Πιστά στον ρετρό χαρακτήρα, τα κλασικά μονοκύλινδρα συνεχίζουν να κατακτούν το κοινό μέχρι και σήμερα
Υπάρχει κάτι που μένει διαχρονικά αγαπητό στο μοτοσυκλετιστικό κοινό — μια αίσθηση απλότητας, στιβαρότητας και νοσταλγίας που μόνο τα μονοκύλινδρα κλασικά μπορούν να προσφέρουν.
Δεν είναι τυχαίο ότι πολλοί αναβάτες, παρά την πληθώρα των σύγχρονων γυμνών και adventure μοντέλων, στρέφονται σε κλασικές προτάσεις.
Ο λόγος είναι κυρίως η εμφάνιση, η ήρεμη οδήγηση, η ευκολία συντήρησης αλλά και το γεγονός ότι τέτοιες μοτοσυκλέτες συνδυάζουν το παλιό με το νέο, παντρεύοντας τη ρετρό εικόνα με τη σύγχρονη τεχνολογία.
Στην ελληνική αγορά, τέσσερις τέτοιες επιλογές ξεχωρίζουν: Royal Enfield Classic 350, Honda GB 350, Benelli Imperiale 400 και QJMotor SRC 500, τέσσερις διαφορετικές προσεγγίσεις στο ίδιο θέμα.
Royal Enfield Classic 350
Το Royal Enfield Classic 350 είναι ίσως το πιο εμβληματικό, καθώς κουβαλά ιστορία δεκαετιών.
Με αερόψυκτο κινητήρα 349 cc που αποδίδει 20,2 ίππους στις 6.100 rpm και 27 Nm ροπής στις 4.000 rpm, μεταφέρει την αίσθηση των πρώτων Bullet σε μια πιο εξελιγμένη μορφή.
Το πλαίσιο παραμένει πιστό στην φιλοσοφία των κλασικών και συνεργάζεται με τηλεσκοπικό πιρούνι διαδρομής 130 mm και διπλά αμορτισέρ πίσω με 90mm διαδρομή και δυνατότητα ρύθμισης της προφόρτισης.
Στα φρένα βρίσκουμε δίσκο 300mm εμπρός με διπίστονη δαγκάνα και δίσκο 270 mm πίσω με δικάναλο ABS, ενώ οι τροχοί φέρουν ακτινωτές ζάντες διαμέτρου 19” εμπρός και 18” πίσω.
Το βάρος του Royal Enfield Classic 350 φτάνει τα 195 κιλά, με γεμάτο το ντεπόζιτο των 13 λίτρων, ενώ η τιμή του ορίζεται στα 5.190 €.
Honda GB 350
Το Honda GB 350 από την άλλη πλευρά φέρει τη σφραγίδα της ιαπωνικής σχολής και αποτελεί την τελευταία προσθήκη στην κατηγορία.
Ο αερόψυκτος κινητήρας 384cc αποδίδει 21 ίππους στις 5.500 rpm και 29 Nm ροπής στις 3.000 rpm, δίνοντας έμφαση στη ροπή χαμηλά.
Το πλαίσιο είναι σωληνωτό, οι αναρτήσεις αποτελούνται από τηλεσκοπικό πιρούνι με διαδρομή 106mm μπροστά και διπλά αμορτισέρ πίσω, ενώ οι τροχοί είναι 19” εμπρός και 17” πίσω, με χυτές ζάντες.
Στα φρένα βρίσκουμε δίσκο 310mm εμπρός με διπίστονη δαγκάνα και δίσκο 240mm πίσω, με δικάναλο ABS.
Το βάρος είναι στα 178 κιλά, με γεμάτο το ντεπόζιτο των 15 λίτρων, και η τιμή του ορίζεται στα 5.150 €, είναι φθηνότερο από το αντίστοιχο 350 της Royal Enfield (!) και μάλιστα είναι κατασκευασμένο στην Ιαπωνία!
Ο εξοπλισμός είναι σύγχρονος, καθώς περιλαμβάνει Traction Control και συμπλέκτη ολίσθησης/υποβοήθησης.
Benelli Imperiale 400
Το Benelli Imperiale 400 εμφανίστηκε πριν μερικά χρόνια και αμέσως κέντρισε το ενδιαφέρον των οπαδών της κατηγορίας, χάρη στην πιστότητά του στις γραμμές των κλασικών.
Ο αερόψυκτος μονοκύλινδρος 374cc αποδίδει 21 ίππους στις 5.500 rpm και 29 Nm ροπής στις 4.500 rpm, με ατσάλινο πλαίσιο και κλασικές γραμμές που παραπέμπουν ευθέως στις μοτοσυκλέτες του ’60.
Το τηλεσκοπικό πιρούνι εμπρός έχει διαδρομή 121mm και τα διπλά αμορτισέρ πίσω είναι διαδρομής 55mm.
Στα φρένα συναντάμε δίσκο 300mm εμπρός και δίσκο 240mm πίσω με δικάναλο ABS, ενώ οι τροχοί είναι ακτινωτοί, 19” και 18” εμπρός και πίσω αντίστοιχα.
Το βάρος είναι στα 205 κιλά και το ντεπόζιτο έχει χωρητικότητα 12 λίτρων.
Η τιμή του ορίζεται στα 4.320 €, κάτι που το καθιστά το πιο προσιτό οικονομικά μοντέλο της λίστας.
QJMotor SRC 500
Το QJMotor SRC 500 είναι η πιο δυνατή πρόταση της κατηγορίας, όσον αφορά τις επιδόσεις.
Με αερόψυκτο κινητήρα 480cc που αποδίδει 26 ίππους στις 5.750 rpm και 36 Nm ροπής στις 4.250 rpm, δίνει μια πιο μοντέρνα διάσταση στην κατηγορία.
Το βάρος φτάνει τα 205 kg, με γεμάτο το μεγάλο ντεπόζιτο των 15,5 λίτρων, το οποίο εξασφαλίζει καλή αυτονομία.
Οι αναρτήσεις αποτελούνται από τηλεσκοπικό πιρούνι διαδρομής 121mm μπροστά και δύο αμορτισέρ αερίου/λαδιού με δυνατότητα ρύθμισης της προφόρτισης.
Το φρενάρισμα αναλαμβάνουν ένας δίσκος 300mm με διπίστονη δαγκάνα μπροστά και ένας δίσκος 240mm πίσω, με δικάναλο ABS, ενώ οι τροχοί είναι 19” μπροστά και 18” πίσω, ακτινωτές ζάντες.
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει δισκόφρενα εμπρός και πίσω με ABS και σύγχρονες λεπτομέρειες που το διαφοροποιούν.
Με τιμή 4.495 €, τοποθετείται ως το δεύτερο πιο οικονομικό και το πιο δυνατό σε ιπποδύναμη και ροπή.
Τέσσερις διαφορετικές προσεγγίσεις στην ίδια φιλοσοφία:
Το Classic 350 με τη γνήσια βρετανική αύρα, το GB 350 με την ιαπωνική ποιότητα, το Imperiale 400 με την ιταλική νοσταλγία και το SRC 500 με την έμφαση στη δύναμη.
Όποιο κι αν επιλέξει κανείς, το σίγουρο είναι ότι η ρετρό μοτοσυκλέτα εξακολουθεί να έχει θέση στην καθημερινότητα και στο πάθος πολλών αναβατών.
Μοντέλο |
Τιμή (€) | Ιπποδύναμη (Hp) | Ροπή(Nm) | Βάρος (kg) | Ντεπόζιτο (Lt) |
Royal Enfield Classic 350 |
5.190 | 20,2 | 27 | 195 |
13 |
Honda GB 350 |
5.150 | 21 | 29 | 178 |
15 |
Benelli Imperiale 400 |
4.320 | 21 | 29 | 205 |
12 |
QJMotor SRC 500 | 4.495 | 26 | 36 | 205 |
15.5 |