Η επική επιστροφή του Enea
Mε δύο νίκες, μία στο Sprint και μία στον κανονικό αγώνα έληξε το Βρετανικό GP των MotoGP για τον Ιταλό Enea Bastianini, που κυριολεκτικά “πετούσε” μέσα στην πίστα του Silverstone. Κείμενο: MotoGP Guru
Στην Αγγλία, πέρα από τις δυο εξαιρετικές πρώτες νίκες του Bastianini για το 2024, το πιο σημαντικό νέο ήταν ότι Jorge Martín μετά τον αγώνα ανέκτησε την πρωτοπορία στη βαθμολογία των MotoGP και τα πράγματα θα ήταν ακόμα καλύτερα για τον Ισπανό της Pramac αν δεν τον είχε προσπεράσει ο Bastianini… δύο μόλις γύρους από το τέλος του αγώνα της Κυριακής.
Οι παραπάνω βαθμοί ήταν επίσης απότοκο της τρίτης θέσης του Pecco Bagnaia στον αγώνα της Κυριακής (και μιας πτώσης που είχε προηγηθεί το Σάββατο, στο Sprint).
Όμως, η χθεσινή Κυριακή στο Σίλβερστοουν της Αγγλίας δεν ήταν απλώς ένα ακόμα GP, αλλά μια ξεχωριστή μέρα, με μοναδική και ιστορική ατμόσφαιρα.
Όλες οι μοτοσυκλέτες των MotoGP και οι αναβάτες φορούσαν ρετρό χρώματα και σχέδια για να γιορτάσουν την 75η επέτειο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος, σε ένα από τα πιο εμβληματικά περιβάλλοντα στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Για τους Ισπανούς η μέρα αυτή ήταν ακόμα πιο σημαντική, μιας και συμπληρώθηκαν επτά χρόνια από τότε που μας άφησε ο “Δάσκαλος της Ισπανικής μοτοσυκλέτας”, ο πολυπρωταθλητής Angel Nieto (Άνχελ Νιέτο), ενώ σήμερα συμπληρώνονται 40 χρόνια από τότε που κέρδισε το τελευταίο του Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, το 13οό (!) σε αυτή μάλιστα την πίστα του Silverstone!
O Jorge Martín, ντυμένος στα χρώματα του Νιέτο, ήθελε πάρα πολύ να κλείσει τον 10 γύρο της χρονιάς με νίκη, αλλά ο Bastianini του στέρησε αυτή τη χαρά δύο γύρους πριν την καρό σημαία.
Μαγικό ήταν το Σαββατοκύριακο για την Ducati, που κέρδισε το Σάββατο και επανέλαβε το ίδιο την Κυριακή. Και εξίσου, ένα πολύ θετικό Σαββατοκύριακο για τον Martín, ο οποίος παρόλο που δεν ολοκλήρωσε τον αγώνα όπως θα ήθελε, έφυγε με κάμποσους βαθμούς που του δίνουν αυτοπεποίθηση για το υπόλοιπο της χρονιάς.
Κανείς δεν ήθελε τη βροχή στον αγώνα της Κυριακής, αν και στην Αγγλία αυτή η απειλή είναι πάντα υπαρκτή. Λίγες σταγόνες βροχής έπεσαν πριν ξεκινήσει ο αγώνας και μερικές ακόμη στα αρχικά στάδια, αλλά παρ’ όλα αυτά ο ρυθμός των αναβατών ήταν ξέφρενος από τον πρώτο γύρο.
Το υψηλό 1:58” και το χαμηλό 1:59” έπεσαν σαν κεραυνοί στην πίστα, με τον Pecco Bagnaia να φεύγει μπροστά από τα πρώτα στάδια.
Ο πρωταθλητής – και μέχρι εκείνη τη στιγμή πρωτοπόρος στη βαθμολογία των MotoGP – έκανε ένα ακόμη ξεκίνημα σήμα κατατεθέν και κατέλαβε την πρώτη θέση εν ριπή οφθαλμού.
Ακολούθησε ο Bastianini, ο οποίος, όμως, γλίστρησε και άφησε τη δεύτερη θέση για τον Martín, με τους Aleix Espargaro (καταχαρούμενο με την Aprilia του, αφού το Σάββατο είχε κάνει ρεκόρ πίστας) και Marc Márquez να κλείνουν τις πέντε πρώτες θέσεις. Λίγο μετά, ο Aleix πέρασε και τον Bastianini για γίνει η Aprilia του σάντουϊτς ανάμεσα στις τρεις Ducati.
Ο ρυθμός ήταν τόσο γρήγορος που κανείς δεν μπορούσε να επιτεθεί στον άλλον. Στην αρχή ήταν οκτώ αναβάτες μαζί, αλλά τελικά έμειναν πέντε, αφού το ρεσιτάλ προσπέρασεων μεταξύ του Álex Márquez και του Di Giannantonio τους έκανε να χάσουν την επαφή τους με τους μπροστινούς αναβάτες.
Ο Martín πλησίασε τον πρώτο Pecco Bagnaia , αφήνοντας τους Aleix, Bastianini και M. Márquez αποκομμένους.
Ο αναβάτης της Aprilia δεν είχε, όμως, το ρυθμό και έμενε πίσω γύρο με γύρο. Εννέα γύρους πριν το τέλος, ήρθε η τρίτη αλλαγή, με τον Martín να προσπερνά έναν Bagnaia που φάνηκε να είναι πιο ευάλωτος απ’ ό,τι συνήθως. Ο Ιταλός γλίστρησε δύο γύρους αργότερα και αυτό επέτρεψε στον Bastianini, ο οποίος είχε ξεφορτωθεί τους υπόλοιπους , να τον προσπεράσει και αυτός.
Αυτή τη φορά ο Pecco δεν είχε όπλα για να απαντήσει, έδειξε πως υπήρχε φθορά στα ελαστικά του και έμεινε πίσω, στην τρίτη θέση. Είχε πλεονέκτημα περισσότερων από δύο δευτερολέπτων μπροστά από τον Marc Márquez που ακολουθούσε, ο οποίος πέρασε τον Espargaró πέντε γύρους πριν το τέλος.
Μπροστά, ο Martín κατάφερε να συγκεντρώσει εννέα δέκατα πλεονέκτημα έναντι του Bastianini, αλλά ο Ιταλός είχε καλύτερο ρυθμό και λιγότερο φθαρμένα ελαστικά στο τέλος του αγώνα.
Σιγά σιγά πλησίασε τον ‘Martinator’ που υπερασπίστηκε τον εαυτό του με ό,τι μπορούσε, αλλά η φθορά των ελαστικών τον οδήγησε σε δύο συνεχόμενα λάθη με δύο γύρους να απομένουν, ανοίγοντας την πόρτα στον Bastianini που δεν έχασε, φυσικά, την ευκαιρία.
Ο Ιταλός πήρε την κεφαλή του αγώνα και ξέφυγε στον τελευταίο ενάμιση γύρο για να πετύχει ένα εξαιρετικό “διπλό” στην πίστα του Σίλβερστοουν. Ο Martín ήταν δεύτερος και ο Bagnaia τρίτος, κι έτσι πέρασε πρώτος ο Ισπανός στο Πρωτάθλημα με τρεις βαθμούς.
Ο Marc Márquez τερμάτισε τέταρτος και αρκετά κοντά στον Bagnaia, την απόσταση από τον οποίο μείωσε περισσότερο από ένα δευτερόλεπτο στους τελευταίους γύρους.
Ο Fabio Di Giannantonio ολοκλήρωσε την πρώτη 5άδα αφού προσπέρασε τον Aleix Espargaró που δεν κατάφερε να αντισταθεί στην επίθεση μιας ακόμα Ducati.
Enea Bastianini (#23 Ducati Lenovo Team) – 1ος «Ήταν ένας δύσκολος αγώνας, καθώς έκανα μερικά λάθη στους δύο πρώτους γύρους και έχασα λίγο έδαφος. Στη συνέχεια, μπόρεσα να ξαναβρώ την αυτοπεποίθηση για να επιστρέψω στην ομάδα των πρωτοπόρων αναβατών: γεφύρωσα τη διαφορά πρώτα με τον Aleix (Espargaró), τον οποίο δεν ήταν εύκολο να προσπεράσω, και μετά με τον Pecco. Για τέσσερις-πέντε γύρους, ο Jorge πίεζε πολύ δυνατά και δυσκολευόμουν να τον πιάσω. Είναι φανταστικό συναίσθημα να ξαναβρίσκομαι στην κορυφή του βάθρου σε έναν Κυριακάτικο αγώνα».
Ο επόμενος, ο 11ος της χρονιάς, αγώνας γίνεται στην Αυστρία, σε δυο βδομάδες.