Ποια είναι η Νο1 μοτοσυκλέτα και κατηγορία Adventure στην Ελλάδα;
Συντριπτική η κυριαρχία των Adventure μοτοσυκλετών στην ελληνική αγορά. Αυτό είναι ένα μόνιμο σενάριο που δεν λέει να αλλάξει κι ούτε πρόκειται να αλλάξει σύντομα, για τον απλό λόγο πως δεν υπάρχουν πιο κατάλληλες μοτοσυκλέτες για τους δρόμους, αλλά και τους χωματόδρομους της χώρας. Στην ανάλυση που ακολουθεί, βλέπουμε ποια είναι τα μπεστ σέλερ μοντέλα σε κάθε κατηγορία τη χρονιά που μας πέρασε, αλλά και ποια ήταν η πιο δυνατή κατηγορία Adventure (με την ευρύτερη έννοια: crossover, gt, street, ψευδοεντούρο) στην Ελλάδα.
300-500 cc: Διαρκώς πιο δυνατά τα “μικρά”
Μια κατηγορία που θεωρητικά καλύπτει το “value for money” των μοτοσυκλετών πάσης κατηγορίας κυβισμού, αφού είναι οι πιο προσιτές στα πορτοφόλια και δεν τα πηγαίνουν καθόλου άσχημα κι από επιδόσεις.
Πρώτο σε πωλήσεις ήταν το CFMoto 450 ΜΤ με 803 ταξινομήσεις και είναι το μόνο των μπεστ σέλερ που διαθέτει δικύλινδρο κινητήρα… και τα αντίστοιχα κιλά βέβαια, που πλησιάζουν τα 200 με τη μοτοσυκλέτα γεμάτη.
Δεύτερο, με 297 ταξινομήσεις, ήταν το μονοκύλινδρο Voge 300DS, που σημείωσε αύξηση πωλήσεων κατά 12% σε σχέση με το 2023.
Στην τρίτη θέση συναντάμε το Royal Enfield Himalayan 450 με 161 πωλήσεις και μεγάλη αύξηση 203%.
Στην τέταρτη θέση είχαμε μια ακόμα ρετρο- Adventure μοτοσυκλέτα, την Triumph Scrambler 400 X με 121 πωλήσεις.
Η πέμπτη θέση πηγαίνει στο SYM ΝΗ-Τ 300 των 113 ταξινομήσεων.
Ακολουθεί έκτο, με 108 ταξινομήσεις, το Honda CRF300L, που έπαιξε στήθος-με στήθος με το Voge 300 Rally των 102 ταξινομήσεων στην έβδομη θέση.
Η όγδοη θέση ανήκει στο Daytona-Zontes T2 350 με 66 πωλήσεις, ενώ τη δεκάδα κλείνει το ΚΤΜ 390 Adventure με 52 ταξινομήσεις και το BMW G 310 GS με 35.
Για να έχουμε ένα μέτρο, οι δέκα πρώτες μοτοσυκλέτες της κατηγορίας των 300αριών-500αριών Adventure πούλησαν 1.290 μονάδες. Ας δούμε λοιπόν τώρα τις επόμενες κατηγορίες.
500-700 cc: Αντέχουν τα μεσαία κυβικά
Πρώτο και καλύτερο το 500άρι της Voge, το DS525X που τα πήγε περίφημα το ’24, καθώς η αγορά απορρόφησε 653 μονάδες.
Το δικύλινδρο της κινέζικης εταιρίας επιβλήθηκε του, επί σειρά ετών μπεστ σέλερ στην Ελλάδα (όλων των κατηγοριών), Honda CB500X, το οποίο ξεπούλησε τα τελευταία του κομμάτια (353), λόγω της αντικατάστασής του από το νέο ΝΧ500, που ήταν τρίτο με 333 μονάδες.
Τι έχουμε εδώ, λοιπόν; Μιας και πρόκειται για αδελφά μοντέλα με κοινά χαρακτηριστικά (βασικά η εμφάνιση άλλαξε), θα μπορούσε κάποιος αυθαίρετα να τα προσθέσει, να τα ανεβάσει έτσι στις 686 ταξινομήσεις και να τα θεωρήσει Νο2 σε πωλήσεις της κατηγορίας μοντέλο στην Ελλάδα.
Στην τέταρτη θέση έρχεται το Suzuki V-Strom 650 ως σταθερή αξία της κατηγορίας, με 176 μονάδες, το οποίο μάλιστα σημείωσε αύξηση πωλήσεων κατά 18%. Γι’ αυτό και το ονομάζουμε “αειθαλές”…
Πέμπτο ήταν το Benelli TRK 502/X με 127 πωλήσεις.
Την έκτη θέση πήρε το Daytona (Κove) Maverick 500 (84 μον.), μπροστά από το QJMotor SRT 550 (83 μον.) και το Aprilia Tuareg 660 των 74 κομματιών.
Τη δεκάδα κλείνει το Kawasaki Versys 650 με 56 πωλήσεις (55 είχε το ’23!) και το Moto Morini X-Cape 650 με 16 πωλήσεις.
Το σύνολο των πωληθέντων Adventure 500-700 κυβικών εκατοστών των 10 πρώτων θέσεων στην ελληνική αγορά καταγράφηκε στις 1.975 μονάδες και είναι η δεύτερη ισχυρότερη-πολυπληθέστερη όλων των κατηγοριών στη χώρα μας, μετά από αυτή των 700-1000cc, όπως θα δούμε παρακάτω.
700-900 cc: Η πιο δυνατή κατηγορία στην Ελλάδα
Πρώτη σε πωλήσεις στην ημι-μεσαία κατηγορία των Adventure μοτοσυκλετών στην Ελλάδα ήταν το 2024 η Yamaha Tenere 700 με 371 κομμάτια αθροίζοντας όλες τις εκδόσεις της (όσα περίπου είχε φτάσει και το 2023).
Στη δεύτερη θέση είχαμε ένα μοντέλο-έκπληξη (όπως έχει συμβεί και σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές), το Benelli ΤRK 702/Χ (με 333 ταξινομήσεις), που μάλιστα είναι και το πιο ευπώλητο και δημοφιλέστερο της φίρμας του Πέζαρο.
Το TRΚ άφησε στην τρίτη θέση το Yamaha Tracer 7 με 279 μονάδες, στο οποίο, όμως, αν προσθέταμε και τις πωλήσεις του Tracer 7 GT (που ήταν 72) και του Tracer 7 των 35kW (24 μονάδες) θα ανέβαινε στις 375 πωλήσεις και τη Νο1 θέση της κατηγορίας!
Στην τέταρτη θέση είδαμε το ’24 να ανεβαίνει το CFMoto 800 ΜΤ (248 μονάδες), αυξάνοντας τις πωλήσεις του από το ’23 κατά 20%. Πίσω του τερμάτισε, σε απόσταση αναπνοής, το Honda Transalp 750 με 244 μονάδες (μόλις 4 λιγότερες), ενώ κοντά ήταν και το CFMoto 700 ΜΤ με 220 ταξινομήσεις, που πήρε την έκτη θέση.
Έβδομο είδαμε το Kove 800X με 133 πωλήσεις, μόλις μία παραπάνω από το Honda NC750XD (132 μον.) και δύο παραπάνω από το ένατο στην κατάταξη της κατηγορίας, το ΚΤΜ 790 Adventure (131 μον.).
Τη δεκάδα κλείνει το Suzuki V-Strom DL 800 με 115 πωλήσεις.
Το σύνολο των πωλήσεων των δέκα πρώτων 700-1000αριών Adventure ανέρχεται στις 2.203 μονάδες, κάτι που κάνει αυτή την κατηγορία την πιο ευπώλητη στην Ελλάδα. Ναι, οι Έλληνες “αντβεντσουράδες” βασικά “ψηφίζουν” 700άρια…
900+ cc: Τα μεγάλα πάνε καλά λόγω Tracer 9
Η μεγάλη κατηγορία των Adventure κρατεί καλά, βασικά λόγω του crossover Yamaha Tracer 9/GT, το οποίο πούλησε από μόνο του 874 μονάδες ! Είναι μακράν το απόλυτο μπεστ σέλερ των “Adventure” μοτοσυκλετών στην Ελλάδα.
Πολύ μεγάλη ήταν η διαφορά πωλήσεων του δεύτερου μοντέλου στην Ελλάδα, του Honda CRF1100 Africa Twin που απορρόφησε 189 μονάδες.
Λίγο πιο πίσω από το Africa είδαμε το νέο BMW R 1300 GS να πουλάει 184 κομμάτια.
Μια θέση εκτός τριάδας τερμάτισε το παλαιότερο ΒMW R 1300 GS Adventure (133 μον.)
Πέμπτο ήταν το καινούργιο Voge DS900X με 114 πωλήσεις, τις οποίες πέτυχε μέσα σε λίγους μήνες αφότου ήρθε στην αγορά.
Την εξάδα έκλεισε το BMW S 1000 XR (crossover GT) με 104 πωλήσεις.
Έβδομο ήταν το BMW F 900 XR με 53 μονάδες, μπροστά από τα Ducati Multistrada V4/S των 41 κομματιών και BMW F 900 GS Adventure (38 μον.) και Ducati Μultistrada V2/V2S και KTM 1290 Super Adventure S – αμφότερα με 37 πωλήσεις – που έκλεισαν τη δεκάδα.
Μια δεκάδα κατηγορίας, που αν αθροίσουμε τις πωλήσεις της φτάνει τις 1.730 μονάδες.