzecchi παρέμεινε στην κορυφή του αγώνα.
Στον 11ο γύρο, ο Marquez θα έκανε την κίνησή του στην πρώτη στροφή και αυτή τη φορά θα διατηρούσε και την γραμμή του στην έξοδο.
Ο Marquez ήταν αυτή τη φορά μπροστά και δεν φαινόταν ο Bezzecchi να μπορεί να απαντήσει.
Πράγματι, ο Ισπανός της εργοστασιακής Ducati άρχισε να απομακρύνεται, ενώ πιο πίσω, ο Pedro Acosta, ανέβαζε σταθερά ρυθμό, πέρασε και αυτός τον Morbidelli και στον 16ο γύρο πέρασε και τον Bezzecchi για τη δεύτερη θέση, με τον Marquez όμως να είναι πλέον πάνω από 2,5 δευτερόλεπτα μπροστά.
Τα πράγματα δεν άλλαξαν στους τελευταίους γύρους, με τον Marquez να παίρνει άλλη μια άνετη νίκη (7η συνεχόμενη σε Grand Prix), με 4,3 δευτερόλεπτα διαφορά από τον Acosta, ο οποίος με την σειρά του είχε αφήσει τον Bezzecchi πίσω του κατά άλλα 3,1 δευτερόλεπτα.
Σημαντική εμφάνιση έκανε ο περσινός Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Jorge Martin, με την Aprilia.
Από την 16η θέση της εκκίνησης κατάφερε να τερματίσει τέταρτος, δείχνοντας ότι αρχίζει σιγά σιγά και μαθαίνει την μοτοσυκλέτα, μετά την πολύμηνη απουσία του λόγω τραυματισμού.
Πίσω του, ο Luca Marini τερμάτισε στην πέμπτη θέση (το καλύτερό του αποτέλεσμα με την Honda), κερδίζοντας στα τελευταία στάδια τον Morbidelli, που έμεινε έκτος.
Ο Brad Binder τερμάτισε έβδομος, ενώ τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Pol Espargaro, Francesco Bagnaia και Fabio Quartararo.