MotorBike.gr

MotoGP 2025, Aγώνας Νο2 – Αργεντινή: Ο Márquez γράφει ιστορία

17/03/2025

Στο ίδιο έργο θεατές… αλλά κι ένα μνημειώδες ρεκόρ

Μπορεί και οι δύο αγώνες του δεύτερου γύρου της Αργεντινής (σπριντ και κανονικός) να εξελίχθηκαν ακριβώς όπως οι δύο πρώτοι της εναρκτήριας Ταϊλάνδης με ελάχιστο θέαμα και  συναγωνισμό – αλλά ο Marc Márquez έγραψε ιστορία, ισοφαρίζοντας τις 90 νίκες σε GP του πολυνίκη, επίσης Ισπανού, Ángel Nieto. Κείμενο: MGP Guru

Ο δεύτερος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας έμελλε να είναι “copy paste” με τον πρώτο αγώνα της χρονιάς στην Ταϊλάνδη, δηλαδή όχι ιδιαίτερα συναρπαστικός, αλλά…

Πριν από σαράντα χρόνια, όταν ο αναβάτης-θρύλος Ángel Nieto πετύχαινε την 90ή του νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλέτας, στο Le Mans, φάνταζε αδιανόητο ότι κάποιος άλλος, και μάλιστα συμπατριώτης του, θα μπορούσε να πλησιάσει τα ρεκόρ που πέτυχε “ο 12+1”. Αυτό ήταν το ψευδώνυμο του 13 φορές Παγκ. Πρωταθλητή Nieto, o οποίος επειδή ήταν προληπτικός ποτέ δεν έλεγε ότι είχε κερδίσει 13 Παγκόσμιους τίτλους, αλλά 12+1!

Αυτό που δεν γνώριζε τότε κανείς, ήταν πως οκτώ χρόνια μετά από εκείνο το Le Mans του ’85, ένας αναβάτης, που προοριζόταν να γίνει κι αυτός θρύλος της ισπανικής και παγκόσμιας μοτοσυκλέτας και που πιθανόν να ξεπεράσει τον Ángel, γεννιόταν στην πόλη της Σερβέρα.

Ο – ζωντανός αυτός – θρύλος ονομάζεται Marc Márquez και από αυτήν την Κυριακή, είναι ισόπαλος με τον Ángel Nieto, τρίτος πιο πολυνίκης στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, πίσω από τους Giacomo Agostini και Valentino Ross, κι έχει ακόμη πολύ δρόμο μπροστά του.

Ο Marc, όπως και στον αγώνα σπριντ του Σαββάτου, κέρδισε άλλη μια μονομαχία με τον αδελφό του Álex, αν και στον αγώνα της Κυριακής χρειάστηκε να προσπαθήσει περισσότερο από ποτέ.

Ο νεότερος Márquez έσπρωξε τον μεγαλύτερο αδελφό στα άκρα, κι έτσι οι δυο τους έδωσαν λίγο ενδιαφέρον στον αγώνα του Termas de Río Hondo, σπάζοντας το ρεκόρ της πίστας και οδηγώντας με άπιαστο ρυθμό για τους υπόλοιπους.

Μιας και η Dorna έχει αποφασίσει να προβάλλει πλέον δυναμικά την εικόνα του Marc, αλλά και των αδελφών Márquez προσπαθώντας να δημιουργήσει νέους “πρεσβευτές-ήρωες” του αθλήματος, είδαμε στην μετάδοση του αγώνα την κάμερα να κολλάει εμμονικά πάνω στο ζευγάρι που προηγείτο – παρότι δεν υπήρχε παρά ελάχιστο ενδιαφέρον – για πολλούς γύρους.

Έτσι άφησαν κραυγαλέα στο περιθώριο όλους τους υπόλοιπους αναβάτες, χωρίς καμία τηλεοπτική κάλυψη!

Πρόκειται για έναν σαφώς λάθος χειρισμό και η απόφαση μιας τέτοιας έκτασης μονοσήμαντη προβολή είναι παρακινδυνευμένη, αφού δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ο Marc Márquez μπορεί να έχει συμπαθούντες θεατές, αλλά και αρκετούς που τον αντιπαθούν και μάλιστα φανατικά.

Ο Marc (Ducati) ξεκίνησε πρώτος στην εκκίνηση του αγώνα, ο Bagnaia (Ducati) πέρασε τον Alex (Ducati), ο οποίος σύντομα ανέκτησε τη δεύτερη θέση. Τα αδέλφια με το #93 και το #73 έδωσαν γρήγορα έναν πολύ υψηλό ρυθμό στον αγώνα και ούτε ο Bagnaia και ο Zarco (Honda), ούτε ο Morbidelli (Ducati) μπορούσαν να κάνουν κάτι για να τους προλάβουν.

Ο Zarco, πάντως, για άλλη μια μέρα (όπως και το Σάββατο) εντυπωσίασε με τη βελτίωση που έχει κάνει η Honda στις μοτοσυκλέτες της, πρωταγωνιστόντας ξανά μετά από καιρό, ενώ ο Francesco Bagnaia σαφώς ψυχολογικά πεσμένος, έμοιαζε να παλεύει για να μειώσει τη βαθμολογική ζημιά.

Με 22 γύρους να απομένουν, ο Marc έκανε ένα λάθος στην πρώτη στροφή, δίνοντας το προβάδισμα στον Álex. Αλλά τώρα δεν έγινε όπως στην Ταϊλάνδη, καθώς ο Alex είχε τον ρυθμό να επικρατήσει του Marc, τον οποίο είδαμε να ξεπερνά τα όριά του για πρώτη φορά από τότε που άρχισε να φοράει τα κόκκινα της εργοστασιακής ομάδας της Ducati.

Πιο πίσω, ο Morbidelli εκμεταλλεύτηκε το μαλακό πίσω ελαστικό του στους πρώτους γύρους για να προσπεράσει αμείλικτα τους Zarco και Bagnaia, φέρνοντας τον εαυτό του σε θέση βάθρου.

Προσπάθησε να πλησιάσει τους αδερφούς Márquez, αλλά όταν αυτοί πίεσαν, δεν είχε άλλη επιλογή από το να αρκεστεί στην τρίτη θέση και να προσπαθήσει να κρατήσει τον Bagnaia πίσω του μέχρι το τέλος.

Ο Marc φαινόταν να έχει τον Álex υπό έλεγχο, αλλά αυτό δεν ίσχυε εξ ολοκλήρου: είχε αρκετές δύσκολες φάσεις, μια από αυτές 10 γύρους πριν τον τερματισμό, οπότε κόντεψε να καταλήξει σε πτώση. Ανέκτησε το ρυθμό του μερικούς γύρους αργότερα και ξεκίνησε την επίθεσή του με φρενάρισμα για τη στροφή 5, αλλά βγήκε εκτός αγωνιστικής γραμμής και ο Alex ξαναπήρε την πρώτη θέση.

Μετά το λάθος, με οκτώ λεπτά να απομένουν, ο Marc επέστρεψε και πάλι. Έκανε τον πιο γρήγορο γύρο της ημέρας (1:38,2) και έφτασε ξανά τον αδερφό του. Επιτέθηκε πέντε γύρους πριν το τέλος, και πάλι στη στροφή 5, αλλά αυτή τη φορά χωρίς να βγει εκτός.

Κι έτσι ο Marc κέρδισε τον αγώνα, ο Alex ήταν δεύτερος και τα δυο αδέλφια έβαλαν τον πήχη πολύ ψηλότερα από ό,τι πριν από δύο εβδομάδες στην Ταϊλάνδη.

Ο Franco Morbidelli κατάφερε να συγκρατήσει τον Bagnaia, ο οποίος είχε λίγο περισσότερη ορμή στους τελευταίους γύρους, αλλά όχι αρκετή για να ανέβει στο βάθρο (όπως έκανε στον αγώνα σπριντ του Σαββάτου). Ήταν το πρώτο βάθρο του Ιταλο-Βραζιλιάνου αναβάτη μετά από 1.414 ημέρες!

Ο Ιταλός δύο φορές Παγκ. Πρωταθλητής τερμάτισε 4ος, πέντε δευτερόλεπτα πίσω από τον νικητή. Ο Di Giannantonio ολοκλήρωσε την πρώτη πεντάδα για την Ducati αφού προσπέρασε τον Zarco στον τελευταίο γύρο. Παρ’ όλ’ αυτά, ήταν ένας σπουδαίος αγώνας για τον Γάλλο.

Πιο πίσω ακολούθησαν οι Binder (7η), Ogura (8η), Acosta (9η) και Mir (10η) που έκλεισαν τις δέκα πρώτες θέσεις με την παρουσία τεσσάρων από τις πέντε μάρκες.

Μετά τον αγώνα ήρθε δυστυχώς ο αποκλεισμός του Ιάπωνα Ai Ogura (Aprilia), ο οποίος είχε κάνει και πάλι έναν εξαιρετικό αγώνα, για τη χρήση μη εγκεκριμένου λογισμικού στον κινητήρα του.

Προφανώς, όλοι όσοι τερμάτισαν πίσω του ανέβηκαν μια θέση.

Η πρώτη Yamaha του αγώνα ήταν του Alex Rins, 11η, μετά το πέναλτι του Ogura.

Για να αποτίσει φόρο τιμής στον Ángel Nieto, ο Marc Márquez φόρεσε στο λαιμό του ένα δάφνινο στεφάνι με τις λέξεις «Eυχαριστώ Άνχελ», στη μνήμη του θρυλικού Ισπανού αναβάτη.

Ο Marc φεύγει από την Αργεντινή με 74 βαθμούς, 16 μπροστά από τον Álex και 31 μπροστά από τον Bagnaia και κατευθύνεται προς την πίστα στο Όστιν των ΗΠΑ, που είναι και αυτή όπως και η Αργεντινή, μια από τις αγαπημένες του. Επίσης δείχνει να κατευθύνεται ολοταχώς προς τον ένατο Παγκόσμιο Τίτλο του.

Απομένουν 20 Grand Prix για φέτος και 40 αγώνες, οπότε χρόνος υπάρχει άπλετος, αλλά πολύ φοβόμαστε πως αν συνεχιστεί έτσι όπως ξεκίνησε η χρονιά, το θέαμα φέτος, στη μεγάλη κατηγορία του Παγκοσμίου, θα είναι πολύ χαμηλό.

Επόμενος, 3ος αγώνας της χρονιάς, στις 28-31 Μαρτίου στις ΗΠΑ και το Grand Prix of the Americas.

MotoGP 2025 – Aποτελέσματα δεύτερου γύρου GP Αργεντινής

MotoGP 2025 – Βαθμολογία μετά τον δεύτερο αγώνα της Αργεντινής

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!