MotorBike.gr

MODENAS DINAMIK 2007-2017: Δίχρονο αστέρι του παρελθόντος

21/02/2017

Διχρονίλα και “βρώμικο” γκάζι

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι το Modenas Dinamik 125 του 2007 ήταν το ιδανικό σπορ παπί. Είχε πολύ γκάζι, δύο δισκόφρενα και ανάρτηση πίσω με ένα αμορτισέρ. Ήταν δίχρονο και γρήγορο. Αυτά τα τελευταία συστατικά ήταν που “χάλαγαν” πολλούς…

Έχουμε τους “καταναλωτές”, κι απέναντί τους βρίσκονται οι “γνώστες”.

Το Modenas Dinamik 125 ήταν γρήγορο επειδή ήταν δίχρονο, αλλά για τους περισσότερους “καταναλωτές” αυτό μεταφραζόταν σε οξύ, μεταλλικό θόρυβο και μυρωδιά από καμμένο λάδι.

Πρέπει να γίνεται κάτι με το συλλογικό υποσυνείδητο, αλλά ότι καίει λάδι και μυρίζει (από κει λέτε να βγήκε η λέξη “βρωμόγκαζο”;) δίνει την εντύπωση του χαλασμένου, που έχει κάποιο πρόβλημα.

Αυτό ήταν το Modenas Dinamik 125 που κυκλοφορούσε στην Ελλάδα 10 χρόνια πριν

Να και το κόκκινο “ελληνικό” Modenas Dinamik 125

Από την άλλη αυτοί που ήξεραν περί τίνος πρόκειται, οι “γνώστες” το προτιμούσαν για αυτόν ακριβώς το λόγο. Γιατί τις περισσότερες φορές δίχρονος κινητήρας σημαίνει αυτόματα και επιδόσεις. Ή μάλλον σήμαινε επιδόσεις, αφού η μοντέρνα μοτοβιομηχανία έχει αποφασίσει να ασχοληθεί μόνο με τους τετράχρονους, εκτός εξαιρέσεων, στο χώρο του motocross, enduro, trial, κ.λπ.

Το δίχρονο Dinamik θέλει να παντρέψει την άνετη μετακίνηση μέσα στη πόλη με τις υψηλές επιδόσεις και τον sport χαρακτήρα”, έλεγε το δελτίο τύπου της αντιπροσωπείας της μαλαισιανής εταιρίας Γκοργκλόλης ΑΕ, το 2007 που παρουσιάστηκε στην ελληνική αγορά.

Ο κινητήρας του Modenas Dinamik 125 ήταν δίχρονος, αερόψυκτος με καταλύτη και πληρούσε τις προδιαγραφές Euro2, είχε ανάρτηση τύπου monoshock με ένα αμορτισέρ της Kayaba και είχε δισκόφρενα στον μπροστινό και οπίσθιο τροχό. Καλά μέχρι εδώ; Το ζουμί της υπόθεσης Dinamik ήταν όμως το παρακάτω: 18 ίπποι και 6 ταχύτητες…


Ο κύλινδρος ήταν όρθιος, “όπως οι κινητήρες μοτοσυκλετών” και η τροφοδοσία γινόταν από καρμπυρατέρ Mikuni VM22, η τιμή του Modenas Dinamik 125 έφτανε τα 2.295 ευρώ και σύντομα οι ιστορίες για τις γρήγορες εκκινήσεις του και τις κόντρες των φαναριών το είχε κάνει διάσημο.

Οι παπάκηδες της εποχής όταν συναντούσαν τα “Νταϊνάμικ” στο δρόμο έστρεφαν το βλέμμα τους αλλού ή εκτός αν είχαν ρίξει εκατοντάδες ευρώ σε βελτιώσεις στο τετράχρονο παπί τους και μπορούσαν να τα ανταγωνιστούν.

Το συγκεκριμένο παπί είχε εμφανιστεί το 2001 στη Μαλαισία σαν Modenas Dynamic 120, διατηρώντας το όνομα και τη φήμη του Dinamik στην τοπική αγορά, όπου συνεχίζει να παράγεται και να πωλείται μέχρι σήμερα.

Το μοντέλο έχει δεχθεί facelift και φοράει νέα γραφικά. Σε κόκκινο και κίτρινο χρωματικό συνδυασμό το Modenas Dynamic διατηρεί – έστω και μακριά από την Ευρώπη – τη θρυλική και μακρά παράδοση των δίχρονων κινητήρων.

Γι’ αυτό και στη Μαλαισία τα Dinamik συμμετέχουν και στο εθνικό τοπικό πρωτάθλημα Malaysia CubPrix.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!