Το 2027 η Pirelli παίρνει τα MotoGP και η Michelin τα Superbikes
Έχουν περάσει πάρα πολλά χρόνια από την τελευταία φορά που το κορυφαίο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας δύο τροχών (τα MotoGP) είχε πολλούς κατασκευαστές ελαστικών να μάχονται στις πίστες.
Τα τελευταία 10 χρόνια η Michelin ήταν ο μοναδικός προμηθευτής ελαστικών για όλες τις ομάδες και τους κατασκευαστές στην κορυφαία κατηγορία του Παγκοσμίου. Στις μικρότερες κατηγορίες (Moto2, Moto3 και Red Bull Rookies Cup) η Dunlop είχε αναλάβει αυτό το ρόλο μέχρι και το 2023, ενώ το 2024 αντικαταστάθηκε από την Pirelli, η οποία έχει εμπειρία δύο δεκαετιών από τα Superbikes.
Τα αποτελέσματα ήταν κατευθείαν θεαματικά, καθώς σε κάθε πίστα όπου αναμετρήθηκαν οι μικρές κατηγορίες, τα ρεκόρ ταχύτητας έσπασαν πολύ γρήγορα (σε αρκετές περιπτώσεις ήδη από τις πρώτες δοκιμές), ενώ σε αρκετές περιπτώσεις είδαμε τα ρεκόρ να κατεβαίνουν ακόμα και ένα ολόκληρο δευτερόλεπτο στον γύρο!
Αυτό θα άφηνε την Michelin “ορφανή” από συμμετοχές σε κορυφαία πρωταθλήματα και έτσι η γαλλική εταιρία κατασκευής ελαστικών άρχισε αμέσως διαπραγματεύσεις με την Dorna (που διαχειρίζεται και τα δύο πρωταθλήματα), ώστε να αντικαταστήσει την Pirelli στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike.
H Pirelli βρίσκεται εκεί ήδη δύο δεκαετίες (από το 2004) ως μοναδικός προμηθευτής ελαστικών, όμως όπως ανακοινώθηκε χθες το 2027 θα σημάνει αλλαγές και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα που βασίζεται σε μοτοσυκλέτες παραγωγής.
Έτσι η Michelin θα αντικαταστήσει την Pirelli από το 2027, επίσης με πενταετές συμβόλαιο που φτάνει μέχρι το 2031, ενώ θα προμηθεύει (πέραν των Superbikes) και τις “μικρότερες” κατηγορίες, όπως την Supersport, την Sportbike (που αντικαθιστά την Supersport 300 από του χρόνου) και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Γυναικών, που λαμβάνει χώρα στα πλαίσια του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Superbike.
Το δελτίο τύπου που επιβεβαιώνει αυτή την αλλαγή αναφέρει ότι: “H Michelin με την μεγάλη εμπειρία της στους αγώνες μηχανοκίνητων και την τεχνογνωσία της θα διασφαλίσει σταθερή απόδοση σε όλες τις συνθήκες και στις διαφορετικές πίστες που υπάρχουν στο ημερολόγιο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, υποστηρίζοντας τις ομάδες και τους αναβάτες και προσφέροντας υψηλά επίπεδα ανταγωνιστικότητας καθόλη τη διάρκεια της σεζόν”.
Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα κινηθούν τα ρεκόρ με αυτές τις αλλαγές, κάτι που δεν θα μπορούμε να κάνουμε στα MotoGP (καθώς η αλλαγή κυβισμού και δύναμης θα “σβήσει” τα προηγούμενα ρεκόρ και θα αρχίσουμε να μετράμε και πάλι από την αρχή), όμως στα Superbikes θα έχουμε ένα αρκετά ασφαλές μέτρο σύγκρισης μεταξύ των σεζόν 2026 και 2027.