MotorBike.gr

PROJEΚT DT-A: Με κίνηση και στον μπροστινό τροχό

10/06/2019

Σπινάροντας τον μπροστινό τροχό

Οι μοτοσυκλέτες με κίνηση και στον μπροστινό τροχό φαίνεται να είναι μέσα στα όνειρα πολλών μηχανολόγων-μηχανικών που κατά καιρούς έχουν προσπαθήσει να κατακτήσουν και αυτή την τεχνολογική πρόκληση, η οποία έχει τα δικά της πλεονεκτήματα… αλλά και μειονεκτήματα. Μια προσπάθεια ενός Γερμανού μηχανολόγου-μηχανικού δείχνει να βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο.

Γιατί να μην υπάρξει πιθανή συνεργασία του Guido Koch με μεγάλη εταιρία του χώρου όσον αφορά στο πρωτότυπο Projekt DT-A ;

Ο Koch έχει δημιουργήσει μια μοτοσυκλέτα με κίνηση και στους δυο τροχούς, βασιζόμενος σε ένα KTM 990 Adeventure, με πολλή δουλειά και χειροποίητους, μοναδικούς πολύπλοκους μηχανισμούς. Το υπερ-δεκαετές εγχείρημα εκτός από την κλασική κίνηση στον πίσω τροχό, έχει κίνηση και στον μπροστινό μέσω αλυσίδας.

Το σύστημα ανάρτησης/διεύθυνσης διαθέτει μια κεντρική πλήμνη με τη δυνατότητα να μπορεί να στρίβει κιόλας εκτός από το να έχει ανάρτηση ο μπροστινός τροχός.

Για να στηριχθεί ένα ακόμα “ψαλίδι” με δύο ασύμμετρα μπράτσα μπροστά, ο Koch έχει κατασκευάσει ένα δικής του σχεδίασης πλαίσιο, τύπου χωροδικτύωματος που αγκαλιάζει τον στενό (μικρής γωνίας) κινητήρα V2 της ΚΤΜ, o oποίος λειτουργεί σαν ενεργό τμήμα του συνόλου.

Παρά την πολυπλοκότητα της κατασκευής και την “οπτική φλυαρία”, το σύνολο δεν ξεπερνάει τα 170 κιλά, ένα καταπληκτικό νούμερο για τις επιδόσεις και τις δυνατότητες της κατασκευής, ειδικά όταν ο κινητήρας αποδίδει κοντά στους 100 ίππους.

Το Projekt DT-A διαθέτει 3 ρεζερβουάρ βενζίνης, για τον απλό λόγο ότι η χωροταξία είναι διαφορετική σε αυτή τη μοτοσυκλέτα, τα οποία φτάνουν συνολική χωρητικότητα 27 λίτρων. Οι διαδρομές των αναρτήσεων βρίσκονται στα 280 mm και για τους δύο τροχούς, ενώ τα φρένα έχουν μεγάλους δίσκους και τετραπίστονες δαγκάνες.

Η κίνηση που μεταφέρεται στον μπροστινό τροχό δεν είναι μόνιμη, αφού ενεργοποιείται όταν δοθεί εντολή, η οποία εξαρτάται από τη διαφορά της ταχύτητας περιστροφής του πίσω από τον μπροστινό τροχό.

Όταν δεν υπάρχει σπινάρισμα του πίσω τροχού ο μπροστινός τροχός δεν δέχεται κίνηση από την αντίστοιχη αλυσίδα, ενώ όταν μειωθεί η πρόσφυση στο χώμα ή την άσφαλτο και ο πίσω τροχός γλιστρήσει ενεργοποιείται η κίνηση μπροστά. Παράλληλα, υπάρχει δυνατότητα απενεργοποίησης του συστήματος.

Το επιθυμητό αποτέλεσμα έχει επιτευχθεί αφού το Projekt DT-A κινείται με άνεση ακόμα και σε κλειστές διαδρομές, ενώ διαπρέπει στα ανεβάσματα δύσκολων σημείων και σε ανηφόρες που μια μοτοσυκλέτα Adventure θα τα έβρισκε πολύ σκούρα… όπως θα δείτε και στο βίντεο που ακολουθεί.

Σημειώστε ότι μόνο μια εταιρία έχει τολμήσει μέχρι σήμερα να παρουσιάσει δικίνητη μοτοσυκλέτα στην αγορά σαν μοντέλο παραγωγής, κι αυτή είναι η Yamaha (εκτός από το “αγροτικό” μηχάνημα της αμερικάνικης Rokon).

To Yamaha WR450F 2-Trac του 2006 είχε δημιουργηθεί σε συνεργασία με την Öhlins και μάλιστα είχαμε τότε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε σε μια σύντομη βόλτα στο χώμα.

Yamaha WR450F 2-Trac

Η μοτοσυκλέτα είχε βαρύ, όπως ήταν αναμενόμενο, μπροστινό τμήμα και αντίστοιχα “βαρύ” πιρούνι, αλλά οι δυνατότητες αναρρίχησης σε ανηφορικά κομμάτια ήταν σαφώς περισσότερες, αν και ήθελε εξοικείωση από τον αναβάτη για να χειριστεί τη διαφορετική συνολική συμπεριφορά του WR.

Αν κάποτε εμφανιστούν δικίνητες μοτοσυκλέτες, να θυμάστε ότι Yamaha και Koch ήταν μέσα στους πρωτοπόρους που τόλμησαν.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!