Επιβλήθηκε ο Bagnaia, αλλά απέχει ακόμα 24 βαθμούς από τον πρώτο Martín, λίγο πριν την εκπνοή του πρωταθλήματος
Ο Bagnaia κέρδισε τον Martín στην Μαλαισία, μετά από 16 προσπεράσεις (!) για να μειώσει λίγο μεν τη βαθμολογική διαφορά που τους χωρίζει, αλλά να συνεχίσει να ελπίζει για τον τρίτο συνεχόμενο τίτλο στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς. Κείμενο: ΜotoGP Guru
Ο Pecco Bagnaia πετυχαίνει τη δέκατη νίκη του στη φετινή σεζόν και αναβάλλει την κατάκτηση του φετινού Παγκόσμιου Τίτλου από τον Jorge Martín για το τελευταίο Grand Prix, αφού και οι δύο έδωσαν μια τρομερή μονομαχία στους πρώτους τρεις γύρους του αγώνα, στο Sepang της Μαλαισίας.
Ο Martín θα φτάσει στον μεγάλο τελικό αγώνα της χρονιάς με προβάδισμα 24 πόντων στη βαθμολογία.
Ο Παγκόσμιος Τίτλος των MotoGP θα αποφασιστεί στο τελευταίο Grand Prix της σεζόν, το οποίο ελλείψει επίσημης επιβεβαίωσης το πιθανότερο είναι να διεξαχθεί στην Καταλονία, στο Circuit de Barcelona-Catalunya. Εκεί, ο Jorge Martín και ο Pecco Bagnaia θα παλέψουν για να γράψουν το όνομά τους στο βιβλίο των πρωταθλητών της μεγάλης κατηγορίας. Ο Jorge για πρώτη φορά, ο Pecco για τρίτη συνεχόμενη.
mbanner id=’43820′]
Αν και ο Martín πηγαίνει με ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα 24 βαθμών, υπάρχουν ακόμα 37 βαθμοί που μπορούν να κατακτηθούν (12 Sprint + 25 Αγώνας), άρα… όλα παίζονται.
Για να φτάσει όμως με αυτή τη διαφορά στον τελευταίο αγώνα ο Pecco Bagnaia χρειάστηκε να πετύχει μια ακόμα νίκη, τη δέκατη Κυριακάτικη νίκη – σε κανονικό αγώνα – της σεζόν, νικώντας τον Jorge Martín “στα ίσια” και με το σπαθί του.
Οι δυο τους είχαν μια αξέχαστη μονομαχία στους τρεις πρώτους γύρους του GP της Μαλαισίας, μέχρι που ο Bagnaia επέβαλε τον ρυθμό του για να κερδίσει μετά από μοναχική πορεία. Κι έτσι για τρίτη συνεχόμενη σεζόν, ο τίτλος των MotoGP θα αποφασιστεί στο τελευταίο Grand Prix της χρονιάς!
Η εκκίνηση του αγώνα ήταν αρκετά περιπετειώδης. Ο Martín αντέδρασε στο σβήσιμο των φαναριών καλύτερα από τον Bagnaia και έφτασαν ο ένας δίπλα στον άλλον, για άλλη μια φορά, πριν μπουν στην πρώτη στροφή, αλλά αυτή τη φορά ο Ιταλός ήταν πιο επιθετικός στο πρώτο φρενάρισμα φτάνοντας στο όριο.
Ο Bagnaia έβγαλε το πόδι του και ο Martín, ο οποίος επίσης άφησε τα φρένα, ήταν έτοιμος να περάσει πάνω από αυτό το δεξί του πόδι με τον μπροστινό του τροχό. Ο Martín έχασε μερικά μέτρα και ο Pecco βρήκε την ευκαιρία να ανακτήσει την πρώτη θέση στην εσωτερική της στροφής, ενώ λίγο πιο πίσω από τους δυο πρωταγωνιστές είχαμε δράματα.
Μια σύγκρουση μεταξύ του Binder με έναν άλλο αναβάτη απογείωσε μεγάλο μέρος του φέρινγκ του, προκάλεσε σύγχυση και ο Miller συγκρούστηκε με τον Quartararo. Το φαινόμενο ντόμινο οδήγησε και τους τρεις να συντριβούν στο έδαφος, αλλά ο Miller είχε το μεγαλύτερο πρόβλημα, καθώς το κεφάλι του χτύπησε πάνω στον περιστρεφόμενο πίσω τροχό του Quartararo!
Ο Αυστραλός χρειάστηκε να παραμείνει ξαπλωμένος στην πίστα για τις πρώτες βοήθειες, έχοντας πάντα τις αισθήσεις του, πριν μεταφερθεί στο ιατρικό κέντρο, όπου αποκλείστηκε ευτυχώς ο σοβαρός τραυματισμός.
Ο αγώνας διακόπηκε με κόκκινη σημαία λόγω του ατυχήματος και καθώς δεν είχε ολοκληρωθεί ούτε ένας γύρος, συνεχίστηκε 20 λεπτά αργότερα με τις ίδιες αρχικές θέσεις του grid, πηγαίνοντας από τους 20 στους 19 γύρους.
Ο Binder προσπάθησε να επιστρέψει με τη δεύτερη μοτοσυκλέτα, αλλά αποσύρθηκε πριν από τον γύρο προθέρμανσης με πόνους στο χέρι. Αυτός που κατάφερε να πάρει μέρος στην επανεκκίνηση ήταν ο Quartararo παρότι κούτσαινε, ενώ στον αγώνα αργότερα έδειξε πως η Yamaha κάνει σοβαρά βήματα βελτίωσης πλέον και μπορεί να παίζει ακόμα και μέσα στην εξάδα.
Ο αγώνας ξεκίνησε εκ νέου κι αυτή τη φορά ο Bagnaia έφυγε καλύτερα από τον Martín και μπόρεσε να διατηρήσει την πρώτη θέση μέχρι την πρώτη στροφή, αλλά αυτό δεν ήταν άλλο από το έναυσμα για μια εκπληκτική μονομαχία μεταξύ των δύο διεκδικητών του τίτλου, που έδωσαν μακράν την καλύτερη φετινή τους μάχη «σώμα με σώμα». Αυτό που είδαμε στους τρεις πρώτους γύρους θα μείνει στην ιστορία των MotoGP!
Ο Bagnaia και ο Martín έδωσαν τους καλύτερους εαυτούς τους με κανέναν να μην υποχωρεί, επιδιώκοντας να ηγηθούν του αγώνα. Σε αυτούς τους τρεις πρώτους γύρους μετρήθηκαν και 16 προσπεράσματα μεταξύ των δύο (!), αλλά ευτυχώς (προς τιμήν τους) χωρίς συγκρούσεις και αντιαθλητικές κινήσεις, ενώ μόλις ο Bagnaia κατόρθωσε να ξεκολλήσει στην πρώτη θέση, το ενδιαφέρον για τον υπόλοιπο αγώνα έσβησε με μιας.
Παρά τις προσπεράσεις των δύο πρώτων ο τρίτος Marc Márquez δεν μπορούσε να τους πλησιάσει και παρέμεινε θεατής, ενώ 12 γύρους πριν το τέλος έπεσε από λάθος χειρισμό, αλλά ανέβηκε ξανά στη μοτοσυκλέτα του, για να προσπαθήσει να σώσει μερικούς πόντους έτσι ώστε να διατηρηθεί ψηλά στη βαθμολογία, στοχεύοντας στην τρίτη θέση, μπροστά από τον Bastianini.
Το πλεονέκτημα του Bagnaia αυξανόταν σιγά σιγά καθώς περνούσαν οι γύροι, ο ‘Martinator’ (που ήταν και νικητής του Σαββατιάτικου Sprint) κυνηγώντας τον, έφτασε ακόμη και στα πρόθυρα της πτώσης στη στροφή 9, οπότε άφησε το κυνηγητό και – κάνοντας πολύ σωστά – μείωσε αισθητά την ταχύτητά του για να εξασφαλίσει τη δεύτερη θέση.
Ο Εnea Bastianini έκλεισε το βάθρο, αλλά αυτό δεν τον βοήθησε να ανέβει στην τρίτη θέση γενικής βαθμολογίας, αφού ο Marc Márquez κατάφερε να σκαρφαλώσει πίσω στη 12η θέση και κατέκτησε τέσσερις βαθμούς που τον φέρνουν έναν μόλις βαθμό μπροστά στην κατάταξη από τον Ιταλό!
Ο Álex Márquez κράτησε τον Pedro Acosta πίσω του και οι δύο Ισπανοί οδηγοί συμπλήρωσαν το Τop 5.
Ο επόμενος αγώνας, λόγω της τρομερής πλημμύρας στη Βαλένθια που στοίχισε δυστυχώς τη ζωή σε περισσότερους από 200 ανθρώπους και προκάλεσε πολύ μεγάλες καταστροφές στην περιοχή (όπου επρόκειτο να φιλοξενηθεί ο τελευταίος αγώνας της χρονιάς) θα γίνει πιθανότατα στο Circuit de Barcelona-Catalunya σε δύο εβδομάδες, (αν και η περιοχή έχει τεθεί σε έκτατο συναγερμό λόγω καιρικών φαινομένων) με τους Jorge Martín και Pecco Bagnaia “να τα δίνουν όλα” για να ολοκληρώσουν ένα δυνατό αγωνιστικά 2024.