MotorBike.gr

APRILIA: Βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο της ιστορίας της

22/03/2021

Θα τα καταφέρει η “παθιασμένη Βενετσιάνα”;

Πολυτάραχη η διαδρομή της Aprilia, μιας εταιρίας με ισχυρή ιταλική προσωπικότητα αλλά και με πιο ανοιχτούς ορίζοντες σε σχέση με τις Ducati και Moto Guzzi. Tα σκαμπανεβάσματα στην ιστορία της ήταν αρκετά και τώρα, μετά από μια πολυετή συγκρατημένη παρουσία στην αγορά, η εταιρία ετοιμάζεται να βγει και πάλι δυναμικά στο προσκήνιο. Είναι ένα στοίχημα που απαραιτήτως πρέπει να το κερδίσει!

Η Aprilia ιδρύθηκε το 1945, μετά την λήξη του Β.Π.Π, ως κατασκευάστρια ποδηλάτων, στο Noale κοντά στη Βενετία.

Ιδρυτής της ήταν ο Alberto Beggio, ο οποίος θέλησε να ανταποκριθεί στη μεγάλη ζήτηση για προσιτά μεταφορικά μέσα, στην ανοικοδομούμενη τότε Ιταλία.

To 1968, την εταιρία ανέλαβε ο γιος του Alberto Beggio, Ιvano, o όποιος έπαιξε και τον πιο καθοριστικό ρόλο στην ιστορία της, μετατρέποντας της από μια βιομηχανία κατασκευής ποδηλάτων, σε μια σημαντική, σεβαστή και αναγνωρίσιμη κατασκευάστρια μοτοσυκλετών, με 54 Παγκόσμιους τίτλους (!) στο ενεργητικό της (GP, Superbike, OffRoad, Trial).

Το DNA της Aprilia ήταν ανέκαθεν αγωνιστικό και δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι αποτέλεσε φυτώριο αναβατών όπως o Max Biaggi, o Loris Capirossi και φυσικά ο κατά πολλούς «GOAT»(Greatest of All  Times), Valentino Rossi.

Aprilia Scarabeo MX 50

Aprilia Colibri 50

Ο Ivano Beggio ξεκίνησε αρχικά με την κατασκευή μοτοποδηλάτων 50 cc και σύντομα καταπιάστηκε με τους αγώνες, παραδόξως πως αρχικά με το χώμα, δημιουργώντας το MX μοντέλο Scarabeo, το οποίο προφανώς δεν έχει σχέση με τα –πολύ- μετέπειτα σκούτερ της εταιρίας.

Οι πρώτες επιτυχίες δεν άργησαν να έρθουν σε εθνικό επίπεδο αρχικά, ενώ η παρουσία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MX ήταν αξιοσημείωτη.

Aprilia RX250 1985

Το 1985 αποτελεί μια χρονιά σταθμό για την Aprilia, αφού συμβαίνουν ταυτόχρονα δύο γεγονότα που άλλαξαν την πορεία της εταιρίας, σε διαφορετικά βέβαια επίπεδα και κατευθύνσεις.

Από την μία ξεκινά η συνεργασία με την αυστριακή Rotax σε ό,τι αφορά την προμήθεια κινητήρων για πολιτική και αγωνιστική χρήση, και από την άλλη, η Aprilia αποφασίζει να εστιάσει και να ρίξει μεγάλο βάρος (και πόρους) στους αγώνες ταχύτητας.

Aprilia Tuareg 600 1988

Είναι αυτό το χρονικό σημείο που αποτελεί την έναρξη δυο διαφορετικών διαδρομών ανάπτυξης και επιτυχιών για την Aprilia.

Τα επόμενα χρόνια τα πολιτικά μοντέλα της εταιρίας πληθαίνουν και αποκτούν τη δημοτικότητα που τους αξίζει, ενώ μπαίνουν επίσης οι βάσεις για την αγωνιστική κυριαρχία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ταχύτητας και στις κατηγορίες των δίχρονων 125 και 250, όπου η Aprilia σημείωσε πολύ μεγάλες επιτυχίες την περίοδο 1992 – 2011, κατακτώντας 19 πρωταθλήματα αναβατών και άλλα τόσα κατασκευαστών.

Aprilia RSV4 RF 2018 – Max Biaggi

Όσον αφορά τις μοτοσυκλέτες παραγωγής, μοντέλα όπως τα Τuarag, Pegaso, Caponord, RSV Mille και Tuono καθώς και πληθώρα σκούτερ και μοντέλων μικρού κυβισμού κερδίζουν σιγά-σιγά έδαφος στην αγορά.

Aprilia RSV 1000 Mille

Ωστόσο ενώ όλα δείχνουν φαινομενικά καλά, ορισμένες αποφάσεις που λαμβάνονται θα αποδειχθούν τελικά λανθασμένες, ανοίγοντας χρόνιες οικονομικές πληγές, οι οποίες δεν θα καταφέρουν να επουλωθούν.

Η αγορά των Moto Guzzi και Laverda από την Aprilia, η ανεπιτυχής συμμετοχή στις μεγάλες κατηγορίες των GP (2Τ 500 και αργότερα στα τετράχρονα) καθώς και κάποιες εμπορικές αστοχίες, με αυτή του Moto 6.5 να είναι η πιο χαρακτηριστική, προκαλούν οικονομικούς κλυδωνισμούς.

Aprilia RS 125

Η σωτηρία βρέθηκε από το όμιλο της Piaggio, που απέκτησε την Aprilia το 2004, σώζοντάς την από ένα αμφίβολο και πολύ δύσκολο μέλλον.

Υπό την σκέπη του Piaggio Group, η Aprilia θα ανασυσταθεί και θα επιστρέψει στο φυσικό της περιβάλλον, τους αγώνες, συνεχίζοντας τις επιτυχίες τόσο στις κατηγορίες των δίχρονων 125 και 250, όσο και στα Superbike, με τρεις τίτλους, το 2010, το 2012 και το 2014.

Valentino Rossi – Aprilia

Στις μοτοσυκλέτες παραγωγής, το RSV4 Μille ήταν ένα μοντέλο του οποίου το στήσιμο και η οδηγική συμπεριφορά εκθειάστηκε από όλους, ενώ αποτελεί ακόμα και στις μέρες μας, με τις διάδοχες εξελιγμένες εκδόσεις, σημείο αναφοράς για την κατηγορία.

Εκεί που τα πράγματα δεν είχαν ανάλογη εξέλιξη ήταν στη μεσαία κατηγορία κυβισμών, αφού τα Shiver και Dorsoduro ποτέ δεν κατάφεραν να αποκτήσουν μια δυναμική στην αγορά, ενώ ο όμιλος Piaggio κράτησε στάση αναμονής για πολύ καιρό, χωρίς προθυμία να ακολουθήσει τις εξελίξεις και να προσαρμοστεί σε αυτές με την παρουσίαση νέων μοντέλων.

Aprilia Παγκόσμιο Superbike 2000 – Troy Corser

Aprilia SBK 2010 – Max Biaggi Πρωταθλητής

Κακά τα ψέματα, η Aprilia τα τελευταία χρόνια εκπροσωπούνταν επάξια στις κατηγορίες των Superbike και Streetfighter και είχε απλά μια παρουσία στη μεσαία κατηγορία, δύο μοντέλα 125 κ.εκ. και μια φθίνουσα γκάμα σκούτερ, που τελικά «στραγγαλίστηκε» από τον όμιλο της Piaggio, για λόγους εσωτερικού ανταγωνισμού.

Η κατάσταση αυτή φαίνεται να αλλάζει, όμως, η Aprilia επιστρέφει και το πράττει με έναν τρόπο αντάξιο της ιστορίας της!

Aprilia Moto 6,5

Aprilia Pegaso 650

Το Aprilia RS660 δεν είναι απλά μια προσεκτικά μελετημένη sport μοτοσυκλέτα, είναι ο θεμέλιος λίθος μια νέας κατηγορίας, που γεννήθηκε λόγω των αντανακλαστικών της εταιρίας.

Αποτελεί μια νέα έκφραση και τοποθέτηση, που συμπληρώνει το κενό που άφησαν πίσω τους τα supersport και το κάνει με έναν τρόπο απόλυτα προσαρμοσμένο στις τρέχουσες εξελίξεις της αγοράς στις ανάγκες των αναβατών.

Η απόλυτη στοχοπροσήλωση στην πίστα, το κυνήγι για τα δεκατάκια και ο «ερασιτεχνικός πρωταθλητισμός», αποτελούν πλέον ένα πεδίο για λίγους και προνομιούχους, τόσο σε χρήμα όσο και σε διαθέσιμο ελεύθερο χρόνο.

Aprilia MotoGP 2020

Το ζητούμενο στις μέρες μας, είναι απόλαυση και διασκέδαση με ανθρώπινες ιπποδυνάμεις και με μοτοσυκλέτες που μπορούν να «ξεδιπλώσουν» τις αρετές τους στους δημόσιους δρόμους, χωρίς να απαιτούν ειδικές συνθήκες και αυστηρό πρόγραμμα.

Το RS660 είναι το πρώτο μια νέας κατηγορίας, στην οποία όπως όλα δείχνουν θα δραστηριοποιηθούν κι άλλοι κατασκευαστές. Απλά η Aprilia το έκανε πρώτη και έθεσε τον πήχη τον οποίο θα κληθούν να ξεπεράσουν οι άλλοι.

Aprilia RS 660

Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Τα καλύτερα έρχονται, μιας και το δικύλινδρο σε σειρά μοτέρ πρόκειται να χρησιμοποιηθεί και σε άλλα μοντέλα.

Ήδη η αρχή έγινε με το Tuono 660, ενώ ακολουθεί και το OnOff μοντέλο που θα κινείται από το ίδιο μηχανικό σύνολο, προσαρμοσμένο φυσικά στον νέο του ρόλο. Είναι αυτή η μοτοσυκλέτα που έχει ξεχωριστό ενδιαφέρον για τους Έλληνες αναβάτες και την αγορά στην χώρας μας, όπου το OnOff, δικαίως βασιλεύουν.

Το πιθανότερο λοιπόν είναι ότι η Aprilia επιστρέφει. Ανεξαρτήτως αν είστε fan ή όχι, η αλήθεια είναι ότι μας είχε λείψει!

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!