Πέρσι καλά, φέτος όμως…
Η παγκόσμια αγορά μοτοσυκλετών έχασε 1,6 εκατομμύρια μονάδες το 2019 σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά και οι πωλήσεις που χάθηκαν από τη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου, την Ινδία, ανέκαμψαν εν μέρει μόνο από τη θετική τάση στην Κίνα και την Ευρώπη. Ωστόσο η πρόβλεψη για το 2020 είναι απογοητευτική.
Η παγκόσμια αγορά των δύο τροχών και της μοτοσυκλέτας συνέχισε τη θετική πορεία των τελευταίων ετών, παρά το γεγονός ότι το 2019 οι πωλήσεις μειώθηκαν σε σχέση με το ρεκόρ που είχε επιτευχθεί το προηγούμενο έτος.
Η παγκόσμια βιομηχανία υποχώρησε σημαντικά το 2016, όταν οι αλλαγές των προδιαγραφών στην Κίνα οδήγησαν την τότε μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο να χάσει πάνω από 5 εκατομμύρια μονάδες σε ένα μόνο έτος! Ωστόσο, η ταχεία ανάπτυξη της ινδικής αγοράς μαζί με άλλες αναπτυσσόμενες χώρες, όπως οι Φιλιππίνες και το Πακιστάν, επέτρεψαν στον κλάδο να ανακάμψει και το 2018 οι παγκόσμιες πωλήσεις να επιστρέψουν στα επίπεδα του 2014 και τις 61,7 εκατομμύρια μονάδες.
Το 2019, η μεγαλύτερη αγορά, η Ινδία, απώλεσε 3,1 εκατομμύρια πωλήσεις και παρά την ανάκαμψη της Κίνας (+1,3 εκατομμύρια) και τις καλές διαθέσεις στην Ευρώπη, οι πωλήσεις ήταν 60,1 εκατομμύρια μονάδες, μειώθηκαν δηλαδή κατά 1,6 εκατομμύρια σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Αναλύοντας τις κατηγορίες του χώρου των δύο τροχών, τα σκούτερ άνω των 50cc εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς με 25,8 εκατομμύρια πωλήσεις το 2019 (-0,7 εκατομμύρια από το ’18).
Ακολουθούνται από τις μοτοσυκλέτες με 24,4 εκατομμύρια (-1,2 εκατομμύρια από το το προηγούμενο έτος), τα μοτοποδήλατα με 4,6 εκατομμύρια (+0,2 εκατομμύρια), τα τρίκυκλα με 4,7 εκατομμύρια (αύξηση 0,15 εκατομμύρια) και τα τετράτροχα/ ATV που στις 559.000 είναι οριακά θετικά.
Λαμβάνοντας υπόψη τις κατηγορίες κυβισμού, τα 51-125cc είναι μακράν το πιο ευπώλητα της αγοράς, φτάνοντας σχεδόν στο 70% του συνόλου! Ακολουθούνται από τα 125-.250cc στο 24.8%.
Η μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο είναι η Ινδία με 18,5 εκατομμύρια πωλήσεις, ακολουθούμενη από την Κίνα στα 16,3 εκατομμύρια, την Ινδονησία στα 6,5 εκατομμύρια, το Βιετνάμ στα 3,2 εκατομμύρια και τις Φιλιππίνες στα 1,8 εκατομμύρια.
Στην έκτη θέση η Ταϊλάνδη με 1,67 εκατομμύρια, ακολουθούμενη από το Πακιστάν με 1,67 εκατομμύρια, η Βραζιλία και το Μεξικό με μόλις πάνω από 1 εκατομμύριο και στη 10η θέση η Ταϊβάν με 0,9 εκατομμύρια.
Η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή χώρα, η Γαλλία, κατατάσσεται μόλις στην 17η θέση, ενώ οι ΗΠΑ είναι στην 11η και η Ιαπωνία στη 15η θέση.
Το 2020, η αγορά προβλέπεται ότι θα αντιμετωπίσει δυσκολίες λόγω του αρνητικού αντίκτυπου του κορονοϊού στο παγκόσμιο ΑΕΠ. Η Κίνα αναμένεται να χάσει διψήφιο αριθμό ΑΕΠ και η πτώση της αγοράς καταναλωτικών αγαθών θα φρενάρει τη δυναμική που εμφάνιζε πέρσι η Ευρώπη.
Σε περίπτωση που ο ιός επηρεάσει και την ινδική αγορά, το 2020, τότε ο κλάδος των δύο τροχών μπορεί να χάσει πάνω από 15-20 εκατομμύρια μονάδες παγκοσμίως, υποχωρώντας στα 40 (και ίσως ακόμη παρακάτω) εκατομμύρια πωλήσεων.