MotorBike.gr

MotoGP 2024, No6 – Kαταλονία: Eπιστροφή Bagnaia και εξιλέωση!

27/05/2024

Δήλωσε εμφατικά παρών ο Pecco

Ο Bagnaia “μάζεψε” την κακή του επίδοση, δηλαδή την πτώση του Σαββάτου στον αγώνα Sprint, ακολουθώντας σωστή στρατηγική, και κέρδισε επάξια και μυαλωμένα τον κανονικό αγώνα της Κυριακής μπροστά από τον Martín και τον Márquez στην πίστα του Montmeló στην Καταλονία. Κείμενο: ΜGP Guru

Ο Pecco Bagnaia (Ducati) αποτίναξε τη ρετσινιά της “περίεργης” πτώσης στον τελευταίο γύρο του μικρού αγώνα του Σαββάτου, με μια νίκη την Κυριακή εναντίον του Jorge Martín (Ducati), τον οποίο προσπέρασε έξι γύρους πριν το τέλος.

Νίκη Ιταλού αναβάτη, λοιπόν, στην  ισπανική πίστα της Καταλονίας, αλλά και μια ακόμα “επιστροφή” του Marc Márquez (Ducati) που ανέβηκε στο βάθρο από τις πίσω θέσεις, επικρατώντας του Aleix Espargaró (Aprilia) κατά 52 χιλιοστά.

Ο Aleix Espargaró, όμως, την προηγούμενη μέρα είχε καταφέρει να τερματίσει στην πρώτη θέση του βάθρου στον αγώνα Sprint, συνδυάζοντας μέσα στην πατρίδα του με τον καλύτερο τρόπο την ανακοίνωση για αποχώρηση από τους αγώνες μετά το τέλος του 2024, ύστερα από 20 χρόνια σταδιοδρομίας στo Παγκόσμιο Πρωτάθλημα!

Είχαν βέβαια προηγηθεί πτώσεις τριών (!) αναβατών, που οδήγησαν για λίγο τον σύντομο αγώνα Sprint, δηλαδή αυτές των Raúl Fernandez (Aprilia), Brad Binder (KTM) και Pecco Bagnaia (Ducati)!

O Pecco Bagnaia, χθες Κυριακή στο Montmeló, μια πίστα όπου παραδοσιακά δεν φέρνει καλά αποτελέσματα και στην οποία είχε το πιο σοβαρό ατύχημα της καριέρας του πέρσι, ενώ το Σάββατο έπεσε στον τελευταίο γύρο του αγώνα Sprint  παρόλο που προπορευόταν, κατόρθωσε μια αποστομωτική νίκη, πραγματικού πρωταθλητή. Έτσι έκανε ένα βήμα ακόμα στη βαθμολογία κι έδειξε πως θα παλέψει με νύχια και δόντια για την υπεράσπιση του Παγκόσμιου τίτλου.

Η νίκη ήρθε μετά από την κόντρα του με τον Jorge Martín, και ο Pecco κατάφερε να περάσει τον Ισπανό με έξι γύρους να απομένουν, ενώ ο Marc Márquez, σημειώνοντας την τέταρτη συνεχόμενη επάνοδό του σε αγώνα, πήρε την τρίτη θέση  – έχοντας ξεκινήσει αυτή τη φορά από την πέμπτη σειρά του grid (!) – αν και με μόλις 52 χιλιοστά διαφορά έναντι του τέταρτου Aleix Espargaró.

Τριπλέτα λοιπόν και πάλι για τη Ducati και τους τρεις πιο δυνατούς αναβάτες του πρωταθλήματος, με τον επίσης αξιόμαχο Bastianini να έχει έναν κακό αγώνα με τιμωρίες long lap, αλλά και Ride Through από την ευθεία των pit, για να τερματίσει τελικά 18ος.

Τον αγώνα οδήγησε αρχικά ο Bagnaia, με τους Acosta και Martín να τον παρακολουθούν σαν αρπακτικά, ενώ ο Marc Márquez που είχε κάνει κακό ξεκίνημα ανακτούσε θέσεις σιγά σιγά. Αφού ο Bagnaia οδήγησε τους πρώτους τέσσερις γύρους, μπροστά από τον Acosta (που πήγαινε για την πρώτη νίκη σε MotoGP στην καριέρα του), ο Martín μπήκε στην επίθεση και πέρασε πρώτα τον συμπατριώτη του και μετά τον Ιταλό αναβάτη.

Ο Acosta δεν ήθελε να χάσει το τρένο του «Martinator» και προσπέρασε κι αυτός τον Pecco. Οι δύο Ισπανοί έβαλαν τον υπερασπιστή του περσινού τίτλου στο παιχνίδι της μονομαχίας, αλλά αυτός φύλαγε λάστιχα για τα τελευταία στάδια του αγώνα.

Πιο πίσω, οι Aprilia των Raúl Fernández και Aleix Espargaró αγωνίζονταν για την τέταρτη θέση, ο Binder (ΚΤΜ) έχασε πολύ χρόνο στα πρώτα κομμάτια του αγώνα και ο Marc Márquez ήταν όγδοος, κολλημένος στην ουρά του Franco Morbidelli (Ducati).

Ο Marc, ο οποίος είχε επιλέξει μαλακό πίσω ελαστικό όπως ο αδερφός του αλλά και οι Acosta και Miller, συνέχισε το σκαρφάλωμα των θέσεων.

Το πρώτο μεγάλο πλήγμα στον αγώνα ήρθε 14 γύρους από το τέλος, όταν ο Pedro Acosta – που έδειχνε να κινείται άνετα στο τιμόνι του αγώνα, μπροστά από τον Martín – διέλυσε κάθε πιθανότητα μιας πρώτης νίκης στα MotoGP με το χάσιμο του μπροστινού τροχού στη στροφή 10 και την πτώση που ακολούθησε. Αργότερα ανακοινώθηκε από την ομάδα του πως επρόκειτο για μηχανική βλάβη.

Αμέσως μετά, ο Marc Márquez ανέβηκε δύο θέσεις περνώντας τους Morbidelli και Binder, και ήρθε έτσι πέμπτος. Με επτά γύρους πριν το τέλος συνέχισε την ανάκαμψή του, περνώντας επίσης τον Raúl Fernández. Ο Martín συνέχιζε να προηγείται του Bagnaia, αλλά η διαφορά τους γινόταν όλο και μικρότερη. Ο Bagnaia κρατούσε δυνάμεις (και ελαστικά) για το τέλος του αγώνα.

Ο Bagnaia άρχισε να μειώνει την απόστασή του από τον Ισπανό και με έξι γύρους να απομένουν βρέθηκε πίσω από τον Martín. Δεν το πολυσκέφτηκε και εξαπέλυσε μια τέλεια επίθεση στη στροφή Νο5, την ίδια στην οποία είχε πέσει το Σάββατο, στο Sprint. Δεν υπήρχε περιθώριο για απάντηση από πλευράς Martín, ο Bagnaia είχε πολύ καλύτερο ρυθμό και κέρδισε τον αγώνα.

Το ενδιαφέρον για τον κόσμο ήρθε στο τελευταίο μέρος του GP μέσα από τη μονομαχία των Aleix Espargaró και Marc Márquez για την τρίτη θέση.

Ο Marc ανέβηκε τρίτος τέσσερις γύρους πριν την καρό σημαία, αλλά ο Aleix δεν το έβαλε κάτω και πάλεψε για το τελευταίο σκαλί του βάθρου μέχρι την τελευταία στιγμή, μένοντας τελικά μόλις 52 χιλιοστά πίσω από τον οδηγό της Gresini Racing.

Μπροστά, ο Pecco Bagnaia πανηγύρισε την τρίτη του φετινή νίκη, μετά από αυτές του Κατάρ και της Χερέθ. Ο Jorge Martín τερμάτισε δεύτερος δυναμώνοντας την πρωτοπορία στη βαθμολογία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος και ο Marc Márquez πρόσθεσε το τρίτο του βάθρο σε αγώνα (έβδομο συνολικά) αυτής της σεζόν.

Ο Martín έχει πλέον 39 πόντους πλεονέκτημα έναντι του Bagnaia, που επιστρέφει στη δεύτερη θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, και 41 έναντι του Marc Márquez.

Ο Aleix Espargaró συμβιβάστηκε με την τέταρτη θέση μετά από ένα Σαββατοκύριακο που μέχρι τότε ήταν τέλειο, ο Raúl Fernández (6ος) έχασε την πέμπτη θέση στον τελευταίο γύρο από τον Di Giannantonio, ο Álex Márquez ήταν 7ος, ο Maverick Viñales 12ος, ο Pedro Acosta 13ος αφού επέστρεψε στην πίστα μετά την πτώση του, καταφέρνοντας να περάσει τους Joan Mir (Honda 15ος) που έχασε τη μονομαχία από τον Nakagami που ήταν ο καλύτερος αναβάτης της Honda!

MotoGP 2024 – Αποτελέσματα 60υ αγώνα Καταλονία

MotoGP 2024 – Bαθμολογία μετά από έξι αγώνες

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!