MotorBike.gr

MotoGP ’25 No3, GP Αμερικής: Πονηριά Márquez – Νίκη Bagnaia

31/03/2025

Θεία δίκη” αναφώνησαν πολλοί μετά την πτώση του Marc Márquez!

Ύστερα από έναν και πάλι βαρετό αγώνα Sprint του Σαββάτου, όπου οι αδελφοί Marquez  κυριάρχησαν με άνεση των υπολοίπων για πέμπτη συνεχόμενη φορά (!) και νίκησε ο Marc, φτάσαμε στο GP της Κυριακής με την πεποίθηση ότι θα βλέπαμε γι’ ακόμα μια φορά “μία από τα ίδια”. Πόσο λάθος κάναμε… Κείμενο: MGP Guru

Λίγο πριν ξεκινήσει ο αγώνας της Κυριακής, επικρατούσε μεγάλη αβεβαιότητα σχετικά με τα ελαστικά λόγω της υγρής πίστας και της επικείμενης βροχής. Οι περισσότεροι είχαν επιλέξει βρόχινα ελαστικά, ενώ ελάχιστοι είχαν επιλέξει slicks (Bastianini, Binder και οι αναβάτες της Trackhouse) τζογάροντας σε μια επιλογή που μπορούσε να τους φανεί σωτήρια.

Εκεί ήταν που γίναμε μάρτυρες της πονηριάς του Marc Márquez στα καλύτερά της. Ακόμα και τα ισπανικά μέσα αναφέρθηκαν εκτεταμένα σε αυτή του την προσπάθεια να ξεγελάσει τους αντιπάλους του και τελικά να προκαλέσει χάος στον αγώνα του Austin στο Τέξας.

Παρότι η κίνησή του ήταν εντός κανονισμών, θεωρείται αντιαθλητική, πέρα βεβαίως από το γεγονός πως ένας αναβάτης του βεληνεκούς του Marc Marquez δεν έχει ανάγκη από τέτοια “φτηνά” τεχνάσματα.

Κοιτάζοντας, λοιπόν, επίμονα το ρολόι – και σε προηγούμενη συνεννόηση με την ομάδα του – ο Marc Márquez έτρεξε στα pits την τελευταία στιγμή, για να αλλάξει με τη μοτοσυκλέτα που φορούσε λάστιχα για στεγνή άσφαλτο (slick) θέλοντας να αιφνιδιάσει τους υπόλοιπους αναβάτες.

Ο Marc, που στον προηγούμενο – δεύτερο της χρονιάς – αγώνα στην Αργεντινή, ισοφάρισε τις 90 νίκες του Ángel Nieto,  αν τα κατάφερνε αυτή την Κυριακή, θα έπαιρνε μια ιστορική νίκη/ρεκόρ, αλλά με μια μεθόδευση που θα δεχόταν έντονη κριτική από πλήθος κόσμου, αλλά απ’ ό,τι φαίνεται αυτό δεν τον ενδιέφερε καθόλου.

Τελικά, με την κίνησή του δεν κατάφερε παρά να ξεσηκώσει πίσω του πλήθος αναβατών που έσπευσαν να τον μιμηθούν, τρέχοντας κι αυτοί στο pit lane!

Πρώτος απ’ όλους, σαν ελατήριο, πετάχτηκε ο Bagnaia από τη μοτοσυκλέτα του και ακολούθησαν χαοτικές σκηνές με περισσότερους από 10 αναβάτες να τρέχουν στο pit lane για να ξεκινήσουν με τις μοτοσυκλέτες που ήταν στημένες για κανονικές συνθήκες, και αυτό σήμαινε άμεσα κόκκινη σημαία και καθυστερημένη εκκίνηση για λόγους ασφαλείας, όπως υπαγορεύουν οι κανονισμοί.

Ο αγώνας ξεκίνησε 15 λεπτά αργότερα, με την πίστα εντελώς στεγνή και όλους να χρησιμοποιούν slicks.

Και ο ίδιος ο αγώνας, όμως, έμελλε να είναι επεισοδιακός στη συνέχειά του, με τον M. Marquez να ξεκινάει πάλι πρώτος μετά την εκκίνηση, να οδεύει για μια εύκολη έκτη νίκη της χρονιάς και τελικά να πέφτει από λάθος του και ο Francesco Bagnaia να κερδίζει για πρώτη φορά φέτος.

Τον Marc ακολούθησε αρχικά ο αδελφός του Alex και πίσω τους, γρήγορος και σιωπηλός, ο Pecco Bagnaia. Ωστόσο, ο Bagnaia ήταν σε καλύτερη κατάσταση από τις άλλες φορές και το έδειξε στον 4ο γύρο όταν σημείωσε ρεκόρ και ταυτόχρονα ξεπέρασε τον Alex, περνώντας στη δεύτερη θέση.

Ο Marc Marquez, βλέποντας την ταχύτητα του Bagnaia, απάντησε αμέσως: επί τρεις συνεχόμενους γύρους σημείωσε γύρους ρεκόρ. Στον 7ο γύρο έκανε ένα 2.02. 221, που παρέμεινε το καλύτερο του αγώνα.

Στον 8ο γύρο ο Marquez είχε προβάδισμα 2,2 δευτερολέπτων έναντι του Bagnaia, αλλά στον 9ο γύρο συνέβη το απροσδόκητο: στη στροφή Νο4 ο Marquez χτύπησε στο apex της (πάτησε πάνω στο λευκό χρώμα) και έπεσε, με τον αγώνα του ουσιαστικά να τελειώνει, αφού είχε σπάσει το δεξί του μαρσπιέ. Εγκατέλειψε μετά από κάμποση προσπάθεια, αφού τον πέρασε και ο Chantra, στον 13ο γύρο.

Από εκείνη τη στιγμή, ο Bagnaia είχε καθαρό δρόμο μπροστά του για την πρώτη του νίκη το 2025, την 30ή του στα MotoGP.

Μετά την έκτη (!) συνεχόμενη δεύτερη θέση του, ο Alex Marquez έγινε ο νέος ηγέτης της παγκόσμιας κατάταξης, ενώ το βάθρο των ΗΠΑ συμπληρώθηκε από έναν εξαιρετικό Fabbio Di Giannantonio.

Εξίσου εξαιρετικός ήταν και ο Fermin Adldeguer … μέχρι που έπεσε τρεις γύρους πριν το τέλος.

Εκτός θέσης βάθρου ακολούθησαν οι Morbidelli (Ducati), Miller (θαυμάσια επίδοση από τον αναβάτη της Yamaha), Bezzecchi (Aprilia, Bastianini (KTM), Marini (Honda), Ogura (Aprilia) και Quartararo με Yamaha.

Ο επόμενος, 4ος αγώνας της χρονιάς, γίνεται στo Κατάρ, από τις 11 μέχρι τις 13 Απριλίου.

MotoGP 2025: Κατάταξη του GP Αμερικής

MotoGP 2025: Βαθμολογία μετά τον τρίτο αγώνα της χρονιάς

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!