MotorBike.gr

ΚΙΝΕΖΙΚΑ ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΑ 500-650cc: Έρχονται τροχάδην!

20/02/2020

Έτοιμη η “δικύλινδρη επανάσταση”

Το είχαν προγραμματίσει οι Κινέζοι με προσοχή. Η επίθεση θα γινόταν οργανωμένα. Από την άλλη, ήταν σίγουρο ότι αργά ή γρήγορα θα συνέβαινε κάτι τέτοιο με την ανάπτυξη που παρουσίαζε η Κίνα στον τομέα της μοτοβιομηχανίας. Άρχισαν με 50άρια, πήγαν στα 125άρια και τα 250άρια, 300άρια. Σειρά είχαν τα 500 και παραπάνω κυβικά εκατοστά και μάλιστα με δικύλινδρους κινητήρες σε σειρά. Τα κινέζικα 500άρια εκπροσωπούνται πλέον με 5-6 εταιρίες. Αυτοί που ανησυχούν… μπορούν να ανησυχούν περισσότερο. Kείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος

Έτοιμοι για επέλαση είναι οι Κινέζοι: με δυο κυλίνδρους και μεσαίους κυβισμούς 500-650 cc

Κάποτε που λέτε, η κινεζική βιομηχανία έφτιαχνε κάτι μετριότατα δικύλινδρα μπόξερ αντίγραφα BMW του Δευτέρου Παγκοσμίου πολέμου, που ήταν φτιαγμένα από “χώμα”: έσφιγγες λίγο παραπάνω τις βίδες πάνω στον κινητήρα και θρυμματίζονταν τα κάρτερ. Έκλεινες γκάζι και πετάγονταν τα καρμπιρατέρ έξω από τους κυλίνδρους, οι ταχύτητες έμπαιναν στο κιβώτιο όποτε αυτές ήθελαν και γενικά είχαν ποιότητα κατασκευής “κάτω του μηδενός”.

Η αρχή έγινε με την Benelli. Εδώ ΤRK 502-X

Ποιότητα κατασκευής, ομορφιά και καλή τιμή. Benelli Leoncino 500

Οι καιροί άλλαξαν, η χώρα οργανώθηκε σε βιομηχανικό επίπεδο, οι ανάγκες για προσωπικές μετακινήσεις αυξήθηκαν, ήρθαν τα πρώτα 50άρια (αντιγραφές των δίχρονων γερμανικών του ’70) έδωσαν τη θέση τους σε 125άρια, εμφανίστηκαν τα παπιά στην αγορά και μαζί τους και τα μικρά σκούτερ.

Το επόμενο λογικό βήμα ήταν τα 250άρια και μετά τα 300άρια. Κάτι πρόχειρες προσπάθειες πήγαν να γίνουν από τις μεγάλες εταιρίες, με κινητήρες που ήταν πάντοτε αντιγραφές των γιαπωνέζικων προηγούμενης ή προ-προηγούμενης γενιάς. Πάντα με προβλήματα αξιοπιστίας, μετριότατου ή μηδενικού τεχνικού-τελικού ελέγχου, με μοτοσυκλέτες συναρμολογημένες λάθος, με ατέλειες, με ελλείψεις, μια κατάσταση “όπως-όπως”, “ό,τι νά’ναι”…

Brixton 500 2020

Αυτό είναι το παρελθόν. Οι καιροί άλλαξαν, η κινεζική βιομηχανία, η ατμομηχανή του πλανήτη, μεγάλωσε, δυνάμωσε, κέρδισε τεχνογνωσία και συνάμα βελτιώθηκε, έμαθε τι σημαίνει ποιότητα, με λίγα λόγια πέρασε στο επόμενο λογικό βήμα της εξέλιξης των πραγμάτων.

Για την Ελλάδα, αλλά και για τον υπόλοιπο κόσμο, εκεί που τα “Made in China” προϊόντα σήμαιναν “η φθηνότερη δυνατή και πρόχειρη λύση”, στο πέρασμα του χρόνου έγιναν μόνιμοι συμπαραστάτες του καταναλωτισμού μας, για να φτάσουν σήμερα να ζητούν τα χρήματά μας με αξιώσεις, βάσει του value for money που λένε οι ξενόγλωσσοι. Την αξία του προϊόντος σε σχέση με τα χρήματα που δίνει κάποιος, με δικά μας λόγια.

Morini 6,5, 2020

Το φαινόμενο των πολύ οικονομικών προϊόντων από μια συγκεκριμένη χώρα δεν είναι καινούργιο παιχνίδι των κοινωνιών μας. Τα Made in Italy” προϊόντα τη δεκαετία του ’60 ήταν φτηνά πράγματα που σύντομα θα σε πρόδωναν, το ίδιο και τα “Made in Japan” τη δεκαετία του ’50 που δούλευαν το Σαββατοκύριακο και τη Δευτέρα χάλαγαν. Αργότερα, περάσαμε στα “Made in Taiwan”, “Made in Korea” και πάει λέγοντας.

Δείτε όμως πού βρίσκονται σήμερα κατασκευαστικά όλες οι παραπάνω χώρες. Το ίδιο θα συμβεί νομοτελειακά και με τα κινέζικα προϊόντα – και για να έρθουμε στο θέμα μας… η κινεζική επανάσταση ξεκίνησε, είναι εδώ: στο κομμάτι της μοτοσυκλέτας μόλις υποδεχόμαστε την εμπροσθοφυλακή των ποιοτικών κινεζικών μοτοσυκλετών στην κατηγορία των 500-650 κυβικών με δικύλινδρους μάλιστα κινητήρες σε σειρά. Μια διάταξη που προτιμάται ιδιαίτερα αυτά τα τελευταία χρόνια από πλήθος μεγάλων κατασκευαστών.

Brixton Crossfire 500

Η πρώτη “νύξη” του “ωπ, κάτι καλό γίνεται εδώ” κάτω από την επιγραφή Made in China έγινε κυρίως με την απολύτως κινεζική (με σχεδίαση και R&D στην Ιταλία) εταιρία Benelli. Οι αγορές έπαθαν ένα μικρό σοκ όταν είδαν τα πρώτα TRK 502 να φοράνε σωστά πλαίσια, θηριώδη ανάποδα πιρούνια, σοβαρά φρένα και γενικά να είναι προσεγμένα σε όλους τους τομείς.

Η 502 είχε (και έχει) δικύλινδρο κινητήρα, ιπποδύναμη λογική-διπλώματος Α2 και αξιόλογες επιδόσεις συνολικά. Και φυσικά έγινε εμπορική επιτυχία όπου πήγε. Στην πρώην πατρίδα της, την Ιταλία, μάλιστα τερμάτισε το 2019 στην τρίτη θέση των πωλήσεων, πίσω από μια BMW 1250 και μια Honda Africa Twin 1000! Αυτό κι αν είναι τιμή, αυτό κι αν είναι επανάσταση.

Voge 500. Σύντομα κοντά μας

Φέτος μάλιστα η Benelli κάνει το επόμενο βήμα – πρώτη απ’ όλους τους κινέζους κατασκευαστές – και ανεβαίνει στα 750 και 800 κυβικά εκατοστά, πάντα με δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα.

Mετά ήταν η CF Moto με τoν δικύλινδρο κινητήρα 650 cc αντιγραφή από το Kawasaki Versys, που δεν τα πήγαινε άσχημα συνολικά, ενώ πρόσφατα είδαμε από κοντά τις νέες για την Ελλάδα και την Ευρώπη μοτοσυκλέτες της VOGE, επίσης από την Κίνα, κατασκευής Loncin, εταιρίας που εκτός των άλλων κατασκευάζει τους κινητήρες των BMW F 850 και F 900.

Zongshen Cyclone RE3. Δικύλινδρος σε σειρά 400cc

Ο κινητήρας της 500άρας της Voge μοιάζει ιδιαίτερα με αυτόν των τωρινών Honda CB 500 και η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ υψηλή, σε βαθμό που σε κάνει να μπαίνεις σε σκέψεις για το αν αυτό που βλέπεις είναι σίγουρα φτιαγμένο στην Κίνα.

Για να βάλουμε ένα ακόμα στοιχείο στην κουβέντα, θα πρέπει να θυμίσουμε ότι η Ταϊλάνδη κατασκευάζει πλέον “ιαπωνική ποιότητα”, κάτι που έχουμε δει επανειλημμένα σε διάφορα Honda, Kawasaki, Triumph, Ducati.

Zongshen Cyclone RX3S, κι αυτό δικύλινδρο 400cc

Τώρα λοιπόν η Κίνα βρίσκεται στη φάση που τα premium μοντέλα της πλησιάζουν δυναμικά την ταϊλανδέζικη ποιότητα και σε γενικές γραμμές ετοιμαστείτε για μια νέα γενιά κινεζικών δικύλινδρων μεσαίου κυβισμού, με τιμές που θα συναγωνίζονται 300άρια και 400άρια σκούτερ (γύρω στα 6 με 7 χιλιάδες ευρώ). Ουκ ολίγος κόσμος θα επιστρέψει στη μοτοσυκλέτα από κει που δεν το περίμενε: από μια κερκόπορτα που θα γράφει πάνω “Made in China”…

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!