Μείωση πωλήσεων, αλλά οι μεγάλοι κυβισμοί αντιστέκονται
Τα πράγματα δεν πάνε καλά για τη γαλλική αγορά μηχανοκίνητων δίτροχων, αφού παρουσιάζει πτώση κατά 8% από την αρχή του έτους. Πρέπει να πούμε ότι το καλοκαίρι δεν ήταν εύκολο για το εμπόριο μοτοσυκλετών, αφού τον Αύγουστο συγκεκριμένα σημειώθηκε μείωση πωλήσεων -9,4%, ωστόσο τα σκούτερ και οι μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού σημείωσαν αύξηση πωλήσεων.
Με τα προβλήματα εφοδιασμού και την έλλειψη εξαρτημάτων να επιβραδύνουν τη δυναμική των πωλήσεων, με φόντο την άνοδο των τιμών και της τιμής καυσίμων (μεταξύ άλλων!), αλλά και την αβεβαιότητα ως προς τη γεωπολιτική ή οικονομική κατάσταση, και με κάποια επιπλέον τοπικά προβλήματα (βλ. χρέωση για το παρκάρισμα δίτροχων στο Παρίσι)… εδώ και λίγους μήνες οι Γάλλοι βλέπουν την αγορά τους να παρακμάζει.
Μέχρι σήμερα η σωρευτική πτώση της αγοράς των δύο τροχών από την αρχή του έτους καταγράφεται στο – 8%, πτώση που “βοήθησε” πολύ ένας σχεδόν καταστροφικός μήνας Αύγουστος με μειωμένες πωλήσεις κατά 10%, σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2021.
Ωστόσο, το καλοκαίρι είχε μικρή επίδραση στις πωλήσεις των σκούτερ και σε αυτές των μοτοσυκλετών μεγάλου κυβισμού που κατέγραψαν αυξήσεις πωλήσεων. Μεγάλες αυξήσεις σημείωσαν και τα ηλεκτρικά σκούτερ, τα ισοδύναμα των 50cc (16.132 μονάδες, + 27,1%) και τα ισοδύναμα των 125 cc (6.753 μονάδες, +223,7%!).
Καμία μεγάλη αλλαγή δεν είχαμε, όσον αφορά τις αγαπημένες μοτοσυκλέτες των Γάλλων, αφού στο βάθρο των best seller μοντέλων φιλοξενούνται και πάλι τα Yamaha MT-07 και τα BMW GS, το απλό και το Adventure.
Από την άλλη, η Kawasaki Z900 επιστρέφει στην 4η θέση και ξαφνικά το πετυχημένο Yamaha Tracer 7 χάνει δύο θέσεις, ωστόσο η Yamaha δεν προβληματίζεται, καθώς αυτό επιτρέπει στο Ténéré 700 να ανέβει στην 5η θέση της κατάταξης.
Ευχαριστημένη είναι η εταιρία από την Iwata, παρατηρώντας επίσης την επιστροφή του MT-09 στο Τop 20, στη 17η θέση χάρη στην πρόσφατη άφιξη της έκδοσης με τους λίγους ίππους (35 kW) για τους αναβάτες διπλωμάτων Α2. Βλέπετε στην Ευρώπη αυτές οι “κομμένες” εκδόσεις έχουν πέραση.
Ένα άλλο αξιοσημείωτο γεγονός μεταξύ των best seller είναι η “εκτίναξη” της κινεζικής μάρκας Zontes, που κατέκτησε την 9η θέση στην κατάταξη μοτοσυκλετών με το μοντέλο ΖΤ 125.
Μιας και οι Γάλλοι γοητεύονται από τα BMW στην 7η θέση συναντάμε το R 1250 RT, τη στιγμή που το επίσης τουριστικό Honda ΝΤ1100 πάει περίφημα έχοντας πουλήσει μέσα στους 8 μήνες 1.469 μονάδες.
Το ελληνικό best seller, το Honda CB500X δεν βρίσκεται μέσα στην 20άδα, σε αντίθεση με το γυμνό αδελφάκι του το “F” που είναι στη δωδέκατη θέση.
Eνδιαφέρον παρουσιάζει επίσης το γεγονός πως συναντάμε δυο Royal Enfiel και τρία Triumph στην 20άδα, ενώ απουσιάζουν οι μοτοσυκλέτες της Suzuki.
Γαλλία 2022: Οι 20 best seller μοτοσυκλέτες Ιανουάριος – Αύγουστος
1 – Yamaha MT-07, 3.086 μονάδες, -32,71%
2 – BMW R 1250 GS Adv, 2.100 μονάδες, -17,87%
3 – BMW R 1250 GS, 2.089 μονάδες, -22,08%
4 – Kawasaki Z900, 1.895 μονάδες, -31,04%
5 – Yamaha Ténéré 700, 1.848 μονάδες, +59,86%
6 – Yamaha MT-07 Tracer, 1.795 μονάδες, +14,62%
7 – BMW R 1250 RT, 1.712 μονάδες, -5,31%
8 – Yamaha XSR125, 1.530 μονάδες, καινούργιο
9 – Zontes ZT125, 1.511 μονάδες, +92,48%
10 – Honda NT 1100, 1.469 μονάδες, καινούργιο
11 – Royal Enfield Meteor 350, 1.349 μονάδες, νέο
12 – Honda CB500FA, 1.288 μονάδες, -10,31%
13 – Honda CB650R, 1.189 μονάδες, -12,25%
14 – Triumph Trident 660, 1.115 μονάδες, -18,20%
15 – Yamaha Tracer 9, 1.067 μονάδες, -47,87%
16 – Royal Enfield GT 650, 1.010 μονάδες, -23,89%
17 – Yamaha MT-09, 988 μονάδες, -7,49%
18 – Kawasaki Z650, 978 μονάδες, -56,71%
19 – Triumph StreetTriple, 919 μονάδες, -30,11%
20 – Triumph Tiger 900, 899 μονάδες, -4,46%