Έρχονται τα “Χ” της Aprilia!
Η Piaggio υπέβαλε πρόσφατα αίτηση για ένα νέο εμπορικό σήμα, το οποίο μας οδηγεί στο συμπέρασμα πως η Aprilia ετοιμάζει ένα νέο Supersport μοντέλο με την ονομασία “X GP”
Δεν είναι η πρώτη φορά που ακούμε το όνομα X από την Αprilia και μαζί με την συνέχιση του ονόματος GP, μιλάμε για την πιο ακραία έκδοση μέχρι σήμερα στη σειρά περιορισμένης παραγωγής “X”, η οποία έχει δημιουργηθεί με στόχο να μεταφέρει την αγωνιστική τεχνογνωσία των RS-GP του MotoGP στις μοτοσυκλέτες παραγωγής, έστω και σε αυτές τις περιορισμένες εκδόσεις, από τις οποίες πωλούνται ελάχιστες μονάδες.
Μέχρι σήμερα, έχουμε δει τέσσερα τέτοια μοντέλα, όλα με σαφείς επιρροές από τις μοτοσυκλέτες που δίνουν την μάχη τους στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας.
Η αρχή έγινε το 2019 με την RSV4 X, που δημιουργήθηκε για να γιορτάσει τα δέκα χρόνια κυκλοφορίας της Superbike μοτοσυκλέτας της Aprilia.
Έχοντας φέρινγκ από ανθρακόνημα (κάρμπον), ελαφρύτερο ντεπόζιτο και billet δαγκάνες Brembo GP4-MS, η RSV4 X έθεσε τις βάσεις για τα επόμενα μοντέλα που θα κυκλοφορούσαν.
Ακολούθησε η Tuono V4 X, αποκλειστικά για χρήση στην πίστα, η οποία έφερε για πρώτη φορά αεροδυναμικά φτερά από ανθρακονήματα, εμπνευσμένα από τα MotoGP.
Το 2022 ήρθε η RSV4 XTrenta, ανεβάζοντας κι άλλο τον πήχη, με ένα αεροδυναμικό φτερό στο κάτω μέρος του ψαλιδιού και αεροδυναμικά βοηθήματα που άγγιζαν τις προδιαγραφές της RS-GP.
Πιο πρόσφατα, τον Σεπτέμβριο του 2023, γνωρίσαμε την RSV4 X Ex3ma, η οποία παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια του Grand Prix του Misano και ξεχώρισε για το πιο έντονο μπροστινό, ενιαίο καμπυλωτό αεροδυναμικό που έχουμε δει ως τώρα σε Aprilia παραγωγής, ενώ εντύπωση προκάλεσαν και τα μικρότερα αεροδυναμικά φτερά στα πλαϊνά της.
Η νέα αίτηση για το “X GP” κατατέθηκε τόσο στο Γραφείο Πνευματικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσο και του Ηνωμένου Βασιλείου και φέρει το γνώριμο λογότυπο “X” μαζί με τις λέξεις “Aprilia” και “X GP”.
Αν κρίνουμε από το όνομα, αλλά και από την εξελικτική πορεία των προηγούμενων μοντέλων, είναι σχεδόν βέβαιο πως πρόκειται για ένα μοντέλο που θα αντλεί ακόμη πιο πολλά στοιχεία από την αγωνιστική RS-GP, ίσως περισσότερο από κάθε άλλη φορά.
Όλα δείχνουν πως θα βασίζεται στην RSV4, αν και δεν μπορούμε να αποκλείσουμε εντελώς την πιθανότητα συμμετοχής και της Tuono – ή ακόμα και των δύο.
Όποιο κι αν είναι το τελικό αποτέλεσμα, αναμένεται να είναι υπερ-περιορισμένης παραγωγής, με τιμή που θα ξεφεύγει από τα συνηθισμένα, και φυσικά, με δεδομένη την ταχύτατη εξάντληση των αποθεμάτων, όπως ακριβώς συνέβη με όλα τα προηγούμενα X.