MotorBike.gr

Αγορά: Μας αφορά η κρίση της Διώρυγας του Σουέζ;

21/02/2024

Θα μπορούσε η κρίση στη Διώρυγα του Σουέζ να έχει αντίκτυπο στον κόσμο των μοτοσυκλετών;

Εκφράζονται φόβοι ότι η συνέχιση της κρίσης στη Διώρυγα του Σουέζ θα μπορούσε να οδηγήσει σε υλικοτεχνικές δυσκολίες και για την ελληνική αγορά των δύο τροχών, καθώς και σε αύξηση του κόστους των μοντέλων.

Ποιες είναι όμως οι συνέπειες που μπορεί να μετακυλίσουν στον κόσμο των μοτοσυκλετών;  Θυμίζουμε ότι οι επιθέσεις των Χούθι που αντιδρούν εναντίον των Ισραηλινών και των συμμάχων τους, εξαιτίας του συνεχιζόμενου πολέμου στην Παλαιστίνη,  επηρεάζουν σοβαρά τη διέλευση εμπορικών πλοίων στη Διώρυγα του Σουέζ.

Για παράδειγμα, λόγω των παραπάνω καθυστέρησαν τα ελαστικά της Pirelli  να φτάσουν εκτός χρονικού ορίου στο λιμάνι της Μελβούρνης στην Αυστραλία, γεγονός που οδήγησε την Dorna να μειώσει σε μία (αντί για δύο ημέρες) τα δοκιμαστικά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα SBK που ξεκινάει το ΣΚ στο Phillip Island. Κι αυτό είναι ίσως το λιγότερο…

 

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, η ναυσιπλοΐα εμπορικών πλοίων μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, η οποία συνδέει την Ερυθρά και τη Μεσόγειο Θάλασσα, μειώθηκε κατά 30% τον Ιανουάριο.

Πώς θα μπορούσε αυτή η κατάσταση να επηρεάσει και τη βιομηχανία μοτοσυκλετών; Η Διώρυγα του Σουέζ είναι σίγουρα μια στρατηγική οδός επικοινωνίας, δεδομένου ότι ένα σημαντικό μέρος του παγκόσμιου εμπορίου διέρχεται από αυτήν, συμπεριλαμβανομένων των αγωγών πετρελαίου.

 

Από εκεί, λοιπόν, περνούν και φτάνουν σε εμάς προϊόντα που παράγονται στην Ανατολή, αλλά και οι πρώτες ύλες, τα ημικατεργασμένα προϊόντα και τα εξαρτήματα που επιτρέπουν στις βιομηχανίες μας να παράγουν αγαθά. Αγαθά τα οποία, σε πολλές περιπτώσεις, ταξιδεύουν προς την αντίθετη κατεύθυνση μέσω της Μάγχης σαν μέρος των Ευρωπαϊκών Εξαγωγών.

Τις τελευταίες ημέρες, η Ερυθρά Θάλασσα έχει γίνει το σκηνικό επιθέσεων από τους Χούθι, μια ένοπλη ομάδα της Υεμένης, σε πλοία που την διέρχονται.

Σε απάντηση αυτών των επιθέσεων οι Ηνωμένες Πολιτείες και ορισμένοι σύμμαχοι ανέλαβαν στρατιωτική δράση στην περιοχή της Υεμένης.

Αυτή η κλιμάκωση αποθάρρυνε πολλές εταιρείες μεταφορών από το να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τη Διώρυγα του Σουέζ για τη μεταφορά εμπορευμάτων στην Ευρώπη, προτιμώντας να την παρακάμψουν από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας – περιπλέοντας έτσι την αφρικανική ήπειρο – με σημαντική αύξηση χρόνου και κόστους.

Αυτό αυξάνει τα ποσοστά ασφάλισης και ναύλων, με κλιμακωτή επίδραση στο κόστος κάθε μεταφερόμενου εμπορευματοκιβωτίου και των εμπορευμάτων που περιέχονται σε αυτό.

Μια κρίση που μας θυμίζει μια άλλη που ακολούθησε την πανδημία του Covid19, όταν η διώρυγα του Σουέζ ήταν ελεύθερη αλλά υπήρχε έλλειψη κοντέινερ και εμπορευμάτων για μεταφορά, μια κατάσταση που προκάλεσε τη γνωστή έλλειψη ημιαγωγών και εξαρτημάτων στην Ευρώπη, προκαλώντας στη συνέχεια διαταραχές, μεγαλύτερους χρόνους παράδοσης σε μοτοσυκλέτες και σκούτερ και αυξήσεις τιμών.

Ας ελπίσουμε ότι δεν θα ξανασυμβεί κάτι παρόμοιο και ότι η ειρήνη θα επικρατήσει ξανά στην περιοχή.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!