MotorBike.gr

Γαλλία 2025: Η Αγορά Μοτοσυκλέτας σε πτώση!

18/07/2025

Δύσκολα τα πράγματα… εις Παρισίους

Η αγορά μοτοσυκλετών και σκούτερ στη Γαλλία παρουσιάζει σαφή πτωτική τάση στο πρώτο εξάμηνο του 2025 σε σύγκριση με το 2024. Τα στοιχεία δείχνουν μείωση 12%!

Συνολικά, επηρεάζονται όλες οι κατηγορίες, αλλά τα δίτροχα μεγάλου κυβισμού (400 και άνω) αντέχουν, ενώ οι Κινέζοι κατασκευαστές τα πηγαίνουν καλύτερα από τους άλλους.

Η συνολική πτώση στην αγορά μοτοσυκλετών στην αρχή του έτους ήταν, εν μέρει, προβλέψιμη λόγω προταξινομήσεων μοντέλων Euro 5 τον τελευταίο μήνα του 2024.

Με την πρώτη ματιά, ήταν σαφές ότι οι τεχνητές ταξινομήσεις στο τέλος του 2024 θα μείωναν τα στοιχεία της αγοράς για τις αρχές του 2025.

 

 

Οι προταξινομήσεις είναι ένας γνωστός μηχανισμός αντιμετώπισης, όταν συμβαίνει αυτό το φαινόμενο: υπενθυμίζουμε ότι οι κατασκευαστές είχαν δώσει εντολή στα δίκτυά τους να ταξινομούν μοντέλα Euro5 με μηδενικά χιλιόμετρα τον Δεκέμβριο του 2024, προκειμένου να μπορούν να τα πουλήσουν σαν “μεταχειρισμένα” το 2025, παρά την έναρξη ισχύος των προδιαγραφών Euro5+. Το ίδιο συνέβη βεβαίως και στην ελληνική αγορά.

Ο συγκεκριμένος ‘ελιγμός’ δεν είναι κάτι καινούργιο, αλλά συμβαίνει με κάθε αλλαγή προδιαγραφών, τόσο για αυτοκίνητα όσο και για μοτοσυκλέτες και σκούτερ.

Αυτό δημιουργεί την ανάγκη εκκαθάρισης των αποθεμάτων των “μεταχειρισμένων”/προταξινομημένων μοντέλων Euro5 του 2024 για αρκετούς μήνες ή ακόμα και μείωση εισαγωγών νέων μοντέλων Euro5+ του 2025 (μέχρι να εξαντληθεί το απούλητο απόθεμα).

Αναπόφευκτα, αυτές οι μεταβατικές περίοδοι είναι επιζήμιες για την αγορά και για ορισμένους ενδιαφερόμενους που θα περιμένουν περισσότερο μέχρι να έρθει το νέο τους μοντέλο Euro5+.

 

 

Ως αποτέλεσμα, το πρώτο τρίμηνο του 2025 σημείωσε απότομη πτώση στη Γαλλία, κατά 21% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2024 (συνολική αγορά, για νέες ταξινομήσεις). Αυτό ήταν αναμενόμενο και επιβεβαίωσε τις προβλέψεις.

Τα πράγματα χειροτέρεψαν όμως στη συνέχεια… Αν και το δεύτερο τρίμηνο περιόρισε τη ζημιά, κατά 5% σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2024, η αναμενόμενη ανάκαμψη αργεί να υλοποιηθεί.

Η προσέλευση στις αντιπροσωπείες παραμένει μέτρια, ενώ διάφορες εκδηλώσεις μοτοσυκλετών βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη (Γαλλικό GP, φεστιβάλ, συγκεντρώσεις, δραστηριότητες και δράσεις κ.λπ.).

Οι ενθουσιώδεις αγοραστές εξακολουθούν να εμφανίζονται, αλλά η περίοδος οικονομικής αβεβαιότητας δημιουργεί πολλά εμπόδια στην κατανάλωση – ενώ τίποτα δεν έχει αλλάξει πραγματικά στην καθημερινή ζωή, εκτός από την άνοδο του πληθωρισμού, κι έτσι οι καταναλωτές επιβραδύνουν ή αναβάλλουν τις αγορές τους.

Οι έμποροι παραδέχονται πως έχουν μεγαλώσει οι χρόνοι παράδοσης, οι οποίοι επιβαρύνονται μάλιστα και από μια καινούργια τυπική διαδικασία στη Γαλλία, που λέγεται Τεχνικός Έλεγχος Μοτοσυκλετών (MTI) και καθυστερεί την παράδοση ακόμα πιο πολύ.

 

Ως αποτέλεσμα, ορισμένοι μοτοσυκλετιστές και σκουτερίστες επιλέγουν να κρατήσουν τις μοτοσυκλέτες ή τα σκούτερ τους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και αναβάλλουν την ανανέωσή τους για μεταγενέστερη ημερομηνία.

Στο μεταξύ και στη Γαλλία το κοινό θεωρεί τα τρέχοντα δίτροχα πολύ ακριβά, ειδικά όταν ένα μοντέλο εξελίσσεται και δέχεται αύξηση της τιμής, από την άλλη όμως είναι οι Κινέζοι κατασκευαστές που κάνουν τα πάντα, με τον ελκυστικό εξοπλισμό τους και την χαμηλή τιμή, κι έτσι μπορούν να διακρίνονται εμπορικά. Ακριβώς το ίδιο ισχύει και στην Ελλάδα, όπου τις δύο πρώτες θέσεις των πωλήσεων κατέχουν πλέον κινέζικες μοτοσυκλέτες.

Σε απόλυτα νούμερα, οι πωλήσεις μοτοσυκλετών, σκούτερ και ηλεκτρικών οχημάτων έφτασαν το πρώτο εξάμηνο του 2025 στη Γαλλία τις 99.122 μονάδες (-14%).

New partnerships set to enhance Honda Adventure Roads 2025

Και μπορεί η γαλλική αγορά να παρουσιάζει πτώση το πρώτο εξάμηνο, αλλά οι “μεγάλες μοτοσυκλέτες” +400cc δείχνουν αντέχουν: -4% (μεταχειρισμένες και καινούργιες) μόλις στις πωλήσεις τους.

Αντίθετα, τα δίτροχα κάτω των 400cc δυσκολεύονται (καινούργια και μεταχειρισμένα): -14% για την κατηγορία 50-125cc και -19% για τα 126-400cc!

Παράλληλα, η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων κατέγραψε 3.044 ταξινομήσεις και μια γερή μείωση 30,7%. Πρέπει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη αγορά βρίσκεται σε απότομη πτώση, λόγω και του τέλους των επιδοτήσεων στη Γαλλία.

Συνολικά τώρα η αγορά νέων δίκυκλων και τρίκυκλων (συμπεριλαμβανομένων και των ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και των μοτοποδηλάτων, κ.λπ.) στη Γαλλία κατέγραψε πτώση στο πρώτο εξάμηνο του έτους  -18%.

120.462 μονάδες ταξινομήθηκαν στο πρώτο εξάμηνο του 2025 έναντι 146.041 του πρώτου εξάμηνου του 2024.

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!