Επιτέλους είδαμε μάχες (στους πρώτους, έστω, γύρους) μεταξύ των τριών πρωτοπόρων της βαθμολογίας στο Mugello!
Σε μια από τις πιο εμβληματικές πίστες των MotoGP κατευθύνθηκε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 2025 για τον 9ο γύρο της σεζόν. Με τους πανέμορφους ειδικούς χρωματισμούς για τις περισσότερες ομάδες, η Κυριακή επιφύλασσε μάχες μεταξύ των Francesco Bagnaia, Marc Marquez και Alex Marquez, όμως το τελικό αποτέλεσμα ήταν και πάλι μια θριαμβευτική επικράτηση του #93, η 93η νίκη του σε όλες τις κατηγορίες. Κείμενο: MGP Guru
Η πίστα του Mugello φιλοξένησε το πρώτο της Grand Prix το 1976, δύο χρόνια μετά την κατασκευή της, ενώ από το 1991 φιλοξενεί σταθερά ένα Grand Prix το χρόνο με μόνη εξαίρεση το 2020.
Το Mugello συνήθως μας δίνει συναρπαστικούς αγώνες, με την διάταξη των στροφών τους, τις αρκετές εναλλαγές κατεύθυνσης και την μεγάλη ευθεία (την μεγαλύτερη του Πρωταθλήματος) στα 1.141 μέτρα, που επιτρέπει θεαματικές προσπεράσεις με την βοήθεια του Slip stream.
Έτσι και φέτος, η “ίδια ιστορία” συνεχίστηκε, καθώς οι πρώτοι γύροι μας χάρισαν μια πολύ ωραία μάχη μεταξύ των τριών πρώτων της βαθμολογίας, με πολλές προσπεράσεις μέχρι τον 9ο γύρο, όπου το “τοπίο ξεκαθάρισε”.
Οι δύο εργοστασιακές Ducati των Marc Marquez και Francesco Bagnaia εκκίνησαν δυναμικά από τις δύο πρώτες θέσεις, με τον Marquez να καταφέρνει να στρίψει πρώτος, όμως ο Bagnaia επιτέθηκε αμέσως στη δεύτερη στροφή.
Ο Ιταλός πέρασε μπροστά και κλείδωσε την προσπέραση στην αλλαγή κατεύθυνσης, αλλά η μεγάλη ευθεία εκκίνησης τερματισμού έδωσε στον Marquez την ευκαιρία να χρησιμοποιήσει το Slip stream και να ανέβει και πάλι στην πρώτη θέση.
Στον επόμενο γύρο ήταν η σειρά του Bagnaia να κάνει ακριβώς το ίδιο, όμως ο Ιταλός φρέναρε πολύ αργά (τελικά ο Bagnaia χρησιμοποίησε τους μικρότερους δίσκους των 340mm καθώς η μεγάλη ευθεία του Mugello δεν θα επέτρεπε στους μεγαλύτερους δίσκους των 355mm να κρατήσουν την θερμοκρασία τους επαρκώς ώστε να του δώσουν τα μέγιστα) και άνοιξε τη γραμμή του στην έξοδο, με τον Marquez να παραμένει στην πρώτη θέση.
Η δεύτερη στροφή ήταν το σημείο που ο Bagnaia ήταν πο δυνατός και παρά το άνοιγμα της γραμμής κατάφερε να επιτεθεί εκεί και να στερήσει και πάλι από τον Marquez την πρώτη θέση.
Η απάντηση του Marquez ήρθε στην Materassi (4η στροφή), σε ένα δύσκολο σημείο, με τον Bagnaia να προσπαθεί να περάσει τον ομόσταυλό του στην πέμπτη στροφή, χωρίς να τα καταφέρει και ακουμπώντας το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας του.
Εκεί έχασε πολύτιμο χρόνο, και ο Alex Marquez (ο οποίος ακολουθούσε από κοντά τη μονομαχία των δύο εργοστασιακών αναβατών περιμένοντας την ευκαιρία του) πέρασε τον Bagnaia και ανέβηκε στην δεύτερη θέση.
Δεν θα έμενε εκεί για πολύ, καθώς στην πρώτη στροφή του τέταρτου γύρου ο Ιταλός τον πέρασε και αμέσως μετά επιτέθηκε και στον Marc στη δεύτερη στροφή, αποφασισμένος να τα δώσει όλα για όλα στο Mugello.
Στην αρχή του πέμπτου γύρου είχαμε άλλη μια καρμπόν κίνηση στην πρώτη στροφή από τον Marc Marquez, ο οποίος όμως άνοιξε πολύ τη γραμμή του στην έξοδο και έτσι ο Bagnaia έμεινε μπροστά.
Ωστόσο, στην 15η στροφή ήταν η σειρά του Ιταλού να ανοίξει τη γραμμή του, οπότε ο 8 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής κατάφερε έτσι να πάρει και πάλι την πρώτη θέση.
Ξεκινώντας τον 6ο γύρο, οι τρεις προπορευόμενοι αναβάτες έφτασαν μαζί στα φρένα της πρώτης στροφής και ήταν ο Alex Marquez που έστριψε πρώτος, ανοίγοντας όμως την γραμμή του στην έξοδο, επέτρεψε στον Bagnaia να μπει στην πρωτοπορία, τουλάχιστον μέχρι την τρίτη στροφή όπου ο Alex πέρασε και πάλι μπροστά.
Αυτή τη φορά παρέμεινε εκεί, με τον Marc Marquez να περνάει και αυτός τον Bagnaia στην πρώτη στροφή του έβδομου γύρου.
Ήταν η αρχή των προβλημάτων για τον Bagnaia, ο οποίος δήλωσε μετά τον αγώνα ότι στον έκτο γύρο το μπροστινό ελαστικό του άρχισε να φθείρεται περισσότερο από ό,τι περίμενε και δεν μπορούσε να πιέσει πλέον στο ίδιο επίπεδο με πριν.
Μπροστά ο Alex Marquez έμεινε στην πρώτη θέση για δύο μόλις γύρους, με τον Marc Marquez να τον περνάει στα φρένα της San Donato (1η στροφή) στον ένατο γύρο.
Από εκεί και πέρα το τοπίο άρχισε να “ξεκαθαρίζει”, με τον Marc Marquez να ανοίγει σιγά σιγά μια μικρή διαφορά , ενώ ο Bagnaia προσπαθούσε να κρατηθεί κοντά στον Alex.
Πιο πίσω, ο Maverick Viñales έκανε για άλλη μια φορά έναν πολύ καλό αγώνα, όμως ο Franco Morbidelli στην προσπάθειά του να τον περάσει, χτύπησε τον Ισπανό και τον έριξε, με αποτέλεσμα να δεχτεί ποινή μεγάλου γύρου.
Η πρώτη εκτέλεση δεν ήταν σωστή, καθώς ο Ιταλοβραζιλιάνος πάτησε εκτός ορίων και έτσι του επιβλήθηκε και δεύτερη ποινή, που τον έφερε αρκετά πιο πίσω στην κατάταξη.
Μπροστά ο Marc Marquez είχε πλέον ανοίξει τη διαφορά πάνω από 2 δευτερόλεπτα και απλά διαχειρίστηκε τους τελευταίους γύρους για να πάρει την 5η του φετινή νίκη και την 93η της καριέρας του σε όλες τις κατηγορίες, ενώ αύξησε περαιτέρω την βαθμολογική του διαφορά, κάνοντας άλλο ένα σημαντικό βήμα για την κατάκτηση του ένατου Παγκόσμιου τίτλου του.
Ο Alex Marquez τερμάτισε για άλλη μια φορά δεύτερος, ενώ η μάχη για την τρίτη θέση έφτασε στον προτελευταίο γύρο.
Τα προβλήματα με τα ελαστικά του Bagnaia συνεχίζονταν, και στους τελευταίους γύρους ο Fabio Di Giannantonio (που είχε πολύ καλύτερο ρυθμό αν και χρησιμοποιούσε και αυτός τα ίδια ελαστικά – όλοι οι αναβάτες διάλεξαν το μαλακό πίσω ελαστικό) τον έφτασε και του επιτέθηκε στην έβδομη στροφή του προτελευταίου γύρου, πετυχαίνοντας έτσι το τέταρτο βάθρο της καριέρας του στη μεγάλη κατηγορία και περιορίζοντας τον απογοητευμένο Bagnaia στην τέταρτη θέση.
Πιο πίσω, ο Marco Bezzecchi πήρε την πέμπτη θέση, μπροστά από τους Franco Morbidelli και Raul Fernandez.
O Pedro Acosta ήταν η κορυφαία KTM στην όγδοη θέση, με τους Brad Binder και Ai Ogura να συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα.