Ιαπωνία 2022, σημειώσατε Kawasaki!
Παρότι η Ιαπωνία διαθέτει τέσσερα μεγάλα εργοστάσια κατασκευής μοτοσυκλετών και τη Νο1 εταιρία στον κόσμο, την Honda, η αγορά της δεν είναι ιδιαίτερα σημαντική για την παγκόσμια μοτοσυκλέτα, παρά μόνον συμβολικά. Ας δούμε, λοιπόν, ποια μοντέλα προτίμησαν οι Ιάπωνες τη χρονιά που μας πέρασε.
Η ιαπωνική αγορά μοτοσυκλετών ολοκλήρωσε το 2022 με πτώση στις πωλήσεις, έστω και μικρή κοντά στο -2%.
Για περισσότερα από τριάντα χρόνια, η αγορά των 2 τροχών στην Ιαπωνία παρουσιάζει καθοδική τάση, και από τα εκατομμύρια που απορροφούσε παλαιότερα ετησίως, σημειώνει πλέον κάτω από μισό εκατομμύριο ταξινομήσεις.
Αυτή η μεγάλη πτώση ανακόπηκε με την άφιξη του Covid 19, ο οποίος τόνισε την αναζήτηση ατομικής μετακίνησης και τήρησης των αποστάσεων μεταξύ ανθρώπων, βοηθώντας τελικά την εγχώρια βιομηχανία μοτοσυκλετών, τόσο το 2020 όσο και το 2021.
Επιπλέον, η εισαγωγή ολοένα και πιο περιοριστικών ορίων στις εκπομπές ρύπων των οχημάτων από την κυβέρνηση, έπεισε τους τοπικούς κατασκευαστές να εισαγάγουν στην αγορά ηλεκτρικά σκούτερ και να ενισχυθεί έτσι η αγορά με νέους δικυκλιστές.
Ωστόσο, η ζήτηση για τα ηλεκτρικά δίτροχα ολοένα και αυξάνεται και έτσι οι εταιρίες θα αναγκαστούν να αλλάξουν τη στρατηγική τους, να παρουσιάσουν νέα μοντέλα και να κατεβάσουν τις τιμές τους, ενώ τα ηλεκτρικά προβλέπεται να αντιπροσωπεύουν ένα μεγάλο κομμάτι της αγοράς μέσα στην επόμενη δεκαετία.
Το πρώτο εξάμηνο της ιαπωνικής αγοράς έκλεισε με 202.216 πωλήσεις (+0,5%), μέχρι τον Νοέμβριο έφτασε τις 370.874 (-2,5%), με το έτος να ολοκληρώνεται με σχεδόν 420 χιλιάδες κομμάτια, ενώ τα στοιχεία για την εξέλιξη της αγοράς των ηλεκτρικών δίτροχων είναι πολύ θετικά, καθώς η κατηγορία L1 σημείωσε άνοδο 452% και η L3 άνοδο 40,9%.
Εν πάση περιπτώσει, τα νούμερα παραμένουν χαμηλά, σε σύγκριση με την Ευρώπη και άλλες μεγάλες αγορές.
Κοιτάζοντας τον ανταγωνιστικό στίβο, η ηγέτιδα στην αγορά Honda ανέφερε κοντά στις 200 χιλιάδες πωλήσεις (-3,1%) ακολουθούμενη από τη Suzuki με τις μισές περίπου (-1,2%) και τη Yamaha να καταγράφει άνω των 70.000 μονάδων (-17,7%). Τέταρτη, η Kawasaki με πάνω από 50 χιλιάδες πωλήσεις, η οποία όμως είχε την κορυφαία απόδοση με +29,4%!
Ας δούμε όμως ποιες ήταν οι μοτοσυκλέτες (άνω των 400cc) με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ιαπωνία τη χρονιά που μας πέρασε.
Η ιδιαιτερότητα των συναδέλφων μοτοσυκλετιστών από την Ιαπωνία φαίνεται αμέσως ήδη από την πρώτη τριάδα, αφού εκεί υπάρχει μια Harley-Davidson, μια εταιρία που “εξαφανίζεται” σιγά-σιγά από την αγορά εδώ και μια δεκαετία περίπου.
Το 2022, το ρετρο-μοντέρνο τετρακύλινδρο Kawasaki Z900RS ήταν το πιο δημοφιλές στην Ιαπωνία, κατακτώντας την πρώτη θέση με παραπάνω από 6.500 μονάδες, ακολουθούμενο από το μεγάλο custom Honda Rebel 1100 στην έκδοση DCT μάλιστα, με κάτω από 4.000 μονάδες.
Τρίτη ήταν η Harley-Davidson Softail με 2.310 μονάδες.
Στην τέταρτη θέση κατετάγη μια ακόμα “ιδιαίτερη” μοτοσυκλέτα, η Kawasaki W800 ή πιο σωστά η Meguro W800 όπως λανσάρεται στην Ιαπωνία η δικύλινδρη αερόψυκτη μοτοσυκλέτα, με λιγότερες από 2.000 μονάδες.
Κάποια άλλα περίεργα που συμβαίνουν στο Top 10 της Ιαπωνίας είναι οι δυο (ακόμα) Harley-Davidson, η Katana 1100 της Suzuki στην έκτη θέση και το Yamaha YZF-R7 στη δέκατη, μοτοσυκλέτες που δεν φαίνονται να διακρίνονται σε καμία άλλη χώρα του κόσμου. Μόνο στην Ιαπωνία…
Ιαπωνία 2022: Οι 10 μοτοσυκλέτες με τις μεγαλύτερες πωλήσεις
- Kawasaki Z900RS (6.803 μονάδες)
- Honda Rebel 1100 (DCT) (3.972 μονάδες)
- Harley-Davidson Softail (2.310 μονάδες)
- Kawasaki W800 (1.970 μονάδες)
- Honda CB1100/EX/RS (1.951 μονάδες)
- Suzuki GSX-S1000/GT/Katana (1.658 μονάδες)
- Harley-Davidson 1200 Custom/Roadster/Forty Eight (1.627 μονάδες)
- Honda CB650R/CBR650R (1.584 μονάδες)
- Harley-Davidson Sports Star S (1.547 μονάδες)
- Yamaha YZF-R7 (1.400 μονάδες)