MotorBike.gr

Π. Π. SUPERBIKE 2018, Αγώνας Νο1, ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ: Μelandri-Ducati Νο1×2

07/03/2018

Ο Μάρκο έχει κέφια!

Με διπλή νίκη έφυγε από τον πρώτο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Superbike o, Iταλός αναβάτης της εργοστασιακής ομάδας της Ducati, Marco Melandri στην πίστα του Phillip Island στα νότια της Μελβούρνης στην Αυστραλία. Kείμενο: Αντώνης Παντελούς

Μarco Melandri, Ducati. Δυο νίκες με το καλημέρα στην Αυστραλία

Την απόλυτη εμφάνιση έκανε στον πρώτο γύρο της χρονιάς ο 36χρονος Marco Melandri που διανύει την έκτη χρονιά του στο MOTUL FIM Superbike World Championship ή Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike.

Ο Marco έφτασε στον θεσμό το 2011 μετά από μια μακρά περίοδο εμπλοκής του με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP – ξεκινώντας από τα 125cc, 250cc και καταλήγοντας στη μεγάλη κατηγορία των GP, χωρίς όμως να κατακτήσει εκεί τίτλο.

Εκκίνηση Β’ Σκέλους και ο Laverty-Aprilia έχει φύγει μπροστά

Το 2011 στα Superbike οδηγώντας για την εργοστασιακή ομάδα της Yamaha ανέβηκε, με την πρώτη χρονιά, στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας, αφού προηγουμένως είχε κατακτήσει 4 νίκες και όλα έδειχναν ότι επρόκειτο σύντομα να κερδίσει και τον μεγάλο τίτλο. Όμως… αφού προηγουμένως έμεινε δύο χρονιές με την BMW είδε τις επιδόσεις του να μην βελτιώνονται καταλήγοντας στην 3η και 4η θέση της τελικής βαθμολογίας το 2012 και 2013 αντίστοιχα.

Το 2014 πέρσασε στην ομάδα της Aprilia Racing Team για να τερματίσει και πάλι 4ος στο πρωτάθλημα, να αποχωρήσει από τα Superbike (να επιστρέψει στα MotoGP για την ίδια εταιρία, για μία μόλις χρονιά, με πολύ μέτρια αποτελέσματα) σχεδόν να χαθεί για δυο χρόνια και τελικά να γυρίσει και πάλι στα Superbike, αυτή τη φορά για λογαριασμό της εργοστασιακής ομάδας της Ducati το 2017. Μαντέψτε σε ποια θέση τερμάτισε… ναι για άλλη μια φορά στην τέταρτη της βαθμολογίας.

Fores, Rea, Melandri… τρενάκι

Έτσι στα 36 του πλέον ο Marco Melandri, πλήρης εμπειριών, ένας βετεράνος πλέον των αγώνων του Παγκοσμίου, αφού συμμετέχει σε αυτό είκοσι χρόνια πρέπει να αποδείξει ότι μπορεί να πάρει έναν ακόμα παγκόσμιο τίτλο, εκτός από τον έναν και μοναδικό, αυτόν που είχε κατακτήσει 16 χρόνια (!) πριν, το 2002 στα 250 cc.

Επίσης πρέπει να αποδείξει ότι είναι πιο γρήγορος από το Νο1 της ομάδας της Ducati, της Aruba.it Racing Ducati, αλλά κυρίως ότι δεν είναι το “αιώνιο Νο4” του πρωταθλήματος, κάτι που έχει συμβεί τρεις συνεχόμενες φορές, τα τρια τελευταία χρόνια!

Το άλλοτε “παιδί θαύμα” που είχε εμφανιστεί σε ηλικία 15 ετών στο Παγκόσμιο Ταχύτητας, το 1997 στα 125 κυβικά, είναι πλέον ένας βετεράνος αγωνιζόμενος, με πείρα, αλλά όχι τη σωματική αντοχή των νεότερων αντιπάλων του.

Jonathan Rea, Kawasaki. O πρωταθλητής που υπερασπίζεται τον τίτλο του το 2018

Κάναμε ένα μεγάλο εισαγωγικό για τον μικρόσωμο και συμπαθή γενικότερα, εντός και εκτός των paddock, αναβάτη από την Ραβένα, αφού ο δικός του “αγώνας” επιβίωσης στον σκληρό χώρο του Παγκοσμίου έχει μεγαλύτερη αξία απ’ ότι οι δυο νίκες που πέτυχε σε αντίστοιχους αγώνες-σκέλη στην Αυστραλία πριν από λίγες μέρες, στον πρώτο αγώνα του πρωταθλήματος.

Το πρώτο σκέλος έγινε το Σάββατο 24 Φεβρουαρίου, με τον εργοστασιακό αναβάτη της Kawasaki, τον βρετανό Tom Sykes (που είχε και την pole position) να φεύγει πρώτος και τον ομόσταυλο και απόλυτο πρωταθλητή των τελευταίων ετών, Βορειο-Ιρλανδό Jonathan Rea πίσω του. Το πρωτάθλημα του 2018 ξεκινούσε όπως τελείωσε το 2017, με τους δυο Kawasaki-κούς αναβάτες να κυριαρχούν και πάλι. “Τι είχες Superbike, τι είχα πάντα;”

Ο Melandri όμως έδειχνε να έχει κέφια, όπως και η μοτοσυκλέτα του εξ’ άλλου, που περνούσε εύκολα ότι κινείτο στην ευθεία, κι έτσι η χρονιά ξεκίνησε με μια κόκκινη μοτοσυκλέτα στο βάθρο.

Chaz Davies, Ducati. Θέλει οπωσδήποτε πρωτάθλημα το ’18

Ο Sykes κράτησε τη δεύτερη θέση, ο Rea με πρόβλημα στη μοτοσυκλέτα έμεινε πέμπτος τελικά, πίσω από τον επίσης Βρετανό Chaz Davies της Ducati, αλλά και τον γρήγορο ιδιώτη Ισπανό Xavi Fores (Ducati – Barni Racing Team). Έκτος στον τερματισμό του πρώτη σκέλους τερμάτισε ο εργοστασιακός αναβάτης της Yamaha, Alex Lowes, έναν πολλά υποσχόμενο αναβάτη που φέτος πρέπει να δείξει για ποιο λόγο κατέχει τέτοια θέση σε τέτοια ομάδα. Πίσω του, στην έβδομη θέση ήταν ο νεοφερμένος στο team, ο επίσης Βρετανός (οι περισσότεροι είναι Βρετανοί…) Leon Camier με την εργοστασιακή Red Bull Honda World Superbike Team. Όγδοος ήταν ο Ιρλανδός Eugene Laverty με εργοστασιακή Milwaukee Aprilia.

Την επόμενη μέρα, Κυριακή, που θα γινόταν το δεύτερο σκέλος-αγώνας της συνάντησης είχαν ορισθεί και νέοι κανονισμοί λόγω προβλήματος πρόσφυσης στην πίστα, αφού οι αναβάτες ήταν υποχρεωμένοι να μπουν στα pits ανάμεσα σε 10ο και 12ο γύρο για να αλλάξουν λάστιχα.

Marco_Melandri μπροστά από τον Tom Sykes

Με το σβήσιμο των κόκκινων φαναριών οι Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team) και Eugene Laverty (Milwaukee Aprilia) έφυγαν πρώτοι, με τον αναβάτη της Aprilia να οδηγεί πολύ εντυπωσιακά και γρήγορα και να περνάει τον Jonathan Rea, κάνοντας διαφορά. Με τον Laverty να πιέζει πάνω από το όριό του, ενθουσιασμένο από την απόδοσή του, η πτώση δεν άργησε να έρθει κι έτσι Rea, Melandri, Davies, Camier, Sykes, Fores και ο δεύτερος εργοστασιακός της Yamaha Ολλανδός Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK), αλλά και ο Alex Lowes πήραν τον αγώνα στα χέρια τους. Πρώτοι μπήκαν στα πίτς για αλλαγή ελαστικών οι Fores, Rea και van der Mark, ενώ Davies, Melandri, Lowes και Camier μπήκαν αργότερα.

Όπως ο Laverty νωρίτερα, έτσι κι ο Davies που ήταν πρώτος με διαφορά, κατάφερε να πέσει, αφήνοντας τον πύραυλο Xavi Fores (!) που πήγαινε περίφημα, αν και σε δορυφορική ομάδα, να ακολουθείται από τους Rea, Sykes, Melandri, van der Mark, Lowes και Camier.

Marco_Melandri και Χavi Fores κι οι δυο με Ducati

Ο Rea στην εξέλιξη του αγώνα πέρασε τον Fores και τον Melandri να κυνηγάει ανηλεώς τη νίκη, κάτι που κατάφερε με ηρωϊκό τρόπο στον τελευταίο γύρο! Rea και Melandri γύριζαν μαζί, πηγαίνοντας “τρενάκι” σε όλο τον τελευταίο γύρο που θα οδηγούσε στην καρώ σημαία, με τον Ιταλό να κολλάει πάνω στον Βορειο-Ιρλανδό και να τον περνάει στη γραμμή του τερματισμού, κλέβοντάς του την πρώτη θέση στο νήμα.

Melandri στο κέντρο νικητής, Sykes (αρ.), Davies (δεξ.)

Δύο νίκες σε δυο σκέλη-αγώνες για τον Melandri λοιπόν, ο οποίος αξίζει να σημειώσουμε ότι πέρσι στο ίδιο πρωτάθλημα, σε 26 αγώνες είχε σημειώσει μία (1) μόλις νίκη!

Πίσω τους στο δεύτερο αγώνα της Αυστραλίας τερμάτισαν οι Fores, Sykes, Lowes, Camier και van der Mark.

Έτσι τερμάτισαν οι Melandri-Rea στο δεύτερο σκέλος

Ο επόμενος αγώνας του MOTUL FIM Superbike World Championship γίνεται στην Ταϊλάνδη, στην πίστα Chang International Circuit στο Buriram, στο τέλος Μαρτίου (23 με 25 του μηνός) και αναμένεται πολύ δυνατός, αφού μιλάμε για μια νέα πίστα στο ημερολόγιο του Πρωταθλήματος.

(πατήστε εδώ για να διαβάσετε πλήρη αποτελέσματα κι από τα δυο σκέλη, αλλά και στατιστικά και τη βαθμολογία)

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!